eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Praktyczne Metody Badania Efektów Działań Marketingowych I Sprzedażowych
  • Tytuł:

    Praktyczne Metody Badania Efektów Działań Marketingowych I Sprzedażowych

  • Kategoria: Marketing i Sprzedaż
  • Cena: 3 495 + VAT PLN Teraz: 2 995 + VAT PLN
  • Termin: 2008-11-04 - 2008-11-05
  • Miejsce: / mazowieckie
  • Organizator: ECU Marketing

Rosnąca konkurencja oraz konieczność optymalizacji budżetów marketingowych i sprzedażowych sprawia, że kwestia mierzenia efektywności działań firm na rynku zaczyna odgrywać kluczową rolę. Jak udowodnić, że określona kampania była rentowna? Jak ocenić czy sukces zawdzięczamy marketingowi czy sprzedaży? To tylko niektóre pytania, na które będzie można uzyskać odpowiedź podczas warsztatów. Zajęcia kierujemy do osób z działów marketingu jak i sprzedaży, z sektorów B2B lub B2C, zainteresowanych praktycznym mierzeniem efektywności realizowanych działań.

W programie m.in :

  • Sprawdzone narzędzia analiz
  • sprzedażowych i marketingowych
  • Symulacyjna gra strategiczna – research project – wskazówki efektywnego zarządzania marketingiem i sprzedażą
  • Jak działania marketingu i sprzedaży
  • wpływają na sukces rynkowy firmy – praktyczne metody badania wyników

Warto wziąć udział, aby:

  • uczestniczyć w grze strategicznej RESEARCH PROJECT i na symulowanym rynku poznać w praktyce metody mierzenia efektów działań – zarówno od strony produktowo-komunikacyjnej, jak i dystrybucyjno-sprzedażowe
  • poznać modele i techniki praktycznego mierzenia efektów działań firmy na rynku
  • zdobyć umiejętności projektowania badań efektywności działań marketingowych i sprzedażowych
  • prześledzić przykłady efektywnych działań marketingowych i sprzedażowych w Polsce i na świecie

Kto powinien wziąć udział:

  • Menedżerowie i Dyrektorzy Sprzedaży określający cele i rozliczający efektywność działań firmy na rynku
  • Menedżerowie i Dyrektorzy Marketingu, raportujący efektywność działań marketingowych do Zarządów i Rad nadzorczych
  • Specjaliści ds. marketingu, Product Managerowie i Brand Managerowie realizujący działania marketingowe w ramach określonych budżetów
  • Sales representative, Key Account Manager
  • Menedżerowie i Specjaliści z zakresu controllingu i finansów, monitorujący efekty kampanii marketingowych i sprzedażowych
  • pracownicy agencji reklamowych, agencji badań rynku, konsultanci marketingowi dążący do pogłębienia posiadanej wiedzy o ocenie efektywności działań marketingowych i sprzedażowych

Program szkolenia:

DZI EŃ 1

Przerwy kawowe w czasie dogodnym dla uczestników szkolenia

9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie


SYMULACYJNA GRA STRATEGICZNA RESEARCH PROJECT

10.00-13.00 część 1

  • poznanie reguł symulacji
  • podział na role w zespole, decyzje dotyczące strategii działań
  • opracowanie koncepcji marketingowo-sprzedażowej: grupy klientów i kierowane do nich produkty

część 2

  • decyzje dotyczące asortymentu i wyposażenia produktów
  • decyzje marketingowo-sprzedażowe dotyczące poziomu cen
  • poznanie wyników poszczególnych drużyn po dwóch etapach symulacji

13.00-14.00 Lunch

14.00-16.30 część 3

  • przygotowanie kampanii komunikacyjnych i dobór mediów
  • opracowanie koncepcji obecności w kanałach dystrybucji i wybór strategii sprzedaży
  • wnioski z działań marketingowo-sprzedażowych po trzech etapach symulacji

część 4

  • opracowanie prognoz sprzedaży
  • poznanie wyników gry i wręczenie nagród najlepszej drużynie
  • podsumowanie symulacji, określenie czynników efektywności działań marketingowych i sprzedażowych

16.30 Zakończenie

DZIEŃ 2

8.45-9.00 Rejestracja i przywitanie

9.00-13.30 Strategie sukcesu na podstawie wyników symulacji research project

  • czynniki sukcesu poszczególnych drużyn-kluczowe punkty
  • ocena udziałów w rynku, kosztów dotarcia, efektywności portfela produktów, skuteczności kampanii marketingowych i sprzedażowych – o czym warto pamiętać
  • metody zwiększania efektów działań marketingowych i sprzedażowych – praktyczne wnioski

Kluczowe narzędzia oceny efektów działań marketingowych i sprzedażowych

  • zintegrowane kampanie marketingowo-sprzedażowe – rzeczywistość czy model idealny?
  • efektywność działań marketingowych – ich ocena z wykorzystaniem badań marketingowych
  • efektywność działań sprzedażowych – rola celów, oceny potencjału rynkowego i wspierania działań sprzedażowych
  • marketingowa Karta Wyników (MKW) jako narzędzie integrujące efekty działań marketingowych i sprzedażowych
  • case studies z różnych sektorów przedstawiające koordynację efektywności działań marketingowo-sprzedażowych

Analizy rynkowo-sprzedażowe jako istotny element określania efektywności działań

  • analiza pojemności oraz chłonności rynku i jego segmentów
  • opracowanie zintegrowanego planu marketingowo-sprzedażowego
  • ustalenie harmonogramu kampanii i mierników oceny efektów działań
  • ćwiczenia: analizy z wykorzystaniem praktycznych arkuszy w MS Excel do oceny efektywności działań marketingowych i sprzedażowych

Projektowanie metod badawczych oceniających efektywność działań marketingowych

  • przygotowanie narzędzi do oceny satysfakcji i lojalności klientów
  • kompleksowe badanie kampanii – od postrzegania reklamy do efektów sprzedażowych
  • kluczowe mierniki efektywności działań komunikacyjnych
  • case studies: praktyczne przykłady oceny efektywności różnych kampanii

13.30-14.30 Lunch

14.30-15.30 Narzędzia oceny działań sprzedażowych – sprzedaż osobista i efektywność dystrybucji

  • narzędzia oceny kampanii marketingu bezpośredniego i sprzedaży osobistej
  • ocena pozycji firmy w kanałach dystrybucji i oceny działań sprzedażowych
  • przykłady praktycznych analiz sprzedażowych

Przykłady sukcesów efektywnych strategii marketingowo-sprzedażowych w Polsce i na świecie

  • kampanie B2C budujące przewagę konkurencyjną na rozpoznawalności marki
  • przykłady efektywnych kampanii sprzedażowych B2B
  • zintegrowane efektywne kampanie marketingowo-sprzedażowe
  • case-studies: przykłady efektywnych kampanii marketingowo-sprzedażowych wybranych firm polskich i zagranicznych

15.30 Zakończenie - wręczenie certyfikatów


Koszt uczestnictwa jednej osoby w warsztatach wynosi:
2995 PLN + 22% VAT przy rejestracji do 10 października 2008 r.
3495 PLN + 22% VAT przy rejestracji po 10 października 2008 r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały oraz lunch.

Szczegółowe informacje:
Monika Czyż - Project Manager
tel.(12) 350 54 00
tel.(12) 350 54 01

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: