eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Efektywne pisanie tekstów w Public Relations

Celem seminarium
- Uczestnictwo w zajęciach pozwoli Państwu kompleksowo udoskonalić swoje umiejętności redakcyjne, ze szczególnym uwzględnieniem „żonglowania” najskuteczniejszymi sposobami reagowania zależnie od sytuacji i potrzeb w codziennej praktyce zawodowej.
- W trakcie dwóch dni intensywnych zajęć dowiecie się Państwo, jak formułować efektywne teksty dla potrzeb komunikacji, jak świadomie korzystać z chwytów retorycznych i stylistycznych figur, jak właściwie cytować autorytety , jak świadomie korzystać z różnych stylów pisania.
- Będziecie mieli również okazję przygotować szereg materiałów prasowych (m. in.: informacje prasowe, backgoundery, stanowiska, wywiady, biogramy), leadów i przemówień publicznych, a także wiele innych przydatnych w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej tekstów (korespondencja z podwładnymi i zwierzchnikami, władzami administracyjnymi i agendami rządowymi, partnerami biznesowymi, sponsorami).
- Dodatkowo zapoznacie się Państwo również szczegółowo z problematyką redagowania biuletynów firmowych, materiałów informacyjnych zewnętrznych i wewnętrznych oraz raportów rocznych. Będziecie Państwo ćwiczyć skuteczną komunikację w sytuacji kryzysowej.

Najważniejsze zagadnienia


- Zasady pisania efektywnych tekstów dla mediów i reklamy
- Cechy dobrego komunikatora
- Redagowanie różnych materiałów promocyjnych
- Press release
- Zestaw medialny – praktyczne przygotowanie
- Doskonalenie warsztatu pisarskiego – różne formy komunikacji pisemnej
- Specyfika komunikowania w sytuacjach kryzysowych
- Prezentacje i przemówienia publiczne

Dlaczego warto wziąć udział w seminarium
- Jest to okazja do udoskonalenia umiejętności przygotowywania, redagowania, przekazywania informacji zależnie od sytuacji i odbiorców, co zwiększy jakość i przejrzystość komunikacji zewnętrznej
- Dzięki celnie i rzeczowo przygotowanym informacjom dla mediów zwiększy się prestiż i wizerunek firmy na rynku
- Umiejętne i profesjonalne zarządzanie informacją zwiększy jakość i skuteczność kontaktów z mediami
- Udoskonalenie warsztatu i skuteczne dopasowanie odpowiednich metod i narzędzi w codziennej praktyce zawodowej podwyższy jakość organizacji pracy działu PR i komunikacji
- Będą mogli Państwo szybko i skutecznie optymalizować działania PR w sytuacjach kryzysowych dzięki poznaniu najlepszych praktyk radzenia sobie z zarządzaniem informacją w trudnych sytuacjach

Seminarium kierowane jest do:
- PR Managerów,
- specjalistów ds. PR i komunikacji,
- specjalistów ds. marketingu,
- rzeczników prasowych,
- specjalistów ds. promocji,
- wszystkich zainteresowanych doskonaleniem umiejętności skutecznego redagowania tekstów i informacji podwyższających komunikację i wizerunek firmy

Program:

I DZIEŃ

Public Relations a dziennikarstwo – elementy wspólne i odmienne

  • Rola dziennikarza a rola PR-owca
  • Porównanie języka wypowiedzi: dziennikarskiej, PR-owskiej, reklamowej
  • Jak dziennikarze oceniają profesjonalizm komunikacyjny branży PR?
  • O czym musi pamiętać PR-owiec w kontaktach z dziennikarzami?

Podstawowe cechy dobrego komunikatora

  • Czym jest poprawna komunikacja - ćwiczenie
  • Jak skutecznie przekazać to co chce się powiedzieć - ćwiczenie
  • Dyskusja

Pisanie „dla oka i dla ucha”

  • Cztery podstawowe zasady pisania
  • 11 praktycznych porad dla firmowego „pisarza”
  • Słowa – klucze

Pisanie tekstów firmowych dla różnych adresatów - ćwiczenia

  • do zwierzchników (sprawozdania, protokoły, listy służbowe)
  • do podwładnych (dyrektywy, informacje, upomnienia)
  • do władz państwowych i administracyjnych

  • (zaproszenia, podziękowania, informacje)
  • do klientów w komunikacji bezpośredniej (korespondencja handlowa, wyjaśnienia, przeprosiny, odpowiedzi na reklamacje, promocje, informacje o ofertach specjalnych)

Na czym polega pisanie dobrych komunikatów dla prasy?

  • Co to jest Press release?
  • Czy ważny jest wygląd komunikatu?
  • Styl komunikatu
  • Struktura komunikatu
  • Zasada odwróconego trójkąta w praktyce – ćwiczenia
  • Najważniejszy początek: streszczenie czyli lead - ćwiczenia

Przygotowanie zestawu medialnego (press-kit)

  • Informacja prasowa i jej odmiany
  • Opracowanie backgroundowe (tematyczne opracowanie uzupełniające)

  • Styl informacji prasowej
    Styl narracyjny
  • Rola ilustracji, wykresów, tabel, zdjęć
  • Biogramy firmy (organizacji) i kierownictwa
  • Ćwiczenia praktyczne

II DZIEŃ

Pisanie tekstów dla zaawansowanych w praktyce

  • Retoryka w służbie PR
  • Wpływ struktury na funkcję perswazyjną komunikatu
  • Specyfika komunikowania w sytuacjach kryzysowych
  • Indywidualizacja przekazu gwarancją efektu mediowego
  • Zasady przeprowadzania i pisania wywiadów
  • Polemiki i sprostowania
  • Raporty roczne – komunikacja z interesariuszami

Reguły i techniki tworzenia publikacji cyklicznych

  • Formowanie zespołu redakcyjnego
  • Koncepcja redakcyjna, tworzenie makiety, przygotowanie harmonogramu wydawniczego
  • Biuletyny zewnętrzne
  • Biuletyny wewnętrzne
  • Słowo wstępne – Od Prezesa? Od Redaktora? Od Redakcji? Od Gościa Specjalnego?
  • Formy redakcyjne w cyklicznych wydawnictwach firmowych
  • Ćwiczenia praktyczne

Sztuka pisania prezentacji i przemówień publicznych

  • Przemówienia publiczne – teksty do słuchania, a nie do czytania
  • Umiejętność perswazji. Jak zainteresować słuchaczy i przekonać ich do swoich racji?
  • Budowa skutecznego przemówienia (rola i praktyczne zastosowanie figur stylistycznych)
  • Pisanie przemówień dla potrzeb konferencji i wystąpień publicznych


Koszt uczestnictwa uzależniony jest od daty zgłoszenia. Przy zgłoszeniu:
od 30-01-2008 do 15-02-2008 - 3295 PLN + 22% VAT
od 16-02-2008 do 18-04-2008 - 3495 PLN + 22% VAT
od 19-04-2008 do 28-04-2008 - 3795 PLN + 22% VAT

Szczegółowe informacje:
Joanna Strzyżewska - Dyrektor działu seminariów
fax: 22 420 55 01

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: