-
Tytuł:
Kurs: Zarządzanie projektami
- Kategoria: Zarządzanie
- Cena: 2 464 PLN Teraz: 2 464 PLN
- Termin: 2009-03-12 - 2009-03-13
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Global Business Center Sp. z o.o.
W dobie silnej konkurencji i przy ustawicznych zmianach zachodzących w otoczeniu gospodarczym „instynktowne” podejście do problematyki zarządzania projektami już nie wystarcza. Od kierowników projektów wymaga się skutecznego zarządzania swoim zespołem projektowym, od zespołu zaś posiadania umiejętności współpracy i specjalistycznej wiedzy, ułatwiającej sprawną realizację zamierzonych celów. Dodatkowo wymagania kontrahentów dotyczące skrócenia terminów realizacji oraz obniżenia poziomu kosztów realizacji projektów zmuszają do poszukiwania bardziej efektywnych metod zarządzania projektami.
W związku z powyższym serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w kursie składającym się z dwóch sesji, /łącznie min. 32 h zajęć/, które odbędą się w budynku OXFORD TOWER, ul. Chałubińskiego 8 w Warszawie
SESJA I: Zarządzanie projektami
- planowanie oraz realizacja zakresu projektu
Termin: 12 – 13 marca 2009 r.
SESJA II: Zarządzanie projektami
– harmonogramowanie, kontrola kosztów, ocena jakości, ryzyka oraz prognozowanie
Termin: 2 – 3 kwietnia 2009 r.
Cel i korzyści udziału w kursie:
Podczas kursu odpowiemy Państwu m.in. na pytania:
- jak dostosować realizowane projekty do strategii firmy i zaplanowanej struktury organizacyjnej?
- jak właściwie opracować i wykonać plan projektu oraz jakimi metodami ustalać jego główne cele i wymogi?
- od czego zależy sukces projektu i jakie są najczęstsze przyczyny niepowodzeń?
- jak oceniać efektywność działań za pomocą kart projektu?
- jak szacować i nadzorować koszty projektów oraz identyfikować czynniki ryzyka?
- jak zapewnić wysoką jakość realizacji projektu oraz jak monitorować zmiany i zamykać projekt w terminie?
Program
SESJA I
1. POJĘCIA PODSTAWOWE
- Pojęcie i definicja projektu; procesy w zarządzaniu projektami; otoczenie projektu
- Cykl życia produktu, a cykl życia projektu
- Pojęcie portfela projektów i programu
- Przesłanki sukcesu i klęski projektu
2. WPROWADZENIE DO WYBRANYCH METODYK ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI
- PMBOK® Guide (Project Management Institute); PRINCE2™; PCM (Project Cycle Management)
3. ROZPOCZĘCIE PROJEKTU
- Rozpoznanie potrzeb i organizacja zespołów - role interesariuszy
- Wybór projektu: kryteria nieformalne, współczynnik korzyści, koszty, prosta stopa i okres zwrotu, wartość bieżąca i wartość bieżąca netto, ryzyko w projekcie
- Ustalanie celów metodą SMART, ustalenie wymogów, karta projektu
4. WPROWADZENIE DO PLANOWANIA PROJEKTU
- Podstawowe pojęcia: planowanie, harmonogramowanie, szacowanie, struktura podziału pracy, projektu, zasobów, ryzyk; planowanie zakresu
- Szacowanie projektu: czas, koszty, zasoby, ryzyko
- Tworzenie harmonogramu: diagram sieciowy CPM i PERT, ścieżka krytyczna, skracanie czasu realizacji
5. REALIZACJA PROJEKTU
- Plany bazowe, organizacja i tworzenie zespołu, zarządzanie zmianą
- Monitorowanie i ocena realizacji projektu - wartość wypracowana
- Zarządzanie ryzykiem i jakością na etapie realizacji projektu
6. ZAMYKANIE PROJEKTU
- Weryfikacja klienta i akceptacja klienta; zamknięcie administracyjne i prawne
- Przenoszenie doświadczeń na przyszłe projektu
7. PLANOWANIE ZAKRESU PROJEKTU
- Zestawienie zakresu prac
- Zastosowanie narzędzi do planowania zakresu
- Tworzenie planu zarządzania zakresem
- Harmonogram punktów kontrolnych (kamieni milowych)
- Standardy i tworzenie struktury podziału pracy: wykorzystanie szablonów PSB / WSB, dekompozycja produktu, aktualizacja dokumentu zakresu projektu
- Rola zarządu w procesie planowania
- Cykl planowania
- Obsługa zakończenia poszczególnych faz projektu
8. PLAN PROJEKTU
- Plan bazowy - ustalanie planów bazowych; rozkład kosztów w czasie; techniki planowania
- Karta projektu - tworzenie karty projektu; ocena efektywności ekonomicznej projektu; ocena ograniczeń
9. PROBLEMY REALIZACYJNE PLANU PROJEKTU
10. ZARZĄDZANIE ZMIANĄ
- Proces zmiany, etapy wprowadzania zmian
SESJA II
11. OKREŚLANIE KOLEJNOŚCI DZIAŁAŃ, TECHNIKI OPISU STRUKTURY PROJEKTU
- Technika CPM (diagramy AOA)
- Technika PERT (diagramy AON)
12. ZASOBY PROJEKTU W SIECI DZIAŁAŃ – HARMONOGRAMOWANIE W PROJEKCIE
- Sporządzanie wykresu sieciowego z zapotrzebowaniem na zasoby
- Budowa harmonogramu i wykresu wykorzystania zasobów dla najwcześniejszych możliwych terminów
- Budowa harmonogramu i wykresu wykorzystania zasobów dla najpóźniejszych dopuszczalnych terminów
- Wykres optymalnego wykorzystania zasobów
- Szacowanie czasu realizacji projektu
- Metody PERT/CPM - problemy praktyczne
13. KONTROLA KOSZTÓW
- Istota kontroli realizacji projektu
- Metoda wartości wypracowanej: historia i pojęcie wartości wypracowanej; terminologia i metodologia; zarządzanie przy użyciu danych o wartości wypracowanej; wdrażanie metody wartości wypracowanej; wartość wypracowana, a materiały i rezerwy finansowe oraz materiałowe
14. PRAKTYKA ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ W PROJEKCIE
- Pojęcie jakości i zarządzania jakością
- Akceptacja zarządzania jakością
- Implementacja planu zarządzania jakością
- Ewolucja podejścia do zarządzania jakością (pionierzy zarządzania jakością - porównanie)
- Koszt jakości
- Formalne systemy zarządzania jakością
15. PODSTAWOWE POJĘCIA DOTYCZĄCE RYZYK
- Definicja i właściwości ryzyka
- Tolerancja na ryzyko
- Procesy zarządzania ryzykiem; identyfikacja, kwantyfikacja, opracowanie reakcji, kontrola reakcji
- Reagowanie na ryzyka - kontrola reakcji, plany awaryjne, ocena ryzyka i dokumentowanie ryzyka
16. PROCES ZARZĄDZANIA RYZYKIEM
- Planowanie
- Identyfikacja
- Szacowanie ryzyka: ustalanie tolerancji ryzyka; ocena rentowności; oparte na ryzyku narzędzia finansowe; hierarchizacja ryzyk; drzewa decyzyjne
17. OCENA I PROGNOZOWANIE PROJEKTU
- Przyczyny odchyleń realizacji projektu
- Określanie daty raportu dla potrzeb oceny
- Elementy auditu projektu
- Tworzenie systemu monitorowania projektu
18. PODSUMOWANIE I ANALIZA SKUTECZNOŚCI PROJEKTU
Terminy szkolenia
Sesja I: 12 - 13 marca 2009 r.
Sesja II: 2 - 3 kwietnia 2009 r.
Koszty
Koszt szkolenia dla jednej osoby: 2464.00 zł brutto.
Cena obowiązuje jedynie przy jednoczesnym zgłoszeniu na cały KURS ( sesja I i sesja II – 32 h zajęć)
Przy zgłoszeniu na pojedynczą sesję prosimy o kontakt z działem obsługi klienta.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu (łącznie 32 h zajęć), materiały szkoleniowe, certyfikat uczestnictwa w szkoleniu, przerwy kawowe oraz dwa posiłki obiadowe.
Szczegółowe informacje:
Global Business Center Sp. z o.o.
Tel.: (22) 830 05 91
Fax: (22) 830 05 04