-
Tytuł:
Reklama i reprezentacja, oraz inne działania o podobnym charakterze w aspekcie podatków dochodowych i VAT
- Kategoria: Inne
- Cena: 600 PLN Teraz: 600 PLN
- Termin: 2008-10-24 - 2008-10-24
- Miejsce: / dolnośląskie
- Organizator: BDO Solutions sp z o.o.
Celem szkolenia jest przedstawienie konsekwencji podatkowych działań o charakterze reklamowym i reprezentacyjnym, a także sponsoringu i sprzedaży premiowej.
Przedmiotem analizy są zarówno kwestie związane z zaliczaniem ponoszonych wydatków do kosztów uzyskania przychodów, opodatkowanie podatkiem VAT, w tym możliwość odliczenia podatku VAT naliczonego, jak i zagadnienia związane z ustaleniem obowiązku opodatkowania przychodów po stronie obdarowanego (kontrahenta, pracownika).
W toku szkolenia odwołujemy się do najnowszych interpretacji i orzecznictwa sądów polskich oraz ETS w przedmiotowym zakresie.
Program szkolenia:
1. Reklama a marketing, promocja, sponsoring, public relations, branding - odmienne zasady klasyfikacji dla celów podatkowych
2. Reklama a reprezentacja (elementy różnicujące)
3. Omówienie zasad kwalifikacji i dokumentowania wydatków o charakterze reklamowym i reprezentacyjnym, w tym:
- targi, konferencje, imprezy branżowe, promocyjne, okolicznościowe,
- szkolenia dla kontrahentów
- organizowanie imprez artystycznych i sportowo rekreacyjnych
- promocja i informacja handlowa
- reklama w mediach; audycje, artykuły i programy sponsorowane
- gadżety, upominki reklamowe i inne
- prezenty dla kontrahentów
- wydawnictwa własne (np. okolicznościowe)
- poczęstunek dla kontrahentów, catering, poczęstunek podczas firmowego spotkania, zakup drobnych artykułów spożywczych
- degustacje
- tablice reklamowe, plakaty, ulotki, katalogi.
- mieszany charakter wydatków: np. wystawny poczęstunek i wydawanie upominków podczas imprezy o charakterze reklamowym.
4. Rozliczanie w czasie wydatków na reklamę
5. Kiedy powstaje obowiązek wystawienia formularza PIT-8C.
6. Sponsoring
- jakie elementy powinna zawierać umowa sponsoringu
- sponsoring a darowizna - skutki podatkowe
- zasady rozliczania umów sponsoringu po stronie sponsora i sponsorowanego
- środki trwałe i wyposażenie przekazane nieodpłatnie sponsorowanym.
7. Sprzedaż promocyjna
- regulacje ustawy o grach losowych i zakładach wzajemnych
- upominki premiowe, nagrody w organizowanych przez sprzedawcę bądź producenta konkursach i losowaniach - zasady zaliczania poniesionych wydatków do kosztów uzyskania przychodów
- zasady opodatkowania podatkiem dochodowym zwycięzców konkursów i promocji otrzymujących nagrody związane ze sprzedażą premiową, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych
- przypadki, w których organizator sprzedaży premiowej pełni funkcję płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych
- zasady rozliczania sprzedaży promocyjnej na gruncie VAT
- sprzedaż promocyjna a sprzedaż premiowa
8. Zasady opodatkowania podatkiem VAT i prawo do odliczenia VAT naliczonego
- podatek VAT należny a przekazanie lub zużycie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy
- podatek VAT należny w przypadku realizacji umowy sponsoringu
- prezenty o małej wartości, próbki oraz drukowane materiały reklamowe i informacyjne
- import i eksport usług reklamowych
- import oraz wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów o charakterze reklamowym
- refakturowanie
- podatek należny i naliczony - możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów
9. Świadczenia na rzecz pracowników:
- wydatki pracodawcy na: prezenty, nagrody, paczki świąteczne, bony towarowe, bony obiadowe, posiłki i napoje dla pracowników, opiekę medyczną, zakup ubrań dla pracowników, zapomogi pieniężne i rzeczowe, fundowanie wycieczek, wynajem lokali mieszkalnych, używanie telefonów komórkowych przez pracowników a koszty uzyskania przychodów
- wydatki sfinansowane ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych
- świadczenia urlopowe
- organizowanie imprez integracyjnych
- ustalanie przychodów pracowników, zasady stosowania zwolnień z podatku dochodowego od osób fizycznych
- świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatku od towarów i usług
Prowadzący
Klukowska - Świtalska Monika
prawnik, doradca podatkowy - nr wpisu 09929, tax manager w BDO Numerica. Specjalizuje się w tematyce umów o unikaniu podwójnego opodatkowania i w zagadnieniach opodatkowania dochodów osobistych cudzoziemców i Polaków wykonujących pracę lub inną działalność za granicą. Posiada doświadczenie w świadczeniu usług doradztwa podatkowego dla przedsiębiorców w zakresie podatków dochodowych oraz podatku VAT, a także w prowadzeniu audytów i przeglądów podatkowych. Doświadczenie wykładowcy zdobyła prowadząc szkolenia z zakresu prawa podatkowego na indywidualne zlecenia przedsiębiorstw różnych branż. Autorka publikacji prasowych oraz współautorka komentarza do umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania z Niemcami oraz komentarza do ustawy o CIT.
Koszt uczestnictwa:
- dla jednej osoby 600 zł,
Wszystkie terminy szkolenia:
01.10.08 Katowice
24.10.08 Wrocław
Szczegółowe informacje:
Monika Kwaśnik
tel: 0 22 543 17 45,
fax: 0 22 543 16 01
Marta Tomalak
tel: 0 22 543 16 97,
fax: 0 22 543 16 01,