eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Ochrona prawna danych osobowych Klientów

W programie m.in :

  • Zdobywanie danych o Kliencie – możliwości i ograniczenia techniczne oraz prawne
  • Wtórne wykorzystanie pozyskanych danych – jak daleko możemy się posunąć, nie łamiąc prawa
  • Zgoda przez telefon – rozwiązania, zwiększające skuteczność takiej zgody
  • Jak prawidłowo formułować klauzule dotyczące zgody na przetwarzanie danych
  • Zakazane praktyki – sankcje, grożące za złamanie ustawy o ochronie danych osobowych

Dlaczego warto wziąść udział:

  • Dowiecie się Państwo, jak samodzielnie pozyskiwać dane o potencjalnych Klientach bez naruszenia prawa o ochronie danych osobowych
  • Poznacie Państwo szczegóły na temat dopuszczalności przez prawo polskie wtórnego wykorzystania danych transakcyjnych w systemie CRM
  • Usłyszycie Państwo, jak sprawić, by telefoniczna zgoda na przetwarzanie danych była wiążąca
  • Zdobędziecie Państwo praktyczne umiejętności tworzenia klauzul i zgody na przetwarzanie danych osobowych
  • Pokażemy Państwu, jak nie stracić zaufania Klientów poprzez profesjonalne zabezpieczenie i wykorzystanie danych osobowych swoich klientów

Kto powinien wziąść udział:
Wszystkie osoby, odpowiedzialne za bazy danych i wykorzystujące je w swojej pracy, a przede wszystkim:

  • Dyrektorzy i Kierownicy Działu Obsługi Klienta
  • Dyrektorzy i Kierownicy ds. CRM
  • Dyrektorzy, Kierownicy, Managerowie Call-Center oraz Contact-Center
  • Dyrektorzy Marketingu
  • Dyrektorzy Handlowi
  • Administratorzy Bezpieczeństwa Informacji

Program szkolenia:

14.10.2008, WTOREK

9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie

10.00-11.15 MODUŁ I

KLASYFIKACJA INFORMACJI O KLIENTACH – DZIAŁANIA ZGODNE Z PRAWEM

  • Dane osobowe a informacje objęte tajemnicami zawodowymi
  • Informacje o osobach prawnych
  • Informacje o przedsiębiorcach – osobach fizycznych
  • Dane służbowe
  • Dane adresowe podstawowe a dane transakcyjne – najważniejsze różnice i obostrzenia prawne
  • Kwalifikacja prawna określonych informacji zbieranych przez przedsiębiorców – możliwości, jakie dają adres e-mail, adres IP, numer telefonu komórkowego czy pliki cookies

11.15-11.30 Przerwa na kawę

11.30-13.00 MODUŁ II

PRZEDSIĘBIORCA JAKO ADMINISTRATOR I PROCESSOR

  • Znaczenie prawne rozróżnienia pomiędzy administratorem danych a processorem
  • „Wspólny” zbiór danych (data pool) – dopuszczalne konstrukcje prawne
  • Podpowierzenia przetwarzania danych osobowych – jak się zachować w takim przypadku
  • Outsourcing operacji na danych osobowych i informacjach objętych tajemnicami zawodowymi – najczęstsza problematyka prawna

13.00-14.00 Lunch

14.00-15.15 MODUŁ III

BUDOWA BAZY DANYCH KLIENTÓW

  • Typologia baz danych klientów – praktyczne możliwości korzystania z baz transakcyjnych, baz centralnych i hurtowni danych
  • Zbieranie danych osobowych – obowiązki prawne i organizacyjne
  • Pozyskiwanie danych z baz wewnętrznych i zewnętrznych – jak daleko możemy się posunąć nie łamiąc prawa
  • Dane sensytywne, dane finansowe, ubezpieczeniowe, dane o lokalizacji, czy dane o ruchu w sieciach teleinformatycznych – najważniejsze zasady gromadzenia szczególnych kategorii danych

15.15-15.30 Przerwa na kawę

15.30-17.00 MODUŁ IV

PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA INFORMACJI O KLIENTACH

  • „Pierwotne” i „wtórne” cele przetwarzania danych
  • Usprawiedliwiony cel administratora danych jako podstawa przetwarzania danych (opt-out)
  • Udostępnianie danych w oparciu o konstrukcję opt-out
  • Zgoda podmiotu danych jako podstawa przetwarzania danych (opt-in)
  • Zgoda na przetwarzanie danych we „własnych” i „cudzych” celach marketingowych
  • Zgoda na przetwarzanie danych a zgoda na udostępnianie danych
  • Zgoda na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej

17.00-17.45 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH W PRAKTYCE

Case study Telekomunikacja Polska S.A.

Barbara Sawina, Kierownik Wydziału Koordynacji Danych Osobowych

  • Zakres przetwarzanych danych osobowych w działalności telekomunikacyjnej
  • Cele przetwarzania danych osobowych Abonentów
  • Wykorzystanie danych Abonentów przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych
  • Konsekwencje sprzecznego z prawem przetwarzania danych osobowych Abonentów

17.45 Zakończenie

15.10.2008, ŚRODA

9.45-10.00 Rejestracja i przywitanie

10.00-11.15 MODUŁ I

PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH W CELACH MARKETINGOWYCH

  • Kwalifikacja prawna działań CRM – co zyskujemy dzięki takim rozwiązaniom
  • Różne formy komunikacji marketingowej a podstawa przetwarzania danych
  • Tradycyjna przesyłka listowna, telefon/fax, e-mail/SMS/MMS czy automatyczne systemy wywołujące – najskuteczniejsze i najbezpieczniejsze pod względem prawnym rozwiązania
  • Wykorzystywanie danych transakcyjnych na cele marketingowe – możliwości prawne

11.15-11.30 Przerwa na kawę

11.30-13.00 MODUŁ II

DOPUSZCZALNOŚĆ WYKONYWANIA OKREŚLONYCH OPERACJI NA DANYCH OSOBOWYCH

  • Zestawianie danych osobowych – jak zrobić to skutecznie i zgodnie z prawem
  • Łączenie danych a integracja danych – najważniejsze różnice prawne
  • Analizowanie danych klientów – dlaczego należy to robić
  • Data mining – jak skutecznie dokonywać takich operacji
  • Scoring klientów – możliwości takiego rozwiązania

13.00-14.00 Lunch

14.00-15.15 MODUŁ III

REJESTRACJA ZBIORÓW DANYCH KLIENTÓW

  • „Baza danych” a „zbiór danych” – jak zoptymalizować wykonanie obowiązku rejestracji zbioru
  • Zbiory danych „zwykłych” i zbiory danych „sensytywnych”
  • Jak się zachować w przypadku pozyskiwania danych z baz zewnętrznych
  • Zmiana administratora danych a obowiązek rejestracji zbioru – o czym należy bezwzględnie pamiętać

15.15-15.30 Przerwa na kawę

15.30-17.00 MODUŁ IV

ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ BAZY KLIENTÓW

  • Ochrona prawno-autorska a ochrona sui generis – różnice prawne
  • Zakres wyłączności producenta bazy danych
  • Jak udowodnić naruszenie prawa do bazy danych
  • Ochrona bazy danych na podstawie postanowień umownych – sankcje grożące za złamanie ustawy

17.00 Zakończenie - wręczenie certyfikatów


Koszt uczestnictwa jednej osoby w warsztatach wynosi:
3295 PLN + 22%VAT przy rejestracji do 26 września 2008 r.
3795 PLN + 22%VAT przy rejestracji po 26 września 2008 r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały oraz lunch.

Szczegółowe informacje:
Marcin Jurek - Project Manager
tel.(12) 350 54 00

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: