-
Tytuł:
Controlling marketingowy w praktyce - marketing firmy z perspektywy zysków poziom I
- Kategoria: Marketing i Sprzedaż
- Cena: 2 000 PLN Teraz: 2 000 PLN
- Termin: 2007-03-13 - 2007-03-14
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: ESSENTIS - szkolenia marketingowe
Cel szkolenia
Rozwój umiejętności:
- tworzenia planów marketingowych w oparciu o wyniki badań marketingowych,
- opracowania efektywnych budżetów marketingowych,
- przygotowania i interpretacji podstawowych dokumentów controllingu marketingowego.
Metody szkolenia:
Gra strategiczna MARKETING GAME - symulacja działań marketingowych, studia przypadków, ćwiczenia i zadania, Learning by doing (analiza wskaźników wygenerowanych w grze strategicznej), modelowanie strategii marketingowej z wykorzystaniem arkusza MS Excel.
Uwaga! Uczestnikom zapewniamy możliwość konsultacji z trenerem w okresie 2 tygodni po odbytym szkoleniu.
Program szkolenia
Dzień 1 Marketing strategiczny godz. 10.00 - 18.30
1. Gra strategiczna MARKETING GAME
Przeprowadzone zostaną 3-4 sesje gry strategicznej na symulowanym rynku - każda sesja to 1 rok działalności. Po każdej z sesji uczestnicy będą mogli zapoznać się z wykorzystaniem podstawowych narzędzi finansowych w marketingu - takich jak: rachunek wyników, bilans, próg rentowności, rentowność działań rynkowych.
Etap 1
- Pozyskiwanie zleceń od nowych klientów
- Raporty wewnętrzne: plan produkcyjny/logistyczny, rachunek wyników a marketing
Etap 2
- Wnioski z walki konkurencyjnej na rynku
- Możliwość wykorzystania informacji marketingowej
Etap 3
- Umiejętność mierzenia i wykorzystywania okazji rynkowych
- Wpływ okazji rynkowych na rentowność działań marketingowych
Etap 4
- Zmiana sytuacji rynkowej w obliczu wprowadzenia na rynek nowych produktów
- Kalkulacja rentowności inwestycji marketingowych w praktyce
Wyniki gry:
- Rentowność działań marketingowych
- Share of spending i udziały w rynku
- Wartość rynkowa firm pod koniec gry
2. Skuteczność i efektywność działań rynkowych
- Prześledzenie działań marketingowych drużyn-firm na podstawie wskaźników marketingowych
- Ocena dynamiki rozwoju firm
- Ocena rentowności
- Ocena skuteczności i efektywności komunikacji marketingowej
3. Strategiczny controlling marketingowy
- Ocena pozycji rynkowej firmy
- Udział w rynku a rentowność
- Budżetowanie w marketingu - kryteria sukcesu
4. Podsumowanie warsztatów
- Analiza powiązań marketingu strategicznego i finansów
- Kryteria sukcesu w budżetowaniu i planowaniu działań rynkowych firmy
Dzień 2 Projekty marketingowe godz. 9.00 - 16.30
1. Projekty marketingowe - launching
- Kryteria sukcesów w launchingu
- Budowanie świadomości marki i świadomości reklamy
- Kształtowanie sieci dystrybucji
- Launching - sukcesy i porażki
2. Projekty marketingowe - komunikacja
- Wskaźniki w komunikacji marketingowej
- Skuteczność kampanii medialnych ATL
- Controlling kampanii BTL
- Efektywność działań komunikacyjnych
3. Projekty marketingowe - relacja z klientem
- Analiza satysfakcji i lojalności klientów
- Ocena segmentów i wartości klientów
- Sukcesy programów lojalnościowych
4. Projekty marketingowe - integracja
- Powiązanie wskaźników marketingowych w spójny system
- Kryteria sukcesów i porażek projektów marketingowych
- Case-studies z rynku B2C i B2B
5. Planowanie i kontrola działań z wykorzystaniem narzędzi arkusza MS Excel
- Narzędzia analiz strategicznych w Excelu
- Analiza rynku w arkuszu kalkulacyjnym
- Opracowywanie budżetów, strategii konkurencji i pozycjonowania
Prowadzący: Michał Dziekoński
doświadczony trener, praktyk marketingu, współautor książki "Wskaźniki marketingowe", twórca realizowanych podczas szkolenia - gry strategicznej MARKETING GAME oraz warsztatów z planowania i kontroli działań marketingowych w Excelu; nadzoruje od strony merytorycznej programy the Chartered Institute of Marketing.
Miejsce: Warszawa, Centrum Zielna, ul. Zielna 37
Cena: 2000 zł netto, dla prenumeratorów miesięcznika Marketing w Praktyce - 1800 zł, przy zgłoszeniu 2 i więcej osób - 1700 zł od osoby (zw. z VAT)
Cena zawiera: udział w dwudniowym szkoleniu, materiały szkoleniowe - drukowane w segregatorach oraz w wersji elektronicznej na CD, certyfikat wystawiony przez ESSENTIS - szkolenia marketingowe i Wydawnictwo Marketing w Praktyce, konsultacje z trenerem, lunch oraz serwis kawowy w trakcie przerw.
Szczegółowe informacje
Daria Chrzan
ESSENTIS - szkolenia marketingowe
022 353 25 11