eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Controlling marketingowy w praktyce - marketing firmy z perspektywy zysków poziom I

Cel szkolenia

Rozwój umiejętności:

  • tworzenia planów marketingowych w oparciu o wyniki badań marketingowych,
  • opracowania efektywnych budżetów marketingowych,
  • przygotowania i interpretacji podstawowych dokumentów controllingu marketingowego.

Metody szkolenia:
Gra strategiczna MARKETING GAME - symulacja działań marketingowych, studia przypadków, ćwiczenia i zadania, Learning by doing (analiza wskaźników wygenerowanych w grze strategicznej), modelowanie strategii marketingowej z wykorzystaniem arkusza MS Excel.

Uwaga! Uczestnikom zapewniamy możliwość konsultacji z trenerem w okresie 2 tygodni po odbytym szkoleniu.

Program szkolenia

Dzień 1 Marketing strategiczny godz. 10.00 - 18.30

1. Gra strategiczna MARKETING GAME
Przeprowadzone zostaną 3-4 sesje gry strategicznej na symulowanym rynku - każda sesja to 1 rok działalności. Po każdej z sesji uczestnicy będą mogli zapoznać się z wykorzystaniem podstawowych narzędzi finansowych w marketingu - takich jak: rachunek wyników, bilans, próg rentowności, rentowność działań rynkowych.

Etap 1

  • Pozyskiwanie zleceń od nowych klientów
  • Raporty wewnętrzne: plan produkcyjny/logistyczny, rachunek wyników a marketing

Etap 2
  • Wnioski z walki konkurencyjnej na rynku
  • Możliwość wykorzystania informacji marketingowej

Etap 3
  • Umiejętność mierzenia i wykorzystywania okazji rynkowych
  • Wpływ okazji rynkowych na rentowność działań marketingowych

Etap 4
  • Zmiana sytuacji rynkowej w obliczu wprowadzenia na rynek nowych produktów
  • Kalkulacja rentowności inwestycji marketingowych w praktyce

Wyniki gry:
  • Rentowność działań marketingowych
  • Share of spending i udziały w rynku
  • Wartość rynkowa firm pod koniec gry

2. Skuteczność i efektywność działań rynkowych

  • Prześledzenie działań marketingowych drużyn-firm na podstawie wskaźników marketingowych
  • Ocena dynamiki rozwoju firm
  • Ocena rentowności
  • Ocena skuteczności i efektywności komunikacji marketingowej

3. Strategiczny controlling marketingowy

  • Ocena pozycji rynkowej firmy
  • Udział w rynku a rentowność
  • Budżetowanie w marketingu - kryteria sukcesu

4. Podsumowanie warsztatów

  • Analiza powiązań marketingu strategicznego i finansów
  • Kryteria sukcesu w budżetowaniu i planowaniu działań rynkowych firmy


Dzień 2 Projekty marketingowe godz. 9.00 - 16.30

1. Projekty marketingowe - launching

  • Kryteria sukcesów w launchingu
  • Budowanie świadomości marki i świadomości reklamy
  • Kształtowanie sieci dystrybucji
  • Launching - sukcesy i porażki

2. Projekty marketingowe - komunikacja

  • Wskaźniki w komunikacji marketingowej
  • Skuteczność kampanii medialnych ATL
  • Controlling kampanii BTL
  • Efektywność działań komunikacyjnych

3. Projekty marketingowe - relacja z klientem

  • Analiza satysfakcji i lojalności klientów
  • Ocena segmentów i wartości klientów
  • Sukcesy programów lojalnościowych

4. Projekty marketingowe - integracja

  • Powiązanie wskaźników marketingowych w spójny system
  • Kryteria sukcesów i porażek projektów marketingowych
  • Case-studies z rynku B2C i B2B

5. Planowanie i kontrola działań z wykorzystaniem narzędzi arkusza MS Excel

  • Narzędzia analiz strategicznych w Excelu
  • Analiza rynku w arkuszu kalkulacyjnym
  • Opracowywanie budżetów, strategii konkurencji i pozycjonowania

Prowadzący: Michał Dziekoński
doświadczony trener, praktyk marketingu, współautor książki "Wskaźniki marketingowe", twórca realizowanych podczas szkolenia - gry strategicznej MARKETING GAME oraz warsztatów z planowania i kontroli działań marketingowych w Excelu; nadzoruje od strony merytorycznej programy the Chartered Institute of Marketing.


Miejsce: Warszawa, Centrum Zielna, ul. Zielna 37

Cena: 2000 zł netto, dla prenumeratorów miesięcznika Marketing w Praktyce - 1800 zł, przy zgłoszeniu 2 i więcej osób - 1700 zł od osoby (zw. z VAT)

Cena zawiera: udział w dwudniowym szkoleniu, materiały szkoleniowe - drukowane w segregatorach oraz w wersji elektronicznej na CD, certyfikat wystawiony przez ESSENTIS - szkolenia marketingowe i Wydawnictwo Marketing w Praktyce, konsultacje z trenerem, lunch oraz serwis kawowy w trakcie przerw.

Szczegółowe informacje
Daria Chrzan
ESSENTIS - szkolenia marketingowe
022 353 25 11

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: