-
Tytuł:
Praktyczne techniki oceny i zwiększania efektywności komunikacji marketingowej
- Kategoria: Marketing i Sprzedaż
- Cena: 3 495 + VAT PLN Teraz: 2 995 + VAT PLN
- Termin: 2008-04-22 - 2008-04-23
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Puls Biznesu - Bonnier Business (Polska) Sp. z o.o
W programie m.in :
- Wskaźniki oceny sukcesu kampanii ATL i BTL
- Jak określać wpływ działań BTL na wyniki sprzedaży
- Mechanizmy zwiększania efektywności działań komunikacyjnych
- Analiza sukcesów i porażek kampanii komunikacyjnych w Polsce i na świecie
Wprowadzenie:
Czasy gdy w działania komunikacyjne inwestowano ogromne pieniądze nie mierząc ich efektywności odeszły w zapomnienie. Współcześnie marketerzy nie tylko mają mniej środków, ale oczekuje się od nich, by potrafili się z nich efektywnie rozliczać. Rolą proponowanych warsztatów jest przedstawienie – możliwie szeroko – mechanizmów oceny działań komunikacyjnych, zarówno ATL, jak i BTL, obejmujących ocenę ilościową i jakościową. Z jednej strony będzie więc mowa o wskaźnikach oceny kampanii, szacowania sukcesu pre- i post. Z drugiej strony, działania komunikacji marketingowej wciąż są nie tylko rzemiosłem, ale i sztuką – analizy ilościowe uzupełnione zostaną zatem omówieniem przykładów wykorzystania sprawdzonych mechanizmów psychologicznych w kreacji przekazu.
Warto wziąć udział, aby dowiedzieć się:
- jak na symulowanym rynku opracowywać plan kampanii komunikacyjnej i mierzyć jej efektywność
- jak efektywnie wykorzystywać wskaźniki planowania mediów, skupiając się na tych najistotniejszych
- jak mierzyć efektywność kampanii ATL i budowania marki
- jak wykorzystywać w praktyce jakościowe aspekty oceny kampanii komunikacyjnej – psychologię reklamy i wpływ na zmiany postaw
- jakie są mechanizmy oceny działań komunikacyjnych ATL i BTL obejmujące ocenę ilościową i jakościową
Kto powinien wziąć udział:
- Dyrektorzy i Kierownicy marketingu zarządzający komunikacją marketingową
- Product Managerowie i Brand Managerowie
- Specjaliści ds. marketingu realizujący działania marketingowe w szerokim zakresie
- Kierownicy i Specjaliści controllingu, współpracujący z działami marketingu
- pracownicy agencji reklamowych, agencji badań rynku, konsultanci marketingowi dążący do pogłębienia posiadanej wiedzy o efektywnych strategiach komunikacji marketingowej
Program:
I DZIEŃ – 22 kwietnia
Przerwy kawowe w czasie dogodnym dla uczestników szkolenia
9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie
10.00-13.30 Strategiczna gra symulacyjna
Marketing Communication – część 1
- wstęp do symulacji i poznanie jej reguł
- ocena segmentów rynku, wybór koncepcji produktu
- decyzje po pierwszym etapie – targeting i pozycjonowanie
Strategiczna gra symulacyjna
Marketing Communication – część 2
- planowanie przekazu i mediów
- decyzje dotyczące budżetu
13.30-14.30 Lunch
14.30-17.30 Strategiczna gra symulacyjna
Marketing Communication – część 3 i 4
- opracowanie planu zintegrowanej komunikacji marketingowej
- start kampanii i ocena jej przebiegu
- podsumowanie symulacji, ogłoszenie wyników i wręczenie nagród
Praktyczne wnioski z gry symulacyjnej Marketing Communication
- czynniki efektywności planowania działań komunikacyjnych
- strategie poszczególnych drużyn
- ocena przyczyn sukcesów i porażek zaplanowanych działań komunikacyjnych
17.30 Zakończenie
II DZIEŃ – 23 kwietnia
8.45-9.00 Rejestracja i przywitanie
9.00-13.00 Mierniki efektywności działań komunikacyjnych – przegląd wskaźników
- wyniki symulacji Marketing Communication w ujęciu praktycznym
- wpływ działań komunikacyjnych na budowanie i utrzymanie marki
- rola działań komunikacyjnych w kształtowaniu wizerunku i postaw
- wpływ działań komunikacyjnych na sprzedaż – czy można to zmierzyć?
case-studies: przykłady mierników oceny działań komunikacyjnych
Ocena kampanii ATL pre- i post
- wskaźniki planowania mediów – które są najistotniejsze?
- założenia kampanii a ich realizacja
- ocena dotarcia, zapamiętania przekazu i intencji zakupu
- techniki zwiększające wpływ przekazu reklamowego
ćwiczenie: metody planowania budżetów komunikacyjnych i opracowywania planów kampanii
Ocena efektywności kampanii BTL
- ocena efektów działań w zakresie promocji sprzedaży
- efektywność marketingu bezpośredniego i e-marketingu
- ocena efektów PR i marketing events
case-studies: przykłady efektywnych kampanii BTL
13.00-14.00 Lunch
14.00-16.00 Psychologiczne uwarunkowania efektywności działań komunikacyjnych
- specyfika kulturowa wpływu reklamowego
- reklama porównawcza i jej wpływ psychologiczny
- język reklamy i jego wpływ na zachowania odbiorców przekazu
- emocje i humor w reklamie – ocena wpływu
- wpływ osób w przekazach komunikacyjnych na ich odbiór
- analiza case-studies wybranych sukcesów i porażek kampanii komunikacyjnych w Polsce i na świecie
16.00 Zakończenie - wręczenie certyfikatów
Koszt uczestnictwa jednej osoby w warsztacie wynosi:
2995 PLN + 22%VAT przy rejestracji do 21 marca 2008r.
3495 PLN + 22%VAT przy rejestracji po 21 marca 2008r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały oraz lunch.
Szczegółowe informacje:
Monika Czyż - Project Manager
tel.(12) 350 54 00