-
Tytuł:
Przygotowanie Skutecznej Promocji Konsumenckiej W Praktyce
- Kategoria: Marketing i Sprzedaż
- Cena: 3 495 + VAT PLN Teraz: 2 995 + VAT PLN
- Termin: 2008-06-03 - 2008-06-04
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: ECU Marketing
W programie m.in :
- Techniki promocyjne oraz ich przydatność do osiągnięcia założonych celów
- Typowe błędy popełniane przy opracowaniu promocji
- Przygotowanie konceptów promocji kierowanych do różnych grup docelowych
- Wprowadzenie wybranego konceptu promocji na rynek
- Analiza wybranych promocji przeprowadzonych w Polsce i zagranicą
Każdego dnia możemy zobaczyć przynajmniej kilka reklam zachęcających do uczestnictwa w promocji konsumenckiej i wygrania atrakcyjnych nagród poprzez zakup tego czy innego produktu. Wygrane stają się coraz bardziej kosztowne, proponowane są ich coraz większe ilości, a co za tym idzie zaangażowane są coraz większe środki, lecz mimo tego wielu potencjalnych konsumentów nie bierze w nich udziału. Proponowane Państwu szkolenie wyposaża jego uczestników w wiedzę i umiejętności pozwalające zaprojektować skuteczną promocję sprzedaży dla różnych grup docelowych m.in. wybrać najodpowiedniejszy mechanizm, określić czas trwania promocji czy odpowiednią formę wsparcia promocji.
Wydarzenie organizowane jest w formie dwudniowych warsztatów z licznymi przykładami sukcesów i porażek promocji konsumenckich organizowanych w ostatnim okresie w Polsce i zagranicą.
Dlaczego warto wziąć udział:
- poznać, jakie cele marketingowe / sprzedażowe możemy osiągnąć poprzez działania promocyjne
- dowiedzieć się, jakie mechanizmy są wskazane a jakie nie do osiągnięcia konkretnych celów marketingowych / sprzedażowych
- uzyskać informacje, jakie będą przyszłościowe trendy w alokacji wydatków na poszczególne formy działań promocyjnych
- dowiedzieć się na konkretnych przykładach z różnych państw, które promocje zakończyły się sukcesem, a które nie i dlaczego
- uzyskać wiedzę, jak mierzyć efektywność finansową promocji
Warsztaty są skierowane do:
- Dyrektorzy Marketingu i Sprzedaży
- Brand Managerowie
- Product Managerowie
- Specjaliści ds. marketingu handlowego
- Project Managerowie
- Managerowie ds. strategii i rozwoju odpowiedzialni za zarządzanie całością działań marketingowych
- pracownicy agencji reklamowych
Program:
8.45-9.00 Rejestracja i przywitanie
9.00-10.30 Techniki promocyjne
- definicja promocji
- miejsce promocji sprzedaży w promotion-mix
- wady i zalety działań proomocyjnych
- najczęściej stosowane techniki promocyjne (m.in. loteria promocyjna, konkurs promocyjny, sprzedaż premiowa – w tym sprzedaż premiowa Chio Chips, loteria promocyjna Harnaś)
10.30-10.45 Przerwa na kawę
10.45-12.15 Promocje sprzedażowe jako narzędzie do osiągnięcia celów marketingowych i sprzedażowych
- jakie cele marketingowe / sprzedażowe możemy osiągnąć za pomocą promocji
- jakich problemów marketingowych /sprzedażowych nie rozwiążemy promocją
- jak mierzyć cele marketingowe i sprzedażowe
- praktyczne przykłady osiągania celów marketingowych i sprzedażowych poprzez promocje – (m.in. Volvo oraz Super Express)
12.15-13.45 Analiza przydatności poszczególnych technik promocyjnych
- techniki promocyjne a cele marketingowe/sprzedażowe
- techniki promocyjne a cechy socjodemograficzne (wiek, płeć, wykształcenie)
- praktyczne przykłady promocji adresowanych do różnych grup docelowych
- case studies (m.in. Warta, Schulstad)
13.45-14.45 Lunch
14.45-15.30 Przygotowanie promocji – zasady
- określenie celów promocyjnych (cele marketingowe, sprzedażowe, inne)
- mierzenie finansowej opłacalności promocji
- badania rynku – czy i jak badać koncepty promocyjne
- strona operacyjna promocji
15.30-16.20 SESJA WARSZTATOWA
Przygotowanie promocji cz. 1 – ćwiczenia w grupach
Uczestnicy sesji zostaną podzieleni na grupy. Każda grupa otrzyma briefing dla konkretnego produktu, na podstawie których opracuje mechanizm promocyjny)
16.20 Zakończenie
DZIEŃ 2
9.00-9.30 Rejestracja i przywitanie
9.30-10.00 SESJA WARSZTATOWA
Prezentacja oraz omówienie opracowanych przez uczestników warsztatów pomysłów promocyjnych
10.00-10.30 Trendy w wydatkach na poszczególne techniki promocyjne z rynku Stanów Zjednoczonych
10.30-12.00 Praktyczne przykłady promocji z różnych branż – case studies (Douglas, US Pharmacia, Dove, Avon, Superpharm)
12.00-13.00 SESJA WARSZTATOWA
Przygotowanie promocji cz. 2 – ćwiczenia w grupach
Uczestnicy sesji zostaną podzieleni na grupy. Każda grupa otrzyma nowy briefing dla konkretnego produktu, na podstawie których opracuje mechanizm promocyjny
13.00-14.00 Lunch
14.00-14.30 Prezentacja oraz omówienie opracowanych przez uczestników warsztatów pomysłów promocyjnych
14.30-15.30 Ponad SMSy, czyli jakie są nowe możliwości mobilnego wsparcia promocji konsumenckich
Łukasz Lewandowski (K2 Internet)
- czy komórka zastąpi kartę lojalnościową w portfelu
- jak wykorzystać Bluetooth w promocji sprzedaży
- jak sprawnie zorganizować kampanie mobilną
- trendy na przyszłość: m-kupony, m-kody, m-commerce, m-…
15.30-16.00 Praktyczne wskazówki przy organizacji promocji dla różnych grup wiekowych dotyczące:
- częstotliwości organizowania promocji
- czasu trwania promocji
- wyboru nagród
- wsparcia ATL
- wsparcia BTL
16.00-16.45 Podsumowanie
16.45 Zakończenie - wręczenie certyfikatów
Koszt uczestnictwa:
Koszt uczestnictwa jednej osoby w warsztatach jest zależny od terminu zgłoszenia i wynosi:
2995 PLN + 22%VAT przy rejestracji do 21 marca 2008r.
3495 PLN + 22%VAT przy rejestracji po 21 marca 2008r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały, lunch oraz przerwy kawowe.
Szczegółowe informacje:
Monika Czyż - Project Manager
tel.(12) 350 54 00