eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Kurs: Zarządzanie projektami

W dobie silnej konkurencji i przy ustawicznych zmianach zachodzących w otoczeniu gospodarczym „instynktowne” podejście do problematyki zarządzania projektami już nie wystarcza. Od kierowników projektów wymaga się skutecznego zarządzania swoim zespołem projektowym, od zespołu zaś posiadania umiejętności współpracy i specjalistycznej wiedzy, ułatwiającej sprawną realizację zamierzonych celów. Dodatkowo wymagania kontrahentów dotyczące skrócenia terminów realizacji oraz obniżenia poziomu kosztów realizacji projektów zmuszają do poszukiwania bardziej efektywnych metod zarządzania projektami.
W związku z powyższym serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w kursie składającym się z dwóch sesji, /łącznie min. 32 h zajęć/, które odbędą się w budynku OXFORD TOWER, ul. Chałubińskiego 8 w Warszawie

SESJA I: Zarządzanie projektami
- planowanie oraz realizacja zakresu projektu
Termin: 12 – 13 marca 2009 r.

SESJA II: Zarządzanie projektami
– harmonogramowanie, kontrola kosztów, ocena jakości, ryzyka oraz prognozowanie
Termin: 2 – 3 kwietnia 2009 r.

Cel i korzyści udziału w kursie:

Podczas kursu odpowiemy Państwu m.in. na pytania:

  • jak dostosować realizowane projekty do strategii firmy i zaplanowanej struktury organizacyjnej?
  • jak właściwie opracować i wykonać plan projektu oraz jakimi metodami ustalać jego główne cele i wymogi?
  • od czego zależy sukces projektu i jakie są najczęstsze przyczyny niepowodzeń?
  • jak oceniać efektywność działań za pomocą kart projektu?
  • jak szacować i nadzorować koszty projektów oraz identyfikować czynniki ryzyka?
  • jak zapewnić wysoką jakość realizacji projektu oraz jak monitorować zmiany i zamykać projekt w terminie?

Program

SESJA I

1. POJĘCIA PODSTAWOWE

  • Pojęcie i definicja projektu; procesy w zarządzaniu projektami; otoczenie projektu
  • Cykl życia produktu, a cykl życia projektu
  • Pojęcie portfela projektów i programu
  • Przesłanki sukcesu i klęski projektu

2. WPROWADZENIE DO WYBRANYCH METODYK ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI

  • ­PMBOK® Guide (Project Management Institute); PRINCE2™; PCM (Project Cycle Management)

3. ROZPOCZĘCIE PROJEKTU

  • ­Rozpoznanie potrzeb i organizacja zespołów - role interesariuszy
  • Wybór projektu: kryteria nieformalne, współczynnik korzyści, koszty, prosta stopa i okres zwrotu, wartość bieżąca i wartość bieżąca netto, ryzyko w projekcie
  • Ustalanie celów metodą SMART, ustalenie wymogów, karta projektu

4. WPROWADZENIE DO PLANOWANIA PROJEKTU

  • ­Podstawowe pojęcia: planowanie, harmonogramowanie, szacowanie, struktura podziału pracy, projektu, zasobów, ryzyk; planowanie zakresu
  • Szacowanie projektu: czas, koszty, zasoby, ryzyko
  • Tworzenie harmonogramu: diagram sieciowy CPM i PERT, ścieżka krytyczna, skracanie czasu realizacji

5. REALIZACJA PROJEKTU

  • ­Plany bazowe, organizacja i tworzenie zespołu, zarządzanie zmianą
  • Monitorowanie i ocena realizacji projektu - wartość wypracowana
  • Zarządzanie ryzykiem i jakością na etapie realizacji projektu

6. ZAMYKANIE PROJEKTU

  • ­Weryfikacja klienta i akceptacja klienta; zamknięcie administracyjne i prawne
  • ­Przenoszenie doświadczeń na przyszłe projektu

7. PLANOWANIE ZAKRESU PROJEKTU

  • ­Zestawienie zakresu prac
  • Zastosowanie narzędzi do planowania zakresu
  • Tworzenie planu zarządzania zakresem
  • Harmonogram punktów kontrolnych (kamieni milowych)
  • Standardy i tworzenie struktury podziału pracy: wykorzystanie szablonów PSB / WSB, dekompozycja produktu, aktualizacja dokumentu zakresu projektu
  • Rola zarządu w procesie planowania
  • Cykl planowania
  • Obsługa zakończenia poszczególnych faz projektu

8. PLAN PROJEKTU

  • Plan bazowy - ustalanie planów bazowych; rozkład kosztów w czasie; techniki planowania
  • Karta projektu - tworzenie karty projektu; ocena efektywności ekonomicznej projektu; ocena ograniczeń

9. PROBLEMY REALIZACYJNE PLANU PROJEKTU

10. ZARZĄDZANIE ZMIANĄ

  • ­Proces zmiany, etapy wprowadzania zmian

SESJA II

11. OKREŚLANIE KOLEJNOŚCI DZIAŁAŃ, TECHNIKI OPISU STRUKTURY PROJEKTU

  • Technika CPM (diagramy AOA)
  • Technika PERT (diagramy AON)

12. ZASOBY PROJEKTU W SIECI DZIAŁAŃ – HARMONOGRAMOWANIE W PROJEKCIE

  • ­Sporządzanie wykresu sieciowego z zapotrzebowaniem na zasoby
  • Budowa harmonogramu i wykresu wykorzystania zasobów dla najwcześniejszych możliwych terminów
  • Budowa harmonogramu i wykresu wykorzystania zasobów dla najpóźniejszych dopuszczalnych terminów
  • Wykres optymalnego wykorzystania zasobów
  • Szacowanie czasu realizacji projektu
  • Metody PERT/CPM - problemy praktyczne

13. KONTROLA KOSZTÓW

  • ­Istota kontroli realizacji projektu
  • Metoda wartości wypracowanej: historia i pojęcie wartości wypracowanej; terminologia i metodologia; zarządzanie przy użyciu danych o wartości wypracowanej; wdrażanie metody wartości wypracowanej; wartość wypracowana, a materiały i rezerwy finansowe oraz materiałowe

14. PRAKTYKA ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ W PROJEKCIE

  • ­Pojęcie jakości i zarządzania jakością
  • Akceptacja zarządzania jakością
  • Implementacja planu zarządzania jakością
  • Ewolucja podejścia do zarządzania jakością (pionierzy zarządzania jakością - porównanie)
  • Koszt jakości
  • Formalne systemy zarządzania jakością

15. PODSTAWOWE POJĘCIA DOTYCZĄCE RYZYK

  • Definicja i właściwości ryzyka
  • Tolerancja na ryzyko
  • Procesy zarządzania ryzykiem; identyfikacja, kwantyfikacja, opracowanie reakcji, kontrola reakcji
  • Reagowanie na ryzyka - kontrola reakcji, plany awaryjne, ocena ryzyka i dokumentowanie ryzyka

16. PROCES ZARZĄDZANIA RYZYKIEM

  • Planowanie
  • Identyfikacja
  • Szacowanie ryzyka: ustalanie tolerancji ryzyka; ocena rentowności; oparte na ryzyku narzędzia finansowe; hierarchizacja ryzyk; drzewa decyzyjne

17. OCENA I PROGNOZOWANIE PROJEKTU

  • Przyczyny odchyleń realizacji projektu
  • Określanie daty raportu dla potrzeb oceny
  • Elementy auditu projektu
  • Tworzenie systemu monitorowania projektu

18. PODSUMOWANIE I ANALIZA SKUTECZNOŚCI PROJEKTU


Terminy szkolenia
Sesja I: 12 - 13 marca 2009 r.
Sesja II: 2 - 3 kwietnia 2009 r.

Koszty

Koszt szkolenia dla jednej osoby: 2464.00 zł brutto.


Cena obowiązuje jedynie przy jednoczesnym zgłoszeniu na cały KURS ( sesja I i sesja II – 32 h zajęć)
Przy zgłoszeniu na pojedynczą sesję prosimy o kontakt z działem obsługi klienta.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu (łącznie 32 h zajęć), materiały szkoleniowe, certyfikat uczestnictwa w szkoleniu, przerwy kawowe oraz dwa posiłki obiadowe.

Szczegółowe informacje:
Global Business Center Sp. z o.o.
Tel.: (22) 830 05 91
Fax: (22) 830 05 04


Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: