eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Biuro Zarządu w spółce kapitałowej
  • Tytuł:

    Biuro Zarządu w spółce kapitałowej

  • Kategoria: Zarządzanie
  • Cena: 1 680 PLN Teraz: 1 680 PLN
  • Termin: 2009-04-27 - 2009-04-28
  • Miejsce: / mazowieckie
  • Organizator: Eurofinance

Biuro Zarządu - stanowiące swoiste „centrum dowodzenia” firmy - odpowiedzialne jest za jej sprawne funkcjonowanie, relacje z otoczeniem oraz zapewnienie skutecznej współpracy pomiędzy poszczególnymi organami spółek.

CEL

Podczas seminarium przedstawione zostaną praktyczne aspekty funkcjonowania biura zarządu, ze szczególnym uwzględnieniem:

  • roli, zadań i uprawnień osób odpowiedzialnych za jego skuteczne prowadzenie
  • formalno-prawnych wymogów i ograniczeń w zakresie funkcjonowania organów spółki
  • procedury obiegu dokumentów w spółce i sposobów eliminowania błędów formalno-prawnych w dokumentacji
  • zasad postępowania i działania biura w sytuacjach kryzysowych

WSKAŻEMY:

  • jak skutecznie zarządzać i organizować pracę w biurze?
  • jak powinny wyglądać prawidłowe relacje pomiędzy Zarządem a innymi organami spółki i inwestorami?
  • jak chronić dokumenty i informacje niejawne?
  • jaki wpływ na sprawne funkcjonowanie Biura Zarządu ma komunikacja wewnątrz firmy?
  • jak kreować pozytywny wizerunek firmy i budować dobre relacje z mediami?
  • jak można zastosować nowoczesną komunikację elektroniczną w pracy Biura Zarządu?

PRZEDSTAWIMY M.IN.:

  • zmiany prawa spółek istotne dla Biura Zarządu
  • regulacje wewnętrzne spółek - regulaminy i uchwały
  • przykładowe protokoły z posiedzeń organów spółek
  • procedury i standardy związane z prawidłowym przeprowadzeniem
  • posiedzeń RN i WZ

Wykłady wzbogacone zostaną o liczne przykłady praktyczne, kazusy oraz studia przypadków z zakresu organizacji i koordynacji działań w spółkach kapitałowych.

WYKŁADOWCY

MONIKA KACPRZYK – WOJDYGA – Radca prawny, ukończyła studia prawnicze na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Pracownik Ministerstwa Skarbu Państwa. Odbyła szereg szkoleń z zakresu prawa Unii Europejskiej w Krajowej Szkole Administracji Publicznej. Praktykę zdobyła w kancelariach prawnych oraz instytucjach finansowych. Wieloletni wykładowca kursów dla kandydatów na członków rad nadzorczych, członek komisji egzaminów państwowych organizowanych przez Ministerstwo Skarbu Państwa.

EWA MALESZYK – Autorka pojęcia „ład dokumentacyjny”. Kierownik Zespołu w Biurze Rzecznika Ubezpieczonych. Wykładowca na Podyplomowym Studium Akademii Europejskiego i Polskiego Prawa Spółek w Szkole Głównej Handlowej oraz w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania. Specjalizuje się w prawie spółek, m. in. w problematyce dokumentacyjnej oraz w prawie ubezpieczeniowym. Współpracowała przy projekcie na rzecz Banku Światowego „ROSC – Country Assessment Study for Poland”.

PIOTR RUTA – Trener w zakresie procesów komunikacji, umiejętności interpersonalnych, marketingu, aktywnego tworzenia wizerunku podmiotów, firm, produktu i osób. Specjalista z zakresu wystąpień publicznych oraz narzędzi wykorzystywanych w trakcie powyższych działań. Konsultant narzędzi psychometrycznych.

DR EWA SKIBIŃSKA – Ekspert z polskiego i europejskiego prawa gospodarczego, w tym prawa spółek; adiunkt w Katedrze Prawa Gospodarczego Prywatnego Wydziału Prawa i Administracji UKSW; współpracownik kancelarii prawniczych; autorka publikacji książkowych m.in. Kodeks spółek handlowych, Kodeks System, Edycja trzecia (2006) i współautorka Komentarza do Transgranicznego łączenia się spółek kapitałowych (2008) oraz licznych artykułów w czasopismach takich jak np. Monitor Prawniczy.

Program

1. ZAGADNIENIA ZWIĄZANE Z „ZEWNĘTRZNYM” OBIEGIEM DOKUMENTÓW

  • znaczenie dokumentu z uwagi na treść - problematyka czynności prawnych (np.: umów)
  • forma czynności prawnej
    • decydująca o ważności czynności
    • dla celów dowodowych - skutki procesowe niezachowania tej formy, zastosowanie w stosunkach profesjonalnych
    • dla wywołania szczególnych skutków prawnych
    • dopuszczalność umownego zastrzeżenia dokonywania czynności w określonej formie i jego skutki prawne
  • forma czynności następczych - wypowiedzenia, rozwiązania, odstąpienia od umowy
  • aneksowanie
  • ustalanie treści dokumentu - treść główna, załączniki, uzupełnienia
  • wykładnia treści dokumentu
  • szczególne wymogi dotyczące treści dokumentów wynikające z Kodeksu Spółek Handlowych

2. OBIEG WEWNĘTRZNY DOKUMENTÓW

  • relacja pomiędzy organami w spółce kapitałowej, podział kompetencji i dostępności dokumentów
  • relacja pomiędzy wspólnikami w spółkach osobowych - dostęp wspólnika do dokumentów
  • kształtowanie treści dokumentu wychodzącego „na zewnątrz”

3. OCHRONA TAJEMNICY PRZEDSIĘBIORSTWA I INFORMACJI NIEJAWNYCH

  • ustawowa - Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
  • umowna - problem klauzul zastrzegający na dokumentach
  • dostęp do informacji niejawnych - zasady ogólne i wyjątki od tych zasad
  • obieg dokumentów i materiałów niejawnych - jak zapewnić ich bezpieczeństwo?
  • podstawowe zasady wytwarzania, przetwarzania i przekazywania informacji niejawnych
  • zasady przyjmowania, udostępniania oraz przesyłania dokumentów i materiałów niejawnych

4. DZIAŁANIA BIURA ZARZĄDU W SYTUACJI KRYZYSOWEJ – CZYLI JAK POSTĘPOWAĆ „GDY MLEKO SIĘ JUŻ ROZLAŁO”?

  • skąd bierze się kryzys - czy może dotknąć każdą firmę?
  • „jaskółki kryzysu” - jak zapobiegać a nie leczyć?
  • „gaszenie pożaru” - działania w sytuacji kryzysowej
  • wnioski na przyszłość - pozytywne efekty doświadczeń zdobytych podczas sytuacji kryzysowych

5. ZARZĄDZANIE BIUREM I KOORDYNACJA PROCESÓW – ZAKRES ZADAŃ I KOMPETENCJI SZEFA BIURA ZARZĄDU

  • Model Zarządzania Sytuacyjnego wg K. Blancharda i P. Herseya
  • proces rozwoju pracownika a działania menedżera
  • współpraca w ramach zespołu - co wpływa na jej skuteczność?
  • tworzenie standardów pracy biura
  • zarządzanie procesami w pracy biurowej
  • zdefiniowanie procesów; punkty krytyczne; koordynacja

6. JAK USPRAWNIĆ PROCESY KOMUNIKACYJNE W BIURZE I FIRMIE?

  • komunikacja wewnętrzna jako element kultury organizacyjnej - rola i zasady
  • identyfikacja kultury organizacyjnej w Organizacji
  • diagnoza potrzeb komunikacyjnych
  • sieci obiegu informacji a ścieżki wewnętrznej komunikacji formalnej i nieformalnej pomiędzy organami spółki
  • wytyczanie ścieżek komunikacji wewnętrznej w modelu ex post facto
  • kaskadowy model komunikacji wewnętrznej
  • rola Biura Zarządu w obiegu informacji - kluczowe oczekiwania
  • błędy komunikacji wewnętrznej

7. BIURO ZARZĄDU JAKO OŚRODEK KSZTAŁTOWANIA WIZERUNKU FIRMY

  • wizerunek firmy jako źródło wiedzy o spółce - jak PR może wesprzeć biznes?
  • funkcje, znaczenie i metody pozytywnego oddziaływania
  • pozytywny oraz negatywny wizerunek
  • od czego zacząć tworzenie wizerunku, jak kontynuować rozpoczęty proces?
    • budowanie nowego standardu w zakresie wizerunku
    • modyfikacja dotychczasowego wizerunku
  • wartość wizerunku w otoczeniu zewnętrznym: na ile liczy się w decyzji klientów, inwestorów, ocenie wspólników i instytucji?

8. ETYKIETA BIZNESOWA – SAVOIR VIVRE W PRACY SZEFA BIURA ZARZĄDU

  • uzasadnienie dla wykorzystania zewnętrznego konsultanta
  • rola konsultanta w procesie restrukturyzacji
  • zakres współpracy
  • ograniczenia działań konsultanta zewnętrznego w procesie restrukturyzacji

9. SPRAWNIE DZIAŁAJĄCE BIURO ZARZĄDU „OKIEM PRAWNIKA”

Case study: „Ile mogą kosztować zaniechania w prawidłowym prowadzeniu dokumentacji”

  • sankcje prywatnoprawne
  • sankcje prawnopodatkowe
  • sankcje „upadłościowe”
  • sankcje karne
  • sankcje organizacyjne
  • Kodeks Spółek Handlowych i inne podstawowe źródła prawa spółek handlowych
  • oczekiwane zmiany prawa spółek istotne dla Biura Zarządu, w tym m.in.:
    • nowelizacje KSH
    • nadzór nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa
    • „dyrektywa internetowa z dnia 11.07.2007 r.”

10. PRAKTYCZNE ASPEKTY DZIAŁANIA SPÓŁKI KAPITAŁOWEJ I BIURA JEJ ZARZĄDU

  • umowa spółki z o.o., statut spółki akcyjnej. Umowa wspólników/ akcjonariuszy i jej znaczenie w prawie polskim
  • regulacje wewnętrzne spółek - regulaminy
    • regulamin Zarządu
    • regulamin Rady Nadzorczej
    • regulamin Zgromadzenia Wspólników/Walnego Zgromadzenia
    • regulamin organizacyjny i inne regulaminy, procedury oraz instrukcje
  • uchwały Zarządu i Rady Nadzorczej w tym uchwały w trybach „mobilnych”

Case study: Czy zmiana regulaminu organizacyjnego spółki może prowadzić do automatycznego wygaśnięcia mandatu członka rady nadzorczej?

11. WZAJEMNE RELACJE ORGANÓW SPÓŁKI KAPITAŁOWEJ

  • zasady powoływania Członków Zarządu/Rady Nadzorczej
  • wygaśnięcie mandatów Członków Zarządu/Rady Nadzorczej
  • relacje; Zarząd-Rada Nadzorcza / komisja rewizyjna-zgromadzenie wspólników / Walne Zgromadzenie (model „menedżerski” vs. model „właścicielski” zarządzania spółką kapitałową)
  • praktyczne aspekty współpracy organów spółek; wydawanie wiążących poleceń, udzielenie i cofnięcie absolutorium, zaskarżanie uchwał Zgromadzenia Wspólników/Walnego Zgromadzenia

12. PROWADZENIE SPRAW SPÓŁKI KAPITAŁOWEJ I JEJ REPREZENTACJA

  • podstawowe zasady i sytuacje szczególne
  • prokura i pełnomocnictwo w praktyce spółek kapitałowych (zasady ogólne oraz case studies)
  • umowy z Członkami Zarządu/Rady Nadzorczej; umowa o pracę, kontrakt menedżerski, „powołanie” - aspekty cywilnoprawne i podatkowe

13. BIURO ZARZĄDU A ZMIANY CZŁONKÓW ZARZĄDU

  • nowy Zarząd w spółce
    • dokumenty powołania (uchwały WZ, RN, inny dokument)
    • dokumenty do sądu rejestrowego - wpis do rejestru
    • potwierdzenia wpisu do rejestru, reprezentacja spółki przed wpisem
  • skutek wewnętrzny zmiany członków organów
    • rozpoczęcie pełnienia obowiązków
    • powołanie jako samoistny stosunek prawno – handlowy

14. ROLA BIURA ZARZĄDU W ORGANIZACJI I PRZEBIEGU POSIEDZEŃ ORGANÓW WŁADZ SPÓŁKI

  • inicjowanie zwołania i zwoływanie posiedzeń RN i WZ
    • podstawy prawne, obligatoryjne i fakultatywne
    • tryb, forma, tematyka
  • obowiązki Biura Zarządu przygotowania dokumentacji posiedzeń RN i WZ
    • wnioski Zarządu, uzasadnienia i inne dokumenty – inicjatywa „oddolna”
    • sprawozdania Zarządu, informacje i inne dokumenty - inicjatywa „odgórna”
    • zaplecze techniczne posiedzeń RN i WZ
    • zaplecze informacyjne posiedzeń RN i WZ
    • protokoły z posiedzeń Zarządu i RN

15. PROTOKOŁY Z POSIEDZEŃ – ZASADY SPORZĄDZANIA

  • do czego służy i kiedy jest podpisywany?
  • odpowiedzialność za podpisywanie i przechowywanie
  • protokół z posiedzenia; Zarządu, Rady Nadzorczej, Walnego Zgromadzenia/Zgromadzenia Wspólników

Case study: Omówienie przykładów protokołów poszczególnych organów spółek

16. ZASTOSOWANIE NOWOCZESNYCH TECHNOLOGII KOMUNIKACYJNYCH PRAC BIURA ZARZĄDU

  • zastosowania komunikacji elektronicznej w pracy organów spółki
  • uwarunkowania prawne
  • komunikacja elektroniczna w dyrektywie 2007/36/WE
  • korespondencyjne głosowanie na WZA - z dniem 3 sierpnia 2009 r.
  • korzyści wykorzystania komunikacji elektronicznej w pracy organów spółki
  • przyszłość komunikacji elektronicznej w pracy organów spółki


Koszty

Koszt szkolenia dla jednej osoby: 1680.00 zł brutto.

  • za zgłoszenie do dnia 2009-04-06 otrzymuje się 10.0% rabatu
  • za zgłoszenie więcej niż jednej osoby otrzymuje się 5.0% rabatu.

Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe oraz dwa posiłki obiadowe. Zgłoszenie może być anulowane najpóźniej na 7 dni przed datą szkolenia.

Szczegółowe informacje:
Eurofinance Training
tel.: +48-prefiks-22 83 01 310
fax: +48-prefiks-22 83 00 090


Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: