eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Sales Support

W programie m.in :

  • Cele i strategie wykorzystania narzędzi „sales support” na rynkach B2C i B2B
  • Które narzędzia sales support przynoszą realne efekty
  • Opracowanie harmonogramu kampanii sales support – najważniejsze zagadnienia
  • Jak skutecznie komunikować działania w zakresie promocji sprzedaży
  • Pomiar skuteczności i efektywności akcji sales support

Warto wziąc udział aby:

  • właściwie dobierać narzędzia z zakresu „sales support” uwzględniając specyfikę własnego rynku produktowego
  • opracować strategię wykorzystania narzędzi wspierających sprzedaż wraz z budżetem i harmonogramem ich użycia
  • dowiedzieć się, jak zaaranżować przestrzeń handlową, aby klient swobodnie poruszał się po sklepie i kupił jak najwięcej towarów
  • dokonać właściwego bilansu kosztów i korzyści przygotowywanego programu lojalnościowego
  • przygotować się do akcji samplingowej, tak by dotrzeć do założonej grupy docelowej wykorzystując najlepsze kanały komunikacji

Kto powinien wziąć udział:

  • Dyrektorzy i Kierownicy działów sprzedaży odpowiadający za efektywność zespołów handlowych
  • Dyrektorzy Marketingu
  • Specjaliści ds. sprzedaży, przedstawiciele handlowi zainteresowani zwiększaniem efektywności działań
  • Menedżerowie i Specjaliści ds. marketingu, współpracujący z działami sprzedaży
  • Brand Managerowie
  • Product Managerowie
  • Specjaliści ds. trade marketingu
  • Project Managerowie
  • Pracownicy agencji reklamowych

Program szkolenia:

I DZIEŃ

Prowadzenie:

dr Monika Skorek (Uniwersytet Warszawski)

9.00-9,15 Rejestracja i przywitanie

9.15-10.30 Wprowadzenie

  • istota pojęcia „sales promotion”
  • typy narzędzi z zakresu wsparcia sprzedaży
  • dobór narzędzi wspierających sprzedaż w stosunku do rynków B2B i B2C
  • ćwiczenie – określenie wykorzystywanych sposobów wspierających sprzedaż i rekomendacja nowych działań

10.30-11.30 Istota promocji sprzedaży

  • cel organizowania akcji promocji sprzedaży – dlaczego warto
  • analiza narzędzi dedykowanych do rynku B2B
  • analiza narzędzi dedykowanych do rynku B2C
  • plan działań w zakresie promocji uzupełniającej
  • komunikowanie działań dotyczących promocji sprzedaży

11.30-11.45 Przerwa na kawę

11.45-13.00 Merchandising – czyli o świadomym planowaniu i tworzeniu ekspozycji produktu

  • znaczenie roli merchandisingu w praktyce
  • warunki stosowania merchandisingu
  • cele merchandisingu takie jak: maksymalizowanie zysków, prezentacja odpowiedniej liczby produktów, uaktywnianie poszczególnych placówek handlowych
  • działania merchandisingowe krok po kroku
  • case study

13.00-14.00 Lunch

14.00-15.15 Jak skutecznie dotrzeć do grupy targetowej poprzez dobre zaplanowanie akcji samplingowej

  • istota komunikacji samplingowej
  • jak zaplanować skuteczną strategie samplingu
  • przykłady efektywnych metod samplingowych
  • „wydawanie” próbek – projekt działań
  • pomiar skuteczności i efektywności akcji sales support
  • case study

15.15-15.30 Przerwa na kawę

15.30-16.45 W jaki sposób event może doprowadzić do wzrostu sprzedaży produktu

  • istota promocji spektakularnych wydarzeń
  • opracowanie programu działań
  • realizacja przedsięwzięcia – najważniejsze aspekty
  • analiza zysków po przeprowadzonych akcjach
  • case study

16.45 Zakończenie

II DZIEŃ

Prowadzenie:

Tomasz Makaruk, Krzysztof Stremler, Agnieszka Pstrokońska (przedstawiciele Polymus Integrated Communication)

9.30-9.45 Rejestracja i przywitanie

9.45-10.45 Wykorzystanie narzędzi sales support w praktyce rynkowej

  • przyczyny organizacji akcji sales support
  • techniki promocji sprzedaży – case study z rynku polskiego
  • wykorzystanie promocji sprzedaży w poszczególnych segmentach rynku
  • badania preferencji i postaw nabywców ostatecznych wobec promocji sprzedaży
  • najczęściej wykorzystywane mechanizmy i nagrody w promocji sprzedaży
  • sezonowość promocji sprzedaży
  • wpływ mechaniki akcji promocji sprzedaży na stopę redempcji
  • czas trwania promocji sprzedaży
  • uwarunkowania formalno-prawne akcji sales support

10.45-11.00 Przerwa na kawę

11.00-12.00 Kształtowanie zachowań nabywczych i lojalności klientów wskutek działań sales support

  • źródła wzrostu sprzedaży wskutek organizacji
  • akcji sales support
  • ćwiczenie grupowe – relacja pomiędzy wysokością budżetu marketingowego, poziomu marży brutto oraz wolumenu i wartości sprzedaży
  • case study – promocja sprzedaży
  • mapping programów lojalnościowych i motywacyjnych na rynku polskim
  • badania preferencji i postaw nabywców ostatecznych wobec programów lojalnościowych
  • kierunki rozwoju programów lojalnościowych

12.00-12.15 Przerwa na kawę

12.15-13.15 Synergia działań w zakresie narzędzi sales support oraz pozostałych narzędzi komunikacji marketingowej

  • akcje tailior made – skuteczne narzędzie wspomagające negocjacje z sieciami handlowymi
  • rola agencji marketingu zintegrowanego
  • harmonogram oraz główne składowe i metody optymalizacji budżetu
  • zakres wykorzystania personelu terenowego w sales support (typu animacje, degustacje, tajemniczy klient, merchandising, audyty merchandisingu, outsourcing przedstawicieli handlowych, i inne)
  • wykorzystanie nowych technologii (bluetooth marketing, performance marketing, mobile marketing, itp)

13.15-14.15 Lunch

14.15-15.00 Program lojalnościowy jako wsparcie sprzedaży

Case study – British Airways Polska

Maciej Pyrka (British Airways Polska)

  • geneza powstania programu On Business
  • projekt i wdrożenie na poziomie międzynarodowym
  • zasady skutecznej sprzedaży programu
  • kluczowe elementy wpływające na sukces przedsięwzięcia

15.00-16.00 Wsparcie sprzedaży usług turystycznych

Adam Śledański – doradca i konsultant biur podróży

  • specyfika rynku turystycznego
  • wsparcie sprzedaży touroperatorów
  • pozacenowe promocje dla sieci agencyjnych
  • kuszenie konsumentów (techniki stosowane w branży turystycznej)
  • skuteczność stosowanych metod
  • przykłady akcji wsparcia sprzedaży: TUI, ORBIS, ITAKA, ECCO HOLIDAY, PODRÓŻE MARZEŃ

16.00 Zakończenie - wręczenie certyfikatów


Koszt uczestnictwa:
Koszt uczestnictwa jednej osoby w warsztatach wynosi
2995 PLN + 22%VAT przy rejestracji do 29 sierpnia 2008 r.
3495 PLN + 22%VAT przy rejestracji po 29 sierpnia 2008 r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały oraz lunch.

Szczegółowe informacje:
Monika Czyż - Project Manager
tel.(12) 350 54 00

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: