eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Księgowe zasady rozliczania projektów dofinansowanych z UE
  • Tytuł:

    Księgowe zasady rozliczania projektów dofinansowanych z UE

  • Kategoria: Podatki i rachunkowość
  • Cena: 1 480 + VAT PLN Teraz: 1 480 + VAT PLN
  • Termin: 2012-05-10 - 2012-05-11
  • Miejsce: / mazowieckie
  • Organizator: Eurofinance

Celem seminarium jest przedstawienie w praktyce zasad księgowania i rozliczania dotacji unijnych, przyznanych na projekty inwestycyjne, w ramach takich programów jak PO IG, PO IiŚ oraz RPO.

PODCZAS SEMINARIUM PRZEDSTAWIMY:

  • dostosowanie i konstrukcję zakładowego planu kont dla celów ewidencji księgowej projektów
  • szczególny sposób ewidencji księgowej
  • zasady tworzenia budżetu zadaniowego
  • podatkowe aspekty rozliczania funduszy unijnych
  • metodologię przygotowania wniosku o płatność

MOCNE STRONY SEMINARIUM WG UCZESTNIKÓW:

  • praktyczna forma zajęć – dużo rzeczywistych przykładów
  • kompetentny wykładowca – bardzo duża wiedza praktyczna i zaangażowanie w wprowadzeniu zajęć
  • możliwość odbycia indywidualnych konsultacji z wykładowcą

SEMINARIUM POPROWADZI:

ANNA BUJARSKA - ekspert ds. rozliczeń dotacji UE ekspert finansowy ds. rozliczeń dotacji unijnych w Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych LEWIATAN, konsultant podmiotów realizujących i ubiegających się o dofinansowanie przedsięwzięć realizowanych z udziałem funduszy strukturalnych, kierownik zespołu ds. realizacji i kontroli projektów, wykładowca Podyplomowego Studium Zarządzania i Administrowania Funduszami Unijnymi SGH. Wiceprezes sieci Biur Rachunkowych specjalizujących się w rozliczaniu dotacji UE. Jako trener przygotowujący administracje w ramach systemu sprawozdawczości i rozliczania projektów prowadziła liczne szkolenia i warsztaty dla administracji publicznej z zakresu sprawozdawczości, ewidencji księgowej m.in. na zlecenie Ministerstwa Finansów, MSWiA i jednostek podległych, Urzędów Marszałkowskich, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, PUP, WUP, MJWPU i innych.

PROGRAM:

1. KWALIFIKOWALNOŚĆ WYDATKÓW

  • akty prawne i dokumenty regulujące kwalifikowalność wydatków
  • zakres obowiązywania wytycznych
  • ogólne i podstawowe zasady kwalifikowania wydatków
  • porównanie kwalifikowalności w ramach projektów inwestycyjnych (POIG, POIŚ, RPO)
  • praktyczne wskazówki

2. WYODRĘBNIONA EWIDENCJA KSIĘGOWA DLA OPERACJI ZWIĄZANYCH Z WYKORZYSTANIEM FUNDUSZY STRUKTURALNYCH

  • obowiązki projektodawcy prowadzącego pełne księgi rachunkowe
  • obowiązki w zakresie ewidencji księgowej w pozostałych programach operacyjnych
  • zmiany w dokumentach firmowych w związku z realizacją projektu
  • polityka rachunkowości – osoby odpowiedzialne za ich dokonanie (wzór)
  • obieg dokumentów
  • dostosowanie i konstrukcja zakładowego planu kont dla celów ewidencji księgowej projektów
    • ewidencja księgowa na kontach zespołu 4
    • ewidencja księgowa na kontach zespołu 4 i 5
    • ewidencja księgowa na kontach zespołu 7
    • szczegółowa ewidencji kosztów inwestycji (konto 080) i rozliczenie tych kosztów
    • tabela odpisów amortyzacyjnych
  • sposoby wyróżniania zapisów księgowych (operacji gospodarczych) związanych z realizacją projektu w podatkowej księdze przychodów i rozchodów
  • wymagania w odniesieniu do informatycznego systemu finansowo - księgowego beneficjenta – dla kogo i jaki cel ujednolicenia
  • szczególny sposób ewidencji księgowej:
    • księgowanie przychodów projektu
    • wkładów niepieniężnych i amortyzacji
  • dotacja w księgach rachunkowych w świetle MSR 20

3. PODSTAWOWE ZASADY KONSTRUOWANIA I ROZLICZANIA BUDŻETU PROJEKTU

  • zasady tworzenia budżetu zadaniowego: koszty bezpośrednie i koszty pośrednie
  • koszty pośrednie rozliczane ryczałtem i rozliczane na podstawie rzeczywiście poniesionych wydatków – wady i zalety obu sposobów (praktyczne przykłady rozliczania kosztów)
  • koszty pośrednie rozliczane na podstawie ryczałtu
  • budżet projektu inwestycyjnego

DRUGI DZIEŃ

1. PODATKOWE ASPEKTY ROZLICZANIA FUNDUSZY UNIJNYCH – CASE STUDY

  • opodatkowanie środków unijnych podatkiem dochodowym od osób prawnych i fizycznych praktyczne problemy
    • zwolnienia z podatku dochodowego otrzymanych dotacji i innych środków pomocowych
    • dotacje w podatku dochodowym od osób prawnych
    • dotacje w podatku dochodowym od osób fizycznych
    • dotacje a koszty uzyskania przychodów
  • opodatkowanie VAT, zasady odliczania podatku VAT
    • podatek VAT naliczony i prawo do odliczenia
    • dokumenty uprawniające do odliczenia; moment odliczenia
    • warunki uzyskania zwrotu na rachunek bankowy
    • ograniczenia w odliczaniu podatku VAT naliczonego zawartego w zakupach finansowanych z funduszy unijnyc
    • rozliczenie otrzymanych dotacji i środków pomocowych przy sprzedaży opodatkowanej i zwolnionej z VAT
    • korekty podatku VAT związane z późniejszą sprzedażą, zmiana przeznaczenia środków trwałych finansowanych z funduszy unijnych
    • towary i usługi finansowane ze środków pomocowych, dla których obniża się stawkę podatku VAT

2. DOKUMENTACJA KSIĘGOWA DLA POTRZEB ROZLICZENIA WYDATKÓW PROJEKTU

  • wymagania stawiane przez instrukcję sporządzania wniosku beneficjenta o płatność wymagania instytucji wdrażającej
  • opis faktur VAT, rachunków i innych dokumentów o równoważnej wartości dowodowej
  • kompletowanie dowodów do celów przygotowania zestawienia poniesionych wydatków
  • przygotowanie do zapłaty (wydatku) faktur, rachunków za wykonane inwestycje, remonty (za dostawę materiałów, roboty i usługi , za inwestycje, inwestycje zakończone) kompletowanie dowodów do celów przygotowania zestawienia poniesionych wydatków
  • archiwizacja dokumentacji projektowej

3 WNIOSEK BENEFICJENTA O PŁATNOŚĆ

  • konstrukcja wniosku beneficjenta o płatność (WBoP)
  • wyjaśnienie pojęć i zadania WBoP
  • metodologia przygotowania WBoP; ogólne zasady sporządzania partnerskiego WBoP

4. ZESTAWIENIE DOKUMENTÓW POTWIERDZAJĄCYCH PONIESIONE WYDATKI PROJEKTU OBJĘTE WBoP

  • omówienie elementów tabeli załącznika nr 1 do wniosku o płatność: zestawienie dokumentów
  • wydruki ewidencji księgowej z informatycznego systemu finansowo-księgowego - alternatywny sposób przedstawienia dokumentów potwierdzających poniesione wydatki
  • wymagania w odniesieniu do informatycznego systemu finansowo-księgowego

5. KONTROLA PROJEKTÓW

  • system kontroli funduszy europejskich
  • kontrola krok po kroku w tym: zakres przedmiotowy kontroli, informacja pokontrolna, czynności pokontrolne
  • najczęstsze błędy Beneficjentów
  • jak się przygotować do kontroli?


Koszt szkolenia dla jednej osoby: 1480.00 zł netto

za zgłoszenie do dnia 2012-04-20 otrzymasz 10% rabatu
za zgłoszenie co najmniej 2 osób otrzymasz 5% rabatu

Szczegółowe informacje:
tel.: 22 83 01 310
tel. kom.: 603 081 809
fax: 22 83 00 090


Więcej informacji:

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: