eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Przejmowanie Klientów Konkurencji

Szkolenie przeznaczone jest dla osób pracujących z klientem w procesie sprzedaży na trudnym rynku. Pozwala opanować techniki skutecznych działań sprzedażowych produktów podobnych i zastępowalnych przy szerokiej skali działalności konkurencji.

Tematyka szkolenia:

Kluczowe elementy pracy handlowej z klientem konkurencji.

  • żaden kontrakt nie jest wieczny – nagroda dla konsekwentnych
  • otoczenie rynkowe w branży, SWOT, docelowy rynek odbiorców, „sieroty” i „żelazne dziewice”
  • cechy szczególne procesu handlowego z klientem konkurencji
  • filozofia pozytywnego myślenia, pomocny styl myślenia i empatia w pracy z klientem konkurencji
  • rola terytorium relacji handlowych – praca w dystansie fizycznym i psychologicznym
  • nieiwazyjne metody zbioru informacji o kliencie, aktualnym dostawcy oraz potrzebach realizowanych przez strony
  • oczekiwania klientów i sposoby szacowania wiarygodności i zaufania, rzeczywistość psychologiczna klienta

Techniki kierowania relacją z potencjalnym klientem.

  • spostrzeganie firmy i produktu a działania personelu handlowego, strategia podobieństw i różnic
  • przyzwolenie klienta a terytorium psychologiczne i fizyczne w korzystnych relacjach na drodze do finalizacji
  • techniki aktywnego słuchania w pozyskiwaniu istotnych informacji
  • pytania otwarte, feedback, synchronizacja i desynchronizacja
  • dopasowanie sposobu komunikacji i trybu postępowania do preferencji klienta
  • techniki odróżniania „nie” rozstrzygającego od „nie” wymijającego i taktycznego
  • zastrzeżenia klienta, obiekcje taktyczne i faktyczne jako źródło informacji
  • rozpoznawanie typów klientów i specyficzne potrzeby realizowane w trakcie relacji jak i samej transakcji
  • dylematy decyzyjne, „potransakcyjne”, depresje „pozakupowe” i sposoby reagowania
  • oczekiwania i marzenia klientów a rzetelność służby obsługi w realizacji potrzeb

Techniki dostarczania informacji o produkcie klientom konkurencji.

  • korzystanie z rozpoznanych potrzeb, kultury organizacyjnej klienta, „skryptu” klienta i potrzeb psychologicznych
  • różnice w sprzedaży produktów materialnych i usług
  • prezentacja produktu jako dostarczanie informacji, wpływ na emocje i gotowość zakupu
  • skuteczne argumentacyjne i perswazyjne techniki zapoznawania z produktem – czyli jak przekonać?
  • techniczne aspekty demonstracji produktu w kontekście potrzeb i preferencji w zakresie komunikacji klienta

Pozarynkowe determinanty współdziałania biznesowego.

  • rodzaj relacji potencjalnego klienta i firmy konkurencyjnej – diagnoza więzi
  • dostarczanie informacji sprzecznych z obrazem dostawcy u klienta
  • elementy „czarnego PR” - fakt w biznesie, zarzuty konkurencji jako sygnał osłabienia więzi z klientem
  • nieformalne struktury decyzyjne w biznesie
  • rola „bramkarza”, rozpoznawanie umocowania, benefit i demaskowanie

Miejsce szkolenia: WARSZAWA, Hotel MDM

Szczegółowe informacje na stronie Organizatora:



Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: