eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Profesjonalne relacje z trudnym klientem

Umiejętności, które będziecie Państwo doskonalić w czasie zajęć:

  • Poznacie Państwo typowe przykłady zachowań trudnych klientów i ich interpretację psychologiczną
  • Dowiecie się Państwo jak argumentować i wywierać wpływ na rozmówców i partnerów w negocjacjach
  • Nauczycie się Państwo jak przygotować siebie do walki z manipulacją
  • Nauczycie się Państwo rozwiązywać sytuacje konfliktowe z trudnymi partnerami i klientami
  • Zapoznacie się Państwo ze efektywnymi sposobami prowadzenia negocjacji aby zmniejszyć ustępliwość w negocjacjach z kluczowymi klientami

Warsztaty interaktywne:
Weźmiecie Państwo udział w zajęciach opartych w 60% na interaktywnych ćwiczeniach Części prezentacyjnej towarzyszyć będą:

  • Ćwiczenia indywidualne
  • Praca w grupach
  • Dyskusje
  • Odgrywanie scenek i ról

PROGRAM SEMINARIUM:

Relacje z klientem

  • Rola postaw, nawyków i przyzwyczajeń w decyzjach podejmowanych przez klientów
  • Jak przełamywać opór klienta
  • Budowanie lojalności klienta względem firmy

Dlaczego klient przejawia opór - Analiza przyczyn oporu rozmówcy

  • Przeżywa negatywne emocje
  • Ma pewne nawyki negocjacyjne
  • Przejawia sceptycyzm
  • Ma poczucie przewagi nad sprzedawcą
  • Nie odpowiadają mu nasze reakcje (postawy, poglądy, styl negocjowania)

Jak rozpoznać stan emocjonalny, postawy wobec ludzi i siebie u klienta - Komunikacja niewerbalna

  • Co mówi nam klient poza słowami
  • Poznanie własnych słabych i mocnych stron w zakresie komunikacji niewerbalnej
  • Komunikacja werbalna
  • Najbardziej skuteczne techniki komunikowania się
  • Jak posługiwać się preferowanym przez klienta kanałem komunikacyjnym

Sztuka wywierania wpływu

  • Rola rozmowy telefonicznej w przekonywaniu - słowa klucze
  • Zalety bezpośredniego spotkania z klientem
  • Złote reguły wywierania wpływu

Skuteczne przekonywanie - pokonywanie oporu u klienta

  • Jak konstruować sugestywne wypowiedzi
  • Argumenty - kiedy i jakie stosować

Negocjacje z trudnym klientem, partnerem, dostawcą

Negocjacje - istota problemu

  • Argumentacja za i przeciw jako sposób przekonywania klienta korzystającego z usług konkurencji
  • Różnice między pozycyjnym stylem negocjowania a negocjacjami według zasad korzyści i straty

Przygotowanie negocjacji

  • Istotne jest poznanie partnera negocjacji
  • Najgorszy i najlepszy scenariusz - opracowanie i analiza możliwych wariantów wg których potoczą się negocjacje
  • Przygotowanie planu działania i opracowanie argumentów

Reguły otwarcia negocjacji

  • Autoprezentacja
  • Jak wykorzystać atut pierwszych 20 sekund

Przebieg rozmów - co może się wydarzyć, na co zwracać uwagę

  • Przebieg negocjacji
  • Rozpoczęcie negocjacji
  • Prezentacja ofert
  • Negocjacje właściwe

Umiejętne finalizowanie rozmowy

  • Jak sprawić by Państwa partner w negocjacjach pozytywnie zapamiętał rozmowę
  • Jak umiejętnie finalizować rozmowę i sporządzać umowę

Strategie negocjacyjne

  • "Twardy" i "miękki" styl negocjowania
  • Najlepsza z alternatyw negocjowanego porozumienia
  • Rozpoznawanie manipulacji i obrona przed nimi w negocjacjach

Konflikty negocjacyjne

  • Powstawanie konfliktu - co sprzyja i czego się wystrzegać
  • Przebieg i uwarunkowania konfliktów
  • Jak łagodzić sytuacje nie tracąc swojej pozycji w negocjacjach

PROWADZĄCY:
Bogna Kostyk - doświadczony konsultant i trener. Absolwentka Politechniki Wrocławskiej i Uniwersytetu Warszawskiego (Psychologia Zmiany), absolwentka szkoły Trenerów Biznesu przy Polskim Towarzystwie Psychologicznym, Master Praktyk Art of NLP - certyfikat Polskiego Instytutu NLP, ukończyła kurs "Train The Trainer" w Centrum Szkoleniowym w Holandii oraz wiele kursów i szkoleń z zakresu rozwoju osobistego.
Współpracuje z firmami szkoleniowymi w zakresie konsultingu i doradztwa HR oraz treningów z obszaru komunikacji wewnętrznej. Niektóre projekty: współpracowała we wdrażaniu projektu kompetencji i wykorzystaniu tego narzędzia do celów szkoleniowych, w TNT Express odpowiedzialna na diagnozę potrzeb szkoleniowych i prowadzenie szkoleń, politykę komunikacyjną firmy, szef projektu Komunikacja Wewnętrzna, w Fournier odpowiedzialna za szkolenia i wprowadzanie nowych pracowników.
Prowadziła warsztaty i seminaria dla m.in.: Era, EulerHermes, Indykpol, Aves, Medicare, ProLab, BZ WBK.


Cena:
do 22-06-2007 - 3495 PLN + 22% VAT
od 23-06-2007 - 3795 PLN + 22% VAT

Więcej informacji:
Aleksandra Bartosińska

Tel. 22 420 55 31

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: