-
Tytuł:
Autoprezentacja i prezentacja w biznesie
- Kategoria: Inne
- Cena: 1 580 PLN Teraz: 1 580 PLN
- Termin: 2009-03-02 - 2009-03-03
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Global Business Center Sp. z o.o.
Cel i korzyści z udziału w warsztatach:
Sztuka swobodnego występowania i zdolność budowania własnego wizerunku jest nieodzowną częścią w pracy nowoczesnego menedżera i może przyczynić się do osiągnięcia sukcesu w biznesie.
Dzięki uczestnictwu w warsztatach dowiedzą się Państwo:
- jak nawiązywać korzystne relacje z partnerami biznesowymi?
- jakie są sposoby budowania wizerunku człowieka sukcesu?
- jak efektywnie prowadzić prezentację, aby wyeliminować ewentualne błędy?
- jakie są metody i techniki podnoszenia atrakcyjności wystąpień publicznych?
Zajęcia prowadzone będą w formie mini-wykładów wzbogaconych licznymi ćwiczeniami oraz warsztatami z wykorzystaniem kamery, dzięki którym uczestnicy będą mieli okazję poznać swoje mocne i słabe strony podczas prezentacji oraz wypracować i rozwinąć indywidualne sposoby utrzymywania poczucia spokoju i pewności siebie w czasie wystąpień przed audytorium.
Osoby prowadzące:
MIROSŁAW OCZKOŚ - Trener, konsultant oraz specjalista Public Relations z zakresu sztuki autoprezentacji, pracy z głosem, sprawności mówienia. Aktor (obecnie gra m.in. w serialu „Na Wspólnej”), absolwent PWSFTViT w Łodzi. Reżyser słuchowisk radiowych. Współpracownik wielu stacji radiowych m.in. Programu 3 Polskiego Radia, Radia Kolor, Radia Plus Warszawa. Autor książki „Abecadło Mówienia”.
PIOTR RUTA - Trener w zakresie procesów komunikacji, umiejętności interpersonalnych, aktywnego tworzenia wizerunku podmiotów, firm, produktu i osób. Specjalista z zagadnień autoprezentacji, wystąpień publicznych, perswazji, manipulacji oraz technik wywierania wpływu.
Program
1. AUTOPREZENTACJA - BUDOWANIE I WYKORZYSTANIE WIZERUNKU W KONTAKTACH BIZNESOWYCH
- Profesjonalne opracowanie koncepcji wizerunku - badanie i analiza
- Psychologiczne teorie postrzegania ludzi
efekt pierwszego wrażenia
efekt świeżości
umiejętność mówienia i słuchania
wygląd zewnętrzny - Autoprezentacja, czyli jak budować wizerunek człowieka sukcesu?
poszukiwanie własnego image w kontekście pełnionych ról i stawianych sobie celów - Podstawowe błędy autoprezentacji
2. NAWIĄZYWANIE RELACJI Z PARTNERAMI BIZNESOWYMI
- Gesty i zachowania będące źródłem pozytywnych nastawień
- Zasady nawiązywania dobrego kontaktu, skutecznego mówienia, słuchania i konwersacji
- Techniki zyskiwania sympatii
zainteresowanie
wzajemność
podobieństwo
ĆWICZENIE - „Dobre wrażenie możesz zrobić tylko raz. Jak nie chybić?”
3. JAK USTRZEC SIĘ NIEPOŻĄDANEGO FAUX PAS PODCZAS SPOTKAŃ BIZNESOWYCH?
4. SZTUKA SŁOWA - JAK BYĆ DOBRYM MÓWCĄ?
- Jak mówić, by wzbudzić zainteresowanie? - tajemnice udanego przemówienia
- Jasność, precyzja i płynność wypowiedzi
- Zachowania językowe i figury retoryczne pozwalające na utrwalenie pozytywnego wizerunku
- Etykieta mowy ciała - gesty wzmacniające i sugerujące w komunikacji niewerbalnej
- Porozumienie z odbiorcami - stymulowanie aktywnego odbioru wypowiedzi
- Jak reagować na: gafy, wpadki, przejęzyczenia?
ĆWICZENIE - „Jak dostosować styl komunikacji do stylu rozmówcy?”
ĆWICZENIE - „Mowa ciała a spójność wewnętrzna. Jak być wiarygodnym podczas prezentacji?”
5. GRUPOWANIE INFORMACJI I TWORZENIE PRZEKAZÓW
- Znaczenie grupowania informacji
- Dane, informacje, przekazy - różnice, podobieństwa, zastosowanie
6. PRZEKAZ JAKO PODSTAWOWY ELEMENT KREACJI
- Tworzenie przekazów głównych i tematycznych
- znaczenie oraz zasady tworzenia przekazu, grupowanie informacji
WARSZTATY Z WYKORZYSTANIEM KAMERY - TRENOWANIE PSYCHOFIZYCZNYCH DYSPOZYCJI - całodzienne nagrania oraz analiza wystąpień uczestników
7. JAK PRZYGOTOWAĆ EFEKTYWNĄ PREZENTACJĘ?
- Sztuka atrakcyjnego przekazywania informacji
- Przygotowywanie struktury i schematu prezentacji
- Tworzenie i dobór pomocy wizualnych
- Efekt początku i końca
- Postawa prezentera jako kluczowy element sukcesu
mowa ciała, mimika, gesty, używanie wskaźników, zarządzanie czasem - Techniki wpływu społecznego podczas prezentacji
budowanie pozytywnego wrażenia i wywieranie wpływu na odbiorców
zasady posługiwania się językiem perswazji i stosowanie „magicznych słów”
siła perswazji i wybrane techniki manipulacji w komunikacji językowej - Techniki tworzenia i utrzymywania poczucia spokoju i pewności siebie w czasie prezentacji
zwiększanie poczucia własnej wartości - Asertywność w czasie prezentacji - reagowanie na krytykę i ocenę, prezentowanie własnego zdania
- Trening - gesty wzmacniające i sugerujące w komunikacji niewerbalnej
8. ETYKIETA W PROCESIE PREZENTACJI
- Wygląd osobisty - dobór stroju do sytuacji biznesowych
- „9 i 13 punktów” - Twój kod ubioru
9. ANALIZA I OCENA ZACHOWANIA UCZESTNIKÓW PODCZAS NAGRANYCH PREZENTACJI - WARSZTATY
- Tempo mówienia, wykorzystywanie pauz i natężenie głosu
- Kontakt wzrokowy z audytorium
- Postawa ciała, gestykulacja, dynamika - ruch
- Zwracanie się do słuchaczy
- Pewność wypowiedzi
- Przejawiany entuzjazm - uśmiech i zaangażowanie
10. ANALIZA I OCENA PRZEKAZYWANIA TREŚCI PRZEZ UCZESTNIKÓW PODCZAS NAGRANYCH PREZENTACJI - WARSZTATY
- Zwięzłość wypowiedzi i struktura prezentacji
- Logika prezentacji i dobór argumentów
- Obrazowe stosowanie przykładów
- Język
11. FOCUS - sesja pytań, dyskusja, konkluzje i wnioski do wdrożenia w pracy
Koszt uczestnictwa:
Koszt szkolenia dla jednej osoby: 1580.00 zł brutto.
- za zgłoszenie do dnia 2009-02-09 otrzymuje się 10.0% rabatu
- za zgłoszenie więcej niż jednej osoby otrzymuje się 5.0% rabatu.
Szczegółowe informacje:
Global Business Center Sp. z o.o.
Tel.: (22) 830 05 91
Fax: (22) 830 05 04