eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Profesjonalna prezentacja danych finansowych firmy


Prezentacja danych finansowych wymaga odpowiedniego przygotowania. Nie wystarczy mówić - głównym zadaniem osoby prezentującej to być zrozumianym i trafić do audytorium. Przekaz powinien być jasny, a wiedza którą chcemy przekazać usystematyzowana. Sense-making to odpowiedź na pytanie „co mam powiedzieć?”. Sztuka przekazywania innym precyzyjnych komunikatów, stanowi o tym, czy uda nam się przekonać rozmówców do swoich poglądów lub racji, a co za tym idzie, czy odniesiemy sukces.

Podczas szkolenia uczestnicy otrzymają praktyczne informacje z zakresu:

  • budowania przejrzystej struktury prezentacji
  • analizowania i określania sytuacji majątkowej i finansowej firmy
  • prawidłowego doboru danych ekonomiczno - finansowych w zależności od rodzaju odbiorcy
  • zwięzłego przedstawiania obszernych zestawień danych finansowych
  • sprawnego posługiwania się mową ciała oraz pomocami audiowizualnymi

W trakcie szkolenia uczestnicy będą tworzyli własne prezentacje, które będą mogli wykorzystać w bieżącej działalności zawodowej.
Powyższe zagadnienia zostaną kompleksowo omówione przez doświadczonych specjalistów- praktyków, do których należą:

MARCIN JÓZEFOWICZ - Specjalista w obszarach związanych z zagadnieniami sense-makingu, technik prezentacji i sprzedaży a także szeroko pojętej komunikacji i współpracy z mediami. Doświadczenie zawodowe zdobywał również jako członek Rad Nadzorczych. Wieloletni Konsultant menedżerów wyższych szczebli kierowniczych.

MIKOŁAJ ZWIERZEWSKI - Ekspert i długoletni wykładowca, trener specjalizujący się w obszarze oceny ryzyka w kredytowaniu przedsiębiorstw oraz analizie sprawozdań finansowych. Menedżer zarządzający obszarem bankowości korporacyjnej oraz oddziałami operacyjnymi, posiadający wieloletnią praktykę zawodową zdobytą w instytucjach bankowych i finansowych.

Program:

1. PRZYGOTOWANIE DO PREZENTACJI DANYCH FINANSOWYCH

2. ZDEFINIOWANIE STANU FAKTYCZNEGO - UMIEJĘTNOŚĆ CZYTANIA I INTERPREPRETACJI DOKUMENTÓW ŹRÓDŁOWYCH

  • sprawozdawczość podmiotów gospodarczych
  • bilans
  • charakterystyka grup aktywów i pasywów
  • metody weryfikacji jakości składników bilansu
  • pozycje niebilansowe i pozabilansowe - zakres informacji nie ujętych w bilansie a mających znaczenie w kontekście prezentacji sytuacji finansowej firmy
  • struktura i dynamika bilansu - analiza pionowa i pozioma
  • rachunek zysków i strat
  • ocena wyników finansowych na poszczególnych poziomach
  • zjawisko sezonowości i jej implikacje w prezentacji wyniku finansowego
  • analiza struktury kosztów - koszty stałe, koszty zmienne
  • podstawowe informacje na temat rachunku kosztów

3. RACHUNEK PRZEPŁYWÓW PIENIĘŻNYCH - DLACZEGO ZYSK NIE JEST RÓWNY ILOŚCI WOLNEJ GOTÓWKI?

  • zasada memoriału oraz współmierności i ich implikacje
  • gotówkowe i niegotówkowe składniki rachunku zysków i strat
  • charakterystyka rachunku przepływów pieniężnych - metoda pośrednia i bezpośrednia
  • umiejętność czytania rachunku przepływów pieniężnych - właściwa interpretacja danych

4. FORMUŁOWANIE TREŚCI PREZENTACJI - UMIEJĘTNOŚĆ SYNTETYCZNEGO PRZEKAZYWANIA KLUCZOWYCH INFORMACJI

  • ocena wskaźnikowa
  • czy efektywnie wykorzystujemy zainwestowane pieniądze? - wskaźniki sprawności: pojęcie cyklu obrotowego
  • czy potrafimy zarabiać na naszym produkcie? - wskaźniki rentowności
  • czy jesteśmy i nadal będziemy w stanie wywiązywać się z naszych zobowiązań? - wskaźniki płynności: złota
  • reguła struktury finansowania aktywów - uzasadnienie i przykłady praktyczne – czy możemy zaciągać nowe kredyty i jakie? - wskaźniki zadłużenia

4. UMIEJĘTNOŚĆ FORMUŁOWANIA WŁAŚCIWYCH WNIOSKÓW I ZALECEŃ

CASE STUDY - PRZEPROWADZENIE ANALIZY I OCENA WYNIKÓW
NA PODSTAWIE PRZYKŁADOWYCH DOKUMENTÓW FINANSOWYCH

5. UMIEJĘTNOŚĆ EKSPONOWANIA NAJBARDZIEJ ISTOTNYCH ELEMENTÓW PODCZAS WYSTĄPIENIA

  • zakres informacji w zależności od adresata
  • przegląd kluczowych wskaźników oraz zjawisk i ich pożądane stany
  • jeżeli zawiodą nas wskaźniki? - pozafinansowe determinanty naszego sukcesu

6. SZTUKA PRZEKAZYWANIA INNYM PRECYZYJNYCH KOMUNIKATÓW W PROCESIE PREZENTACJI - ROLA SENSE-MAKINGU

  • sense-making czyli odpowiedź na pytanie „co mam powiedzieć?”
  • różnice w przekazach pomiędzy rozmową osobistą a prezentacją grupową

7. WYPRACOWYWANIE KONCEPCJI PRZEKAZU

  • znaczenie przekazu
  • cele prezentacji
  • zjawisko przesunięcia celów

8. KLASYFIKACJA INFORMACJI I ZASADY ICH SKUTECZNEGO PRZEKAZYWANIA

  • znaczenie podziału informacji
  • konsekwencje braku klasyfikacji
  • dane i informacje
  • przekazy - różnice, podobieństwa, zastosowanie

9. ANALIZA AUDYTORIUM

  • znaczenie analizy audytorium w tworzeniu prezentacji
  • główne typy słuchaczy
  • szanse, zagrożenia, elementy kluczowe
  • trudne pytania - jak sobie z nimi radzić?

10. PRZEKAZ GŁÓWNY JAKO PODSTAWOWY ELEMENT SENSE-MAKINGU

  • znaczenie właściwego przekazu głównego
  • miejsce przekazu głównego w prezentacji
  • cele a przekaz główny

11. TWORZENIE SKUTECZNYCH PRZEKAZÓW GŁÓWNYCH I TEMATYCZNYCH

  • zasady tworzenia przekazów
  • klasyfikacja informacji jako podstawa tworzenia przekazów tematycznych

12. PRZYGOTOWYWANIE STRUKTURY PREZENTACJI

  • struktura równoległa i wynikająca - zasady i zastosowanie
  • zagrożenia wynikające z prób stosowania innych struktur

13. PRZYGOTOWYWANIE SCHEMATU PREZENTACJI

  • rozbudowa struktury
  • tworzenie i dobór pomocy wizualnych
  • typy pomocy wizualnych
  • broszury i foldery w procesie prezentacji

14. POSTAWA PREZENTERA JAKO KLUCZOWY ELEMENT SUKCESU

  • werbalne i niewerbalne elementy wystąpienia
  • używanie wskaźników


Koszt uczestnictwa:
1480 zł brutto
10% rabat przy zgłoszeniu do 4 sierpnia 2008 r.
5% rabat przy zgłoszeniu 2 lub więcej osób

Szczegółowe informacje:
tel.: +48 22 83 01 309
fax: +48 22 83 00 090

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: