eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › 7 trudnych sytuacji dla menedżera

Kluczowe zagadnienia seminarium:

  • Bariery komunikacyjne
  • Jak przekazywać plany i pomysły
  • Jak wywierać wpływ na ludzi
  • Jak komunikować zmiany
  • Komunikacja w zespole
  • Komunikacja a motywacja
  • Komunikacja wewnętrzna w sytuacji zagrożenia

PROGRAM SEMINARIUM:

Bariery komunikacyjne

  • Usuwanie barier komunikacyjnych czyli jeśli mamy różnice w percepcji
  • Dostrajanie się do współrozmówcy
  • Techniki precyzowania wypowiedzi i budowy argumentów
  • Techniki odkrywania struktury komunikacyjnej partnera w rozmowie i budowania w związku z tym własnego zachowania i własnych reakcji

Jak przekazywać plany i pomysły

  • Precyzowanie wypowiedzi i słuchanie - aspekt przekazywania celów i tworzenia rozwiązań problemów
  • Prezentacja (krótka lub dłuższa) - struktura, prezentowanie argumentów, przekazywanie trudnych dla odbiorcy wiadomości (cele łatwo i trudno przyjmowane)
  • Techniki aktywnego słuchania
  • Techniki "zmiany toru" - czyli co robić gdy partner w rozmowie stosuje dużo dygresji i odbiega od tematu.

Jak wywierać wpływ na ludzi

  • Działania, które pomagają osiągnąć to, co chcemy - aspekt przywództwa
  • Reguła kontrastu
  • Technika dowodu społecznego
  • Reguła lubienia i sympatii i inne techniki
  • Wywoływanie pożądanego stanu emocjonalnego u słuchaczy - skupienie, uwaga, brak uwagi, rozproszenie
  • Wytwarzanie klimatu zaufania i współpracy przy użyciu technik werbalnych i niewerbalnych

Jak komunikować zmiany

  • Rola komunikacji w sytuacji wprowadzania zmian
  • Bariery komunikacyjne jako przyczyna niepowodzeń i konfliktów
  • Typowe błędy w komunikacji
  • Sposoby komunikacji budujące wsparcie dla dokonywanych zmian
  • Perswazja - skuteczne przekonywanie pracowników do nowych rozwiązań
  • Identyfikacja nowych celów i przedstawianie ich pracownikom

Komunikacja w zespole

  • Jak skutecznie komunikować w ramach zespołu i innymi spoza zespołu - jak można zapobiegać konfliktom?
  • Cztery główne style komunikacji - dlaczego często się nie rozumiemy?
  • Model wzmacniający brak kontaktu - czyli czego na pewno nie robić?
  • Jak się dostosować do różnych stylów komunikacji? - kiedy dostosowanie, kiedy dominacja?
  • Jak mówić i aktywnie słuchać - wykorzystywanie komunikacji dwukierunkowej w codziennej praktyce
  • Jak rozpoznać własny styl komunikacyjny i dostosować go do potrzeb kontaktów z współpracownikami i klientami?
  • Struktury komunikacyjne i ich wpływ na komunikację w zespole i poza nim
  • Jak pokonać bariery w komunikacji na poziomie zespołu i miedzy zespołami? - czyli jak metodami komunikacyjnymi opanować konflikt

Komunikacja a motywacja

  • Zasady przekazywania trudnych decyzji
  • Jak motywować w zakresie informacji zwrotnej?
  • Aby coaching był działaniem efektywnym…
  • Motywacja pracowników a przekazywanie ocen pozytywnych i negatywnych
  • Prowadzenie trudnych rozmów z innymi pracownikami - zasady przekazywania konstruktywnej krytyki i własnych oczekiwań

Komunikacja wewnętrzna w sytuacji zagrożenia

  • Komunikacja w sytuacjach kryzysowych - co robić a czego nie robić w zakresie komunikacji wewnętrznej w sytuacji niepewności lub zagrożenia sytuacji firmy
  • Miejsce komunikacji w kształtowaniu i podtrzymywaniu kultury organizacyjnej w firmie
  • Komunikowanie w organizacji przy "zderzeniu" różnych


Cena:
od 05-04-2007 do 09-05-2007 - 3295 PLN + 22% VAT
od 10-05-2007 do 08-06-2007 - 3495 PLN + 22% VAT
od 09-06-2007 do 19-06-2007 - 3795 PLN + 22% VAT

Więcej informacji:
Aleksandra Bartosińska

Tel. 22 420 55 31

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: