eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Jak poprawić wyniki finansowe zarządzając cenami? - konsekwencje zastosowania pricing

W dobie nieustających zmian gospodarczych znaczenie procesu zarządzania cenami jest niezwykle istotne dla każdego przedsiębiorstwa, pozwala bowiem na realizację własnej strategii marketingowej, a w rezultacie powoduje zwiększenie sprzedaży. Większość firm potrafi dobrze lub nawet bardzo dobrze tworzyć wartość dla klientów, jednak same nie potrafią czerpać pełnych zysków ze swoich produktów.

Podczas szkolenia udzielimy odpowiedzi m.in. na pytania:

  • Jak w dobie kryzysu ustalić optymalny poziom cen w relacji do wartości oferowanej dla klienta?
  • Czy niskie ceny zawsze gwarantują szybki wzrost sprzedaży?
  • Jakie taktyki zastosować, by uniknąć wyniszczającej wojny cenowej, skutkującej zwykle rekordowymi stratami dla firm w niej uczestniczących?

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • Zrozumieją Państwo znaczenie ceny w polityce marketingowej oraz w procesie kształtowania wyników finansowych firmy
  • Poznają Państwo czynniki determinujące poziom ceny i sposoby jej wyznaczania
  • Pogłębią Państwo wiedzę w zakresie ustalania strategii cenowych, uwzględniając zmiany na rynku w zaistniałej sytuacji kryzysu ekonomicznego
  • Zdobędą Państwo kompetencje związane z zarządzaniem cenami w relacjach z różnymi grupami klientów
  • Opanują Państwo techniki zarządzania percepcją cenową

Osoby prowadzące:

BARTŁOMIEJ PIERAŃSKI – Trener, wykładowca oraz autor szeregu artykułów naukowych. Specjalista z zakresu: zagadnień konkurencji, przewagi konkurencyjnej oraz zarządzania popytem w handlu.

dr SZYMON STROJNY – Były dyrektor sprzedaży i marketingu Netia Telecom S.A., konsultant i współautor projektów szkoleniowo-doradczych. Posiada praktyczne doświadczenie z zakresu: zarządzania sprzedażą, obsługi klienta oraz strategii marketingowej przedsiębiorstwa.

Program

1. PRICING – czym jest i jaki ma wpływ na regulacje cenowe rynku?

2. CENA JAKO INSTRUMENT STRATEGII PRZEDSIĘBIORSTWA

  • istota ceny
  • cena, a pozostałe instrumenty marketingu
  • cele strategii cen

3. DETERMINANTY STRATEGII CEN

  • wpływ makrootoczenia na poziom cen
    • elementy makrootoczenia firmy
    • otoczenie ekonomiczne - kondycja gospodarcza w dobie kryzysu
  • wpływ mikrootoczenia na poziom cen
    • siła przetargowa podmiotu
    • model 5 sił Portera
    • stopień koncentracji rynku a poziom cen

4. ZACHOWANIA NABYWCÓW POD WPŁYWEM CEN

  • nabywca w strategii marketingowej
  • elastyczność cenowa popytu
  • wpływ cen na zachowania nabywców indywidualnych
  • wpływ cen na zachowania nabywców instytucjonalnych

5. WEWNĘTRZNE DETERMINANTY STRATEGII CEN

  • analiza kosztów strategii cen
  • wpływ kosztów na poziom cen

6. METODY TWORZENIA CEN

  • metoda oparta na kosztach
  • metoda oparta na popycie
  • metoda oparta na konkurencji

7. STRATEGIE CENOWE I MOŻLIWOŚCI ICH STOSOWANIA

  • strategia cen wysokich
  • strategia cen średnich w sektorze
  • strategia cen niskich

8. WPŁYW CEN NA RENTOWNOŚĆ ZWIĄZKÓW Z KLIENTEM

  • istota lojalności klienta
  • wartość klienta i możliwości jej obliczania – pomiar CLV
  • metoda ABC
  • pomiar skuteczności zastosowania poszczególnych strategii cenowych

9. CENA JAKO INSTRUMENT WALKI KONKURENCYJNEJ W CZASACH KRYZYSU

  • źródła przewagi konkurencyjnej
    • rodzaj
    • rozmiar
    • trwałość
  • strategie konkurencji
  • instrumenty konkurencji
  • konkurowanie cenami – możliwości zastosowania w warunkach kryzysu

10. EFEKTYWNE KOMUNIKOWANIE OFERTY CENOWEJ

  • umiejętność sygnalizowania cen wobec klientów i konkurencji
  • psychologiczne aspekty obniżania i podwyższania cen
  • stosowanie cen psychologicznych
  • możliwość negocjowania cen

11. POLITYKA RABATOWA FIRMY

  • istota i zastosowanie dyskryminacji cenowej
  • rodzaje rabatów i możliwości ich stosowania
    • ilościowe
    • sezonowe
    • handlowe
    • gotówkowe
  • promocje cenowe

12. ISTOTA I STRUKTURA KANAŁÓW DYSTRYBUCJI

  • dystrybucja jako element marketingu
  • kanały dystrybucji i ich charakterystyka
    • kanał pośredni
    • kanał bezpośredni
  • pośrednicy w kanałach dystrybucji
  • dystrybucja fizyczna i kształtowanie cen w kanałach dystrybucji

13. SPECYFIKA CEN W USŁUGACH

  • cechy usług jako produktów rynkowych
  • specyfika cen w usługach
  • praktyczne aspekty zarządzania cenami w usługach

14. SPECYFIKA CENY W HANDLU

  • zarządzanie cenami w kanale dystrybucji
  • specyfika cen w handlu hurtowym
  • specyfika cen w handlu detalicznym – wybrane aspekty merchandisingu
  • specyfika cen w handlu internetowym


Koszt szkolenia dla jednej osoby: 1580.00 zł brutto.
za zgłoszenie do dnia 2009-10-05 otrzymuje się 200.0zł rabatu
za zgłoszenie więcej niż jednej osoby otrzymuje się 5.0% rabatu.

Szczegółowe informacje:
Global Business Center Sp. z o.o.
Tel.: 022 830 05 91
Fax: (22) 830 05 04


Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: