eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Autoprezentacja i prezentacja w biznesie

Cel i korzyści z udziału w warsztatach:
Sztuka swobodnego występowania i zdolność budowania własnego wizerunku jest nieodzowną częścią w pracy nowoczesnego menedżera i może przyczynić się do osiągnięcia sukcesu w biznesie.

Dzięki uczestnictwu w warsztatach dowiedzą się Państwo:

  • jak nawiązywać korzystne relacje z partnerami biznesowymi?
  • jakie są sposoby budowania wizerunku człowieka sukcesu?
  • jak efektywnie prowadzić prezentację, aby wyeliminować ewentualne błędy?
  • jakie są metody i techniki podnoszenia atrakcyjności wystąpień publicznych?

Zajęcia prowadzone będą w formie mini-wykładów wzbogaconych licznymi ćwiczeniami oraz warsztatami z wykorzystaniem kamery, dzięki którym uczestnicy będą mieli okazję poznać swoje mocne i słabe strony podczas prezentacji oraz wypracować i rozwinąć indywidualne sposoby utrzymywania poczucia spokoju i pewności siebie w czasie wystąpień przed audytorium.

Osoby prowadzące:

MIROSŁAW OCZKOŚ - Trener, konsultant oraz specjalista Public Relations z zakresu sztuki autoprezentacji, pracy z głosem, sprawności mówienia. Aktor (obecnie gra m.in. w serialu „Na Wspólnej”), absolwent PWSFTViT w Łodzi. Reżyser słuchowisk radiowych. Współpracownik wielu stacji radiowych m.in. Programu 3 Polskiego Radia, Radia Kolor, Radia Plus Warszawa. Autor książki „Abecadło Mówienia”.

PIOTR RUTA - Trener w zakresie procesów komunikacji, umiejętności interpersonalnych, aktywnego tworzenia wizerunku podmiotów, firm, produktu i osób. Specjalista z zagadnień autoprezentacji, wystąpień publicznych, perswazji, manipulacji oraz technik wywierania wpływu.

Program

1. AUTOPREZENTACJA - BUDOWANIE I WYKORZYSTANIE WIZERUNKU W KONTAKTACH BIZNESOWYCH

  • Profesjonalne opracowanie koncepcji wizerunku - badanie i analiza
  • Psychologiczne teorie postrzegania ludzi
    efekt pierwszego wrażenia
    efekt świeżości
    umiejętność mówienia i słuchania
    wygląd zewnętrzny
  • Autoprezentacja, czyli jak budować wizerunek człowieka sukcesu?
    poszukiwanie własnego image w kontekście pełnionych ról i stawianych sobie celów
  • Podstawowe błędy autoprezentacji

2. NAWIĄZYWANIE RELACJI Z PARTNERAMI BIZNESOWYMI

  • Gesty i zachowania będące źródłem pozytywnych nastawień
  • Zasady nawiązywania dobrego kontaktu, skutecznego mówienia, słuchania i konwersacji
  • Techniki zyskiwania sympatii
    zainteresowanie
    wzajemność
    podobieństwo

ĆWICZENIE - „Dobre wrażenie możesz zrobić tylko raz. Jak nie chybić?”

3. JAK USTRZEC SIĘ NIEPOŻĄDANEGO FAUX PAS PODCZAS SPOTKAŃ BIZNESOWYCH?

4. SZTUKA SŁOWA - JAK BYĆ DOBRYM MÓWCĄ?

  • Jak mówić, by wzbudzić zainteresowanie? - tajemnice udanego przemówienia
  • Jasność, precyzja i płynność wypowiedzi
  • Zachowania językowe i figury retoryczne pozwalające na utrwalenie pozytywnego wizerunku
  • Etykieta mowy ciała - gesty wzmacniające i sugerujące w komunikacji niewerbalnej
  • Porozumienie z odbiorcami - stymulowanie aktywnego odbioru wypowiedzi
  • Jak reagować na: gafy, wpadki, przejęzyczenia?

ĆWICZENIE - „Jak dostosować styl komunikacji do stylu rozmówcy?”

ĆWICZENIE - „Mowa ciała a spójność wewnętrzna. Jak być wiarygodnym podczas prezentacji?”

5. GRUPOWANIE INFORMACJI I TWORZENIE PRZEKAZÓW

  • Znaczenie grupowania informacji
  • Dane, informacje, przekazy - różnice, podobieństwa, zastosowanie

6. PRZEKAZ JAKO PODSTAWOWY ELEMENT KREACJI

  • Tworzenie przekazów głównych i tematycznych
  • znaczenie oraz zasady tworzenia przekazu, grupowanie informacji

WARSZTATY Z WYKORZYSTANIEM KAMERY - TRENOWANIE PSYCHOFIZYCZNYCH DYSPOZYCJI - całodzienne nagrania oraz analiza wystąpień uczestników

7. JAK PRZYGOTOWAĆ EFEKTYWNĄ PREZENTACJĘ?

  • Sztuka atrakcyjnego przekazywania informacji
  • Przygotowywanie struktury i schematu prezentacji
  • Tworzenie i dobór pomocy wizualnych
  • Efekt początku i końca
  • Postawa prezentera jako kluczowy element sukcesu
    mowa ciała, mimika, gesty, używanie wskaźników, zarządzanie czasem
  • Techniki wpływu społecznego podczas prezentacji
    budowanie pozytywnego wrażenia i wywieranie wpływu na odbiorców
    zasady posługiwania się językiem perswazji i stosowanie „magicznych słów”
    siła perswazji i wybrane techniki manipulacji w komunikacji językowej
  • Techniki tworzenia i utrzymywania poczucia spokoju i pewności siebie w czasie prezentacji
    zwiększanie poczucia własnej wartości
  • Asertywność w czasie prezentacji - reagowanie na krytykę i ocenę, prezentowanie własnego zdania
  • Trening - gesty wzmacniające i sugerujące w komunikacji niewerbalnej

8. ETYKIETA W PROCESIE PREZENTACJI

  • Wygląd osobisty - dobór stroju do sytuacji biznesowych
  • „9 i 13 punktów” - Twój kod ubioru

9. ANALIZA I OCENA ZACHOWANIA UCZESTNIKÓW PODCZAS NAGRANYCH PREZENTACJI - WARSZTATY

  • Tempo mówienia, wykorzystywanie pauz i natężenie głosu
  • Kontakt wzrokowy z audytorium
  • Postawa ciała, gestykulacja, dynamika - ruch
  • Zwracanie się do słuchaczy
  • Pewność wypowiedzi
  • Przejawiany entuzjazm - uśmiech i zaangażowanie

10. ANALIZA I OCENA PRZEKAZYWANIA TREŚCI PRZEZ UCZESTNIKÓW PODCZAS NAGRANYCH PREZENTACJI - WARSZTATY

  • Zwięzłość wypowiedzi i struktura prezentacji
  • Logika prezentacji i dobór argumentów
  • Obrazowe stosowanie przykładów
  • Język

11. FOCUS - sesja pytań, dyskusja, konkluzje i wnioski do wdrożenia w pracy


Koszt uczestnictwa:

Koszt szkolenia dla jednej osoby: 1580.00 zł brutto.
- za zgłoszenie do dnia 2009-02-09 otrzymuje się 10.0% rabatu
- za zgłoszenie więcej niż jednej osoby otrzymuje się 5.0% rabatu.

Szczegółowe informacje:
Global Business Center Sp. z o.o.
Tel.: (22) 830 05 91
Fax: (22) 830 05 04

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: