-
Tytuł:
Skuteczny plan marketingowy - konstruowanie i ewaluacja - EFS
- Kategoria: Marketing i Sprzedaż
- Cena: 180 PLN Teraz: 180 PLN
- Termin: 2007-06-14 - 2007-06-15
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Eurofinance
Zaplanowanie strategii marketingowej polega na najkorzystniejszym doborze zasobów i kadry do realizacji celów przedsiębiorstwa, tak aby stworzyć efektywną politykę firmy w zakresie produktu, ceny, dystrybucji i promocji. Ustalając strategię marketingową należy podjąć decyzję:
- na jakim rynku będzie działać firma?
- jak będzie oddziaływać na nabywców?
- w jaki sposób będzie konkurować z innymi firmami?
Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom:
- dokonać optymalnego wyboru form i metod działań marketingowych wraz z pomiarem ich rentowności
- usystematyzować wiedzę na temat podejmowanych działań marketingowych, skoordynowanych z całościową strategią firmy
- przygotować strategie ofertowania, która będzie pomocna w wejściu na nowy rynek eksportowy,
Program szkolenia:
1.ROLA I STRUKTURA PLANU MARKETINGOWEGO
- znaczenie planu dla działalności marketingowej firmy
- obowiązkowe elementy planu
- sporządzanie i zatwierdzanie projektu planu
2. PRZEKROJE I TECHNIKI ANALIZY RYNKU
- opracowanie analizy nabywców
- prowadzenie analizy popytu
- dobra analiza konkurencji
- rozszyfrowanie najbliższego konkurenta na rynku (ćwiczenie)
3.ŹRÓDŁA INFORMACJI RYNKOWEJ DLA EKSPORTERÓW
- ustalanie potrzeb informacyjnych związanych z eksportem,
- ocena zasobów informacyjnych firmy
- zewnętrzne źródła informacji rynkowej
- instytucje mogące być potencjalnym źródłem informacji
4.USTALENIE POZYCJI KONKURENCYJNEJ NA RYNKU DOCELOWYM
- budowanie przewag konkurencyjnych:
- benchmarking jako metoda służąca poprawie konkurencyjności
- badanie rynku na potrzeby przygotowania oferty eksportowej
5.KONCEPCJA MARKETINGU MIX W ODNIESIENIU DO TOWARÓW I USŁUG
- produkt i jego bezpośrednie wyposażenie
- opakowanie produktu / rodzaj i jakość świadczonych usług cena i warunki transakcji
6.CHARAKTERYSTYKA INSTRUMENTÓW ODDZIAŁYWANIA NA RYNEK (FORMUŁA "8xP")
- promocja towarów / usług oraz pozyskanie klientów,
- kanały dystrybucji towarów / kanały dotarcia z usługa do klienta
- polityka personalna
- obsługa techniczna (serwis)
- tradycja gospodarcza na danym rynku
7.ZASTOSOWANIE KONCEPCJI MARKETING MIX W PRAKTYCE
- budowa strategii ofertowania uwzględniającej specyfikę rynku eksportowego
- budowa strategii produktu, strategii cen eksportowych, strategii dystrybucji, strategii opakowania,
- strategii promocji
- realizacja strategii oferowania
- sposoby i formy prezentacji oferty
- oddziaływanie na partnera po złożeniu oferty
8.STUDIUM PRZYPADKU
- prezentacja przykładów ofertowania z praktyki polskich firm
9.ROZWÓJ PRODUKTU EKSPORTOWEGO POPRZEZ INNOWACYJNOŚĆ
- rola innowacji w rozwijaniu eksportu
- studium przypadku
Cena:
Koszt udziału w szkoleniu wynosi 180 PLN i obejmuje:
- udział w szkoleniu ( 17 godzin zajęć dydaktycznych )
- komplet materiałów szkoleniowych w formie książkowej i elektronicznej,
- certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
- przerwy kawowe i posiłki obiadowe
- konsultacje poszkoleniowe
Terminy realizacji: /do wyboru/
14 - 15 czerwca 2007 r. lub 30 czerwca - 1 lipca 2007 r
W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt.
tel.: + 48 22 83 01 317
tel. kom.: +48 607 797 168
fax: +48 22 83 00 039