-
Tytuł:
Sales Support
- Kategoria: Marketing i Sprzedaż
- Cena: 3 495 + VAT PLN Teraz: 2 995 + VAT PLN
- Termin: 2008-09-30 - 2008-10-01
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: ECU Marketing
W programie m.in :
- Cele i strategie wykorzystania narzędzi „sales support” na rynkach B2C i B2B
- Które narzędzia sales support przynoszą realne efekty
- Opracowanie harmonogramu kampanii sales support – najważniejsze zagadnienia
- Jak skutecznie komunikować działania w zakresie promocji sprzedaży
- Pomiar skuteczności i efektywności akcji sales support
Warto wziąc udział aby:
- właściwie dobierać narzędzia z zakresu „sales support” uwzględniając specyfikę własnego rynku produktowego
- opracować strategię wykorzystania narzędzi wspierających sprzedaż wraz z budżetem i harmonogramem ich użycia
- dowiedzieć się, jak zaaranżować przestrzeń handlową, aby klient swobodnie poruszał się po sklepie i kupił jak najwięcej towarów
- dokonać właściwego bilansu kosztów i korzyści przygotowywanego programu lojalnościowego
- przygotować się do akcji samplingowej, tak by dotrzeć do założonej grupy docelowej wykorzystując najlepsze kanały komunikacji
Kto powinien wziąć udział:
- Dyrektorzy i Kierownicy działów sprzedaży odpowiadający za efektywność zespołów handlowych
- Dyrektorzy Marketingu
- Specjaliści ds. sprzedaży, przedstawiciele handlowi zainteresowani zwiększaniem efektywności działań
- Menedżerowie i Specjaliści ds. marketingu, współpracujący z działami sprzedaży
- Brand Managerowie
- Product Managerowie
- Specjaliści ds. trade marketingu
- Project Managerowie
- Pracownicy agencji reklamowych
Program szkolenia:
I DZIEŃ
Prowadzenie:
dr Monika Skorek (Uniwersytet Warszawski)
9.00-9,15 Rejestracja i przywitanie
9.15-10.30 Wprowadzenie
- istota pojęcia „sales promotion”
- typy narzędzi z zakresu wsparcia sprzedaży
- dobór narzędzi wspierających sprzedaż w stosunku do rynków B2B i B2C
- ćwiczenie – określenie wykorzystywanych sposobów wspierających sprzedaż i rekomendacja nowych działań
10.30-11.30 Istota promocji sprzedaży
- cel organizowania akcji promocji sprzedaży – dlaczego warto
- analiza narzędzi dedykowanych do rynku B2B
- analiza narzędzi dedykowanych do rynku B2C
- plan działań w zakresie promocji uzupełniającej
- komunikowanie działań dotyczących promocji sprzedaży
11.30-11.45 Przerwa na kawę
11.45-13.00 Merchandising – czyli o świadomym planowaniu i tworzeniu ekspozycji produktu
- znaczenie roli merchandisingu w praktyce
- warunki stosowania merchandisingu
- cele merchandisingu takie jak: maksymalizowanie zysków, prezentacja odpowiedniej liczby produktów, uaktywnianie poszczególnych placówek handlowych
- działania merchandisingowe krok po kroku
- case study
13.00-14.00 Lunch
14.00-15.15 Jak skutecznie dotrzeć do grupy targetowej poprzez dobre zaplanowanie akcji samplingowej
- istota komunikacji samplingowej
- jak zaplanować skuteczną strategie samplingu
- przykłady efektywnych metod samplingowych
- „wydawanie” próbek – projekt działań
- pomiar skuteczności i efektywności akcji sales support
- case study
15.15-15.30 Przerwa na kawę
15.30-16.45 W jaki sposób event może doprowadzić do wzrostu sprzedaży produktu
- istota promocji spektakularnych wydarzeń
- opracowanie programu działań
- realizacja przedsięwzięcia – najważniejsze aspekty
- analiza zysków po przeprowadzonych akcjach
- case study
16.45 Zakończenie
II DZIEŃ
Prowadzenie:
Tomasz Makaruk, Krzysztof Stremler, Agnieszka Pstrokońska (przedstawiciele Polymus Integrated Communication)
9.30-9.45 Rejestracja i przywitanie
9.45-10.45 Wykorzystanie narzędzi sales support w praktyce rynkowej
- przyczyny organizacji akcji sales support
- techniki promocji sprzedaży – case study z rynku polskiego
- wykorzystanie promocji sprzedaży w poszczególnych segmentach rynku
- badania preferencji i postaw nabywców ostatecznych wobec promocji sprzedaży
- najczęściej wykorzystywane mechanizmy i nagrody w promocji sprzedaży
- sezonowość promocji sprzedaży
- wpływ mechaniki akcji promocji sprzedaży na stopę redempcji
- czas trwania promocji sprzedaży
- uwarunkowania formalno-prawne akcji sales support
10.45-11.00 Przerwa na kawę
11.00-12.00 Kształtowanie zachowań nabywczych i lojalności klientów wskutek działań sales support
- źródła wzrostu sprzedaży wskutek organizacji
- akcji sales support
- ćwiczenie grupowe – relacja pomiędzy wysokością budżetu marketingowego, poziomu marży brutto oraz wolumenu i wartości sprzedaży
- case study – promocja sprzedaży
- mapping programów lojalnościowych i motywacyjnych na rynku polskim
- badania preferencji i postaw nabywców ostatecznych wobec programów lojalnościowych
- kierunki rozwoju programów lojalnościowych
12.00-12.15 Przerwa na kawę
12.15-13.15 Synergia działań w zakresie narzędzi sales support oraz pozostałych narzędzi komunikacji marketingowej
- akcje tailior made – skuteczne narzędzie wspomagające negocjacje z sieciami handlowymi
- rola agencji marketingu zintegrowanego
- harmonogram oraz główne składowe i metody optymalizacji budżetu
- zakres wykorzystania personelu terenowego w sales support (typu animacje, degustacje, tajemniczy klient, merchandising, audyty merchandisingu, outsourcing przedstawicieli handlowych, i inne)
- wykorzystanie nowych technologii (bluetooth marketing, performance marketing, mobile marketing, itp)
13.15-14.15 Lunch
14.15-15.00 Program lojalnościowy jako wsparcie sprzedaży
Case study – British Airways Polska
Maciej Pyrka (British Airways Polska)
- geneza powstania programu On Business
- projekt i wdrożenie na poziomie międzynarodowym
- zasady skutecznej sprzedaży programu
- kluczowe elementy wpływające na sukces przedsięwzięcia
15.00-16.00 Wsparcie sprzedaży usług turystycznych
Adam Śledański – doradca i konsultant biur podróży
- specyfika rynku turystycznego
- wsparcie sprzedaży touroperatorów
- pozacenowe promocje dla sieci agencyjnych
- kuszenie konsumentów (techniki stosowane w branży turystycznej)
- skuteczność stosowanych metod
- przykłady akcji wsparcia sprzedaży: TUI, ORBIS, ITAKA, ECCO HOLIDAY, PODRÓŻE MARZEŃ
16.00 Zakończenie - wręczenie certyfikatów
Koszt uczestnictwa:
Koszt uczestnictwa jednej osoby w warsztatach wynosi
2995 PLN + 22%VAT przy rejestracji do 29 sierpnia 2008 r.
3495 PLN + 22%VAT przy rejestracji po 29 sierpnia 2008 r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały oraz lunch.
Szczegółowe informacje:
Monika Czyż - Project Manager
tel.(12) 350 54 00