eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Menedżer coachem. Jak za pomocą rozmowy rozwiązywać problemy i osiągać sukcesy w pracy z ludźmi?
  • Tytuł:

    Menedżer coachem. Jak za pomocą rozmowy rozwiązywać problemy i osiągać sukcesy w pracy z ludźmi?

  • Kategoria: Marketing i Sprzedaż
  • Cena: 4 700 PLN Teraz: 4 700 PLN
  • Termin: 2009-09-28 - 2009-09-29
  • Miejsce: / małopolskie
  • Organizator: Pro Optima Sp. z o.o.

Przed jakim wyzwaniem dzisiaj stoisz, menedżerze?

Współczesny biznes i technologie zmieniają się szybciej niż ludzie. Potrzebne jest narzędzie, które pomoże organizacjom nie tylko adaptować się do nowych warunków, ale też dynamicznie wykorzystywać pojawiające się możliwości. Potrzebne jest narzędzie wspierające rozwój ludzi w organizacjach. Do wielkich osiągnięć firmy potrzebują kreatywnych umysłów, a nie siły roboczej. Z kolei kreatywne umysły wymagają nowego stylu zarządzania.

Czy możesz spodziewać się lepszych rezultatów bez zmiany swego myślenia i działania?

Jak dotąd, najskuteczniejszym sposobem na rozwój ludzi, a szczególnie ich kompetencji osobistych, jest coaching. Czy menedżerowie powinni stosować coaching dla swych pracowników? W wielu organizacjach jest to już oczywiste. Jednak większość menedżerów nie jest do takiej roli przygotowana. Coaching na pozór wygląda prosto – menedżer rozmawia z pracownikiem, czasem udziela informacji zwrotnej. Sedno w tym – jak rozmawia. Subtelne różnice mogą prowadzić do zupełnie różnych efektów.
Bardzo łatwo jest pomylić coaching z innymi formami oddziaływania: instruktażem, pouczaniem, reprymendą, przekazywaniem decyzji. Pozytywne skutki tych działań są co najwyżej doraźne lub wręcz pozorne i nie sprzyjają rozwojowi pracowników. Tymczasem coaching jest działaniem strategicznym i daje inne rezultaty: zwiększa samodzielność, motywację, inicjatywę, dążenie do sukcesu, poprawia atmosferę i współdziałanie ludzi, inspiruje ich do rozwoju. Firmy zarządzane strategicznie potrzebują takich rezultatów. Menedżerowie zorientowani na długofalowe wyniki i rozwój – własnych kompetencji, swych ludzi i całej organizacji mogą, dzięki umiejętności prowadzenia coachingu, zyskać silne narzędzie kształtowania pozytywnej przyszłości.
Jeżeli masz trudnych albo nowych pracowników i szukasz pomysłu jak z nimi postępować,
jeżeli doskwierają Ci konflikty,
jeżeli zostałeś awansowany i musisz na nowo poukładać sobie relacje z zespołem,
jeżeli Twój zespół to grupa indywidualistów, a ty zarządzasz "mądrzejszymi od siebie" –
– zapraszamy na szkolenie „Menedżer coachem”.
Kto, jeśli nie Ty, może pozyskać zaangażowanie pracowników? I kiedy, jeśli nie teraz?

3 kluczowe korzyści z uczestniczenia w szkoleniu:

  • Lepsze zrozumienie jak zachowanie menedżera wpływa na emocje i postawy pracowników, oraz jak możesz skutecznie wspierać ich rozwój,
  • Lepsze poznanie siebie i swoich tendencji w roli menedżerskiej,
  • Poznanie praktycznych sposobów radzenia sobie z problemami i wyzwaniami w pracy z ludźmi.

3 kluczowe rezultaty zastosowania nabytych podczas szkolenia umiejętności:

  • Poprawa wyników, atmosfery i jakości współpracy zespołowej,
  • Wzrost innowacyjności pracowników, lepsze wykorzystanie ich mądrości i doświadczenia,
  • Wzmocnienie odpowiedzialności i samodzielności zespołu – zmniejszenie poziomu stresu i obciążenia mikrozarządzaniem – więcej czasu dla menedżera.

Adresatem szkolenia są wszyscy menedżerowie, którzy chcą się rozwijać i stawać skuteczniejszymi przywódcami, w szczególności:

  • Przedstawiciele wyższej i średniej kadry menedżerskiej,
  • Liderzy zespołów i kierownicy projektów,
  • Menedżerowie odpowiedzialni za wdrażanie zmian organizacyjnych,
  • Kierownicy świeżo awansowani lub przygotowujący się do objęcia nowego stanowiska.

Zagadnienia poruszane podczas szkolenia:

  • Na czym polega rola i zadania współczesnego menedżera?
  • Trudne sytuacje i problemy w pracy menedżera
  • Modele przywództwa – wykorzystanie coachingu w kształtowaniu postawy przywódczej
  • Na czym polega coachingowy styl zarządzania
  • Bazowe umiejętności coacha – aktywne słuchanie i „mocne” pytania
  • Główne zasady prowadzenia rozmów coachingowych
  • Struktury rozmów coachingowych, m. in.:
    • GROW
    • COACH
    • STAGES
  • Action Plan
  • Zasady skutecznego przekazywania informacji zwrotnych
  • Praktyczne ćwiczenie umiejętności prowadzenia rozmów coachingowych
  • Jak kształtować konstruktywne relacje z pracownikami?
  • Po co i jak budować zaufanie pracowników
  • Praca z celami – wyznaczanie, priorytety, kroki do realizacji celu
  • Przełamywanie schematów myślenia i zachowania
  • Przyjmowanie różnych perspektyw widzenia problemu
  • Kiedy ludzie się zmieniają – praca nad zmianą postaw i zmianą kultury organizacyjnej
  • Budowanie motywacji do zmiany, przełamywanie inercji zmiany
  • Czego się może menedżer obawiać i jak przełamywać obawy
  • Budowanie obrazu siebie jako menedżera
  • Zespołowość – funkcje i dysfunkcje
  • Dobre praktyki w stosowaniu coachingu – jak postępować w sytuacjach:
    • trudni pracownicy,
    • konflikty,
    • brak współpracy w zespole,
    • wdrażanie nowych pracowników,
    • kształtowanie relacji ze współpracownikami po awansie,
    • problemy z dyscypliną i przestrzeganiem zasad,
    • zarządzanie „niezastąpionymi” ekspertami,
  • Praca nad własnym rozwojem menedżera
  • Zadania domowe – podejmowanie zobowiązań wobec siebie

Trenerzy: Wiesław Porosło i Olga Rzycka


Koszt udziału: 4700 zł/ osoba

Terminy:

  • 28-29 września oraz 26-27 października 2009, łącznie 4 dni (2+2).
  • 22-23 października oraz 26-27 listopada 2009, łącznie 4 dni (2+2).

Kontakt:

Pro Optima Sp. z o.o.
ul.Grzegórzecka 10B/ 205
31-630 Kraków
tel. (012) 397 79 51

Więcej informacji na stronie:

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: