eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Efektywne techniki zarządzania produktami B2C i B2B

Efektywne zarządzanie produktami to jedno z najważniejszych wyzwań, stojących zarówno przed firmami z sektora B2C, jak i B2B. Rosnąca konkurencja na rynku B2C i wykorzystanie wielu koncepcji wyróżnienia się na rynku, powoduje, że coraz trudniej przebić się z ofertą do świadomości klientów. Z drugiej strony firmy działające na rynku B2B wciąż w niewielkim stopniu wykorzystują segmentację klientów na rynku instytucjonalnym oraz dopasowują ofertę do różnych potrzeb i różnych metod podejmowania decyzji w firmach. Proponowane warsztaty mają na celu usprawnienie pracy osób odpowiedzialnych za zarządzanie produktami poprzez dostarczenie im profesjonalnych narzędzi do wykorzystania w codziennej pracy, a jednocześnie inspiracji do opracowywania wyróżniających się programów marketingowych.

W programie m.in :

  • Jak właściwie integrować działania marketingowo-sprzedażowe w procesie zarządzania produktem B2C i B2B
  • Jak efektywnie segmentować klientów produktów B2C i B2B oraz dopasowywać ofertę do potrzeb poszczególnych grup
  • Jak dostosować działania w zakresie zarządzania produktem i marką do sytuacji rynkowej i konkurencyjnej

Warto wziąć udział, aby dowiedzieć się:

  • jak właściwie kształtować strategię produktu i marki w zależności od cyklu życia
  • jak w nowoczesny sposób zarządzać marką i pozycjonowaniem produktu
  • jakich błędów należy unikać w tworzeniu kompozycji marketing-mix i przy kampaniach komunikacyjnych
  • na postawie najlepszych produktów na świecie dowiedzieć się jakie czynniki decydują o sukcesie

Kto powinien wziąć udział:
Wszystkich, zajmujących się działaniami PR i zainteresowanych podniesieniem efektywności tych działań, a przede wszystkim:

  • Product Managerowie i Brand Managerowie, zarządzający produktami i markami
  • Sales Managerowie współpracujący z działami marketingu przy sprzedaży produktów B2C i B2B
  • Dyrektorzy Marketingu i Sprzedaży zarządzający portfelami produktów i marek
  • pracownicy agencji reklamowych, agencji badań rynku, konsultanci marketingowi dążący do pogłębienia posiadanej wiedzy o efektywnych działaniach zarządzania produktem i marką

Program szkolenia:

I DZIEŃ

Przerwy kawowe w czasie dogodnym dla uczestników szkolenia

9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie

10.00-13.30 STRATEGICZNA GRA SYMULACYJNA PRODUCT MANAGERS

część 1

  • poznanie reguł symulacji i zasad zarządzania produktem w firmie
  • otoczenie wewnętrzne product managera – zespół sprzedaży, dział finansowy i controllingu, strategia globalna firmy
  • decyzje dotyczące budżetu i strategii

część 2

  • jak skutecznie gromadzić informacje o konkurencji zewnętrznej – obecność innych marek na rynku
  • metody gromadzenia informacji o konkurencji wewnętrznej – podział zasobów
  • sposoby reagowania na sytuację rynkową w zakresie zarządzania produktem

13.30-14.30 Lunch

14.30-17.30 część 3 i 4

  • jak właściwie reagować na okazje rynkowe w zarządzaniu produktem i marką
  • decyzje inwestycyjne a skuteczność działań product managerów
  • podsumowanie symulacji i ogłoszenie wyników, wręczenie nagród

Efektywność zarządzania produktem w organizacji – najważniejsze czynniki

  • elementy wpływające na efektywność działań product managerów – przykłady i dyskusja
  • negocjowanie budżetów produktu i marki – argumentacja na podstawie wskaźników marketingowych

17.30 Zakończenie

II DZIEŃ

Przerwy kawowe w czasie dogodnym dla uczestników szkolenia

8.45-9.00 Rejestracja i przywitanie

9.00-12.30 Specyfika zarządzania produktami B2C i B2B

  • wyniki symulacji product managers w ujęciu praktycznym
  • relacje między marketingiem a sprzedażą jako płaszczyzna różnic między zarządzaniem produktami B2C i B2B
  • segmentacja nabywców produktów na rynkach B2C i B2B
  • strategia rozwoju jako kluczowe narzędzie zarządzania produktami
  • przykłady metod zarządzania produktem w różnych sektorach
    case-studies przykładów zarządzania produktami w sektorach B2C i B2B

Profesjonalne planowanie strategii produktu

  • ocena sytuacji rynkowej produktu
  • szacowanie potencjału rynkowego produktu
  • opracowanie strategii rozwoju produktu
  • analiza konkurencji i ocena profilu konkurencyjnego
    ćwiczenie: opracowywanie planów produktu w Excelu – analiza pozycji rynkowej, szacowanie potencjału rynkowego, strategii rozwoju, ocena pozycji konkurencyjnej

12.30-13.30 Lunch

13.30-16.00 Nowoczesne zarządzanie marką i pozycjonowanie produktu

  • reguły zarządzania marką na rynkach B2C i B2B
  • przykłady błędów w poszerzaniu marki i pola kompetencji
  • nowoczesne techniki pozycjonowania
    case-studies: przykłady zarządzania marką i pozycjonowania na rynkach B2B i B2C

Inspirujące kompozycje marketing-mix produktów B2C i B2B

  • przykłady kampanii na rynku produktów konsumpcyjnych
  • zrozumienie potrzeb nabywców jako klucz do efektywnych działań marketingowych na rynku B2B
  • mapa kompozycji marketing-mix jako inspiracja do codziennych działań zarządzających produktami
    case-studies: światowe błędy i sukcesy w zarządzaniu produktem i marką – szczegółowa analiza

16.00 Zakończenie - wręczenie certyfikatów


Koszt uczestnictwa jednej osoby w warsztatach wynosi:
2995 PLN + 22%VAT do 14 listopada 2008r.
3495 PLN + 22%VAT po 14 listopada 2008r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały oraz lunch.

Szczegółowe informacje: Monika Czyż - Project Manager
tel.(12) 350 54 00
tel.(12) 350 54 01

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: