eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Konsekwencje Zmian w Prawie Zamówień Publicznych

Ustawa "Prawo zamówień publicznych" jest trudna i często nowelizowana. Z tego właśnie powodu tak wielu praktyków stosujących się do jej zapisów narażonych jest na popełnianie błędów i ponoszenie w związku z tym kłopotliwych konsekwencji.

Do aktualnego stanu prawnego zostało wprowadzonych szereg kluczowych zmian, a wiele kolejnych jest planowanych. Uczestnicy warsztatu zdobędą najbardziej aktualną wiedzę oraz dostaną gotowe narzędzia do natychmiastowego zastosowania w swojej codziennej praktyce, co skutecznie pomoże unikać błędów.

Przyjdź i skorzystaj!

  • Zdobędziesz konieczną umiejętność bezbłędnego poruszania się w trudnej i często nowelizowanej ustawie "Prawo zamówień publicznych"
  • Dowiesz się, jakie konsekwencje przekładające się bezpośrednio na Twoją działalność mogą mieć zmiany w ustawie "Prawo zamówień publicznych" oraz ustawy o koncesji na roboty budowlane lub usługi
  • Wszystko o wykluczeniu wykonawcy – rozwiązanie, wypowiedzenie lub odstąpienie od umowy przez Zamawiającego oraz kwestia upadłości Wykonawcy
  • Zwiększenie szans na należyte wykonanie zamówienia – konsorcjant, podwykonawca, podmiot trzeci
  • Upewnij się, że prawidłowo kompletujesz i analizujesz dokumenty w postępowaniu
    o udzielenie zamówienia publicznego – warunki udziału w postępowaniu
  • Posiądziesz wiedzę dotyczącą naruszenia zasad uczciwej konkurencji

 

Kogo zapraszamy do udziału?
Warsztat skierowany jest do pracowników firm będących zarówno wykonawcami, jak i inwestorami zobowiązanymi do stosowania nowych przepisów o zamówieniach publicznych,
w tym do:

  • Dyrektorów, Kierowników, Starszych Specjalistów z Departamentów Zamówień Publicznych i PPP
  • Dyrektorów, Kierowników, Starszych Specjalistów ds. inwestycji
  • Prawników wewnętrznych i zewnętrznych specjalizujących się w zamówieniach publicznych

reprezentujących następujące działy:

  • dział zamówień publicznych
  • dział zamówień i zaopatrzenia
  • dział zamówień i zakupów
  • biuro zamówień publicznych
  • dział administracji
  • dział inwestycji

 
PROGRAM:

DZIEŃ I

09:30 - 10:00 Rejestracja, poranna kawa i rozpoczęcie Warsztatów

10:00 - 11:30 Wybrane zagadnienia z projektu ustawy o zmianie ustawy Prawo zamówień publicznych oraz ustawy o koncesji na roboty budowlane lub usługi

Anna Piecuch Radca Prawny, Szef Departamentu Prawa Zamówień Publicznych - Chałas
i Wspólnicy Kancelaria Prawna

  • Porównanie z dotychczasową regulacją – konsekwencje zmian
  • Zmiana definicji „obiektu budowlanego” i „robót budowlanych”
  • Wykluczenie wykonawców, którzy wyrządzili szkodę
  • Wykluczenie wykonawców należących do tej samej grupy kapitałowej
  • Dialog techniczny

11:30 - 11:45 Przerwa na kawę

11:45 - 12:45 Wykluczenie wykonawcy, CASE STUDY

Anna Piecuch Radca Prawny, Szef Departamentu Prawa Zamówień Publicznych - Chałas
i Wspólnicy Kancelaria Prawna

  • Wykluczenie upadłego wykonawcy
  • Wykluczenie wykonawcy, z którym zamawiający rozwiązał, wypowiedział albo odstąpił od umowy

12:45 - 13:30 Lunch

13:30 - 15:00 Konsorcjant, podwykonawca, podmiot trzeci ? rola i zasady uczestnictwa, zwiększenie szans na należyte wykonanie zamówienia, CASE STUDY

Anna Piecuch Radca Prawny, Szef Departamentu Prawa Zamówień Publicznych - Chałas
i Wspólnicy Kancelaria Prawna

  • Konsorcjant – pojęcie, ogólne zasady i rola, wybrane problemy, zmiany w składzie konsorcjum na etapie postępowania oraz zmiany na etapie umów
  • Podwykonawca – pojęcie, ogólne zasady, wybrane problemy
  • Osoba udostępniająca swój potencjał – art. 26 ust. 2b – pojęcie, ogólne zasady
    i rola, wybrane problemy
  • Zmiany w składzie konsorcjum na etapie postępowania oraz zmiany na etapie umowy
  • Wynagrodzenie podwykonawcy w robotach budowlanych

15:00 - 15:15 Przerwa na kawę

15:15 - 16:30 Środki ochrony prawnej

Anna Piecuch Radca Prawny, Szef Departamentu Prawa Zamówień Publicznych - Chałas
i Wspólnicy Kancelaria Prawna

  • Odwołanie – przegląd najnowszego orzecznictwa KIO z uwzględnieniem ciekawych
    i kontrowersyjnych wyroków
  • Skarga – przegląd najnowszego orzecznictwa

16:30 - 16:35 Zakończenie I dnia Warsztatów


DZIEŃ II

09:30 - 10:00 Rejestracja, poranna kawa i rozpoczęcie II dnia Warsztatów

10:00 - 11:30 Praktyczne aspekty związane z planowaniem zamówień publicznych w oparciu o znowelizowane definicje

Elżbieta Zdanowicz Dyrektor Wydziału Zamówień Publicznych w Jednostce Samorządu Terytorialnego - Urząd Miasta Rzeszowa

  • Tworzenie planów zamówień publicznych - sumowanie zamówień tego samego rodzaju
  • Praktyczne przykłady związane z unikaniem nieuprawnionego dzielenia zamówień tego samego rodzaju
  • Szacowanie wartości zamówienia - czynności zamawiającego związane
    z prawidłowym prowadzeniem postępowań o zamówienia publiczne

11:30 - 11:40 Przerwa na kawę

11:40 - 13:10 Wybrane zagadnienia związane z oceną ofert w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego w świetle znowelizowanych przepisów

Elżbieta Zdanowicz Dyrektor Wydziału Zamówień Publicznych w Jednostce Samorządu Terytorialnego - Urząd Miasta Rzeszowa

  • Czynności związane z uzupełnianiem dokumentów, oświadczeń, pełnomocnictw
  • Czynności związane z wyjaśnieniami treści oferty
  • Tajemnica przedsiębiorstwa: definicje, praktyczne przykłady, orzecznictwo KIO

13:10 - 13:40 Lunch

13:40 - 15:10 Dokumentowanie w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego

Anna Piecuch Radca Prawny, Szef Departamentu Prawa Zamówień Publicznych - Chałas
i Wspólnicy Kancelaria Prawna

  • Warunki udziału w postępowaniu oraz dokumenty potwierdzające ich spełnianie – wybrane zagadnienia
  • Dokumentowanie spełniania warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności – wybrane zagadnienia
  • Dokumentowanie spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia – wybrane zagadnienia
  • Dokumentowanie spełniania warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia – wybrane zagadnienia
  • Dokumentowanie spełniania warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej – wybrane zagadnienia
  • Dokumentowanie braku podstaw do wykluczenia – wybrane zagadnienia
  • Dokumenty wykonawcy zagranicznego oraz osób mających miejsce zamieszkania za granicą – wybrane zagadnienia
  • Dokumenty przedmiotowe – wybrane zagadnienia

15:10 - 15:20 Przerwa na kawę

15:20 - 16:20 Naruszenie zasad uczciwej konkurencji - przykłady z orzecznictwa, CASE STUDY

Anna Piecuch Radca Prawny, Szef Departamentu Prawa Zamówień Publicznych - Chałas
i Wspólnicy Kancelaria Prawna

  • Nieprecyzyjny opis przedmiotu zamówienia
  • Zbytnie zawężenie kryteriów podmiotowych powodujące ograniczenie konkurencji

16:20 - 16:25 Zakończenie II dnia Warsztatów i wręczenie certyfikatów uczestnictwa

 



Koszt udziału
: 1995 PLN netto

Szczegóły:

Point Polska
Mariusz Mazurek
tel.: 791 00 55 35
e-mail:


Więcej na stronie Organizatora:

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: