eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Jak mierzyć efektywność działań PR

Mierzalność działań PR to obszar zainteresowania każdego PR-owca. Większość z nich nie posiada niestety narzędzi i odpowiedniej wiedzy, aby sprawdzić, jakie realne efekty przynioszą działania PR. Dlatego zapraszamy na praktyczne spotkanie, zilustrowane licznymi case studies oraz specjalnie przygotowanymi ćwiczeniami, na którym pokażemy, jak badać poszczególne działania PR i jakich narzędzi do tego użyć.
Działania PR są mierzalne. Jak dobrze zaplanujemy kampanię na samym początku określając wyraźne cele, które ma ona osiągnąć – będziemy w stanie zebrać konkretne dane, które powiedzą nam, jaki był prawdziwy efekt naszych działań. Wszystko zaczyna się więc od prawidłowej strategii komunikacyjnej.

W programie m.in :

  • Które techniki badawcze warto stosować w PR (analiza treści, analiza danych statystycznych, sondaż, focus, metody projekcyjne)
  • Wskaźniki efektywności działań e-PR (tradycyjne i nowoczesne)
  • Modele pomiaru efektów – który wybrać i dlaczego (Lindenmann, Cutlip, MacNamara, Watson, EAI, Triad of Measurement)
  • Najczęściej stosowane narzędzia PR i sposoby ich pomiaru (Corporate Identity, Sponsoring, PR wewnętrzny, CSR)
  • Nowe trendy w mierzalności efektów PR

Dlaczego warto wziąć udział:

  • mierzalność działań PR staje się regułą – nauczysz się, jak robić to skutecznie
  • przećwiczysz sprawdzone sposoby pomiaru działań PR (od definiowania grupy odbiorców przez formułowanie strategii PR po obliczenie konkrentnych wskaźników i interpretację wyników własnych działań)
  • poznasz nowe modele pomiaru PR i sprawdzisz, który z nich możesz zastosować w swojej pracy
  • dowiesz się, jakie narzędzie zastosować na konkretnym etapie kampanii PR

Kto powinien wziąć udział:
Wszystkich, zajmujących się działaniami PR i zainteresowanych podniesieniem efektywności tych działań, a przede wszystkim:

  • Dyrektorów i Kierowników PR
  • Dyrektorów ds. Komunikacji
  • Rzeczników Prasowych
  • Dyrektorów Marketingu
  • Menedżerów ds. Marketingu
  • Brand Menedżerów
  • oraz agencji PR

Program szkolenia:

Wtorek, 2 grudnia 2008

Prowadzenie: Anna Miotk

9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie

10.00-11.30 MIERZALNOŚĆ PR A STRATEGIA KOMUNIKACYJNA

  • Modele RACE i ROSIE – jak i kiedy je stosować
  • Proces public relations – czyli ustalamy mierzalne cele kampanii i analizujemy efekty
  • ćwiczenie: definiujemy odbiorców własnej organizacji
  • Najskuteczniejsze narzędzia PR – przykłady z rynku
  • Rozwój public relations a badania PR
  • Obecne wyzwania stojące przed PR – czyli mierzalność jest koniecznością

11.30-11.45 Przerwa na kawę

11.45-12.30 TROCHĘ METODOLOGII...CZYLI JAKIE BADANIA STOSOWAĆ W PR

  • Czego nie wiemy bez badań, czyli przykłady kampanii nietrafionych
  • Proces badawczy – jak zaplanować badanie: rozmieszczenie pomiarów w czasie
  • Charakterystyka problemów badawczych i ich prewencja
  • Podział badań stosowanych w PR
  • Metody i techniki badawcze stosowane w PR
    - Analiza treści
  • ćwiczenie: analiza treści – katygoryzacja informacji na przykładzie pliku wycinków prasowych
    - Analiza danych statystycznych
    - Sondaż
  • Najważniejsze zasady budowy kwestionariusza
  • Jak dobrze zadawać pytania – praktyczne wskazówki
  • Pytania i skale w PR
    - Indywidualny wywiad pogłębiony
    - Zogniskowany wywiad grupowy (focus)
    - Obserwacja uczestnicząca
    - Metody projekcyjne

12.30-13.30 Lunch

Prowadzenie: Grzegorz Mazurek

13.30-15.30 MIERZALNOŚĆ DZIAŁAŃ PR W INTERNECIE

  • case study PZU Życie
  • Skuteczność a efektywność działań on-line
  • Unikatowe cechy Internet PR z punktu widzenia mierzalności efektów
  • Tradycyjne miary sukcesu w Internecie i ich zastosowanie:
    - CTR (click-through-ratio)
    - CR (conversion rate)
    - CPA (cost per action)
    - CPC (cost per click)
  • ćwiczenie: „Funnel model” w praktyce
  • Nowoczesne wskaźniki sukcesu w Internecie:
    - Wskaźnik lepkości/śliskości
    - Wskaźnik zapotrzebowania na serwis internetowy
    - Wskaźnik świeżości
    - Wskaźnik skupienia
    - Wskaźnik stratności
  • Które wskaźniki kiedy i jak stosować – podsumowanie

15.30-15.45 Przerwa na kawę

15.45-16.45 MIERZALNOŚĆ DZIAŁAŃ PR W INTERNECIE – CD.

  • case study PZU Życie
  • Idea i miary KPI (Key Performance Indicators)
  • Web 2.0 a mierzalność
    - Analiza ilościowa i jakościowa treści nieoficjalnych on-line
    - Analiza sukcesu bloga firmowego
  • ćwiczenie: obliczanie konkretnych wskaźników, definiowanie sukcesu projektu na podstawie otrzymanych wyników ćwiczeń, interpretacja wyników

16.45 Zakończenie

Środa, 3 grudnia 2008

Prowadzenie: Anna Miotk,

9.00-9.15 Rejestracja i przywitanie

9.15-11.30 TROCHĘ METODOLOGII...CZYLI JAKIE BADANIA STOSOWAĆ W PR – CD.

  • ćwiczenie: chiński portret – analiza wybranej marki
  • Właściwy dobór próby badawczej
    - Losowy
    - Nielosowy
  • Dodatkowe źródła informacji w badaniach
  • Raport – prezentacja wyników
  • ćwiczenie: jakich metod badawczych użyć w celu sprawdzenia efektów kampanii rekrutacyjnej (rekrutacja za pomocą billboardów)

11.30-11.45 Przerwa na kawę

11.45-13.00 ETAPY PROCESU PR – KIEDY I CO BADAMY

  • Zastosowanie badań w analizie wstępnej
    - Analiza SWOT
  • ćwiczenie: analiza SWOT – własna firma
    - Audyt komunikacyjny
  • Strategia PR – mierzalne cele warunkiem właściwego pomiaru
  • ćwiczenie: formułowanie celów strategii PR, wspierających założenia biznesowe organizacji na najbliższe dwa lata – metody pomiaru
  • Wskaźniki efektywności działań PR
  • Kiedy możemy, a kiedy nie jesteśmy w stanie dokonywać pomiaru rezultatów działań PR
  • Problemy z pomiarem – jak im zapobiegać
  • Modele pomiaru efektów działań PR – Lindenmann, Cutlip, MacNamara, Watson, EAI, Triad of Measurement – który zastosować

13.00-13.45 Lunch

13.45-15.15 MIERZALNOŚĆ POSZCZEGÓLNYCH NARZĘDZI PR – CASE STUDIES

  • Corporate Identity – case study: Rockwell Automation
  • PR produktu – case studies: Southwest Airlines, Trane CleanEffects (systemy czyszczące)
  • Publikacje w mediach (analiza ilościowa, jakościowa, AVE, badania czytelności przekazów)
  • Wizerunek organizacji
  • Organizacja imprez specjalnych – case study: Pomiar efektów konferencji Lift08
  • Relacje z władzami
  • Relacje ze społecznością lokalną
  • Wydawnictwa firmowe
  • Sponsoring
  • PR wewnętrzny
  • CSR
  • ćwiczenie – wybór jednego z narzędzi PR i zaplanowanie,
  • za pomocą jakich metod można sprawdzić jego efektywność

15.15-15.30 Przerwa na kawę

15.30-16.30 TRENDY W POMIARZE REZULTATÓW DZIAŁAŃ PR

  • Przegląd nowoczesnych metod na świecie
  • Autorskie narzędzia – Share of Discussion i inne wskaźniki wiążące sprzedaż z efektami działań PR
  • Polska – dlaczego obecnie nie mierzymy efektów działań PR – dyskusja
  • Nowe trendy w mierzeniu efektów PR

16.30 Zakończenie - wręczenie certyfikatów


Koszt uczestnictwa jednej osoby w warsztatach wynosi:
2995 PLN + 22%VAT do 7 listopada 2008r.
3495 PLN + 22%VAT po 7 listopada 2008r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały oraz lunch.

Szczegółowe informacje: Katarzyna Klimkiewicz - Project Manage
tel.(12) 350 54 00

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: