eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Prawo własności intelektualnej i reklamy
  • Tytuł:

    Prawo własności intelektualnej i reklamy

  • Kategoria: Inne
  • Cena: 1 550 + VAT PLN Teraz: 1 200 + VAT PLN
  • Termin: 2009-12-03 - 2009-12-04
  • Miejsce: / mazowieckie
  • Organizator: Most Wanted! Sp. z o. o.

Szeroko rozumiane prawo własności intelektualnej (prawo autorskie, prawo własności przemysłowej) stało się w ostatnich latach dziedziną szczególnie ważną dla wielu polskich i zagranicznych przedsiębiorców, współczesna gospodarka opiera się bowiem na wiedzy, pomysłowości i innowacyjności. Przedmiotem prawa własności intelektualnej jest właśnie ochrona rezultatów umysłowej twórczości człowieka, w szczególności jej ekonomicznego wymiaru.

Istnieje szczególnie bliski związek pomiędzy prawem własności intelektualnej a rynkiem reklamy. Reklama nie tylko stanowi utwór w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. Prawo Autorskie, ale i bezpośrednio odnosi się do innych przedmiotów prawa własności intelektualnej, w tym w szczególności znaków towarowych. Jednocześnie, reklama często odnosi się do innych utworów, wykorzystując ich powszechną rozpoznawalność i zakorzenienie w kulturze.

W praktyce, problemy prawa własności intelektualnej i prawa reklamy często przenikają się, tworząc wyzwania tak dla specjalistów od marketingu jak i prawników. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku, Most Wanted! Conferences & Events wraz z Kancelarią Prawną Chałas i Wspólnicy zaprasza Państwa na konferencję poświęconą najciekawszym zagadnieniom prawa własności intelektualnej i problemom branży reklamowej.

DO UDZIAŁU ZAPRASZAMY:

Kadrę zarządzającą, dyrektorów, kierowników, specjalistów z:

  • wydawnictw: muzycznych, książkowych, prasowych
  • rozgłośni radiowych i stacji telewizyjnych
  • wytwórni fonograficznych i producentów filmowych
  • agencji reklamowych
  • serwisów społecznościowych
  • wytwórni fonograficznych
  • portali internetowych
  • sklepów internetowych i serwisów aukcyjnych
  • departamentów marketingu
  • twórców i osób zainteresowanych ochroną własności intelektualnej i nowymi technologiami
  • domów mediowych
  • agencji interaktywnych zajmujących się marketingiem internetowym
  • agencji reklamowych zajmujące się marketingiem sportowym
  • specjalistów PR
  • webmasterów

NAJWAŻNIEJSZE ZAGADNIENIA:

  • Ochrona własności intelektualnej
  • Ochrona prawno autorska ogólnie dostępnych materiałów
  • Reklama ukryta, ze szczególnym uwzględnieniem product placement
  • Ochrona własności intelektualnej w nowych instrumentach wykorzystywanych w działaniach reklamowych (Reklama 2.0)
  • Nieuczciwa konkurencja w reklamie
  • Prawne aspekty pozycjonowania stron www
  • Utwór w utworze – cytat, pastisz, parodia i karykatura w reklamie
  • Reklama porównawcza i superlatywna
  • Ochrona znaków towarowych w Internecie
  • Ambush marketing a EURO 2012

PRELEGENCI:
Marcin Barycki, Rzecznik Patentowy, Szef Departamentu Prawa Własności Przemysłowej Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy, Członek Polskiej Izby Rzeczników Patentowych dr Bogdan Fischer, Radca Prawny, Partner Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy Joanna Racewicz, dziennikarka, felietonistka, prezenterka telewizyjna i radiowa Krzysztof Szaniawski, Ekspert Departamentu Własności Przemysłowej Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy

DZIEŃ PIERWSZY, 3 grudnia 2009, CZWARTEK

10.00-10.30 REJESTRACJA, KAWA POWITALNA

10.30-12.00 I CZĘŚĆ: Ochrona własności intelektualnej (wprowadzenie, podstawowe zagadnienia prawa autorskiego)

  • Jak wybrać z prawa własności intelektualnej to czego potrzebujemy
  • Dobra występujące w obrocie, posiadające i nie posiadające postaci materialnej
  • Podmioty i przedmioty prawa autorskiego
  • Jak wykorzystać ustawowe ograniczenia monopolu autorskiego
  • Prawa własności intelektualnej jako dobra osobiste
  • Ochrona wizerunku
  • Prawa pokrewne
  • Odpowiedzialność karna za naruszenia prawa autorskiego
Prelegent: dr Bogdan Fischer, Radca Prawny, Partner Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy


12.00-12.30 PRZERWA NA KAWĘ

12.30-14.00 II CZĘŚĆ: Praktyczne zastosowanie wiedzy zdobytej podczas pierwszej części warsztatów, na podstawie nowych zjawisk:

  • Ochrona prawno autorska ogólnie dostępnych materiałów (w tym dorobku naukowego), wykorzystywanego w działalności gospodarczej (np. w materiałach szkoleniowych, szkoleniach)
  • Ochrona własności intelektualnej w nowych instrumentach wykorzystywanych w działaniach reklamowych (Reklama 2.0) na przykładzie filmów wirusowych i gier interaktywnych
Prelegent: dr Bogdan Fischer, Radca Prawny, Partner Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy


14.00-15.00 LUNCH

15.00-16.30 Nieuczciwa konkurencja w reklamie – na przykładzie reklamy ukrytej ze szczególnym uwzględnieniem product placement
Prelegent: dr Bogdan Fischer, Radca Prawny, Partner Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy

16.30 ZAKOŃCZENIE PIERWSZEGO DNIA WARSZTATÓW

DRUGI DZIEŃ, 4 grudnia 2009, PIĄTEK

8.30-9.00 REJESTRACJA, KAWA POWITALNA

9.00-9.45 Prawne aspekty pozycjonowania stron www

  • Strona internetowa w świetle prawa
  • Domena internetowa a znak towarowy
  • Znak towarowy w metatagach
Prelegent: Marcin Barycki, Rzecznik Patentowy, Szef Departamentu Prawa Własności Przemysłowej Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy, Członek Polskiej Izby Rzeczników Patentowych
Prelegent: Krzysztof Szaniawski, Ekspert Departamentu Własności Przemysłowej Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy


9.45-10.30 Utwór w utworze – cytat, pastisz, parodia i karykatura w reklamie

  • Podstawowe zasady prawa autorskiego
  • Reklama jako utwór
  • Cytat, pastisz, parodia i karykatura a prawo autorskie
  • Dopuszczalność stosowania w reklamie odniesień do innych utworów
  • Odpowiedzialność za naruszenie praw autorskich
Prelegent: Marcin Barycki, Rzecznik Patentowy, Szef Departamentu Prawa Własności Przemysłowej Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy, Członek Polskiej Izby Rzeczników Patentowych
Prelegent: Krzysztof Szaniawski, Ekspert Departamentu Własności Przemysłowej Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy


10.30-11.15 Reklama porównawcza i superlatywna

  • Reklama porównawcza w świetle przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
  • „mój produkt jest naj-„ i „mój produkt jest Nr 1„ - dopuszczalność reklamy superlatywnej
  • Odpowiedzialność reklamodawcy i agencji reklamowej za nieuczciwą reklamę
Prelegent: Marcin Barycki, Rzecznik Patentowy, Szef Departamentu Prawa Własności Przemysłowej Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy, Członek Polskiej Izby Rzeczników Patentowych
Prelegent: Krzysztof Szaniawski, Ekspert Departamentu Własności Przemysłowej Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy


11.25-11.45 PRZERWA NA KAWĘ

11.40-12.15 Ochrona znaków towarowych w Internecie

  • Znaki towarowe i domeny internetowe
  • Używania znaków towarowych w Internecie
  • Naruszenie prawa ochronnego i środki ochrony
Prelegent: Marcin Barycki, Rzecznik Patentowy, Szef Departamentu Prawa Własności Przemysłowej Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy, Członek Polskiej Izby Rzeczników Patentowych
Prelegent: Krzysztof Szaniawski, Ekspert Departamentu Farmaceutycznego Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy


12.15-13.00 Ambush marketing a EURO 2012

  • Ambush marketing w świetle przepisów prawa
  • Ryzyka prawne związane z ambush marketingiem
  • EURO 2012 jako potencjalna przestrzeń ambush marketingu
  • Analiza przykładów
Prelegent: Marcin Barycki, Rzecznik Patentowy, Szef Departamentu Prawa Własności Przemysłowej Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy, Członek Polskiej Izby Rzeczników Patentowych
Prelegent: Krzysztof Szaniawski, Ekspert Departamentu Własności Przemysłowej Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy


13.00-14.00 LUNCH

14.00-17.00 Prawo własności intelektualnej i reklamy, warsztaty praktyczne

  • Podstawy zachowań przed kamerą – teoria.

  • - Spójna z komunikatem werbalnym mowa ciała, zasady „terytorialności” w kontakcie z dziennikarzem, definicje sytuacji publicznych, świadome wykorzystanie terytorium, w którym odbywa się nagranie
  • Spójność formy i treści w wystąpieniach publicznych

  • – kanały komunikacyjne i statystyczne wielkości przekazywanych za ich pośrednictwem komunikatów
    - jak osiągnąć wiarygodność, jak panować nad postawą i gestami, jakie komunikaty przekazuje mowa ciała
    - cechy wiarygodnego komunikatu
    - semantyka języka wpływu, jak „działają” słowa, i jak wykorzystać siłę perswazji
  • Techniki zachowań przed kamerą – praktyka. Warsztaty z kamerą

  • - aranżacja studia telewizyjnego
    - wywiad – rozmowa z dziennikarzem
    a) o celach, założeniach, planach firmy/członka zarządu/ managera
    b) w trudnej sytuacji (kryzys w przedsiębiorstwie)
    - spójność wypowiedzi eksperckiej
    - konferencja prasowa – podział ról, znaczenie i organizacja zajmowanych miejsc
  • Zasady monitoringu medialnego wizerunku firmy
  • Analiza najlepszych wystąpień mistrzów gatunku, czyli best of the best public relations
Prelegent: Joanna Racewicz, dziennikarka, felietonistka, prezenterka telewizyjna i radiowa


17.00 ZAKOŃCZENIE DRUGIEGO DNIA WARSZTATÓW


KOSZT UCZESTNICTWA:
Cena do 20 listopada 1 200 PLN + VAT
Cena po 20 listopada 1 550 PLN + VAT

Szczegółowe informacje:
Ewa Lewicka
Sales Manager
Tel.: (+48 22) 825 00 88 wew. 119
Fax: (+48 22) 825 00 88 wew.121

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: