eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Innowacyjna Strategia Konkurencji

Marketingowcy i sprzedawcy w natłoku codziennych spraw zapominają często co jest istotą gry rynkowej - uzyskanie przewagi nad konkurencją. Tematyce walki konkurencyjnej i tworzeniu innowacyjnych strategii marketingowych poświęcamy zazwyczaj na co dzień niewiele miejsca, wymaga ona przyjęcia długofalowej perspektywy myślenia marketingowego na którą brakuje czasu. Proponowany Państwu warsztat ma na celu wypełnienie tej luki poprzez, podjęcie rywalizacji konkurencyjnej na symulowanym rynku, oraz poznanie praktycznych technik tworzenia wygrywających strategii marketingowych.

W programie m.in :

  • Wykorzystanie informacji rynkowych do budowy strategii konkurencji
  • Kluczowe założenia dla strategii marketingowej na "rynku produktów"
  • Konkurencja w niszach rynkowych versus konkurencja na całym rynku
  • Powiązanie strategii marketingowych z analizą efektów finansowych

Dlaczego warto wziąć udział:

  • Udział w warsztacie pozwoli na:
  • przetestowanie różnych strategii konkurencji w bezpiecznych warunkach symulowanego rynku i naukę w praktyce reguł rywalizacji rynkowej
  • poznanie strategii marketingowych budujących przewagę konkurencyjną uwzględniających specyfikę rynku polskiego i różnych rynków produktowych (B2C, B2B)
  • przybliżenie narzędzi analitycznych pozwalających budować skuteczną strategię marketingową
  • upowiązanie strategii marketingowych z analizą efektów finansowych
  • Szkolenie opiera się na wieloletniej praktyce prelegentów w obszarze analiz rynkowych i budowania skutecznych strategii marketingowych, zarówno na rynkach konsumpcyjnych (B2C)
  • jak i przemysłowych (B2B)

Warsztaty są skierowane do:

  • Wszyscy, którzy są odpowiedzialni za tworzenie i realizację strategii marketingowej
  • w przedsiębiorstwie oraz:
  • dyrektorzy i kierownicy działów marketingu i sprzedaży
  • specjaliści ds. marketingu
  • kierownicy produktu
  • kierownicy marki
  • dyrektorzy ds. rozwoju
  • analitycy rynku

Program:

Przerwy kawowe w czasie dogodnym dla uczestników spotkania

Prowadzenie: Michał Dziekoński

9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie

10.00-11.00 Wprowadzenie do gry symulacyjnej market competition

  • reguły gry rynkowej
  • warianty strategii konkurencyjnych
  • podział na drużyny i role w zespołach

11.00-13.30 Gra symulacyjna market competition – część 1

  • konkurencja na rynku w fazie dojrzałości
  • opracowanie strategii i rywalizacja na rynku
  • omówienie wyników pierwszego etapu i efektywności realizowanych strategii

13.30-14.30 Lunch

14.30-15.30 Gra symulacyjna market competition – część 2

  • konkurencja na rynku w fazie rozwoju
  • wykorzystanie informacji rynkowych do budowy strategii konkurencji
  • omówienie wyników drugiego etapu i efektywności realizowanych strategii

15.30-17.00 Gra symulacyjna market competition – część 3

  • konkurencja na rynku w fazie recesji
  • konkurencja w niszach rynkowych versus konkurencja na całym rynku
  • ogłoszenie wyników gry i wręczenie nagród najlepszej drużynie
  • praktyczne wnioski z symulacji konkurencji na rynku
  • omówienie reguł strategii konkurencyjnych

17.00 Zakończenie

II DZIEŃ

Przerwy kawowe w czasie dogodnym dla uczestników spotkania

Prowadzenie: Grzegorz Karasiewicz

9.45-10.00 Rejestracja i przywitanie

10.00-11.00 Identyfikacja rynków produktów w przedsiębiorstwie

  • definiowanie rynków produktów (wymiary: produktowy, geograficznym, klientowski)
  • case study: identyfikacja rynków produktów w wydawnictwie
  • ćwiczenie: określenie rynków produktów w przedsiębiorstwie

11.00-12.00 Wielowymiarowa ocena rynków produktowych przedsiębiorstwa

  • zmodyfikowana macierz portfelowa General Electric
  • zbieranie i analiza informacji – pozwalających ocenić atrakcyjność rynku i przewagę konkurencyjną
  • określenie strategii marketingowych dla rynków produktowych
  • case study – firma oferująca napoje chłodzące cz. 1

12.00-13.30 Strategie marketingowe – ofensywne

  • Wejście na nowy rynek
  • wejście na nowe rynki – powiązane, niepowiązane, wschodzące
  • rozwój nowych rynków

Inwestowanie w obsługiwany rynek

  • zwiększenie udziału w rynku
  • zwiększenie przychodu od jednostkowego nabywcy
  • wejście w nowe segmenty rynku
  • rozwijanie popytu potencjalnego

Poprawa pozycji rynkowej

  • zwiększanie lojalności nabywców
  • zwiększanie przewagi produktowej
  • poprawa pozycji kosztowej
  • budowanie przewagi marketingowej

13.30-14.30 Lunch

14.30-16.00 Strategie marketingowe – defensywne

  • Obrona pozycji rynkowej
  • ochrona udziału w rynku
  • utrzymanie dotychczasowych klientów

Optymalizacja pozycji rynkowej

  • zwiększanie marketingowej marży brutto
  • koncentrowanie działań marketingowych
  • optymalizacja przepływów gotówkowych

Wycofywanie się z rynków

  • żniwa cenowe
  • żniwa kosztów marketingowych
  • deinwestowanie

16.00-17.00 Analiza konsekwencji finansowych wybranych strategii marketingowych

  • marketingowa marża brutto – wskaźnik wyniku finansowego działalności marketingowej firmy
  • case study – firma oferująca napoje chłodzące cz. 2

17.00 Zakończenie - wręczenie certyfikatów


Koszt uczestnictwa:
Koszt uczestnictwa jednej osoby w warsztatach jest zależny od terminu zgłoszenia i wynosi:
2995 PLN + 22%VAT przy rejestracji do 29 kwietnia 2008r.
3495 PLN + 22%VAT przy rejestracji po 29 kwietnia 2008r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały, lunch oraz przerwy kawowe.

Szczegółowe informacje:
Monika Czyż - Project Manager
tel.(12) 350 54 00

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: