eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Problematyczne Aspekty w Przeprowadzaniu Inwestycji Budowlanych

Główne zagadnienia:

 

  • Decyzja środowiskowa                                                                      
  • Decyzja o ustaleniu lokalizacji celu publicznego                                  
  • Dokumentacja robót budowlanych                                                      
  • Koncepcja projektowa w procesie inwestycyjnym                                
  • Odpowiedzialność urzędnika za wady prawne w decyzjach administracyjnych                                                                            
  • Tryby odwoławcze 

Program:

 

Dzień I, 16 czerwca 2014 r.

09:00 Rejestracja uczestników. Kawa
powitalna

09:30 Koncepcja projektowa jako element procesu inwestycyjnego

  • Ważność koncepcji projektowej w procesie inwestycyjnym
  • Typowe przyczyny opóźnień w projektach
  • Problemy generowane przez tradycyjne metody harmonogramowania prac
  • Alternatywne sposoby harmonogramowania i zarządzania realizacją projektu
  • Popularne narzędzia, techniki i metodyki zarządzania projektami: MS Project, Gantt, PERT, PMI PMBOK, PRINCE2 — pomoc czy przeszkoda?

Marek Kowalczyk, Prezes, MANDARINE Project Partners

11:00 Przerwa na kawę

11:30 Decyzja środowiskowa

  • Ogólne wymagania prawa ochrony środowiska w procesie inwestycyjnym
  • Katalog przedsięwzięć wymagających uzyskania decyzji środowiskowej przez inwestora
  • Strony postępowania i dokumentacja potrzebna do wydania decyzji środowiskowej
  • Postępowanie administracyjne w przedmiocie wydania decyzji środowiskowej
  • Tryby odwoławcze i aspekty praktyczne

dr Katarzyna Barańska, Radca prawny, Kancelaria
White & Case

13:00 Lunch

14:00 Pozwolenie na budowę

  • Procedura pozyskiwania pozwolenia na budowę;
  • Katalog inwestycji zwolnionych z obowiązku uzyskania pozwolenia na budowę
  • Tryb odwoławczy w ramach procedury wydawania pozwolenia na budowę
    • rozstrzygnięcia w I i II instancji
    • postępowanie organów odwoławczych
  • Przeniesienie pozwolenia na budowę

Grzegorz Filipowicz, Adwokat, Kancelaria Norton Rose
Fulbright Piotr Strawa i Wspólnicy

15:30 Odpowiedzialność za niezgodne z prawem działanie lub zaniechanie urzędnika

  • Odpowiedzialność odszkodowawcza jednostek samorządu terytorialnego i Skarbu Państwa za szkodę wyrządzoną przez niezgodne z prawem działanie lub zaniechanie urzędnika przy wykonywaniu władzy publicznej
  • Osobista odpowiedzialność funkcjonariuszy publicznych za rażące naruszenie prawa
  • TOdpowiedzialność za bezczynność organu administracyjnego

dr Agnieszka Łuszpak-Zając, Radca prawny, Kancelaria
Prawna Schampera, Dubis, Zając i Wspólnicy

16:30 Zakończenie pierwszego dnia warsztatów

 

Dzień II, 17 czerwca 2014 r.

09:00 Rejestracja uczestników. Kawa
powitalna

09:30 Decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji
celu publicznego (DULICP)

  • Czym jest inwestycja celu publicznego – charakter prawny
  • Przesłanki wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
  • Roboty budowlane nie wymagające decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
  • Postępowanie administracyjne i terminy administracyjne podczas procesu uzyskiwania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
  • Tryb odwoławczy w decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
    • rozstrzygnięcia w I i II instancji
    • postępowanie organów odwoławczych

dr Jerzy Kopyra, Prezes Zarządu, Akademia Prawa
Budowlanego

11:00 Przerwa na kawę

11:30 Dokumentacja robót budowlanych

  • Dokumentacja w ramach rozpoczęcia
  • Dokumentacja w ramach prowadzenia robót
  • Dokumentacja powykonawcza w ramach robót

Rafał Dybka, Adwokat, Kancelaria Prawna
Nieruchomości & Proces Budowlany

13:30 Lunch

14:30 Umowa o roboty budowlane

  • Prawa i obowiązki stron umowy
  • Umowy z podwykonawcą – negocjacje, konstrukcja
  • Zapisy kontraktowe zabezpieczające terminy realizacji inwestycji i należyte wykonanie umowy
  • Najczęściej popełniane błędy w umowach o roboty budowlane

Jakub Mianowski, Adwokat, Kancelaria RMS
Rastawicki Mianowski Sawicki

16:00 Rola komunikacji społecznej jako elementu wspierającego proces inwestycyjny

  • Ryzyka społeczne przy inwestycjach budowlanych i ich wpływ na opóźnienia
  • Skuteczne metody niwelowania protestów społecznych
  • Konsultacje społeczne jako element procedury środowiskowej oraz planistycznej w procesach inwestycyjnych

Mariusz Wawer, Associate Director, Havas PR Warsaw

16:30 Zakończenie drugiego dnia warsztatów,
Wręczenie certyfikatów uczestnikom.

 

Prowadzący:

 

- dr Katarzyna Barańska, Kancelaria White & Case
- Rafał Dybka, Kancelaria Prawna Nieruchomości & Proces Budowlany
- Grzegorz Filipowicz, Kancelaria Norton Rose Fulbright Piotr Strawa i Wspólnicy
- dr Jerzy Kopyra, Akademia Prawa Budowlanego
- Marek Kowalczyk, MANDARINE Project Partners
- dr Agnieszka Łuszpak–Zając, Kancelaria Prawna Schampera, Dubis, Zając i Wspólnicy
- Jakub Mianowski, Kancelaria RMS Rastawicki Mianowski Sawicki
- Mariusz Wawer, Havas PR Warsaw 


Prowadzenie inwestycji budowlanych to niezwykle skomplikowanyproces. Od inwestora wymagana jest znajomość specyfiki wielu branż i koordynacja pracy wielu osób. W skład jego zadań wchodzi między innymi stworzenie koncepcji projektowej, stworzenie harmonogramu inwestycji, nadzorowanie przebiegu inwestycji czy koordynowanie lub prowadzenie postępowania administracyjnego. Proces ten jest także bardzo złożony pod kątem regulacji prawnych jak i wymaganej dokumentacji, niezbędnej do przeprowadzenia inwestycji. Precyzyjna koordynacja powyższych procesów jest najistotniejszym elementem prawidłowej organizacji inwestycji budowlanej. Pozwala na sprawną realizację inwestycji oraz zminimalizowanie ryzyka i zagrożeń obciążających inwestora. Złożoność tego procesu niejednokrotnie powoduje powstanie różnego typu problemów. Wychodząc naprzeciw powstałym trudnościom powstał warsztat pt. „Problematyczne aspekty w przeprowadzaniu inwestycji budowlanych” który odbędzie się 16-17 czerwca 2014r. w hotelu Sheraton w Warszawie, na którym zostaną omówione najczęściej występujące problemy w budowlanym procesie inwestycyjnym. Udział w warsztacie umożliwi zdobycie prawnych i praktycznych umiejętności z zakresu planowania inwestycji, przygotowywania dokumentacji inwestycji, jak i kwestii związanych z przebiegiem procesu budowlanego.

 

Główne zagadnienia warsztatu:

 

  • Decyzja środowiskowa
  • Decyzja o ustaleniu lokalizacji celu publicznego
  • Dokumentacja robót budowlanych
  • Tryby odwoławcze
  • Odpowiedzialność urzędnika za wady prawne w decyzjach administracyjnych
  • Koncepcja projektowa w procesie inwestycyjnym

Na wyżej wymienione tematy swoje prelekcje zaprezentują: dr Katarzyna Barańska, Kancelaria White & Case; Rafał Dybka, Kancelaria Prawna Nieruchomości & Proces Budowlany; Grzegorz Filipowicz, Kancelaria Norton Rose Fulbright Piotr Strawa i Wspólnicy; dr Jerzy Kopyra, Akademia Prawa Budowlanego; Marek Kowalczyk, MANDARINE Project Partners; dr Agnieszka Łuszpak–Zając, Kancelaria Prawna Schampera, Dubis, Zając i Wspólnicy; Jakub Mianowski, Kancelaria RMS Rastawicki Mianowski Sawicki, Mariusz Wawer, Havas PR Warsaw.


Cena:


Po 19 maja 2014 r. – cena 2 795 zł + 23% VAT

 

Szczegółowe informacje:

MM Conferences S.A.

tel.: 22 379 29 00
faks: 22 379 29 01
e-mail:


Więcej na stronie Organizatora:

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: