eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Skuteczna perswazja i techniki wywierania wpływu

Cel i korzyści z udziału w warsztatach:
Celem warsztatów jest wykształcenie umiejętności pozytywnego oddziaływania oraz poznanie narzędzi psychologicznych wykorzystywanych w kontaktach biznesowych. Warsztaty adresujemy do osób, których sukces zawodowy zależy od siły perswazji, mocy przekonywania i wywierania wpływu!

Dzięki udziałowi w warsztatach w szczególności:

  • nauczą się Państwo jak efektywnie i z sukcesem przeprowadzić proces sprzedaży i negocjacji
  • przećwiczą Państwo modele językowe stosowane w prezentacji oraz techniki przedstawiania produktu, usługi lub własnych pomysłów, tak aby przyciągnąć uwagę klienta i osiągnąć założone cele
  • poznają Państwo metody rozpoznawania i obrony przed manipulacją innych

Szkolenie ma charakter warsztatów popartych krótkimi wykładami, licznymi ćwiczeniami, dyskusją oraz analizą przypadków, dzięki czemu będą mogli Państwo przedyskutować problemy pojawiające się podczas procesu sprzedaży i negocjacji, a także wypracować oraz rozwinąć indywidualne umiejętności i strategie.

Osoby prowadzące:
JANUSZ BUZEK – Specjalista w zakresie zarządzania zespołami pracowniczymi, metodologii zmian organizacyjnych, komunikacji w organizacjach przemysłowych oraz technik twórczego rozwiązywania problemów. Kierownik licznych projektów doradczych. Z wykształcenia psycholog i ekonomista.

PIOTR RUTA – Trener w zakresie komunikacji, umiejętności interpersonalnych, marketingu, aktywnego tworzenia wizerunku firm, produktu i osób. Specjalista zagadnień związanych z wystąpieniami publicznymi oraz narzędziami wykorzystywanymi w trakcie powyższych działań. Konsultant narzędzi psychometrycznych. Zajmuje się także problematyką innowacyjności i leadership. Zaangażowany w tworzenie zintegrowanych projektów szkoleniowo-eventowych.

Program

1. WYWIERANIE WPŁYWU W PROCESACH KOMUNIKACJI

  • komunikacja a wywieranie wpływu
  • jak nas widzą, czyli aparycja a wywieranie wpływu
  • co wnosi starożytność w nasze czasy, czyli praktyczne zastosowania wynikające z erystyki i retoryki
  • werbalne i niewerbalne elementy perswazji w komunikacji
  • sygnały dominacji i podporządkowania, sygnały pozytywnego i negatywnego nastawienia odbiorcy do nadawcy
  • typy odbiorcy informacji i dobór stylu komunikacji a skuteczność wpływu - systemy reprezentacji: słuchowcy, wzrokowcy i kinestetycy

2. PERSWAZJA, MANIPULACJA I WPŁYW

  • skuteczność i strategie wpływu na innych
  • gdzie siedzimy, czyli pozycja przy stole a techniki wywierania wpływu
  • test stylu negocjacyjnego
  • zasady wywierania wpływu w oparciu o współpracę
  • porównanie stylów technik wywierania wpływu i negocjacji
  • podstawowe techniki manipulacji
  • sterowanie rozmową w kontaktach biznesowych: zasady mówienia i słuchania w trakcie rozmowy handlowej
  • techniki zadawania pytań i aktywne słuchanie
  • model rozmowy handlowej - wzbudzanie potrzeb: zadawanie pytań sugerujących i znaczenie parafrazowania
  • ĆWICZENIE: Jak dostosować styl komunikacji do stylu rozmówcy?

3. PIERWSZE WRAŻENIE I BUDOWANIE WIARYGODNOŚCI

  • strategie przełamywania lodów
  • do kogo mówimy, czyli analiza partnerów
  • zwiększane wiarygodności
  • wzbudzanie sympatii: technika współpracy, wyrażanie zainteresowania, technika podobieństwa, stosowanie komplementów i przejawianie sympatii
  • ĆWICZENIE: Dobre wrażenie możesz zrobić tylko raz. Jak nie chybić?

4. PERSWAZJA W TRAKCIE PREZENTACJI HANDLOWEJ

  • czynniki zwiększające skuteczność perswazji
  • zasady prezentacji w trakcie rozmowy handlowej
  • język korzyści i język zmysłów
  • rodzaje argumentów perswazyjnych - gesty wzmacniające i sugerujące
  • komunikacja perswazyjna
  • środki wizualne i pozostałe metody podnoszenia atrakcyjności prezentacji
  • metody radzenia sobie z obiekcjami rozmówców
  • 7 trików skutecznej perswazji
  • ĆWICZENIE: Mowa ciała a spójność wewnętrzna. Jak być wiarygodnym podczas prezentacji?
  • 5. JĘZYK PERSWAZJI W MATERIAŁACH PROMOCYJNYCH

  • reguła wzajemności, reguła zaangażowania, reguła kontrastu
  • zasady pisania korespondencji handlowych a wywieranie wpływu
  • warunki poprawnej składni zdań
  • magia słowa - jak naprawdę działają słowa?
  • sporządzanie ofert i materiałów reklamowych
  • prezentacja ceny
  • 6. JĘZYK PERSWAZJI A NEGOCJACJE WEWNĄTRZ FIRMY I Z PARTNERAMI ZEWNĘTRZNYMI

  • 12 zasad twardych negocjacji: mierz wysoko, okazuj zaskoczenie z propozycji drugiej strony, ustępuj z trudem i powoli, żądaj czegoś w zamian, ustępuj tam, gdzie niewiele Cię to kosztuje
  • 3 zasady prezentowania ceny
  • zarządzanie ustępstwami
  • radzenie sobie ze strategiami silniejszego oraz ultimatum drugiej strony
  • zasada imadła
  • zasada wyższej instancji oraz złego i dobrego policjanta
  • ĆWICZENIE: Warsztat trzech wybranych zasad negocjacji
  • 7. MANIPULACJE W NEGOCJACJACH – ROZPOZNAWANIE I PRZECIWDZIAŁANIE

  • techniki manipulacji: ataki, bloki, triki
  • radzenie sobie z degradującymi atakami
  • przełamywanie bloków i impasów
  • przeciwdziałanie 13 trikom
  • obrona satysfakcjonującego poziomu rentowności
  • ĆWICZENIE: Warsztat w stosowaniu i przeciwdziałaniu trzem wybranym technikom negocjacyjnym
  • 8. PERSWAZYJNE METODY PRZEZWYCIĘŻANIA OBIEKCJI

  • procedura radzenia sobie z obiekcjami i sprzeciwem
  • siedem sposobów radzenia sobie z obiekcjami względem cech produktów oraz ceny
  • co zrobić kiedy porównują nas z konkurencją?
  • informowanie klientów o słabych cechach produktu
  • 9. ASERTYWNOŚĆ KONTRA MANIPULACJA

  • manipulacje
  • asertywna odmowa
  • podtrzymanie relacji
  • techniki wzmacniania asertywnej odmowy
  • ĆWICZENIE: „Konkurencja daje taniej”

  • Koszt uczestnictwa:

    Koszt szkolenia dla jednej osoby: 1580.00 zł brutto.
    za zgłoszenie do dnia 2009-01-09 otrzymuje się 10.0% rabatu
    za zgłoszenie więcej niż jednej osoby otrzymuje się 5.0% rabatu.

    Szczegółowe informacje:

    Edukacja

    Eksperci egospodarka.pl

    1 1 1

    Wzory dokumentów

    Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
    Wyszukaj i pobierz za darmo: