eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Nowoczesne Systemy Wynagradzania w praktyce

Cel szkolenia

  • Poznanie najlepszych praktyk rynkowych,
  • Nabycie praktycznej wiedzy z zarządzania nowoczesnym systemem wynagrodzeń,
  • Rozwój umiejętności motywowania pracowników.

Korzyści dla uczestników

Uczestnicy szkolenia dowiedzą się:

  • Jak sprawić, aby pracownicy byli zaangażowani w swoją pracę,
  • Jak zbudować system wynagrodzeń, z którego wszyscy będą zadowoleni,
  • Jak i za co płacić pracownikom aby podnieść efektywność firmy.

Profil uczestnika
Specjaliści i Menedżerowie z Działu Personalnego, Kadra Menedżerska wszystkich szczebli, szefowie zespołów.

Metodologia
Prezentacja, dyskusja, studia przypadków

PROGRAM:

Dzień pierwszy:

1. Podstawowe pojęcia wynagrodzeń:

  • Pojęcie wynagrodzeń
  • Struktura wynagrodzeń całkowitych
  • Pakiet wynagrodzeń
  • Świadczenia dodatkowe

2. Wartościowanie pracy (mapowanie stanowisk):

  • Pojęcie wartościowania pracy
  • Znaczenie i cel wartościowania pracy
  • Metoda wartościowania pracy- główne etapy oceny stanowisk
Ćwiczenia z analizy pracy (tworzenie opisów, mapowanie przykładowych stanowisk pracy, na podstawie reprezentowanej Firmy).


3. Analizy płacowe – rodzaje i ich znaczenia na rynku i firmy:

  • Pojęcie rynkowych przeglądów wynagrodzeń
  • Rodzaje raportów płacowych
  • Wyznaczanie polityki płacowej – praktyki rynkowe oraz polityka płacowa Spółki
  • Analiza indywidualnych poziomów płac pracowników na podstawie raportu płacowego
Ćwiczenia z analizy wynagrodzeń (ustalanie poziomu wynagrodzeń dla indywidualnych stanowisk; omówienie różnic płacowych na stanowiskach o tym samym poziomie odpowiedzialności – kiedy są dopuszczalne).


4. Proces podwyżkowy:

  • Zasady podwyżek – różne modele i najlepsze praktyki rynkowe
  • Pojecie procesu oceny pracy za wyniki – zasady
  • Powiązanie procesu podwyżek z procesem ocen za wyniki pracy
  • Inne, niż podwyżka, finansowe metody wynagradzania pracowników za wyniki pracy lub unikalne kompetencje (dodatki, premie retencyjne i inne)
Ćwiczenia – zastosowanie zasad podwyżek (określenie poziomu podwyżek, na podstawie raportu płacowego; uzasadnienie różnego poziomu podwyżek dla poszczególnych pracowników; stosowanie różnych narzędzi finansowych do przyciągnięcia do Firmy kandydatów zewnętrznych oraz zatrzymania w Firmie osób kluczowych).


5. Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia

Dzień drugi:

Przegląd omówionych tematów w czasie pierwszego dnia szkolenia Pytania i odpowiedzi

1. Tworzenie systemów premiowych:

  • Pojęcie premii i jej rodzaje
  • Zasady tworzenia systemów premiowych
  • Modele systemów premiowych – najlepsze praktyki rynkowe dla pracowników sprzedaży oraz funkcji wspierających
Ćwiczenia – z tworzenia systemu premii dla różnych stanowisk (określenie poziomu premii, na podstawie raportu płacowego; stosowanie różnych kryteriów premiowych, na podstawie wybranych stanowisk; uzasadnienie różnego poziomu premii i jej kryteriów dla poszczególnych pracowników).


2. Świadczenia pozapłacowe:

  • Pojecie świadczeń pozapłacowych
  • Modele świadczeń pozapłacowych – najlepsze praktyki rynkowe
  • Świadczenia pozapłacowe najbardziej doceniane przez pracowników
Ćwiczenia – z tworzenia systemu świadczeń pozapłacowych (określenie rodzaju świadczeń, na podstawie raportu płacowego; uzasadnienie różnego poziomu świadczeń dla poszczególnych pracowników).


3. Metody motywowania pracowników:

  • Pojecie motywacji
  • Omówienie różnych metod i zasad motywowania pracowników
  • Metody motywowania najbardziej doceniane przez pracowników
  • System nagród niefinansowych
  • Rola przełożonego w motywowaniu pracowników
Ćwiczenia z różnych metod motywowania pracowników (wybór właściwych metod motywowania; uzasadnienie różnego poziomu nagród dla poszczególnych pracowników; rozmowa ze zdemotywowanym pracownikiem).


4. Omówienie praktyk stosowanych w różnych Spółkach

  • Ocena praktyk i omówienie niezbędnych zmian
  • Rola Działu Personalnego i Menedżerów Liniowych w kształtowaniu i stosowaniu systemu wynagradzania pracowników

5. Zakończenie szkolenia:

  • podsumowanie tematyki szkolenia
  • ocena szkolenia.


Koszt uczestnictwa:
2190 zł + 23% VAT
2190 zł dla opłacających szkolenie w 70% lub całości ze środków publicznych

Szczegółowe informacje:
tel.: (22) 530 44 01
faks: (22) 530 43 09


Więcej informacji na stronie organizatora:

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: