eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Compliance w praktyce - certyfikowany warsztat

Wśród najważniejszych zagadnień poruszanych na warsztatach znajdują się:

  • Profilaktyka i zapobieganie występowania ryzyka: identyfikacja i minimalizacja ryzyka, działania naprawcze
  • Plusy i minusy płynące z posiadania działów Compliance
  • Monitoring
  • System zarządzania ryzykiem Compliance
  • Regulacje prawne

Program:

23 czerwca 2009 r., wtorek

9.30 Rejestracja i przywitanie Uczestników

10.00 Czym jest Compliance

  • Podstawowe definicje i pojęcia
  • Geneza Compliance w sektorze bankowym
  • Rola Compliance
  • Przyszłość Compliance
- Rafał Jakubowski, Dyrektor Departamentu Compliance, Societe Generale

10.45 Plusy i minusy płynące z posiadania Compliance

  • Konkurencyjność, odpowiedzialny wizerunek firmy, transparentna organizacja wewnętrzna, wzmocniony kontroling i sprawozdawczość,bezpieczeństwo firmy
  • Koszty związane z jego posiadaniem i bieżącym funkcjonowanie
  • Outsourcing Compliance w małych spółkach
- Mariusz Witalis, Partner w dziale Zarządzania Ryzykiem Nadużyć, Ernst&Young


11.30 Przerwa na kawę

11.45 Case Study:
ING Bank Śląski Zarządzanie ryzykiem Compliance w działalności Instytucji finansowej na przykładzie ING Banku Śląskiego

  • Model zarządzania ryzykiem
  • Zakres, identyfikacja i ocena ryzyka compliance
  • Raportowanie ryzyka Compliance
  • Monitorowanie ryzyka Compliance
  • Metody i instrumenty ograniczania ryzyka Compliance
- Anna Roszczyk–Ogrodnik, Dyrektor Departamentu Compliance, ING Bank Śląski
- Katarzyna Masłowska, Naczelnik Wydziału Monitorowania Ryzyk Compliance, ING Bank Śląski


13.15 Przerwa na kawę

14.15 Rola i zakres funkcji Compliance

  • Bieżący monitoring otoczenia prawnego
  • Wsparcie firmy w toku postępowań prawnych
  • Profilaktyka i zapobieganie występowania ryzyka: identyfikacja i minimalizacja ryzyka, działania naprawcze
- Aneta Wojtuń, Dyrektor Działu Zarządzania Ryzykiem, Deloitte


15.15 Przerwa na kawę

15.50 Rola i zasady współpracy z departamentem IT

  • Tworzenie i bieżące dostosowywanie systemu informatycznego wspomagającego działalność Compliance
  • Używanie technologii jako narzędzia do monitorowania i raportowania
  • Rozwiązania technologiczne zapobiegające oszustwom oraz zwalczaniu aktywności prania pieniędzy, śledzenie globalnych transakcji
  • Pracownicy na oku – oprogramowanie do monitorowania i audytu wewnętrznych zagrożeń
  • Poczta elektroniczna i korzystanie z internetu
- oczekujemy na potwierdzenie prelegenta


16.00 Zakończenie pierwszego dnia warsztatów

24 czerwca 2009 r., środa

9.30 Poranna kawa, powitanie Uczestników

10.00 Compliance w praktyce

  • Współpraca z innymi departamentami
  • Modele współpracy z działami: prawnym, IT, audytu
  • Regulacje prawne i etyczne
  • Koordynacja systemu kontroli wewnętrznej na poziomie funkcjonalności departamentów
  • Jak przeprowadzać ocenę ryzyka Compliance – najlepsze praktyki
  • Metody wykrywania zagrożeń
  • Metody wykrywania i zapobiegania nadużyciom
  • Jak wprowadzać zmiany w regulacjach i informować o nich
  • Korespondencja z regulatorami
- Jacek Zdziarstek, Dyrektor Departamentu Zgodności ze Standardami i Bezpieczeństwa, Raiffeisen Bank Polska


11.00 Organizacja funkcji Compliance

  • Obszary odpowiedzialności jednostki compliance
  • Niezbędne kompetencje i uprawnienia jednostki compliance
  • Budowanie świadomości/kultury compliance w organizacji
- Janusz Bossak, Dyrektor Departamentu Zgodności, Dominet Bank, Grupa Fortis Bank


12.00 Przerwa na kawę

12.15 System zarządzania spółką
- Jan Toczyński, Dyrektor Departamentu, Audytu Wewnętrznego, Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń


13.00 Lunch

14.00 Najważniejsze zmiany w regulacjach prawnych

  • Przeciwdziałanie praniu pieniędzy
  • Przepisy o ochronie danych osobowych
  • Przepisy o ochronie konkurencji i konsumenta
  • Przepisy w przestępstwach i nadużyciach finansowych
  • Przepisy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym
  • Etyka i polityka otrzymywania prezentów
  • Orzeczenia i rekomendacje Komisji Nadzoru Finansowego, Generalnego Inspektora Danych Osobowych, Generalnego Inspektora Informacji Finansowej, Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
  • Dyrektywa PSD
  • Dyrektywa MIFID
  • Przepisy dot. Zarządzania informacjami poufnymi i transakcji własnych pracowników
- Paweł Dziekoński, Deloitte


15.00 Zarządzanie ryzykiem w działalności Instytucji niefinansowych

  • Ryzyko w działalności gospodarczej
  • Proces zarządzania ryzykiem
  • Identyfikacja istotnych procesów w organizacji
  • Identyfikacja/wyznaczenie celów procesów
  • Opracowanie mapy procesów
  • Identyfikacja ryzyk inherentnych poprzez określenie czynników zagrażających realizacji celów procesów
  • Identyfikacja właścicieli ryzyka w procesach
  • Oszacowanie ryzyka inherentnego
  • Ocena systemu kontroli wewnętrznej i systemu zarządzania ryzykiem w procesach
  • Oszacowanie rezydualnego, czyli znaczenia poszczególnych rodzajów ryzyka skorygowanego o działanie mechanizmów kontrolnych w procesach
  • Rola audytu w zarządzaniu ryzykiem
- Krzysztof Kozłowicz, Senior Manager, KPMG


16.60 Zakończenie drugiego dnia warsztatów i wręczenie certyfikatów

Swoją wiedza podzielą się m. in.:

  • Paweł Dziekoński, Deloitte
  • Anna Roszczyk-Ogrodnik, ING Bank Śląski
  • Jan Toczyński, Polskie Towarzystwo Ubezpieczeniowe
  • Rafał Jakubowski, Sociate Generale
  • Krzysztof Kozłowicz, KPMG
  • Mariusz Witalis, Ernst&Young
  • Katarzyna Masłowska, ING Bank Śląski
  • Aneta Wojtuń, Deloitte


Koszt uczestnictwa jednej osoby w Warsztatach wynosi:
2 795 zł + 22% VAT w przypadkupisemnego zgłoszenia do 23.05.2009 r.,
3 295 zł + 22% VAT po 23.05.2009 r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Warsztatów, przerwy kawowe oraz lunch.

Szczegółowe informacje:
Wioleta Domurad
tel. (22) 463 42 05

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: