eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Profesjonalna obsługa klienta

W czasach silnej konkurencji zakłada się, że w procesie rynkowego funkcjonowania to Klienci są ostatecznym oraz decydującym czynnikiem sukcesu lub klęski firmy. Znaczenie procesu zarządzania pozytywnymi relacjami z Klientami jest niezwykle istotne dla każdego przedsiębiorstwa, wpływa korzystnie na jego wizerunek oraz zwiększenie sprzedaży.

Dzięki udziałowi w warsztatach uczestnicy poznają:

  • Jakie są kluczowe czynniki skuteczności w pracy sprzedawcy?
  • Jak nawiązywać kontakt z klientem i zaspokajać psychologiczne potrzeby?
  • Jakie są narzędzia komunikacji z Klientami w relacjach B2B oraz B2C?
  • Jak za pomocą clienting’u budować długofalowe relacje sprzedaży?
  • Jak radzić sobie z trudnym klientem i z emocjami w czasie rozmowy?

Szkolenie prowadzone będzie w formie interaktywnych mini-wykładów znajdujących odzwierciedlenie i rozwinięcie w wielu ćwiczeniach praktycznych, analizach przypadków oraz symulacjach wydarzeń handlowych. Każdy z uczestników będzie mógł poznać swoje predyspozycje, wyrazić swoje poglądy w trakcie dyskusji oraz nabyć nowe umiejętności podczas praktycznych zadań, realizowanych na żywo scen sytuacyjnych. Wykorzystanie metod interaktywnych gwarantują zaangażowanie oraz aktywne włączenie się w szkolenie, umożliwiając zastosowanie w praktyce nowo nabytych treści.

Warsztaty poprowadzi:
KAZIMIERZ F. NALEPA - Doradca, trener i coach z ponad 20 - letnim stażem w pracach dla biznesu, administracji państwowej i rozwoju człowieka. Specjalista w zakresie konsultingu, szkoleń oraz treningów w obszarach zarządzania, sprzedaży, negocjacji oraz komunikacji w strukturach społecznych Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu specjalistycznych, indywidualnych treningów i coachingów.

Program:


1. KLUCZOWE CZYNNIKI SKUTECZNOŚCI SPRZEDAWCY

  • Psychika sprzedawcy
  • Oferta firmy
  • Zrozumienie Klienta
  • Techniki sprzedaży

2. NAWIĄZYWANIE KONTAKTU Z KLIENTEM

  • Znaczenie pierwszego wrażenia
  • Rola indywidualnego podejścia do klienta
  • Strategie otwarcia rozmowy i przełamywanie lodów
  • Nawiązywanie kontaktu i podtrzymywania relacji
  • Określenie i zrozumienie potrzeb klienta

3. TYPY KLIENTA – SPOSÓB SKUTECZNEJ OBSŁUGI

  • Rozpoznanie charakterystyki klienta
  • Dopasowanie stylu do typu klienta
  • Wpływ poprzez wartości klienta

4. ZASPOKAJANIE PSYCHOLOGICZNYCH POTRZEB KLIENTA

  • Badanie potrzeb Klienta
  • Jak sprawić, aby Klienta poczuł się ważny?
  • Jak wpływać na pozytywne emocje klienta?
  • Budowanie lojalności i zadowolenia
  • Opłacalność tworzenia dobrych relacji z klientem

5. EFEKTYWNA KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA W KONTAKCIE Z KLIENTEM

  • Pięć składników skutecznej komunikacji - cele, diagnoza, dostrojenie do rozmówcy, wpływ, nastawienia
  • Skuteczna komunikacja werbalna
    • siła tego co i jak mówimy
    • zasady skutecznej argumentacji i przekazywania informacji
    • klarowność i przejrzystość wypowiedzi
    • pułapki w komunikacji werbalnej
  • Znaczenie technik niewerbalnych dla skutecznego przekazu informacji
    • mowa ciała produktów w otoczeniu
    • rozpoznawanie sygnałów niewerbalnych klienta
  • Aktywne słuchanie

6. CLIENTING – JAK BUDOWAĆ RELACJE TRWAŁEJ SPRZEDAŻY – KOMPENDIUM PRAKTYCZNEJ WIEDZY

  • Zaawansowane techniki budowania i realizowania trwałej sprzedaży
    • praktyczne umiejętności rozpoznawania potrzeb klienta
    • odkrywanie, aktywizowanie i kreowanie potrzeb klienta
    • kształtowanie umiejętności zadawania pytań
    • radzenie sobie z zastrzeżeniami dotyczącymi ceny, jakości, obiekcje handlowe i tzw. „trudny Klient”
  • Skuteczne narzędzia wspierające sprzedaż
    • eMarketing
    • Telemarketing
    • Partnering
    • Blogmarketing
    • Personalmarketing (marketing relacji B2B i B2C)
  • Techniki i narzędzia kreowania zaufania jako fundamentu relacji z Klientem
  • Zarządzanie relacjami z Klientem jako procesem – Management of CRM
  • Narzędzia i techniki negocjacyjne wspierające i kreujące sprzedaż
  • Jak nie stracić klienta? – podtrzymywanie kontaktu
    • znaczenie dotrzymywania zobowiązań
    • co zrobić, aby klient wrócił?

7. JAK ZACHOWAĆ POSTAWĘ ASERTYWNĄ W KONTAKCIE Z KLIENTEM?

  • Asertywne odmawianie i proszenie
  • Kiedy można, a kiedy nawet trzeba powiedzieć „Nie”?
  • Kulturalne upominanie klienta

8. JAK SOBIE RADZIĆ Z TRUDNYMI KLIENTAMI?

  • Przyczyny niezadowolenia klientów
  • Reagowanie na emocje i zażalenia
  • Procedura radzenia sobie z obiekcjami i sprzeciwem
  • Radzenie sobie z manipulacją i krytyką
  • Profesjonalizm w radzeniu sobie z reklamacjami

9. TECHNIKI RADZENIA SOBIE ZE STRESEM I EMOCJAMI

  • Mechanizmy powstawania stresu
  • Jak stres wpływa na komunikację?
  • Style reakcji na stres
  • Efektywna rozmowa z klientem w sytuacjach stresowych – jak opanować własne emocje w czasie rozmowy?
  • Zarządzanie stresem poprzez relacje


Koszt szkolenia dla jednej osoby: 1580.00 zł brutto.
za zgłoszenie do dnia 2009-10-30 otrzymuje się 10.0% rabatu
za zgłoszenie więcej niż jednej osoby otrzymuje się 5.0% rabatu.

Szczegółowe informacje:
Agnieszka Szymczak
Tel.: 022 830 05 91
Fax: (22) 830 05 04


Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: