eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Kiedy menedżer jest efektywny

Program seminarium:

Cele i zadania menedżera w firmie

  • Przegląd metod, jakie stosują polscy menedżerowie : monitorowanie i ocena pracy, zwiększanie efektywności, produktywność zespołu

Kultura organizacyjna jako ramy działania jednostek i zespołów

  • Formalny i nieformalny aspekt wzorów zachowań wewnątrz firmy
  • Czy w zarządzaniu warto zajmować się kulturą organizacyjną
  • Możliwości zarządzania kulturą organizacyjną
  • Po co zarządzać kulturą organizacyjną
  • Miejsce kultury w organizacji i jej powiązania ze strategią, strukturą, przywództwem i szeroko rozumianym motywowaniem

Przywództwo

  • Wpływ otoczenia i pozycji rynkowej organizacji na składowe przywództwa: cele, wizja organizacji, strategia, wyzwania dla przywódców, konsekwencje przyjęcia określonych stylów przywódczych
  • Rola przywódców w kształtowaniu kultury organizacyjnej i klimatu organizacyjnego
  • Przywódcy jako nauczyciele pożądanych zachowań
  • Zaufanie i budowanie autorytetu
  • Postawy pracowników - konsekwencja przywództwa w firmie i osobowości menedżera
  • Przywódcy jako bohaterzy anegdot i historii firm

Motywacja postaw i postawa motywacji

  • Co motywuje menedżera i wpływa na jego samomotywację
  • Jak menedżer może kształtować narzędzia motywacji płacowej i poza płacowej
  • Znaczenie motywowania
  • Elementy motywowania - tworzenie folkloru organizacyjnego, unikanie fluktuacji kadr, tworzenie wymagań i norm osiągnięć, nieformalne spotkania
  • Delegowanie uprawnień jako metoda angażowania pracowników
  • Zachowania szkodliwe dla rozwoju grupy i organizacji: zachowania bierne, uchylanie się od działania, zazdrość, złośliwe posłuszeństwo

Mobbing

  • Sposoby "uprawiania" mobbingu i możliwości obrony
  • Jak funkcjonują organizacje wykorzystujące mobbing
  • Jak budować organizacje wolne od mobbingu
  • Relacje między kulturą organizacyjną a motywowaniem

Dlaczego niektóre zespoły są najlepsze

  • Jak lider powinien reagować na działania grupy
  • Określanie ról w grupach
  • Grupy formalne (powoływane na czas określony i nieokreślony) i nieformalne
  • Zalety i wady grup nieformalnych (kliki i subkultury)
  • Normy grupowe: (normy lojalności, dotyczące ubrania, dotyczące alokacji nagród, normy osiągnięć)

Podsumowanie czyli, jak wykorzystać w praktyce zdobytą wiedzę i umiejętności


Cena
od 23-05-2007 do 26-06-2007 - 3295 PLN + 22% VAT
od 27-06-2007 do 17-08-2007 - 3495 PLN + 22% VAT
od 18-08-2007 do 29-08-2007 - 3795 PLN + 22% VAT

Cena ta nie zawiera kosztów noclegu i parkingu.

Kontakt:
Joanna Strzyżewska
dyrektor działu seminariów

tel.: 022 420 55 25
faks: 022 420 55 01

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: