eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Jak efektywnie podnosić wartość firmy? - wycena i analiza wartości przedsiębiorstwa

Cel
Podczas warsztatów uczestnicy:

  • w sposób prosty i praktyczny poznają sposoby wyceny i analizy wartości przedsiębiorstwa
  • obliczą na podstawie informacji ze sprawozdań finansowych przedsiębiorstwa oraz danych z rynku kapitałowego stopę kosztu długu, koszt kapitału własnego i średniego ważonego kosztu kapitału
  • na przykładach ocenią wpływ struktury kapitału na koszt i wartość przedsiębiorstwa
  • na licznych przykładach i ćwiczeniach przećwiczą metodologię obliczania mierników wartości i główne parametry ekonomiczno - finansowe budowania strategii opartej na wartości
  • poznają sposoby kalkulacji granicznych - ułatwiających formułowanie planów finansowych strategii budowania firmy nastawionej na wzrost wartości
  • na podstawie podanych informacji ustalą wartość majątkową i porównają otrzymane rezultaty, co pozwoli wykazać czynniki różnic pomiędzy księgowym a rynkowym odzwierciedleniem wartości przedsiębiorstwa
  • przygotują na podanym przykładzie pełną wycenę dochodową wybranego przedsiębiorstwa
  • przeanalizują „ciemne" strony praktyki wyceny i najczęściej popełniane błędy

Adresaci
Warsztaty adresujemy do:

  • kadry zarządzającej przedsiębiorstwa
  • członków rad nadzorczych
  • akcjonariuszy - udziałowców, właścicieli spółek
  • dyrektorów finansowych
  • analityków finansowych, biegłych rewidentów, audytorów
  • kandydatów na członków rad nadzorczych

Metody pracy
Metodyka prowadzenia zajęć:

  • atrakcyjność zajęć zapewnią liczne przykłady, które stanowić będą punkt wyjścia do omawianych zagadnień
  • indywidualne i grupowe dyskusje z trenerem dające możliwość wymiany doświadczeń oraz skonsultowania i rozwiązania konkretnych problemów z Państwa praktyki zawodowej
  • mała liczebność grupy gwarantuje miłą atmosferę podczas szkolenia

Program:

SPRAWOZDAWCZOŚĆ FINANSOWA NA POTRZEBY ANALIZY i ZARZĄDZANIA WARTOŚCIĄ PRZEDSIĘBIORSTWA

W tej części uczestnicy szkolenia poznają układ i pozycje bilansu analitycznego, wyodrębnią na przykładach wartość kapitałów inwestowanych w aktywa operacyjne, ocenią miejsca zastosowania inwestowanego kapitału (operacyjne aktywa trwałe, operacyjny kapitał obrotowy), wyznaczą na podstawie rachunku zysków i strat kwotę osiąganego zysku operacyjnego przed odsetkami i opodatkowaniem (EBIT) oraz zysku operacyjnego po opodatkowaniu (NOPAT), obliczą na podstawie informacji ze sprawozdań i danych finansowych przedsiębiorstwa oraz danych z rynku kapitałowego stopę kosztu długu, kosztu kapitału własnego i średniego ważonego kosztu kapitału (WACC), na przykładach ocenią wpływ struktury kapitału na koszt kapitału i wartość przedsiębiorstwa.

OCENA EFEKTYWNOŚCI TWORZENIA WARTOŚCI PRZEZ PRZEDSIĘBIORSTWO (MIERNIKI ANALIZY WARTOŚCI)

  • ekonomiczna wartość dodana (EVATM)
  • rynkowa wartość dodana (MVA)
  • wartość dla właścicieli (akcjonariuszy)

MIERNIKI WARTOŚCI OPARTE NA PRZEPŁYWACH GOTÓWKI

  • CFROI - gotówkowa stopa zwrotu
  • CVA - gotówkowa wartość dodana

W tej części uczestnicy szkolenia poznają główne wskaźniki (mierniki) krótko- i długookresowych analiz wartości przedsiębiorstwa i pomiaru efektywności gospodarowania przez firmy powierzonym im kapitałem. Na licznych przykładach i ćwiczeniach zostanie przedstawiona metodologia obliczania mierników wartości i wskazane zostaną główne parametry ekonomiczno-finansowe budowania strategii opartej na wartości.

OPRACOWANIE ANALIZY WARTOŚCI RÓŻNYMI WSKAŹNIKAMI WYBRANEJ SPÓŁKI (FIRMY)

Na podstawie przekazanych uczestnikom szkolenia danych finansowych przynajmniej z ostatnich trzech lat działania wybranej spółki (firmy), zostaną policzone odpowiednie wielkości finansowe niezbędne do przygotowania analizy wartości, następnie ocenie podlegać będzie efektywność tworzenia wartości przez badane przedsiębiorstwo, wskazane zostaną czynniki negatywnie wpływające na podnoszenie wartości przez firmę, podane zostaną możliwości usprawnień negatywnej sytuacji w zakresie realizacji strategii tworzenia wartości, omówieniu podlegać także będą podstawowe błędy popełniane przez analityków w zakresie oceny i analizy wartości.

ANALIZA GŁÓWNYCH DETERMINANT wartości przedsiębiorstwa - noŚników wartości

W tej części uczestnicy szkolenia poznają sposoby kalkulacji granicznych (progowych) wielkości (wartości) głównych determinant wartości (tzw. value drivers). Ich znajomość ułatwia formułowanie planów finansowych i strategii budowania firmy nastawionej na wzrost wartości.

FORMUŁOWANIE STRATEGII FINANSOWYCH KREOWANIA WARTOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA

Przygotowanie strategii podnoszenia wartości przez przedsiębiorstwa. Budowanie macierzy strategicznych zarządzania wartością. Wybór działań zarządczych służących budowaniu przewagi firmy w zakresie tworzenia wartości.

ZAKRES I METODOLOGIA WYCENY WARTOŚCI

WYCENA WARTOŚCI PODEJŚCIEM DOCHODOWYM

W tej części uczestnicy szkolenia poznają i przygotują na podanym przykładzie pełną wycenę dochodową wybranego przedsiębiorstwa. Przedstawione zostaną także „ciemne" strony praktyki wycen dochodowych i błędy popełnione przez analityków, biegłych rewidentów, rzeczoznawców i ekspertów w zakresie wycen. Omówieniu podlegać będą najczęstsze błędy w praktyce wyceny dochodowej. Podane zostaną również możliwości wykorzystania wyceny dochodowej w transakcjach fuzji i przejęć, procesach restrukturyzacji, wycenie marki i wartości prawnych.

WYCENA NA PODSTAWIE PORÓWNAŃ RYNKOWYCH

  • metoda mnożnikowa
  • wycena porównawcza

WYCENY MAJĄTKOWE

  • odtworzeniowa
  • likwidacyjna

OPRACOWANIE WYCEN PORÓWNAWCZYCH I MAJĄTKOWYCH WYBRANYCH SPÓŁEK

W tej części uczestnicy szkolenia na podanym przypadku przygotują wycenę porównawczą wybranej spółki giełdowej i pozagiełdowej. Także na podstawie podanych informacji ustalą dla obu firm wartość majątkową i porównają otrzymane rezultaty, co pozwoli wykazać czynniki różnic między księgowym a rynkowym odzwierciedleniem wartości przedsiębiorstwa. Podane zostanie również wykorzystanie podejścia mnożnikowego w wycenie wartości niematerialnych i prawnych.


Koszt uczestnictwa:
1 090,00 zł
cena udziału w warsztatach przy zgłoszeniu do dnia 01.06.2008 r. - 1 090 zł, od dnia 02.06.2008 r. - 1 290 zł
RABATY: przy zgłoszneiu 2 osób - 5% rabatu, przy zgłoszeniu 3 lub więcej - 10% rabatu

Szczegółowe informacje:
EMPRIZ Group
ul. Trębacka 3
00-074 Warszawa
infolinia 0-801 033 044
tel. (22) 448 73 70
fax (22) 448 71 70

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: