-
Tytuł:
Prawo własności intelektualnej i reklamy
- Kategoria: Inne
- Cena: 1 550 + VAT PLN Teraz: 1 200 + VAT PLN
- Termin: 2009-12-03 - 2009-12-04
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Most Wanted! Sp. z o. o.
Szeroko rozumiane prawo własności intelektualnej (prawo autorskie, prawo własności przemysłowej) stało się w ostatnich latach dziedziną szczególnie ważną dla wielu polskich i zagranicznych przedsiębiorców, współczesna gospodarka opiera się bowiem na wiedzy, pomysłowości i innowacyjności. Przedmiotem prawa własności intelektualnej jest właśnie ochrona rezultatów umysłowej twórczości człowieka, w szczególności jej ekonomicznego wymiaru.
Istnieje szczególnie bliski związek pomiędzy prawem własności intelektualnej a rynkiem reklamy. Reklama nie tylko stanowi utwór w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. Prawo Autorskie, ale i bezpośrednio odnosi się do innych przedmiotów prawa własności intelektualnej, w tym w szczególności znaków towarowych. Jednocześnie, reklama często odnosi się do innych utworów, wykorzystując ich powszechną rozpoznawalność i zakorzenienie w kulturze.
W praktyce, problemy prawa własności intelektualnej i prawa reklamy często przenikają się, tworząc wyzwania tak dla specjalistów od marketingu jak i prawników. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku, Most Wanted! Conferences & Events wraz z Kancelarią Prawną Chałas i Wspólnicy zaprasza Państwa na konferencję poświęconą najciekawszym zagadnieniom prawa własności intelektualnej i problemom branży reklamowej.
DO UDZIAŁU ZAPRASZAMY:
Kadrę zarządzającą, dyrektorów, kierowników, specjalistów z:
- wydawnictw: muzycznych, książkowych, prasowych
- rozgłośni radiowych i stacji telewizyjnych
- wytwórni fonograficznych i producentów filmowych
- agencji reklamowych
- serwisów społecznościowych
- wytwórni fonograficznych
- portali internetowych
- sklepów internetowych i serwisów aukcyjnych
- departamentów marketingu
- twórców i osób zainteresowanych ochroną własności intelektualnej i nowymi technologiami
- domów mediowych
- agencji interaktywnych zajmujących się marketingiem internetowym
- agencji reklamowych zajmujące się marketingiem sportowym
- specjalistów PR
- webmasterów
NAJWAŻNIEJSZE ZAGADNIENIA:
- Ochrona własności intelektualnej
- Ochrona prawno autorska ogólnie dostępnych materiałów
- Reklama ukryta, ze szczególnym uwzględnieniem product placement
- Ochrona własności intelektualnej w nowych instrumentach wykorzystywanych w działaniach reklamowych (Reklama 2.0)
- Nieuczciwa konkurencja w reklamie
- Prawne aspekty pozycjonowania stron www
- Utwór w utworze – cytat, pastisz, parodia i karykatura w reklamie
- Reklama porównawcza i superlatywna
- Ochrona znaków towarowych w Internecie
- Ambush marketing a EURO 2012
PRELEGENCI:
Marcin Barycki, Rzecznik Patentowy, Szef Departamentu Prawa Własności Przemysłowej Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy, Członek Polskiej Izby Rzeczników Patentowych
dr Bogdan Fischer, Radca Prawny, Partner Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy
Joanna Racewicz, dziennikarka, felietonistka, prezenterka telewizyjna i radiowa
Krzysztof Szaniawski, Ekspert Departamentu Własności Przemysłowej Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy
DZIEŃ PIERWSZY, 3 grudnia 2009, CZWARTEK
10.00-10.30 REJESTRACJA, KAWA POWITALNA
10.30-12.00 I CZĘŚĆ: Ochrona własności intelektualnej (wprowadzenie, podstawowe zagadnienia prawa autorskiego)
- Jak wybrać z prawa własności intelektualnej to czego potrzebujemy
- Dobra występujące w obrocie, posiadające i nie posiadające postaci materialnej
- Podmioty i przedmioty prawa autorskiego
- Jak wykorzystać ustawowe ograniczenia monopolu autorskiego
- Prawa własności intelektualnej jako dobra osobiste
- Ochrona wizerunku
- Prawa pokrewne
- Odpowiedzialność karna za naruszenia prawa autorskiego
12.00-12.30 PRZERWA NA KAWĘ
12.30-14.00 II CZĘŚĆ: Praktyczne zastosowanie wiedzy zdobytej podczas pierwszej części warsztatów, na podstawie nowych zjawisk:
- Ochrona prawno autorska ogólnie dostępnych materiałów (w tym dorobku naukowego), wykorzystywanego w działalności gospodarczej (np. w materiałach szkoleniowych, szkoleniach)
- Ochrona własności intelektualnej w nowych instrumentach wykorzystywanych w działaniach reklamowych (Reklama 2.0) na przykładzie filmów wirusowych i gier interaktywnych
14.00-15.00 LUNCH
15.00-16.30 Nieuczciwa konkurencja w reklamie – na przykładzie reklamy ukrytej ze szczególnym uwzględnieniem product placement
Prelegent: dr Bogdan Fischer, Radca Prawny, Partner Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy
16.30 ZAKOŃCZENIE PIERWSZEGO DNIA WARSZTATÓW
DRUGI DZIEŃ, 4 grudnia 2009, PIĄTEK
8.30-9.00 REJESTRACJA, KAWA POWITALNA
9.00-9.45 Prawne aspekty pozycjonowania stron www
- Strona internetowa w świetle prawa
- Domena internetowa a znak towarowy
- Znak towarowy w metatagach
Prelegent: Krzysztof Szaniawski, Ekspert Departamentu Własności Przemysłowej Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy
9.45-10.30 Utwór w utworze – cytat, pastisz, parodia i karykatura w reklamie
- Podstawowe zasady prawa autorskiego
- Reklama jako utwór
- Cytat, pastisz, parodia i karykatura a prawo autorskie
- Dopuszczalność stosowania w reklamie odniesień do innych utworów
- Odpowiedzialność za naruszenie praw autorskich
Prelegent: Krzysztof Szaniawski, Ekspert Departamentu Własności Przemysłowej Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy
10.30-11.15 Reklama porównawcza i superlatywna
- Reklama porównawcza w świetle przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
- „mój produkt jest naj-„ i „mój produkt jest Nr 1„ - dopuszczalność reklamy superlatywnej
- Odpowiedzialność reklamodawcy i agencji reklamowej za nieuczciwą reklamę
Prelegent: Krzysztof Szaniawski, Ekspert Departamentu Własności Przemysłowej Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy
11.25-11.45 PRZERWA NA KAWĘ
11.40-12.15 Ochrona znaków towarowych w Internecie
- Znaki towarowe i domeny internetowe
- Używania znaków towarowych w Internecie
- Naruszenie prawa ochronnego i środki ochrony
Prelegent: Krzysztof Szaniawski, Ekspert Departamentu Farmaceutycznego Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy
12.15-13.00 Ambush marketing a EURO 2012
- Ambush marketing w świetle przepisów prawa
- Ryzyka prawne związane z ambush marketingiem
- EURO 2012 jako potencjalna przestrzeń ambush marketingu
- Analiza przykładów
Prelegent: Krzysztof Szaniawski, Ekspert Departamentu Własności Przemysłowej Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy
13.00-14.00 LUNCH
14.00-17.00 Prawo własności intelektualnej i reklamy, warsztaty praktyczne
- Podstawy zachowań przed kamerą – teoria.
- Spójność formy i treści w wystąpieniach publicznych
- Techniki zachowań przed kamerą – praktyka. Warsztaty z kamerą
- Zasady monitoringu medialnego wizerunku firmy
- Analiza najlepszych wystąpień mistrzów gatunku, czyli best of the best public relations
- Spójna z komunikatem werbalnym mowa ciała, zasady „terytorialności” w kontakcie z dziennikarzem, definicje sytuacji publicznych, świadome wykorzystanie terytorium, w którym odbywa się nagranie
– kanały komunikacyjne i statystyczne wielkości przekazywanych za ich pośrednictwem komunikatów
- jak osiągnąć wiarygodność, jak panować nad postawą i gestami, jakie komunikaty przekazuje mowa ciała
- cechy wiarygodnego komunikatu
- semantyka języka wpływu, jak „działają” słowa, i jak wykorzystać siłę perswazji
- aranżacja studia telewizyjnego
- wywiad – rozmowa z dziennikarzem
a) o celach, założeniach, planach firmy/członka zarządu/ managera
b) w trudnej sytuacji (kryzys w przedsiębiorstwie)
- spójność wypowiedzi eksperckiej
- konferencja prasowa – podział ról, znaczenie i organizacja zajmowanych miejsc
17.00 ZAKOŃCZENIE DRUGIEGO DNIA WARSZTATÓW
KOSZT UCZESTNICTWA:
Cena do 20 listopada 1 200 PLN + VAT
Cena po 20 listopada 1 550 PLN + VAT
Szczegółowe informacje:
Ewa Lewicka
Sales Manager
Tel.: (+48 22) 825 00 88 wew. 119
Fax: (+48 22) 825 00 88 wew.121