eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Jak przygotować skuteczną analizę konkurencji

W programie m.in:

  • Jak przeprowadzić kompleksową analizę konkurencji z uwzględnieniem specyfiki
  • różnych rynków produktowych – praktyczne wskazówki
  • Jak wykorzystać informacje z analiz do budowania trwałej przewagi konkurencyjnej firmy na rynku
  • Kluczowe elementy analizy porównawczej współkonkurentów – na co zwracać uwagę
  • Budowa najlepszej strategii marketingowej w oparciu o wielowymiarową analizę konkurencji

Dlaczego warto wziąć udział:

  • nabyć praktyczne umiejętności zbierania informacji o konkurentach
  • poznać najlepsze sposoby prowadzenia analiz sytuacji konkurencyjnej i konkurentów
  • zdobyć wiedzę i umiejętności efektywnego wykorzystania analizy konkurencji w procesie projektowania strategii marketingowych prowadzących do sukcesu rynkowego
  • dowiedzieć się, gdzie leży sekret konkurencyjnych strategii marketingowych i jak wykorzystać do ich budowy wielowymiarową analizę konkurencji

Kto powinien wziąść udział:

  • Dyrektorzy ds. marketingu
  • Kierownicy Produktu
  • Kierownicy Marki
  • Analitycy Rynku
  • oraz wszyscy, którzy są odpowiedzialni za tworzenie i realizację strategii marketingowej w przedsiębiorstwie

Program:

I DZIEŃ

9.00-9.15 Rejestracja i przywitanie

9.15-10.30 Wprowadzenie

  • jak wykorzystać analizę konkurencji w budowaniu wygrywających strategii marketingowych
  • sprawdzone sposoby zbierania informacji o konkurencji
  • ćwiczenie: jakie sposoby zbierania informacji o konkurentach wykorzystuje moja firma
  • określenie rynku odniesienia: konkurencja bezpośrednia i pośrednia

10.30-11.30 Analiza struktury podmiotowej podaży

  • typy struktur podmiotowych podaży – praktyczne przykłady
  • zmiany strukturalne na rynku odniesienia (zmiany technologiczne, fuzje, przejęcia, wejście nowych dostawców, itd.)
  • najważniejsze konsekwencje marketingowe wynikające z typu struktury podmiotowej podaży
  • ćwiczenie: określenie struktury podmiotowej "rynku produktów"

11.30-11.45 Przerwa na kawę

11.45-12.45 Identyfikacja konkurujących dostawców na rynku – sprawdzone metody

  • jak skutecznie identyfikować konkurentów na danym rynku produktowym wraz z określeniem udziałów w rynku
  • identyfikacja kluczowych wskaźników oceny pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa
  • drzewo udziału w rynku – praktyczne wykorzystanie
  • najważniejsze rodzaje konkurentów (lider rynkowy, pretendent, naśladowca, specjalista)
  • ćwiczenie: identyfikacja konkurentów oraz określenie ich pozycji rynkowej na "rynku produktów"

12.45-13.45 Lunch

13.45-15.15 Analiza struktury przedmiotowej (towarowej) podaży

  • jak analizować obszary rywalizacji
  • jak analizować grupy strategiczne
  • konsekwencje marketingowe wynikające z analizy struktury przedmiotowej podaży
  • ćwiczenie: określenie obszarów rywalizacji na "rynku produktów"

15.15-15.30 Przerwa na kawę

15.30-17.00 Analiza intensywności konkurowania na rynku

  • ocena aktualnej intensywności konkurowania
  • ocena potencjalnej intensywności konkurowania

17.00 Zakończenie

II DZIEŃ

9.00-9.15 Rejestracja i przywitanie

9.15-10.30 Analiza porównawcza współkonkurentów

  • identyfikacja kluczowych czynników sukcesu rynkowego – sprawdzone narzędzia
  • ocena konkurentów i firmy – kluczowe czynniki sukcesu
  • ocena silnych i słabych stron konkurentów – typowe profile konkurencyjne
  • jak skutecznie identyfikować pozycję konkurencyjną przedsiębiorstwa oraz jego najbliższego konkurenta
  • ćwiczenie: skuteczna analiza porównawcza współkonkurentów na "rynku produktów"

10.30-11.30 Analiza konkurentów

  • zasadnicze cele konkurentów
  • domena działania konkurentów – o czym warto pamiętać
  • najczęstsze strategie marketingowe konkurentów
  • analiza wzorców reakcji konkurentów – kroki które można przewidzieć
  • ćwiczenie: analiza kluczowych konkurentów na "rynku produktów"

11.30-11.45 Przerwa na kawę

11.45-12.45 Rodzajowe strategie konkurowania

  • przywódca kosztowy
  • znaczenie różnicowania i koncentracji w strategii konkurowania

12.45-13.45 Lunch

13.45-15.15 Ustalenie właściwej strategii marketingowej

  • wybór segmentów docelowych – najważniejsze kryteria
  • wiodące instrumenty marketing-mix – główne czynniki wyboru
  • ćwiczenie: ustalenie kluczowych założeń dla strategii marketingowej na "rynku produktów"

15.15-15.30 Przerwa na kawę

15.30-17.00 Nowoczesna strategia pozycjonowania oferty rynkowej

  • opracowanie mapy percepcji
  • dokonanie wyboru różnicy
  • określenie ilości promowanych różnic
  • wyznaczenie sposobu promowania różnic
  • podstawowe błędy w zakresie pozycjonowania
  • ćwiczenie: projektowanie strategii pozycjonowania na "rynku produktów"

17.00 Zakończenie - wręczenie certyfikatów


Koszt uczestnictwa jednej osoby w Warsztacie wynosi:
2995 PLN + 22%VAT przy rejestracji do 22 sierpnia 2008r.
3495 PLN + 22%VAT przy rejestracji po 22 sierpnia 2008r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały, przerwy kawowe oraz lunch.

Szczegółowe informacje:
Monika Czyż - Project Manager
tel.(12) 350 54 00

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: