eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Prewencja i windykacja

Opis szkolenia:

Zadaniem szkolenia jest przekazanie informacji z zakresu prewencji i windykacji. Ważnym punktem będzie również przekazanie praktycznej wiedzy o działaniach mających na celu zabezpieczenie osób/instytucji.

Cel szkolenia:

  • Poznanie psychologii dłużnika;
  • Poznanie procedury prewencyjnej przy współpracy z kontrahentem;
  • Poznanie pełnej procedury windykacyjnej od postępowania przesądowego, przez postępowania sądowe, a skończywszy na postępowaniu egzekucyjnym i upadłościowym,
  • Przekazanie wiedzy z zakresu poprawnego zawierania umów, a także zabezpieczania należności,
  • Przygotowanie osób odpowiedzialnych za windykację należności do wykonywania swoich obowiązków w sposób w pełni profesjonalny i skuteczny,

Zapoznanie z metodami prowadzenia kontaktu z dłużnikiem.

Szczegółowy program szkolenia:

Rozdział I. – Wstęp

Rozdział II. – Psychologia dłużnika

Aby skutecznie windykować należy poznać przeciwnika. Nie można mierzyć wszystkich dłużników jedną miarą, bo przegramy. Zrozumienie przyczyn niepłacenia, ich mechanizmów stanowi bardzo często o powodzeniu negocjacji.
1. Dłużnik jako człowiek
2. Piramida płatności
3. Typy dłużników:
1) Biedacy
2) Fraudzi
3) Gracze
1. Gry dłużników

Rozdział III – Rozpoznanie zdolności kredytowych
Sun Tzu chiński strateg wojenny już kilka tysięcy lat temu pisał w Sztuce wojny „Mądrzy władcy i przebiegli dowódcy pokonują przeciwników (..) ponieważ z wyprzedzeniem zdobywają wiedzą o wrogu”. Aby skutecznie windykować należy mieć maksymalnie dużą ilość wiedzy o dłużniku.
1. Biały wywiad - sprawdzić kontrahenta (osoba fizyczna, spółka, powiązania personalne i kapitałowe)
2. Wykorzystanie detektywów.

Rozdział IV – Zabezpieczanie kontraktów
Hipokrates mawiał, że łatwiej zapobiegać, niż leczyć. A jak zapobiegać chęci niespłacania zobowiązań? Odpowiednimi zapisami w umowach.
1. Najczęściej popełniane przez wierzyciela błędy na etapie negocjowania (zawierania ugody ) z dłużnikiem
2. Prawidłowe sporządzanie umów.
3. Błędy w zawieranych umowach wpływające na obniżenie/pozbawienie skuteczności
4. Techniki mające na celu skłonienie dłużnika do zapłaty na etapie realizacji umowy, przed podjęciem decyzji o jej rozwiązaniu i wstrzymaniu dostaw towaru (usług)
5. Techniki motywacji dłużnika do zawarcia ugody na określonych przez wierzyciela finansowych warunkach
6. Uzyskanie szybkiego tytułu egzekucyjnego bez udziału sądu (777 KPC)

Rozdział V– Nagrywanie rozmów- aspekty prawne.
Czy nagrywanie rozmów jest w świetle prawa polskiego legalne? Można nagrywać, czy łamiemy wtedy zapisy kodeksu karnego?

Rozdział VI – Proces windykacji
1. Kiedy zacząć windykować
1. Windykacja własna,
2. Windykacja przez podmioty trzecie: kancelarie, firmy windykacyjne
3. Potrącenie,
4. Cesja wierzytelności,
5. Postępowanie egzekucyjne (współpraca z komornikami)
6. Podstawowe błędy popełniane przy pisaniu wniosków egzekucyjnych,
7. Błędy podczas windykacji – humorystycznie o „wpadkach” windykatorów i dłużników:
1. Procedury
2. Wybór drogi kontaktu
3. Jak rozmawiać?
4. Negocjacje
5. Antymanipulacja.
6. Wezwania do zapłaty
7. Zagrożenie sankcjami
8. Konsekwencja
9. Wprowadzanie sankcji (plan, piramida)
10. Uznanie długu
11. Przerwanie biegu przedawnienia
12. Prawidłowe przetwarzanie informacji.

Rozdział VII – Trudny dłużnik

Sposoby radzenia sobie z sytuacjami trudnymi, jakie mogą zdarzyć się w pracy windykatora.

Kontr natarcie (groźby, wyzwiska, krytyka) – to na szczęście niewielki procent dłużników. Próbują zastraszyć, lub wręcz zastraszają kontrahentów. Bardzo częstą formą jest tutaj krytyka wszystkiego, straszenie mediami lub powoływanie się na „wpływowe znajomości”.

Rozdział VIII – Ujawnienie zadłużenia

Jak zgodnie z prawem ujawnić na zewnątrz zadłużenie dłużnika bez narażania się na ustawę o ochronie danych osobowych.

Rozdział IX – Zajęcia praktyczne.

Każdy uczestnik będzie mógł wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce. Zostanie postawiony w sytuacji trudnej i będzie musiał, za pomocą zdobytej wiedzy, z niej wybrnąć.

Sposób prowadzenia zajęć:
Ogólną wytyczną sposobu prowadzenia szkolenia będzie kooperatywne uczenie się (co-operative learning). Tylko niewielkie części szkolenia będą oparte o tradycyjne formy nauczania (wykład czy prelekcja).

Do wiodących metod pracy z uczestnikami będą należeć metody aktywizujące, przede wszystkim:
(a) studium przypadku (analiza opisanego stanu lub sekwencji zdarzeń) dająca uczestnikom możliwość zarówno praktycznego zastosowania nabytej wiedzy i sprawdzenia umiejętności w danej sytuacji problemowej, jak i wymiany pomysłów związanych z radzeniem sobie z szczególnymi sytuacjami. Wyodrębnione części szkolenia, przeznaczone na studia przypadku, będą realizowane metodą pracy w małych (2 osobowych) grupach, wspieranych poprzez indywidualne konsultacje z trenerem (prowadzącym);
(b) ćwiczenia praktyczne – grupowe rozstrzyganie problemów czy wykonywanie zadań wskazanych przez trenera
(c) dyskusja (uczestnicy wymieniają się wiedzą, pomysłami i uwagami na dany temat między sobą oraz z trenerem).
(d) burza mózgów (wypracowywanie pomysłów na projekty oraz rozwiązań atypowych problemów); metoda pozwala aktywnie wprowadzić uczestników w nowe zagadnienie problemowe, rozwija kreatywny wymiar szkolenia.

Zastrzegamy poufność informacji.

Zastrzegamy skutki prawne niniejszego w przypadku wykorzystywania programu bez zgody autora.

Art. 721. (43) § 1. Kodeksu Cywilnego - Jeżeli w toku negocjacji strona udostępniła informacje z zastrzeżeniem poufności, druga strona jest obowiązana do nieujawniania i nieprzekazywania ich innym osobom oraz do niewykorzystywania tych informacji dla własnych celów, chyba że strony uzgodniły inaczej.

§ 2. W razie niewykonania lub nienależytego wykonania obowiązków, o których mowa w § 1, uprawniony może żądać od drugiej strony naprawienia szkody albo wydania uzyskanych przez nią korzyści.

Niniejszy program chroniony jest również prawami autorskimi.

Materiały szkoleniowe

Uczestnicy szkolenia otrzymają komplet materiałów składający się z:
a) wydruku prezentacji szkoleniowej,
b) skrypt zawierający podstawową wiedzę na temat windykacji wierzytelności.


Koszt uczestnictwa jednej osoby w szkoleniu wynosi:
1078 PLN+23% VAT na 14 dni przed terminem szkolenia.
1294 PLN+23% VAT w razie zgłoszenia w okresie krótszym niż 14 dni.

Cena obejmuje:
Uczestnictwo w szkoleniu, komplet materiałów seminaryjnych, lunch, napoje.
Uczestnicy otrzymają certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu.
Cena nie obejmuje zakwaterowania.

Szczegółowe informacje:
kom.+48 (0) 795 472 050
tel: 22 579 95 17/18


Więcej informacji na stronie:

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: