eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › e-Faktura

Najważniejsze problemy prawne i organizacyjne, zmiany VAT, case study wdrożeń:

  • Krajowe i unijne wymogi w zakresie e-fakturowania - Cel Komisji Europejskiej: do 2020 r. e-faktura główną metodą fakturowania w Europie - w Polsce tylko 46% faktur ma formę elektroniczną
  • Najnowsze orzecznictwo sądowe i praktyki organów podatkowych w zakresie e-fakturowania
  • Doświadczenia wdrożeń i stosowania e-faktur na przykładzie: RWE Polska, Orange Customer Service, ING Bank Śląski, CEMEX Polska, SAGE
  • EDI, PDF, e-mail, e-bok - w jakim formacie można wysyłać e-fakturę - wady i zalety prawne
  • Przechowywanie faktur, akceptacji na e-fakturowanie - możliwe metody, problemy
    i ich rozwiązania

 1,5 mld faktur rocznie - w tym tylko 8-11% faktur elektronicznych

1000 faktur elektronicznych = oszczędność 2 tys. zł

20 tys. faktur elektronicznych = 40 tys zł oszczędności

 

„e-faktury opłacają się firmom”
„(…)Firma wysyłając co miesiąc 1000 faktur elektronicznych może zaoszczędzić ok. 2 tys. zł, a wystawiając 20 tys. - prawie 40 tys. zł - wynika z raportu "E-faktura w Polsce", przygotowanego przez Polską Konfederację Pracodawców Prywatnych (PKPP) Lewiatan. (…)Eksperci wskazują, że e-faktury pozwalają przedsiębiorcom również na oszczędność czasu (…)”Skutkuje to niższymi przychodami z inwestycji (np. lokaty) lub zwiększonymi kosztami obsługi zadłużenia. Dla średniej wielkości operatora telekomunikacyjnego skrócenie cyklu spływu wszystkich należności o połowę może oznaczać korzyści finansowe w wysokości ponad 630 tys. zł w skali miesiąca, co daje ok. 7,6 mln zł rocznie"(…)
* Źródło „Puls Biznesu” z 10.04.2012 r.

 

Warto wziąć udział aby dowiedzieć się:

  • Jakie korzyści niesie ze sobą wdrożenie e-faktury
  • Jak przekonać klientów do korzystania z e-faktury – oszczędność czasu, energii, wygoda, niezawodność, niskie koszty
  • Czy  planowane zmiany prawne ułatwią stosowanie e-faktur
  • W jaki sposób należy zapewnić organom podatkowym dostęp do e-faktur
  • Czy system księgowy może generować i wysyłać e-faktury zgodnie z prawem

 

Kto powinien wziąć udział w Warsztatach:

  • Dyrektorzy Finansowi, Główni Księgowi
  • Prawnicy, Radcowie Prawni
  • Dyrektorzy IT
  • Kierownicy ds. Handlu Elektronicznego
  • Osoby zajmujące się fakturowaniem


PROGRAM:

26 listopada 2012

09:30 Rejestracja, poranna kawa i powitanie uczestników

10:00 E-faktura w praktyce - regulacje i doświadczenia

Robert Podpłoński, Radca Prawny, Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A.

  • Wystawienie i otrzymywanie e-faktury - zapewnienie autentyczności i integralności - niepewność prawna
  • Przechowywanie e-faktur
  • Elektroniczne faktury papierowe - czy faktura papierowa musi być drukowana
  • E-faktura korygująca - elektroniczna czy papierowa korekta e-faktury
  • Doręczenie e-faktur i dowód doręczenia
    - doręczenie nośnika a transmisja danych
    - dowody doręczenia w postępowaniu sądowym
  • Outsourcing a e-faktura

11:15 Przerwa na kawę

11:30 Możliwe metody e-fakturowania w świetle obowiązujących przepisów oraz praktyki podatkowej – zalety i trudności przykładowych rozwiązań (pliki wysyłane e-mailem (np. pdf), platforma wymiany danych, EDI)

Michał Borowski, Doradca Podatkowy, Manager Zespołu VAT, Ożóg i Wspólnicy

  • Regulacje krajowe a unijne w zakresie wymogów e-fakturowania
  • Wyjaśnienie wątpliwości dotyczących zapewnienia autentyczności pochodzenia
    i integralności treści e-faktur
  • Czy można wysłać e-fakturę w pliku pdf e-mailem?
  • Wykorzystanie platform internetowych do e-fakturowania, wady i zalety prawne
  • Czy system księgowy może generować i wysyłać e-faktury zgodnie z prawem?

12:30 Rozwój polskich regulacji dotyczących e-fakturowania

Mariusz Aleksandrowicz, Wspólnik, Radca Prawny i Doradca Podatkowy, FKA Furtek Komosa Aleksandrowicz

  • Obecny stan prawny w odniesieniu do e-fakturowania
  • Praktyka orzecznicza sądów i organów podatkowych
  • Planowane zmiany prawne w zakresie e-faktur

13:30 Lunch

14:30 Rozpoczęcie e-fakturowania, aspekty praktyczne (m.in. kwestia gromadzenia
i administrowania „akceptacjami” na e-fakturowanie)

Michał Borowski, Doradca Podatkowy, Manager Zespołu VAT, Ożóg i Wspólnicy

  • Kiedy można rozpocząć e-fakturowanie?
  • Sposoby pozyskiwania akceptacji na e-fakturowanie – przegląd rozwiązań akceptowanych i nieakceptowanych w praktyce podatkowej
  • Czy warto sporządzać umowę na e-fakturowanie?
  • Zasady przechowywania akceptacji na e-fakturowanie

15:30 Przechowywanie e-faktur – możliwe metody, problemy praktyczne i ich rozwiązania

Michał Borowski Doradca Podatkowy, Manager Zespołu VAT, Ożóg i Wspólnicy Sp. z o.o.

  • Wymogi w zakresie przechowywania faktur zawarte w przepisach krajowych
    i Wspólnotowych
  • Elektroniczne archiwum dla faktur wystawionych w formie papierowej – omówienie praktyki podatkowej i jej skutków dla podatnika
  • W jaki sposób należy zapewnić organom podatkowym dostęp do faktur przechowywanych w formie elektronicznej?

16:30 Poczęstunek, zakończenie pierwszego dnia Warsztatów

27 listopada 2012

09:30 Rejestracja, poranna kawa i powitanie uczestników

10:00 Korzyści i wyzwania wdrożenia e-faktur

Elżbieta Krawczyk, Dyrektor Programu e-faktura, Orange Customer Service

case study Orange

  • Korzyści dla klientów i firm
  • E-faktury w badaniach konsumenckich - oczekiwania klientów
  • Formy zachęty do e-faktur / oferty produktowe
  • Źródła pozyskiwania e-faktur a zaangażowanie pracowników firmy
  • Formy płatności za e-faktury
  • Koalicja „Wybieram e-fakturę” - wymiana doświadczeń i dobrych praktyk
    w e-fakturowaniu
  • E-faktury a środowisko

11:15 Przerwa na kawę

11:30 Wdrożenie e-faktury za energię elektryczną w RWE Polska

Janusz Zieliński, Menedżer Pionu Obsługi Klientów, RWE Polska

Case study RWE Polska

  • Nowe wyzwania stojące przed obsługą Klientów w energetyce
  • Nowoczesna obsługa Klientów zgodnie z ich potrzebami
  • Rozwój kanałów komunikacji z klientami RWE Polska
  • Dlaczego wybraliśmy e-bok i e-fakturę
  • Dynamika przyrostu użytkowników e-bok i e-faktury w RWE
  • Rozwój usług e-service – doświadczenia, bariery, perspektywy

12:45 Oszczędność pieniędzy i czasu – dlaczego warto wdrożyć i stosować e-fakturę.

Marek Rudziński - Członek Zarządu, Dyrektor Finansowy, Sage Sp. z o.o.

Case study Sage

  • Stosowanie e-faktur w Europie i w Polsce
  • Przyczyny, które powstrzymują przedsiębiorców przed przejściem na e-fakturę
  • Przyczyny, które skłaniają przedsiębiorców do posługiwania się e-fakturą
  • Korzyści ekonomiczne przejścia z faktur papierowych na elektroniczne
  • Co możemy zrobić?

13:45 Lunch

14:45 Rozwój modeli wymiany faktur elektronicznych

Jarosław Wiliński, Senior Product Manager, ING Bank Śląski S.A. Monika Kuźniewska, Project Manager, ING Bank Śląski S.A.

  • Różne rodzaje modeli wymiany e-faktur (buyer direct, seller direct, consolidator, etc.)
  • Korzyści/ograniczenia poszczególnych modeli
  • Trendy na rynku (B2B, B2C)
  • Rola banków w procesie wymiany e-faktur

15:45 e-Faktura jako element ułatwiania biznesu z CEMEX

Krzysztof Mogilnicki, CRM Team Supervisor, CEMEX Polska

Case study CEMEX Polska

  • Specyfika branży budowlanej i klientów CEMEX
  • Oferowanie klientom rozwiązań ułatwiających prowadzenie działalności
  • Etapy wdrożenia systemu i obecny stan projektu
  • Sposoby promowania rozwiązania e-faktura wśród klientów (e-CEMEX)
  • Korzyści wynikające z przejścia na faktury elektroniczne: dla CEMEX i klienta

16:45 Poczęstunek, zakończenie Warsztatów, wręczenie certyfikatów




Koszt uczestnictwa:
1595 PLN
(od 15 października 2012 do 9 listopada 2012)

2295 PLN (od 10 listopada 2012 do 27 listopada 2012)

(ceny netto należy powiększyć o należny podatek VAT 23%)

 

Szczegółowe informacje:

Renata Grzeszczak - Project Manager

tel.: 22 333 97 77
e-mail: 

Więcej informacji na stronie Organizatora:

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: