-
Tytuł:
Jak przygotować skuteczną analizę konkurencji
- Kategoria: Marketing i Sprzedaż
- Cena: 3 495 + VAT PLN Teraz: 2 995 + VAT PLN
- Termin: 2008-09-11 - 2008-09-12
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: ECU Marketing
W programie m.in:
- Jak przeprowadzić kompleksową analizę konkurencji z uwzględnieniem specyfiki
- różnych rynków produktowych – praktyczne wskazówki
- Jak wykorzystać informacje z analiz do budowania trwałej przewagi konkurencyjnej firmy na rynku
- Kluczowe elementy analizy porównawczej współkonkurentów – na co zwracać uwagę
- Budowa najlepszej strategii marketingowej w oparciu o wielowymiarową analizę konkurencji
Dlaczego warto wziąć udział:
- nabyć praktyczne umiejętności zbierania informacji o konkurentach
- poznać najlepsze sposoby prowadzenia analiz sytuacji konkurencyjnej i konkurentów
- zdobyć wiedzę i umiejętności efektywnego wykorzystania analizy konkurencji w procesie projektowania strategii marketingowych prowadzących do sukcesu rynkowego
- dowiedzieć się, gdzie leży sekret konkurencyjnych strategii marketingowych i jak wykorzystać do ich budowy wielowymiarową analizę konkurencji
Kto powinien wziąść udział:
- Dyrektorzy ds. marketingu
- Kierownicy Produktu
- Kierownicy Marki
- Analitycy Rynku
- oraz wszyscy, którzy są odpowiedzialni za tworzenie i realizację strategii marketingowej w przedsiębiorstwie
Program:
I DZIEŃ
9.00-9.15 Rejestracja i przywitanie
9.15-10.30 Wprowadzenie
- jak wykorzystać analizę konkurencji w budowaniu wygrywających strategii marketingowych
- sprawdzone sposoby zbierania informacji o konkurencji
- ćwiczenie: jakie sposoby zbierania informacji o konkurentach wykorzystuje moja firma
- określenie rynku odniesienia: konkurencja bezpośrednia i pośrednia
10.30-11.30 Analiza struktury podmiotowej podaży
- typy struktur podmiotowych podaży – praktyczne przykłady
- zmiany strukturalne na rynku odniesienia (zmiany technologiczne, fuzje, przejęcia, wejście nowych dostawców, itd.)
- najważniejsze konsekwencje marketingowe wynikające z typu struktury podmiotowej podaży
- ćwiczenie: określenie struktury podmiotowej "rynku produktów"
11.30-11.45 Przerwa na kawę
11.45-12.45 Identyfikacja konkurujących dostawców na rynku – sprawdzone metody
- jak skutecznie identyfikować konkurentów na danym rynku produktowym wraz z określeniem udziałów w rynku
- identyfikacja kluczowych wskaźników oceny pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa
- drzewo udziału w rynku – praktyczne wykorzystanie
- najważniejsze rodzaje konkurentów (lider rynkowy, pretendent, naśladowca, specjalista)
- ćwiczenie: identyfikacja konkurentów oraz określenie ich pozycji rynkowej na "rynku produktów"
12.45-13.45 Lunch
13.45-15.15 Analiza struktury przedmiotowej (towarowej) podaży
- jak analizować obszary rywalizacji
- jak analizować grupy strategiczne
- konsekwencje marketingowe wynikające z analizy struktury przedmiotowej podaży
- ćwiczenie: określenie obszarów rywalizacji na "rynku produktów"
15.15-15.30 Przerwa na kawę
15.30-17.00 Analiza intensywności konkurowania na rynku
- ocena aktualnej intensywności konkurowania
- ocena potencjalnej intensywności konkurowania
17.00 Zakończenie
II DZIEŃ
9.00-9.15 Rejestracja i przywitanie
9.15-10.30 Analiza porównawcza współkonkurentów
- identyfikacja kluczowych czynników sukcesu rynkowego – sprawdzone narzędzia
- ocena konkurentów i firmy – kluczowe czynniki sukcesu
- ocena silnych i słabych stron konkurentów – typowe profile konkurencyjne
- jak skutecznie identyfikować pozycję konkurencyjną przedsiębiorstwa oraz jego najbliższego konkurenta
- ćwiczenie: skuteczna analiza porównawcza współkonkurentów na "rynku produktów"
10.30-11.30 Analiza konkurentów
- zasadnicze cele konkurentów
- domena działania konkurentów – o czym warto pamiętać
- najczęstsze strategie marketingowe konkurentów
- analiza wzorców reakcji konkurentów – kroki które można przewidzieć
- ćwiczenie: analiza kluczowych konkurentów na "rynku produktów"
11.30-11.45 Przerwa na kawę
11.45-12.45 Rodzajowe strategie konkurowania
- przywódca kosztowy
- znaczenie różnicowania i koncentracji w strategii konkurowania
12.45-13.45 Lunch
13.45-15.15 Ustalenie właściwej strategii marketingowej
- wybór segmentów docelowych – najważniejsze kryteria
- wiodące instrumenty marketing-mix – główne czynniki wyboru
- ćwiczenie: ustalenie kluczowych założeń dla strategii marketingowej na "rynku produktów"
15.15-15.30 Przerwa na kawę
15.30-17.00 Nowoczesna strategia pozycjonowania oferty rynkowej
- opracowanie mapy percepcji
- dokonanie wyboru różnicy
- określenie ilości promowanych różnic
- wyznaczenie sposobu promowania różnic
- podstawowe błędy w zakresie pozycjonowania
- ćwiczenie: projektowanie strategii pozycjonowania na "rynku produktów"
17.00 Zakończenie - wręczenie certyfikatów
Koszt uczestnictwa jednej osoby w Warsztacie wynosi:
2995 PLN + 22%VAT przy rejestracji do 22 sierpnia 2008r.
3495 PLN + 22%VAT przy rejestracji po 22 sierpnia 2008r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały, przerwy kawowe oraz lunch.
Szczegółowe informacje:
Monika Czyż - Project Manager
tel.(12) 350 54 00