eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Negocjacje handlowe - jak osiągnąć zamierzony cel?

Dobrze negocjować to budować zaufanie, stwarzać korzystne dla obu stron propozycje oraz przekonywać i nie dać się oszukać. Umiejętność negocjowania jest podstawą osiągnięcia sukcesu w sprzedaży i może stać się ważnym elementem osiągnięcia przewagi konkurencyjnej w przedsiębiorstwie.

Dzięki udziałowi w warsztatach dowiedzą się Państwo:

  • jak właściwie planować, przygotować i prowadzić negocjacje handlowe?
  • kiedy i jak negocjować pozycyjnie a kiedy stosować negocjacje oparte na relacjach?
  • jak przeciwdziałać manipulacji ze strony klientów?
  • jakie taktyki oraz metody negocjacji są najbardziej efektywne w trudnych czasach rynkowych?
  • jak negocjować z silniejszym partnerem?

Szkolenie ma charakter warsztatów popartych krótkimi wykładami, licznymi ćwiczeniami i dyskusją, a przewidziane GRY NEGOCJACYJNE pozwolą Państwu zastosować w praktyce zdobytą na szkoleniu wiedzę i umiejętności.

Osoby prowadzące:

MACIEJ BOREJKO – Trener i psycholog. Specjalista z zakresu efektywnej komunikacji, zarządzania czasem, zespołem, asertywności, technik sprzedaży oraz negocjacji. Menedżer ds. rozwoju w jednym z anglojęzycznych miesięczników.

DR LESZEK MELLIBRUDA – Psycholog biznesu, konsultant wielu firm i korporacji, prowadzi szkolenia i treningi przygotowujące do ważnych negocjacji z kluczowymi klientami oraz codziennych rozmów handlowych. Konsultant z zakresu psychologii biznesu w TVN CNBC i TVN24. Współautor cotygodniowej audycji nt. psychologii biznesu w radiu TOKFM. Współpracuje z „POLSKA The Times”, „Businessman.pl” oraz z „Personel i Zarządzanie”.

Program

1. ANALIZA PRZEDMIOTU NEGOCJACJI

TEST - „Coś optymistycznego”

  • Wyodrębnienie kwestii kluczowych i pobocznych co nie wpływa znacząco na charakter negocjowanego porozumienia?
  • Ustalenie hierarchii ważności wyodrębnionych kwestii
  • Cel negocjacji, do którego zmierzamy vs plan rozmowy
  • Przygotowanie argumentów do prowadzenia negocjacji - DYSKUSJA

2. PRZYGOTOWANIE MERYTORYCZNE DO NEGOCJACJI

  • Jakie są nasze aspiracje i oferty wyjściowe?
  • Ustalenie dolnej granicy własnych ustępstw
  • Jakie rezultaty zamierzamy osiągnąć?
  • Przygotowanie kontrargumentów na przewidywane stanowiska Klientów
  • Opracowanie różnych wariantów porozumienia

ĆWICZENIE - „Kupno/sprzedaż samochodu vs kupno/sprzedaż produktu - usługi handlowej”

3. TECHNIKI ROZPOCZYNANIA NEGOCJACJI

  • Jaka atmosfera będzie najlepsza dla naszych negocjacji?
  • Procedury otwarcia negocjacji
  • Jak skłonić klienta, aby jako pierwszy podał swoje stanowisko wyjściowe?
  • Technika zakotwiczenia, czyli jak wygrać na wstępie
  • Technika jednostronnych założeń - warunków nienegocjowalnych - DYSKUSJA

4. PODSTAWOWE BŁĘDY W FAZIE ROZPOCZYNANIA NEGOCJACJI HANDLOWYCH

  • Kto pierwszy podaje „ceny”?
  • Jak reagować na pierwszą propozycję podaną przez Klienta?
  • Jak okazywać zainteresowanie?
  • Nie okazuj pośpiechu i zniecierpliwienia - usztywnisz klienta obniżając jego motywacje do porozumienia

ĆWICZENIE - „Teoria negocjacji a kupno/sprzedaż domu”

5. POLITYKA USTĘPSTW W TRAKCIE NEGOCJACJI

  • W jakich sytuacjach dokonywać ustępstw?
  • Techniki dokonywania ustępstw - jak ustępować by nie stracić, a zyskać?

ĆWICZENIE - „Konflikt zbrojny - czy na tym da się zarobić?”

6. PRAKTYKA NEGOCJACJI VS TECHNIKI NEGOCJACJI POZYCYJNYCH

  • Specyfika prowadzenia negocjacji pozycyjnych
  • Kiedy i jak negocjować pozycyjnie? - DYSKUSJA

7. ZNACZENIE PODSUMOWYWANIA POSZCZEGÓLNYCH ETAPÓW NEGOCJACJI

  • Tworzenie formularza zbieżności
  • Kiedy i jak przechodzić do fazy finalizowania?
  • Czy rezultat negocjacji może być negocjowany powtórnie?

8. NOWE SPOJRZENIA I TAKTYKI NEGOCJACJI W TRUDNYCH CZASACH RYNKOWYCH

  • Jak osobowości wpływają na siebie? - jawne i ukryte scenariusze naszych zachowań
  • Nowe potrzeby, nowe postawy naszych klientów - nowe wymiary rozmów negocjacyjnych
    • wartości i zasady - unikalna sztuka budowania relacji - MINI-ĆWICZENIE - tylko dla odważnych
  • Strategia Judo - jak obrócić silne strony konkurentów na swoją korzyść?
    • zasady ruchu, równowagi i dźwigni
  • Jawne i ukryte emocje w negocjacjach
    • sposoby na programy gada, Trójkąt Dramatyczny i Samca Alfa
  • Intuicja i doświadczenie w negocjacjach

ĆWICZENIE - „Analiza negocjacji Abrahama z Bogiem”

9. MANIPULACJE W NEGOCJACJACH - JAK BRONIĆ SIĘ I REAGOWAĆ

  • Techniki, tricki i metody negocjacji - jak stosować, jak się bronić i komu to służy?
  • Identyfikacja granic i taktyk manipulacyjnych
  • Jak stosować zasadę czworga uszu podczas słuchania w manipulacyjnej komunikacji negocjacyjnej?
  • Cztery kody kłamstwa (ciała, twarzy, głosu, słów)
  • Czy istnieje etyczna manipulacja?
  • „Przydepnięty serek robi się szerszy a nie twardszy” (Goethe) - czyli tajemnice czarnej retoryki
  • 13 elementów otwartego komunikatu - koncepcja Piotra Tymochowicza (na podst. „Biblii skuteczności”)

ĆWICZENIE - GRA NEGOCJACYJNA „Cena przedmiotem wzajemnego wpływu stron”

10. NEGOCJACJE OPARTE NA RELACJACH

  • Sens negocjacji opartych na relacjach - nie targuj się o stanowiska, diagnozuj interesy
  • Oddziel ludzi od problemu - łatwo powiedzieć, czyli jak budować własny profesjonalizm na poziomie świadomości, podświadomości i skutecznych zachowań
  • Bariery komunikacyjne - rozpoznawanie i uniknie
  • Analiza transakcyjna a komunikacja w negocjacjach - nauka rozpoznawania poziomów komunikacyjnych
    • odkrywaj stanowiska drugiej strony staraj się, aby wynik rozmów oparty był o obiektywne kryteria znajdź kilka rozwiązań pogodzenia stanowisk
  • Kiedy stosować negocjacje oparte na relacjach?

11. OSOBOWOŚĆ NAJWAŻNIEJSZYM NARZĘDZIEM NEGOCJACJI

  • Typologia negocjatorów
  • Osobiste umiejętności wpływu w warunkach handlowych
  • Jak „zasada 6 kapeluszy de Bono” może pomóc nie tylko w kreatywnym myśleniu?
  • Sposoby postępowania wobec partnera agresywnego

12. NEGOCJACJE Z POZYCJI SIŁY

JAK NEGOCJOWAĆ Z SILNIEJSZYM PARTNEREM? - GRA NEGOCJACYJNA

13. BIURO ZARZĄDU A ZMIANY CZŁONKÓW ZARZĄDU

  • Reguły i techniki negocjacyjne stosowane przy braku równowagi negocjacyjnej stron


Koszty

Koszt szkolenia dla jednej osoby: 1580.00 zł brutto.

  • za zgłoszenie do dnia 2009-03-27 otrzymuje się 10.0% rabatu
  • za zgłoszenie więcej niż jednej osoby otrzymuje się 5.0% rabatu.

Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat uczestnictwa w szkoleniu, przerwy kawowe oraz dwa posiłki obiadowe.

Szczegółowe informacje:
Global Business Center Sp. z o.o.
Tel.: (22) 830 05 91
Fax: (22) 830 05 04


Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: