-
Tytuł:
Product Management. Budowanie sukcesu rynkowego produktu
- Kategoria: Marketing i Sprzedaż
- Cena: 2 650 + VAT PLN Teraz: 2 650 + VAT PLN
- Termin: 2011-11-08 - 2011-11-09
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: CONCEPT LABS
Wprowadzenie:
Product Management jest dziedziną łączącą elementy sztuki i rzemiosła. Ważna jest nie tylko znajomość technik zarządzania produktem, ale i umiejętność przełożenia cech produktu na korzyści dla klientów.
Pragniesz rozwinąć swoje umiejętności analityczne, organizacyjne i interpersonalne
w zakresie zarządzania produktem? Chcesz poznać potrzeby i potencjał polskich konsumentów? Zapraszamy na innowacyjny warsztat składający się z trzech symulacyjnych gier strategicznych w zakresie product management.
Grupa docelowa:
- Product managerowie
- Menedżerowie marketingu
- Specjaliści ds. sprzedaży i marketingu współpracujący z product managerami
- Specjaliści odpowiedzialni za komunikację marketingową produktów
- Specjaliści zajmujący się analizami rynku i badaniami marketingowymi
- Dyrektorzy marketingu zarządzający portfelem produktów
- Controlerzy marketingowi monitorujący zarządzanie produktem
- Pracownicy innych działów pragnących poznać tajniki zarządzania produktem
Cel szkolenia:
- aktywne poznanie poszczególnych faz wprowadzania nowego produktu na rynek
- rozwój umiejętności w zakresie dysponowania budżetem na rozwój produktu
- zdobycie kompetencji w zakresie efektywnego pozycjonowania produktu
- przybliżenie instrumentów zarządzania produktem i czynników wpływających na budowanie przewagi konkurencyjnej
- poznanie różnych segmentów polskich konsumentów
- wykształcenie umiejętności dopasowania produktu do potrzeb klientów
- poznanie zależności między zarządzaniem produktem, nakładami na jego rozwój
- a komunikacją marketingową, działaniami logistycznymi i zarządzaniem finansami
Metody prowadzenia zajęć:
- symulacyjna gra strategiczna Product Life Cycle
- symulacyjna gra strategiczna Product Management
- symulacyjna gra strategiczna Product Segmentation
- praktyczne narzędzia w Excelu do wykorzystania w codziennej pracy
- prezentacje ilustrujące wyniki gier
- ćwiczenia indywidualne i grupowe
Program szkolenia:
Dzień 1
Symulacyjna gra strategiczna PRODUCT LIFE CYCLE
Uczestnicy wcielają się w rolę product managerów w wirtualnych firmach, rywalizując w perspektywie trzyletniej o uzyskanie jak największej wartości rynkowej produktu. Symulacja przebiega w różnych fazach zarządzania produktem – od wprowadzenia na rynek do fazy dojrzałości. Aktywna forma gry pozwala uczestnikom lepiej zrozumieć specyfikę zarządzania produktami i ich powiązanie z innymi dziedzinami działań firmy. Na podsumowanie symulacji przedstawione zostaną najważniejsze wskaźniki marketingowe stosowane w zarządzaniu produktami.
Dzień 2
Symulacyjna gra strategiczna PRODUCT MANAGEMENT
Symulacja dedykowana jest procesowi wprowadzania nowego produktu na rynek. Uczestnicy wcielają się w rolę product managerów, project managerów i research managerów, którzy decydują o wyborze trzech produktów do kilku segmentów rynku polskich konsumentów. Gra przebiega w czterech etapach, powiązanych ściśle z fazami wprowadzania nowego produktu na rynek – od koncepcji produktu i pozycjonowania, poprzez politykę asortymentową i cenową, planowanie kanałów dystrybucji i komunikacji, aż po prognozowanie sprzedaży. Zwycięży drużyna, która uzyska jak najlepszą relację między efektami działań marketingowych (sprzedażą i marżą), a nakładami marketingowymi (wydatkowanymi budżetami).
Symulacyjna gra strategiczna PRODUCT SEGMENTATION
Symulacja PRODUCT SEGMENTATION dedykowana jest wyborowi najlepszych segmentów rynku do sprzedawanych produktów. Gra łączy elementy wiedzy i intuicji, dzięki czemu można zweryfikować własne przekonania dotyczące potencjału różnych grup polskich konsumentów.
Koszt uczestnictwa:
2 650 zł netto + VAT
2 252 zł netto + VAT First Minute - przy zamówieniu co najmniej 21 dni przed terminem
Cena obejmuje:
udział w szkoleniu, materiały w wersji drukowanej i elektronicznej, certyfikat uczestnictwa w warsztatach, lunch i serwis kawowy.
Szczegółowe informacje:
Daria Chrzan
Więcej na: