eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Kierowanie zespołem pracowniczym - Trening kreowania własnego autorytetu i zarządzania personelem
  • Tytuł:

    Kierowanie zespołem pracowniczym - Trening kreowania własnego autorytetu i zarządzania personelem

  • Kategoria: Zarządzanie
  • Cena: 1 960 + VAT PLN Teraz: 1 660 + VAT PLN
  • Termin: 2014-05-28 - 2014-05-30
  • Miejsce: Sopot / pomorskie
  • Organizator: Progress Project Sp. z o.o.

Szkolenie przygotowane jest dla menedżerów świadomych biznesowo, z wiedzą o komunikacji interpersonalnej na poziomie ponadpodstawowym, którzy nastawieni są na samodoskonalenie, proaktywność i którzy posiadają silną motywację wewnętrzną do poznania swoich obszarów rozwoju w obszarze świadomego wywierania wpływu we wszelkich wystąpieniach publicznych. Udział w szkoleniu/treningu i rozwój własnych kompetencji zmusza do opuszczenia swojej strefy komfortu psychicznego. Szkolenie/trening o charakterze zadaniowym pozbawione jest charakteru stricte wykładowego/slajdowego/scenkowego.

Profil uczestnika : Szkolenie skierowane jest do osób na stanowiskach kierowniczych, menadżerskich, dyrektorów, liderów zespołów oraz wszystkich, którzy są zainteresowani tematyką zarządzania zespołem.

Korzyści dla uczestników : Trening skupia się na metodach komunikowania z ludźmi i wpływania na nich poprzez swoją charyzmę (osobowość) i siłę charakteru, stosując świadome techniki wpływu. Praktyczny charakter treningu pozwala uczestnikom zobaczyć i poczuć na własnej skórze jakie obszary ich umiejętności wymagają szlifu. Szkolenie uświadamia, że skuteczność w komunikacji werbalnej i niewerbalnej ze sceny nie sprowadza się do samego mówienia do ludzi. Skuteczność  jest wynikiem umiejętnego połączenia cech charakteru (CHARYZMY/EQ), predyspozycji, umiejętności, wiedzy o ludziach i ich naturze oraz okoliczności w jakich przeprowadza się prezentację.

  • potwierdzenie lub zaprzeczenie obecnie posiadanym umiejętnościom kierowniczym,
  • poznanie własnych deficytów wiedzy oraz umiejętności,
  • diagnoza słabych i mocnych stron oraz stojących przed nami szans i zagrożeń,
  • umiejętność jasnego definiowania celów oraz rozumienia konieczności ich jasnego komunikowania,
  • uzmysłowienie roli komunikacji interpersonalnej jako narzędzia w budowaniu relacji.

Metodologia: 

Trening składa się z 3 modułów:

  • teoretycznego, który pozwala ugruntować swoją wiedzę i zrozumieć interdyscyplinarność zarządzania (20% czasu treningu),
  • analitycznego, którego celem jest analiza wybranych case study przedstawiających w 100% naturalne wpływanie na innych zarejestrowane na materiale VIDEO (40% czasu treningu),
  • praktycznego, związanego z 4 turami ćwiczeń o charakterze zdrowej rywalizacji między u uczestnikami. 

Program szkolenia: 

I dzień

Od czego zależy umiejętność skutecznego komunikowania się z innymi?
  • jaka jest Twoja kondycja emocjonalna (EQ), a jaka jest Twoja autoprezentacja?
  • czy charyzma jest Twoim sprzymierzeńcem?
  • kiedy Twoja autoprezentacja nie ma zastosowania?
  • skoro jesteś pośród ludzi, wciąż jesteś na scenie – Co z tego wynika i którą rolę grasz?
  • czy ubiór i gesty mają jakiekolwiek znaczenie? - analiza video case,
  • wizerunek a odbiór – nie szata zdobi człowieka,
  • meandry komunikacji werbalnej i niewerbalnej z ludźmi,
  • jak zaplanować swoją autoprezentację? – jak Twoje zachowania, wypowiedzi i sygnały świadczą o tym kim jesteś i jak możesz manipulować informacjami jakie wysyłasz?
  • jaki przekaz wybrać? Prosty czy skomplikowany? Od czego to zależy?
  • nadmierna autoprezentacja i jej konsekwencje w komunikacji z innymi,
  • przeciek werbalny i niewerbalny – czyli jak inni czytają między wierszami to co do nich jest mówione i jak kontrolować to aby nie dochodzili do błędnych wniosków? - analiza video case,
  • gesty i mowa ciała w komunikacji między ludzkiej,
  • gesty niebezpieczne:
  • gesty świadczące o braku pewności tego co przekazujesz - analiza video case,
  • gesty świadczące o niskiej samoocenie  - analiza video case,
  • gesty świadczące o zbyt dużej pewności siebie, zniechęcające rozmówców do dalszego słuchania - analiza video case.
Skuteczne posługiwanie się językiem mówionym:
  • słowa klucze - słowa niebezpieczne w komunikacji werbalnej,
  • emocje pozytywne oraz negatywne i ich wpływ na prezentację,
  • kontrolowanie aktywnego słuchania słuchaczy,
  • pytania ze strony odbiorców – jak sobie radzić z trudnymi pytaniami,
  • po jakie techniki wywierania wpływu warto sięgnąć świadomie i jak to zrobić?
  • strach i poczucie humoru kiedy jesteś obserwowany. Czemu służą i czy można je pominąć?
  • głos i jego modulacja? Co Cię zdradza?
  • stres i jego wykorzystanie w swojej prezentacji.
Sesja - pytania i odpowiedzi - analiza strategii stosowanych przez uczestników w grze na bazie osiągniętych wyników oraz zakończenie szkolenia i wręczenie nagrody.

Dzień II i III

Kreacja celów:
  • cele osobiste,
  • cele firmowe,
  • moduł poświęcony uświadomieniu sobie, jakie cele (osobiste i zawodowe) stoją przed nami w przyszłości. Uczestniczy zgodnie z zasadą, NLP, precyzują cele tak, aby na drodze własnego rozwoju osobistego kierować się do celu, a w chwilach słabości pamiętać, co jest celem nadrzędnym oraz że popełniane błędy są niejednokrotnie częścią procesu, który prowadzi do wyznaczonych celów.
Skuteczna komunikacja jako narzędzie kierowania:
  • narzędzia skutecznej komunikacji interpersonalnej,
  • komunikacja niewerbalna i jej znaczenie w procesie komunikacji,
  • umiejętność aktywnego słuchania w kierowaniu zespołem,
  • bariery komunikacyjne i sposoby ich przezwyciężania,
  • jedną z podstawowych kompetencji każdego człowieka, a w szczególności niezbędną skutecznemu managerowi, jest umiejętność komunikowania się z ludźmi. Model A. Machrabiana pozwoli na określenie kanałów komunikacji, którymi przekazujemy informacje. wskażemy też, jakie podstawowe błędy popełniamy w kontaktach interpersonalnych.
Psychologiczne aspekty w komunikacji:
  • elementy technik wywierania wpływu w procesie komunikacji,
  • czynniki wpływające na funkcjonowanie zespołu - budowanie relacji,
  • ćwiczenia praktyczne,
  • jako doświadczeni managerowie wiemy, jak często uzyskiwanie przychylności innych dla realizacji naszych wizji, zamierzeń, planów lub nawet prostych poleceń nie jest umiejętnością prostą. W tym module przekażemy Państwu, w jaki sposób wykorzystywać wiedzę o psychologii zachowań człowieka w celu optymalnego zarządzania jego motywacją, do realizacji wspólnych celów.
Motywowanie pracowników:
  • rodzaje motywacji,
  • model Maslowa,
  • model Herzberga,
  • rola motywatorów niematerialnych - motywowanie środkami poza finansowymi jako oddziaływanie na sferę potrzeb pracowników,
  • ćwiczenia praktyczne - rozmowa z pracownikiem,
  • motywacja - czyli nic innego jak kontynuacja tematu manipulacji i oddziaływań psychologicznych. Ta część zajęć to wprowadzenie teorii motywacji oraz analiza, diagnoza i decyzja dotycząca wyboru jednej ze strategii motywacji personelu. Moduł ten będzie miał swoje podsumowanie w drugim dniu szkolenia, przy realizacji case'u.
Metody budowania autorytetu:
  • podstawowe czynniki budujące autorytet,
  • autorytet funkcji, wiedzy i osobowości,
  • co decyduje o tym, że ludzie oceniają mnie jako dobrego lub złego szefa?
  • wskażemy na konkretne kryteria, którymi kierują się ludzie w dokonywaniu ocen i postaw kierowniczych.
Rola i zadania kierownika:
  • diagnoza osobistego potencjału w kierowaniu zespołem,
  • podstawowe umiejętności menadżera w zakresie kierowania zespołem,
  • czym powinna zajmować się osoba zarządzająca ludźmi a czym w praktyce
    się zajmuje? Dokonamy refleksji na ten temat, aby zrozumieć istotę kompetencji kierowniczej, która na drodze rozwoju opierać się powinna na diagnozie osobistego potencjału w kierowaniu. Wykorzystamy do tego specjalnie przygotowane testy.
Style zarządzania:
  • test - mój styl zarządzania,
  • diagnoza osobistego potencjału w kierowaniu zespołem,
  • SWOT "osobisty",
  • zrealizowany test na diagnozę potencjału dostarczy nam również informacji dotyczących dominującego stylu zarządzania, jaki uprawiamy w codziennej pracy. Dokonamy analizy czy w wybranych przypadkach wskazany z testu styl ma szansę powodzenia. Zamknięciem tematu diagnozy osobistego potencjału będzie realizacja SWOT'a osobistego, który dostarczy uczestnikom wiele cennych wskazówek
    i obszarów do własnych przemyśleń.
Analiza poziomu rozwoju pracownika:
  • macierz kompetencji - wytyczanie kierunków rozwoju,
  • klasyfikacja stylu zarządzania na etapach rozwoju pracownika,
  • skuteczny dowódca to taki, który wybierając się na wojnę, zna perfekcyjnie siłę
    i potencjał swojego "wojska". W naszej codziennej pracy wykorzystanie narzędzia, jakim jest macierz kompetencji pozwoli na dokonanie "przeglądu wojsk" w celu wytyczenia kierunku dalszego ich rozwoju.
Organizacja pracy - zarządzanie sobą i pracownikami w czasie:
  • perspektywa planowania - ustalenie i weryfikacja celów działania,
  • metody ustalania i realizacji priorytetów,
  • analiza zakresu obowiązków,
  • określenie krytycznej ścieżki zakresu obowiązków (reguła PARETO),
  • analiza ABC, zasada Eisenhower'a,
  • ćwiczenia praktyczne,
  • wciąż aktualna zasada PARETO, mówiąca że 20 % działań przynosi 80 % efektów. Motywuje to nas do ciągłego doskonalenia umiejętności wykorzystanie jednego
    z najcenniejszych zasobów które nam dano - mianowicie czasu. Moduł ten poświęcony będzie jednemu z bardzo istotnych obszarów zarządzania, jakim jest alokacja czasu pracowników w określone zadania. Przekażemy Państwu informację o technikach pozwalających na efektywne organizowanie i priorytetyzowanie zadań.

Koszt szkolenia: Dla klientów portalu egospodarka koszt szkolenia obejmuje rabat i wynosi  cena 1.660 zł. Cena dotyczy jednej osoby i zawiera: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, obiad, przerwy kawowe, certyfikat ukończenia szkolenia.


Szczegółowe informacje:

Progress Project Sp.z o.o.,

tel. 22 460 46 00

lub przez

Więcej na stronie:

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: