-
Tytuł:
Profesjonalna prezentacja danych finansowych firmy
- Kategoria: Finanse i Rachunkowość
- Cena: 1 480 PLN Teraz: 1 480 PLN
- Termin: 2008-08-25 - 2008-08-26
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Eurofinance
Prezentacja danych finansowych wymaga odpowiedniego przygotowania. Nie wystarczy mówić - głównym zadaniem osoby prezentującej to być zrozumianym i trafić do audytorium. Przekaz powinien być jasny, a wiedza którą chcemy przekazać usystematyzowana. Sense-making to odpowiedź na pytanie „co mam powiedzieć?”. Sztuka przekazywania innym precyzyjnych komunikatów, stanowi o tym, czy uda nam się przekonać rozmówców do swoich poglądów lub racji, a co za tym idzie, czy odniesiemy sukces.
Podczas szkolenia uczestnicy otrzymają praktyczne informacje z zakresu:
- budowania przejrzystej struktury prezentacji
- analizowania i określania sytuacji majątkowej i finansowej firmy
- prawidłowego doboru danych ekonomiczno - finansowych w zależności od rodzaju odbiorcy
- zwięzłego przedstawiania obszernych zestawień danych finansowych
- sprawnego posługiwania się mową ciała oraz pomocami audiowizualnymi
W trakcie szkolenia uczestnicy będą tworzyli własne prezentacje, które będą mogli wykorzystać w bieżącej działalności zawodowej.
Powyższe zagadnienia zostaną kompleksowo omówione przez doświadczonych specjalistów- praktyków, do których należą:
MARCIN JÓZEFOWICZ - Specjalista w obszarach związanych z zagadnieniami sense-makingu, technik prezentacji i sprzedaży a także szeroko pojętej komunikacji i współpracy z mediami. Doświadczenie zawodowe zdobywał również jako członek Rad Nadzorczych. Wieloletni Konsultant menedżerów wyższych szczebli kierowniczych.
MIKOŁAJ ZWIERZEWSKI - Ekspert i długoletni wykładowca, trener specjalizujący się w obszarze oceny ryzyka w kredytowaniu przedsiębiorstw oraz analizie sprawozdań finansowych. Menedżer zarządzający obszarem bankowości korporacyjnej oraz oddziałami operacyjnymi, posiadający wieloletnią praktykę zawodową zdobytą w instytucjach bankowych i finansowych.
Program:
1. PRZYGOTOWANIE DO PREZENTACJI DANYCH FINANSOWYCH
2. ZDEFINIOWANIE STANU FAKTYCZNEGO - UMIEJĘTNOŚĆ CZYTANIA I INTERPREPRETACJI DOKUMENTÓW ŹRÓDŁOWYCH
- sprawozdawczość podmiotów gospodarczych
- bilans
- charakterystyka grup aktywów i pasywów
- metody weryfikacji jakości składników bilansu
- pozycje niebilansowe i pozabilansowe - zakres informacji nie ujętych w bilansie a mających znaczenie w kontekście prezentacji sytuacji finansowej firmy
- struktura i dynamika bilansu - analiza pionowa i pozioma
- rachunek zysków i strat
- ocena wyników finansowych na poszczególnych poziomach
- zjawisko sezonowości i jej implikacje w prezentacji wyniku finansowego
- analiza struktury kosztów - koszty stałe, koszty zmienne
- podstawowe informacje na temat rachunku kosztów
3. RACHUNEK PRZEPŁYWÓW PIENIĘŻNYCH - DLACZEGO ZYSK NIE JEST RÓWNY ILOŚCI WOLNEJ GOTÓWKI?
- zasada memoriału oraz współmierności i ich implikacje
- gotówkowe i niegotówkowe składniki rachunku zysków i strat
- charakterystyka rachunku przepływów pieniężnych - metoda pośrednia i bezpośrednia
- umiejętność czytania rachunku przepływów pieniężnych - właściwa interpretacja danych
4. FORMUŁOWANIE TREŚCI PREZENTACJI - UMIEJĘTNOŚĆ SYNTETYCZNEGO PRZEKAZYWANIA KLUCZOWYCH INFORMACJI
- ocena wskaźnikowa
- czy efektywnie wykorzystujemy zainwestowane pieniądze? - wskaźniki sprawności: pojęcie cyklu obrotowego
- czy potrafimy zarabiać na naszym produkcie? - wskaźniki rentowności
- czy jesteśmy i nadal będziemy w stanie wywiązywać się z naszych zobowiązań? - wskaźniki płynności: złota reguła struktury finansowania aktywów - uzasadnienie i przykłady praktyczne – czy możemy zaciągać nowe kredyty i jakie? - wskaźniki zadłużenia
4. UMIEJĘTNOŚĆ FORMUŁOWANIA WŁAŚCIWYCH WNIOSKÓW I ZALECEŃ
CASE STUDY - PRZEPROWADZENIE ANALIZY I OCENA WYNIKÓW
NA PODSTAWIE PRZYKŁADOWYCH DOKUMENTÓW FINANSOWYCH
5. UMIEJĘTNOŚĆ EKSPONOWANIA NAJBARDZIEJ ISTOTNYCH ELEMENTÓW PODCZAS WYSTĄPIENIA
- zakres informacji w zależności od adresata
- przegląd kluczowych wskaźników oraz zjawisk i ich pożądane stany
- jeżeli zawiodą nas wskaźniki? - pozafinansowe determinanty naszego sukcesu
6. SZTUKA PRZEKAZYWANIA INNYM PRECYZYJNYCH KOMUNIKATÓW W PROCESIE PREZENTACJI - ROLA SENSE-MAKINGU
- sense-making czyli odpowiedź na pytanie „co mam powiedzieć?”
- różnice w przekazach pomiędzy rozmową osobistą a prezentacją grupową
7. WYPRACOWYWANIE KONCEPCJI PRZEKAZU
- znaczenie przekazu
- cele prezentacji
- zjawisko przesunięcia celów
8. KLASYFIKACJA INFORMACJI I ZASADY ICH SKUTECZNEGO PRZEKAZYWANIA
- znaczenie podziału informacji
- konsekwencje braku klasyfikacji
- dane i informacje
- przekazy - różnice, podobieństwa, zastosowanie
9. ANALIZA AUDYTORIUM
- znaczenie analizy audytorium w tworzeniu prezentacji
- główne typy słuchaczy
- szanse, zagrożenia, elementy kluczowe
- trudne pytania - jak sobie z nimi radzić?
10. PRZEKAZ GŁÓWNY JAKO PODSTAWOWY ELEMENT SENSE-MAKINGU
- znaczenie właściwego przekazu głównego
- miejsce przekazu głównego w prezentacji
- cele a przekaz główny
11. TWORZENIE SKUTECZNYCH PRZEKAZÓW GŁÓWNYCH I TEMATYCZNYCH
- zasady tworzenia przekazów
- klasyfikacja informacji jako podstawa tworzenia przekazów tematycznych
12. PRZYGOTOWYWANIE STRUKTURY PREZENTACJI
- struktura równoległa i wynikająca - zasady i zastosowanie
- zagrożenia wynikające z prób stosowania innych struktur
13. PRZYGOTOWYWANIE SCHEMATU PREZENTACJI
- rozbudowa struktury
- tworzenie i dobór pomocy wizualnych
- typy pomocy wizualnych
- broszury i foldery w procesie prezentacji
14. POSTAWA PREZENTERA JAKO KLUCZOWY ELEMENT SUKCESU
- werbalne i niewerbalne elementy wystąpienia
- używanie wskaźników
Koszt uczestnictwa:
1480 zł brutto
10% rabat przy zgłoszeniu do 4 sierpnia 2008 r.
5% rabat przy zgłoszeniu 2 lub więcej osób
Szczegółowe informacje:
tel.: +48 22 83 01 309
fax: +48 22 83 00 090