eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Profesjonalna obsługa klienta przez telefon

W programie:

Telefoniczna obsługa Klienta i jej znaczenie w funkcjonowaniu firmy

  • Uczestnicy poznają znaczenie i kluczową rolę telefonicznej obsługi Klienta w kształtowaniu wizerunku firmy
  • poznają zasady prowadzenia służbowych rozmów telefonicznych

Komunikacja jako narzędzie pracy, czyli efektywne słuchanie i mówienie.
Uczestnicy szkolenia dowiedzą się:

  • na jakich zasadach opiera się skuteczna komunikacja
  • dlaczego te same słowa mogą mieć różne znaczenie w odbiorze i jak ten fakt wykorzystać
  • jak zadawać precyzyjne pytania, aby uniknąć nieporozumień oraz otrzymywać komunikaty zgodne z intencją rozmówcy
  • jak unikać sytuacji typu "ona/on mnie po prostu nie rozumie", "już godzinę rozmawiamy, a on/ ona znowu swoje"
  • W jaki sposób struktury językowe odpowiadają emocjom rozmówców
  • jak identyfikować system i hierarchie wartości rozmówcy
  • do czego ludzie dążą, a czego unikają w rozmowie oraz jaki ma to związek
    z językiem, którego używają
  • kiedy wtręty językowe (np. yyy, eee, ten tego, nie wiem) wzmacniają, a kiedy osłabiają wyraz wypowiedzi
  • jak ważne jest poznanie języka rozmówców (sposobu mówienia i komunikowania myśli w sposób zbieżny z punktem widzenia Klienta)
  • na jakie elementy wypowiedzi zwracać szczególna uwagę
  • jak za pomocą umiejętnych sformułowań budować dobry kontakt
    z Klientem

Obsługa klienta, czyli relacja człowieka z człowiekiem

  • Uczestnicy szkolenia dowiedzą się jakie czynniki odgrywają kluczową rolę w budowaniu relacji z Klientem
  • poznają filozofię sprzedaży rozumianej jako pomoc w zaspakajaniu potrzeb Klienta
  • nauczą się jak respektować prawa Klienta
  • poznają sposoby na rozpoznawanie potrzeb Klienta
  • zdobędą wiedzę na temat sposobów klasyfikacji Klienta
  • dowiedzą się jak rozpoznać preferowany przez Klienta typ obsługi
  • poznają sposoby argumentacji wykorzystywane w rozmowie z Klientem
  • poznają strategie decyzyjne poszczególnych grup Klientów oraz sposoby ich rozpoznawania
  • dowiedzą się kim jest tzw. trudny Klient i jak konkretnie można mu pomóc
  • nauczą się postępować z Klientem agresywnym - asertywność czyli moje miejsce na Ziemi
  • nauczą się jak motywująco postrzegać zastrzeżenia Klienta

Warsztat, czyli doskonalenie umiejętności prowadzenia rozmów telefonicznych

  • ROZMOWY PRZYCHODZĄCE (IN BOUND)
  • przedstawianie się czyli moc pierwszego wrażenia
  • w czym i jak mogę Panu/Pani pomóc
  • przekierowanie czyli moja inicjatywa w uzyskiwaniu pomocy
  • proszę chwileczkę poczekać czyli HOLD ON i jak go używać
  • zamykanie rozmowy
  • ROZMOWY WYCHODZĄCE (OUT BOUND)

ETAPY ROZMOWY TELEFONICZNEJ, CZYLI ETAPY BUDOWANIA RZETELNEJ RELACJI Z KLIENTEM

  • Przygotowanie do rozmowy czyli usprawniam jakość relacji z Klientem
  • Rozpoczęcie rozmowy
  • Przedstawianie się czyli "jak cię słyszą tak Cię piszą"
  • z kim rozmawiam czyli nazwisko rozmówcy – co gdy jest nietypowe / śmieszne
  • sekretarki / asystentki na warcie czyli jak mawia węgierskie przysłowie: "dobre słowo żelazne wrota otwiera"
  • powody mojego dzwonienia- jasny przekaz komunikatów
  • bardzo chętnie, ale nie mam czasu, czyli sposoby na zaplanowanie ponownego kontaktu
  • Prowadzenie rozmowy czyli ja prowadzę, Ty podążasz
  • "nie" - co to dokładnie oznacza
  • zastrzeżenia czyli Klient i jego prawo do niewiedzy
  • Do usłyszenia i co dalej?
  • notatki
  • inicjowanie ponownego kontaktu
  • rola czasu w rozmowie telefonicznej

Telefony w mojej głowie, czyli jak radzić sobie z przeciążeniem zawodowym

  • Uczestnicy dowiedzą się jak poprawić jakość i zadowolenie z wykonywanej pracy
  • dowiedzą się jak efektywnie redukować stres i monotonię związaną z pracą
  • nauczą się efektywnie zarządzać czasem (organizacja pracy, wykorzystywanie przerw)

Organizator:
HPR Group Sp. z o.o.
emil:

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: