eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Skuteczne techniki sprzedaży - w poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań

Podczas warsztatów odpowiemy m.in. na pytania:

  • jak zbudować długotrwałe relacje z klientami czyli jak zarządzać kontaktami biznesowymi, jako procesem a nie jednorazowym wydarzeniem?
  • w jakich obszarach powinno się dokonać zmian aby pozostać atrakcyjnym i przyciągać uwagę odbiorców, szczególnie w trudnych czasach rynkowych?
  • jak skutecznie sprzedawać bez zbędnego obniżania cen?

Dzięki udziałowi w zajęciach uczestnicy:

  • dowiedzą się jak diagnozować złożone potrzeby klientów oraz kreować ich potencjał zakupowy
  • zdobędą praktyczne umiejętności skutecznej sprzedaży
  • poznają techniki atrakcyjnego prowadzenia prezentacji produktu i usług

Metodyka zajęć:

Zajęcia prowadzone będą w formie interaktywnych mini-wykładów znajdujących odzwierciedlenie i rozwinięcie w wielu ćwiczeniach praktycznych, analizach przypadków oraz symulacjach wydarzeń handlowych. W pierwszym dniu szkolenia odbędzie się warsztat rozpoznawania potrzeb klienta, dzięki któremu uczestnicy nauczą się identyfikować oraz stosować w praktyce strategie motywacyjne i decyzyjne Klienta. W drugim dniu rozegrana zostanie gra strategiczno-symulacyjna, która będzie maksymalnie uwzględniała i symulowała realia pracy oraz problemów, z jakimi na co dzień spotykają się sprzedawcy. Dodatkowo w ramach udziału w warsztatach każdy uczestnik otrzyma książkę poruszającą aspekty skutecznych technik sprzedaży.

Osoby prowadzące:

KAZIMIERZ F. NALEPA - Doradca, trener i coach z ponad 20-letnim stażem w pracach dla biznesu. Specjalista zakresie konsultingu, szkoleń oraz treningów w obszarach; zarządzania, sprzedaży, negocjacji oraz komunikacji w strukturach społecznych.

MAREK WOJCIECHOWSKI - Trener i psycholog biznesu. Posiada ponad 15-letnie praktyczne doświadczenie szkoleniowe oraz zawodowe w zarządzaniu sprzedażą, obsłudze klienta, a także w marketingowych działaniach wspierających sprzedaż.

1. OBSZARY POTENCJALNYCH ZMIAN - INNOWACJE W PROCESIE SPRZEDAŻY

  • Aktywne poszukiwanie informacji o klientach - diagnoza aktualnej sytuacji
  • Zasady skutecznego poszukiwania potencjalnych klientów na rynku i wzbudzania zainteresowania ich naszą ofertą - ofensywny prospekting
  • Profil współczesnego sprzedawcy
  • Dopasowanie oferty do potrzeb na rynku - atrakcyjność, jakość i cena

2. SKUTECZNY SPRZEDAWCA - PROFIL I FORMUŁOWANIE CELÓW

  • Rola sprzedawcy w odniesieniu do siebie, firmy i klienta
  • Prawdziwe rozumienie cech i umiejętności sprzedawcy - predyspozycje osobiste
  • Formułowanie celów
  • Zarządzanie relacjami
  • Psychika nastawiona na sukces: sześć filarów sukcesu sprzedawcy; dlaczego sprzedawcy tracą formę i jak temu przeciwdziałać?; myślenie, które sprzedaje i takie które niszczy sprzedaż; emocjonalny aspekt sprzedaży

3. JAK UŻYWAĆ EMOCJI W SPRZEDAŻY I JAK WPŁYWAĆ NA DECYZJE KLIENTA? - WARSZTAT

4. KIM SĄ NASI KLIENCI?

  • Określanie grupy odbiorców docelowych
  • Określanie potrzeb - podstawowe potrzeby konsumentów
  • Preferencje klientów - aspekty psychologiczne
    • co, jak i dlaczego klient kupuje? - oczekiwania klienta i docieranie do jego odczuć
    • w jaki sposób klient dokonuje wyboru oferty? - zrozumieć tok myślenia klienta
    • co motywuje klienta do podejmowania decyzji?
    • co może hamować klienta? - obawy i niepokoje klientów
  • Budowanie zaufania klienta od pierwszego kontaktu
    • wyjście do klienta - profesjonalne przedstawienie siebie i swojej firmy
    • pierwszy kontakt z klientem - jak wykorzystać efekt pierwszego wrażenia?
    • czego unikać? - słowa i zdania utrudniające budowanie relacji z klientem
  • Diagnozowanie złożonych potrzeb klienta
    • stworzenie planu nawiązania relacji - zebranie informacji strategicznych
    • zrozumienie logiki klienta - możliwości i ryzyko z punktu widzenia klienta

5. ROZPOZNAWANIE POTRZEB KLIENTA- WARSZTATY

6. PROFESJONALNE PROWADZENIE ROZMOWY HANDLOWEJ ORAZ PREZENTACJA OFERTY

  • Cele i przebieg rozmowy handlowej
  • Przygotowanie spotkania i opracowanie własnej koncepcji sprzedaży
  • Odczytywanie sygnałów kupna i uzyskiwanie zobowiązań od klienta
  • Budowanie satysfakcji klienta w poszczególnych etapach rozmowy
  • Podstawy negocjacji w relacji b2b oraz b2c
  • Produkt i jego cechy unikalne - o czym mówić klientowi?
    • tworzenie skutecznych przekazów sprzedażowych; prezentowanie produktu/usługi firmy

7. GRA STRATEGICZNO-SYMULACYJNA ROZGRYWANA PODCZAS CAŁEGO DNIA SZKOLENIOWEGO

8. PRAKTYCZNE ASPEKTY SKUTECZNEJ SPRZEDAŻY

  • Jak osiągnąć założone cele w poszczególnych etapach sprzedaży?
    • dziesięć etapów sprzedaży
    • charakterystyka i użyteczność każdego z etapów
    • korzyści i zagrożenia etapów - najczęstsze błędy
  • Jak pozyskiwać klientów konkurencji?
  • Perswazyjna sprzedaż
  • Jak osiągać założone cele? - metody generowania pożądanych działań klienta
    • słowa, zdania i zachowania wskazujące na niechęć ze strony klienta

9. KOMUNIKACJA JAKO NIEZBĘDNE NARZĘDZIE W PROCESIE SPRZEDAŻY

  • Pytania otwarte, zamknięte i zamknięte sugerujące
  • Umiejętność słuchania
  • Wzrok jako narzędzie komunikacji

10. SZTUKA KREOWANIA TRWAŁYCH I EFEKTYWNYCH RELACJI W SPRZEDAŻY - PRAKTYCZNE ĆWICZENIA, AKTYWNA ANALIZA PRZYPADKÓW

  • Sprzedaż jako proces a nie jednorazowe wydarzenie handlowe
  • Budowa długotrwałych relacji z klientem
  • Reguła koła Clientingu
  • Zasada 7 kroków - efektywna reguła dobrej sprzedaży i kreowania relacji biznesowych
  • Jak zapewnić ponowny kontrakt?
  • Skuteczne metody docierania do klienta z wykorzystaniem e-narzędzi (permission marketing)
  • Współpraca ze stałymi klientami - ciągłe doskonalenie usług
    • korzyści płynące ze współpracy ze stałymi klientami
    • czego oczekują stali klienci?
    • zmniejszanie poczucia ryzyka u klienta

11. FINALIZOWANIE SPRZEDAŻY CZYLI DOPROWADZENIE DO KONKRETNEGO ZAMKNIĘCIA SPRZEDAŻY

  • Likwidacja dysonansu pozakupowego
  • Zarządzanie potencjałem klienta
  • Reklamacja jako zjawisko służące kreowaniu a nie zerwaniu relacji z klientem
  • Jak zapewnić ponowny kontrakt?

12. DOSKONALENIE WŁASNEJ SKUTECZNOŚCI - PRACA NAD AKTYWIZACJĄ I EFEKTYWNOŚCIĄ PROCESU SPRZEDAŻY - INDYWIDUALNE SESJE KONSULTACYJNE Z UCZESTNIKAMI WARSZTATÓW

  • Doskonalenie indywidualnych umiejętności i predyspozycji
  • Moje silne i słabe strony - co warto jeszcze poprawić?
  • Techniki radzenia sobie ze stresem i emocjami
  • Jak się samemu dalej doskonalić? - automotywacja i samodyscyplina
  • Skuteczne działanie - planowanie pracy i zarządzanie sobą w czasie


Koszt szkolenia dla jednej osoby: 1580.00 zł brutto.

za zgłoszenie do dnia 2009-05-11 otrzymuje się 200.0zł rabatu
za zgłoszenie więcej niż jednej osoby otrzymuje się 5.0% rabatu.

Szczegółowe informacje:

Global Business Center Sp. z o.o.
Tel.: (22) 830 05 91
Fax: (22) 830 05 04

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: