-
Tytuł:
Skuteczna rozmowa sprzedażowa. Jak rozpoznawać potrzeby klienta i pozyskiwać jego zaufanie?
- Kategoria: Marketing i Sprzedaż
- Cena: 1 700 PLN Teraz: 1 700 PLN
- Termin: 2009-10-01 - 2009-10-02
- Miejsce: / małopolskie
- Organizator: Pro Optima Sp. z o.o.
Kiedy sprzedawcy tracą klientów? Na czym polega ich najczęstszy błąd?
- Bardziej skupiają się na potrzebach swoich niż klientów. Brak im wtedy wyczucia. Opowiadanie o walorach oferty lub próba domykania sprzedaży bez zdobycia zaufania klienta na ogół uruchamia jego reakcję obronną.
Zanim klient rozważy korzyści oferty, wie już czy „kupił” – handlowca.
Co klienci mówią swym zachowaniem? - „Nie chcę, żebyś mi sprzedawał. Nie chcę popełnić błędu. Chcę dokonać właściwego wyboru.”
Tymczasem handlowcy:
- nie umieją pytać,
- są niecierpliwi,
- wywierają presję na kliencie,
- błagają o zakup,
w efekcie nie stają się partnerem do rozmowy o prawdziwych dylematach klienta.
Jeśli chcesz sprawić, aby w głowach Twych klientów pojawiła się myśl: „Wreszcie rozmawiam z kimś rozsądnym”, to przyjedź na szkolenie Skuteczna rozmowa sprzedażowa.
3 kluczowe korzyści uczestniczenia w szkoleniu:
- Nauczysz się rozpoznawać i reagować na emocje klienta. Emocje nie kłamią, więc będziesz umiał trafniej ocenić, czy jesteś na właściwej drodze.
- Nauczysz się stosowania mocnych pytań. Kto pyta, nie błądzi.
- Wzrośnie Twoja siła perswazji. Dzięki znajomości potrzeb klienta będziesz mógł używać przekonujących argumentów prezentując ofertę.
3 kluczowe rezultaty zastosowania nabytych podczas szkolenia umiejętności:
- Zaoszczędzisz czas. Posługując się pytaniami szybciej dokonasz selekcji klientów, by angażować swoją energię w tych, którzy lepiej rokują,
- Zmniejszysz wysiłek pozyskania nowego klienta. Skupiając się na kliencie i jego potrzebach, łatwiej będziesz mógł go przekonać do siebie, swojej firmy, a w końcu do oferty.
- Zyskasz energię do działania. Dysponując narzędziem skutecznej sprzedaży będziesz przeżywać mniej stresu i będziesz mieć lepsze wyniki.
Adresaci szkolenia:
- Specjaliści, inżynierowie sprzedaży, kierownicy sprzedaży,
- Menedżerowie ds. klientów kluczowych – Key Account,
- Menedżerowie produktu – Product Manager,
- Handlowcy, reprezentanci i marketingowcy kontaktujący się z klientem.
Szkolenie obejmuje następujące zagadnienia:
- model sprzedaży poprzez prezentację korzyści, jako niewystarczający i anachroniczny
- proces myślenia i podejmowania decyzji zakupowych – prostych i złożonych
- znaczenie emocji dla podejmowania decyzji i racjonalnego myślenia dla ich uzasadniania
- deklaracje a nieświadome potrzeby klienta – źródła nieporozumień
- mechanizmy obronne klienta stosowane dla ograniczenia wpływu sprzedających – model handlowca sapera, teoria reaktancji i potrzeba kontroli, źródła mismaczenia
- wiarygodność sprzedającego - rola zaufania i prawa do intymnej rozmowy w trakcie docierania do rzeczywistych potrzeb klienta – czynniki facylitujące proces uzyskiwania wiarygodności
- diagnozowanie potrzeb klienta – klasyczne metody ich rezultaty a proponowane podejście
- wartości firmowe i osobiste sprzedających
- przyjmowanie w rozmowie perspektywy klienta, jako sposób na rozumienie potrzeb klienta
- kluczowe obszary zaangażowania sprzedającego w procesie wspomagania podejmowania decyzji przez klienta
- umiejętności komunikacyjne: słuchanie, obserwacja i zadawanie pytań, jako umiejętności krytyczne dla skutecznego diagnozowania potrzeb klienta
- rozmowa jako podstawowy proces umożliwiający diagnozowanie potrzeb
Warunki finansowe:
Szkolenie dwudniowe: 1700 zł/ osoba
Czas trwania 2 dni
Terminy:
- 1-2 października,
- 19-20 listopada.
Kontakt:
Pro Optima Sp. z o.o.
ul.Grzegórzecka 10B/ 205
31-630 Kraków
tel. (012) 397 79 51
Więcej informacji na stronie: