-
Tytuł:
Compliance w praktyce - certyfikowany warsztat
- Kategoria: Informatyka i Internet
- Cena: 3 295 + VAT PLN Teraz: 2 795 + VAT PLN
- Termin: 2009-06-23 - 2009-06-24
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: MM Conferences S.A.
Wśród najważniejszych zagadnień poruszanych na warsztatach znajdują się:
- Profilaktyka i zapobieganie występowania ryzyka: identyfikacja i minimalizacja ryzyka, działania naprawcze
- Plusy i minusy płynące z posiadania działów Compliance
- Monitoring
- System zarządzania ryzykiem Compliance
- Regulacje prawne
Program:
23 czerwca 2009 r., wtorek
9.30 Rejestracja i przywitanie Uczestników
10.00 Czym jest Compliance
- Podstawowe definicje i pojęcia
- Geneza Compliance w sektorze bankowym
- Rola Compliance
- Przyszłość Compliance
10.45 Plusy i minusy płynące z posiadania Compliance
- Konkurencyjność, odpowiedzialny wizerunek firmy, transparentna organizacja wewnętrzna, wzmocniony kontroling i sprawozdawczość,bezpieczeństwo firmy
- Koszty związane z jego posiadaniem i bieżącym funkcjonowanie
- Outsourcing Compliance w małych spółkach
11.30 Przerwa na kawę
11.45 Case Study:
ING Bank Śląski Zarządzanie ryzykiem Compliance w działalności Instytucji finansowej na przykładzie ING Banku Śląskiego
- Model zarządzania ryzykiem
- Zakres, identyfikacja i ocena ryzyka compliance
- Raportowanie ryzyka Compliance
- Monitorowanie ryzyka Compliance
- Metody i instrumenty ograniczania ryzyka Compliance
- Katarzyna Masłowska, Naczelnik Wydziału Monitorowania Ryzyk Compliance, ING Bank Śląski
13.15 Przerwa na kawę
14.15 Rola i zakres funkcji Compliance
- Bieżący monitoring otoczenia prawnego
- Wsparcie firmy w toku postępowań prawnych
- Profilaktyka i zapobieganie występowania ryzyka: identyfikacja i minimalizacja ryzyka, działania naprawcze
15.15 Przerwa na kawę
15.50 Rola i zasady współpracy z departamentem IT
- Tworzenie i bieżące dostosowywanie systemu informatycznego wspomagającego działalność Compliance
- Używanie technologii jako narzędzia do monitorowania i raportowania
- Rozwiązania technologiczne zapobiegające oszustwom oraz zwalczaniu aktywności prania pieniędzy, śledzenie globalnych transakcji
- Pracownicy na oku – oprogramowanie do monitorowania i audytu wewnętrznych zagrożeń
- Poczta elektroniczna i korzystanie z internetu
16.00 Zakończenie pierwszego dnia warsztatów
24 czerwca 2009 r., środa
9.30 Poranna kawa, powitanie Uczestników
10.00 Compliance w praktyce
- Współpraca z innymi departamentami
- Modele współpracy z działami: prawnym, IT, audytu
- Regulacje prawne i etyczne
- Koordynacja systemu kontroli wewnętrznej na poziomie funkcjonalności departamentów
- Jak przeprowadzać ocenę ryzyka Compliance – najlepsze praktyki
- Metody wykrywania zagrożeń
- Metody wykrywania i zapobiegania nadużyciom
- Jak wprowadzać zmiany w regulacjach i informować o nich
- Korespondencja z regulatorami
11.00 Organizacja funkcji Compliance
- Obszary odpowiedzialności jednostki compliance
- Niezbędne kompetencje i uprawnienia jednostki compliance
- Budowanie świadomości/kultury compliance w organizacji
12.00 Przerwa na kawę
12.15 System zarządzania spółką
- Jan Toczyński, Dyrektor Departamentu, Audytu Wewnętrznego, Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń
13.00 Lunch
14.00 Najważniejsze zmiany w regulacjach prawnych
- Przeciwdziałanie praniu pieniędzy
- Przepisy o ochronie danych osobowych
- Przepisy o ochronie konkurencji i konsumenta
- Przepisy w przestępstwach i nadużyciach finansowych
- Przepisy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym
- Etyka i polityka otrzymywania prezentów
- Orzeczenia i rekomendacje Komisji Nadzoru Finansowego, Generalnego Inspektora Danych Osobowych, Generalnego Inspektora Informacji Finansowej, Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Dyrektywa PSD
- Dyrektywa MIFID
- Przepisy dot. Zarządzania informacjami poufnymi i transakcji własnych pracowników
15.00 Zarządzanie ryzykiem w działalności Instytucji niefinansowych
- Ryzyko w działalności gospodarczej
- Proces zarządzania ryzykiem
- Identyfikacja istotnych procesów w organizacji
- Identyfikacja/wyznaczenie celów procesów
- Opracowanie mapy procesów
- Identyfikacja ryzyk inherentnych poprzez określenie czynników zagrażających realizacji celów procesów
- Identyfikacja właścicieli ryzyka w procesach
- Oszacowanie ryzyka inherentnego
- Ocena systemu kontroli wewnętrznej i systemu zarządzania ryzykiem w procesach
- Oszacowanie rezydualnego, czyli znaczenia poszczególnych rodzajów ryzyka skorygowanego o działanie mechanizmów kontrolnych w procesach
- Rola audytu w zarządzaniu ryzykiem
16.60 Zakończenie drugiego dnia warsztatów i wręczenie certyfikatów
Swoją wiedza podzielą się m. in.:
- Paweł Dziekoński, Deloitte
- Anna Roszczyk-Ogrodnik, ING Bank Śląski
- Jan Toczyński, Polskie Towarzystwo Ubezpieczeniowe
- Rafał Jakubowski, Sociate Generale
- Krzysztof Kozłowicz, KPMG
- Mariusz Witalis, Ernst&Young
- Katarzyna Masłowska, ING Bank Śląski
- Aneta Wojtuń, Deloitte
Koszt uczestnictwa jednej osoby w Warsztatach wynosi:
2 795 zł + 22% VAT w przypadkupisemnego zgłoszenia do 23.05.2009 r.,
3 295 zł + 22% VAT po 23.05.2009 r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Warsztatów, przerwy kawowe oraz lunch.
Szczegółowe informacje:
Wioleta Domurad
tel. (22) 463 42 05