-
Tytuł:
Introduction to Game Programming with XNA and Windows Phone 7
- Kategoria: Inne
- Cena: 0 PLN
- Termin: 2012-05-28 - 2012-05-31
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki
Na zaproszenie JM Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki – Pana Andrzeja Żyławskiego w siedzibie naszej uczelni będzie gościć prof. Kelvin Sung z Uniwersytetu w Waszyngtonie. Profesor poza działalnością naukową stale współpracuje z firmą Microsoft. Kelvin Sung skupia swoją działalność nad XNA – zbiorem narzędzi do tworzenia gier przeznaczonym dla systemu Windows, konsoli Xbox 360 oraz telefonów z systemem operacyjnym Windows Phone 7.
Jego obecność będzie związana z cyklem spotkań edukacyjnych, zorganizowanych
w ramach jednego z projektów unijnych uczelni – Kuźnia Kompetencji IT. Program w sumie 20-godzinnych zajęć, będzie miał charakter otwarty i nieodpłatny. W wykładach mogą wziąć udział wszyscy zainteresowani. Zajęcia będą się odbywały w siedzibie Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki w terminie 28-31 maja 2012 roku i zostaną przeprowadzone
w języku angielskim. Warunkiem uczestnictwa jest wcześniejsza rejestracja za pośrednictwem strony internetowej
lub
Zajęcia będą nie lada wydarzeniem dla fanów gier komputerowych.
PROGRAM:
1. Game Design Elements and Development Process
Elements: Game State, Game View, Players, Mechanics, Themes
Process: Brainstorming, Storyboarding, Physical and Digital Prototyping, Continuous Playtesting
2. Game development tool: XNA
Application framework
Resource loading model
Content pipeline
Draw/Update cycle
Assignment-1
3. Graphics and Effect-I
XNA basics: API drawing model
Abstraction and encapsulation of objects
Output coordinate system
Camera Abstraction
Game State implementation
Assignment-2
4. Math and Physics Foundation
Vectors: magnitude and direction
Speed, Velocity, Front Direction
Dot and cross products: Home-in Behavior
Pixel-Accurate Collisions
Gravitational free fall, Projectile
Assignment-3
5. Game Objects States
Finite state machine
Taking advantage of Randomness
Complexity and Linear Collection
Integration of Home-in, chasing, gradual turning
6. Graphics and Effect-II
World beyond the display screen (moving the camera)
Sprite animation
Particle Systems
Particle Emitters
Audio: effects and background music, working with WAV and MP3 formats
Assignment-4
7. Windows Phone 7 Platform
Dreamspark/AppHub: Application Procedure
PinchZoom: Touch pad, and gesture input
Orientation and Accelerometer
Taking texture from the camera
Isolated Storage
Tombstoning: state saving
Assignment-5
8. Commercialization
Advertisement
PubCenter: submission process
Więcej o działalności prof. Kelvina Sung na stronie:
Koszt: udział bezpłatny
Więcej na: