eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Praktyczne techniki oceny i zwiększania efektywności komunikacji marketingowej

W programie m.in :

  • Wskaźniki oceny sukcesu kampanii ATL i BTL
  • Jak określać wpływ działań BTL na wyniki sprzedaży
  • Mechanizmy zwiększania efektywności działań komunikacyjnych
  • Analiza sukcesów i porażek kampanii komunikacyjnych w Polsce i na świecie

Wprowadzenie:
Czasy gdy w działania komunikacyjne inwestowano ogromne pieniądze nie mierząc ich efektywności odeszły w zapomnienie. Współcześnie marketerzy nie tylko mają mniej środków, ale oczekuje się od nich, by potrafili się z nich efektywnie rozliczać. Rolą proponowanych warsztatów jest przedstawienie – możliwie szeroko – mechanizmów oceny działań komunikacyjnych, zarówno ATL, jak i BTL, obejmujących ocenę ilościową i jakościową. Z jednej strony będzie więc mowa o wskaźnikach oceny kampanii, szacowania sukcesu pre- i post. Z drugiej strony, działania komunikacji marketingowej wciąż są nie tylko rzemiosłem, ale i sztuką – analizy ilościowe uzupełnione zostaną zatem omówieniem przykładów wykorzystania sprawdzonych mechanizmów psychologicznych w kreacji przekazu.

Warto wziąć udział, aby dowiedzieć się:

  • jak na symulowanym rynku opracowywać plan kampanii komunikacyjnej i mierzyć jej efektywność
  • jak efektywnie wykorzystywać wskaźniki planowania mediów, skupiając się na tych najistotniejszych
  • jak mierzyć efektywność kampanii ATL i budowania marki
  • jak wykorzystywać w praktyce jakościowe aspekty oceny kampanii komunikacyjnej – psychologię reklamy i wpływ na zmiany postaw
  • jakie są mechanizmy oceny działań komunikacyjnych ATL i BTL obejmujące ocenę ilościową i jakościową

Kto powinien wziąć udział:

  • Dyrektorzy i Kierownicy marketingu zarządzający komunikacją marketingową
  • Product Managerowie i Brand Managerowie
  • Specjaliści ds. marketingu realizujący działania marketingowe w szerokim zakresie
  • Kierownicy i Specjaliści controllingu, współpracujący z działami marketingu
  • pracownicy agencji reklamowych, agencji badań rynku, konsultanci marketingowi dążący do pogłębienia posiadanej wiedzy o efektywnych strategiach komunikacji marketingowej

Program:

I DZIEŃ – 22 kwietnia

Przerwy kawowe w czasie dogodnym dla uczestników szkolenia

9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie

10.00-13.30 Strategiczna gra symulacyjna
Marketing Communication – część 1

  • wstęp do symulacji i poznanie jej reguł
  • ocena segmentów rynku, wybór koncepcji produktu
  • decyzje po pierwszym etapie – targeting i pozycjonowanie

Strategiczna gra symulacyjna
Marketing Communication – część 2

  • planowanie przekazu i mediów
  • decyzje dotyczące budżetu

13.30-14.30 Lunch

14.30-17.30 Strategiczna gra symulacyjna
Marketing Communication – część 3 i 4

  • opracowanie planu zintegrowanej komunikacji marketingowej
  • start kampanii i ocena jej przebiegu
  • podsumowanie symulacji, ogłoszenie wyników i wręczenie nagród

Praktyczne wnioski z gry symulacyjnej Marketing Communication

  • czynniki efektywności planowania działań komunikacyjnych
  • strategie poszczególnych drużyn
  • ocena przyczyn sukcesów i porażek zaplanowanych działań komunikacyjnych

17.30 Zakończenie

II DZIEŃ – 23 kwietnia

8.45-9.00 Rejestracja i przywitanie

9.00-13.00 Mierniki efektywności działań komunikacyjnych – przegląd wskaźników

  • wyniki symulacji Marketing Communication w ujęciu praktycznym
  • wpływ działań komunikacyjnych na budowanie i utrzymanie marki
  • rola działań komunikacyjnych w kształtowaniu wizerunku i postaw
  • wpływ działań komunikacyjnych na sprzedaż – czy można to zmierzyć?

case-studies: przykłady mierników oceny działań komunikacyjnych

Ocena kampanii ATL pre- i post

  • wskaźniki planowania mediów – które są najistotniejsze?
  • założenia kampanii a ich realizacja
  • ocena dotarcia, zapamiętania przekazu i intencji zakupu
  • techniki zwiększające wpływ przekazu reklamowego

ćwiczenie: metody planowania budżetów komunikacyjnych i opracowywania planów kampanii

Ocena efektywności kampanii BTL

  • ocena efektów działań w zakresie promocji sprzedaży
  • efektywność marketingu bezpośredniego i e-marketingu
  • ocena efektów PR i marketing events

case-studies: przykłady efektywnych kampanii BTL

13.00-14.00 Lunch

14.00-16.00 Psychologiczne uwarunkowania efektywności działań komunikacyjnych

  • specyfika kulturowa wpływu reklamowego
  • reklama porównawcza i jej wpływ psychologiczny
  • język reklamy i jego wpływ na zachowania odbiorców przekazu
  • emocje i humor w reklamie – ocena wpływu
  • wpływ osób w przekazach komunikacyjnych na ich odbiór
  • analiza case-studies wybranych sukcesów i porażek kampanii komunikacyjnych w Polsce i na świecie

16.00 Zakończenie - wręczenie certyfikatów


Koszt uczestnictwa jednej osoby w warsztacie wynosi:
2995 PLN + 22%VAT przy rejestracji do 21 marca 2008r.
3495 PLN + 22%VAT przy rejestracji po 21 marca 2008r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały oraz lunch.

Szczegółowe informacje:
Monika Czyż - Project Manager
tel.(12) 350 54 00

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: