eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Skuteczny plan marketingowy - konstruowanie i ewaluacja - EFS

Zaplanowanie strategii marketingowej polega na najkorzystniejszym doborze zasobów i kadry do realizacji celów przedsiębiorstwa, tak aby stworzyć efektywną politykę firmy w zakresie produktu, ceny, dystrybucji i promocji. Ustalając strategię marketingową należy podjąć decyzję:

  • na jakim rynku będzie działać firma?
  • jak będzie oddziaływać na nabywców?
  • w jaki sposób będzie konkurować z innymi firmami?

Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom:

  • dokonać optymalnego wyboru form i metod działań marketingowych wraz z pomiarem ich rentowności
  • usystematyzować wiedzę na temat podejmowanych działań marketingowych, skoordynowanych z całościową strategią firmy
  • przygotować strategie ofertowania, która będzie pomocna w wejściu na nowy rynek eksportowy,

Program szkolenia:

1.ROLA I STRUKTURA PLANU MARKETINGOWEGO

  • znaczenie planu dla działalności marketingowej firmy
  • obowiązkowe elementy planu
  • sporządzanie i zatwierdzanie projektu planu

2. PRZEKROJE I TECHNIKI ANALIZY RYNKU

  • opracowanie analizy nabywców
  • prowadzenie analizy popytu
  • dobra analiza konkurencji
  • rozszyfrowanie najbliższego konkurenta na rynku (ćwiczenie)

3.ŹRÓDŁA INFORMACJI RYNKOWEJ DLA EKSPORTERÓW

  • ustalanie potrzeb informacyjnych związanych z eksportem,
  • ocena zasobów informacyjnych firmy
  • zewnętrzne źródła informacji rynkowej
  • instytucje mogące być potencjalnym źródłem informacji

4.USTALENIE POZYCJI KONKURENCYJNEJ NA RYNKU DOCELOWYM

  • budowanie przewag konkurencyjnych:
  • benchmarking jako metoda służąca poprawie konkurencyjności
  • badanie rynku na potrzeby przygotowania oferty eksportowej

5.KONCEPCJA MARKETINGU MIX W ODNIESIENIU DO TOWARÓW I USŁUG

  • produkt i jego bezpośrednie wyposażenie
  • opakowanie produktu / rodzaj i jakość świadczonych usług cena i warunki transakcji

6.CHARAKTERYSTYKA INSTRUMENTÓW ODDZIAŁYWANIA NA RYNEK (FORMUŁA "8xP")

  • promocja towarów / usług oraz pozyskanie klientów,
  • kanały dystrybucji towarów / kanały dotarcia z usługa do klienta
  • polityka personalna
  • obsługa techniczna (serwis)
  • tradycja gospodarcza na danym rynku

7.ZASTOSOWANIE KONCEPCJI MARKETING MIX W PRAKTYCE

  • budowa strategii ofertowania uwzględniającej specyfikę rynku eksportowego
  • budowa strategii produktu, strategii cen eksportowych, strategii dystrybucji, strategii opakowania,
  • strategii promocji
  • realizacja strategii oferowania
  • sposoby i formy prezentacji oferty
  • oddziaływanie na partnera po złożeniu oferty

8.STUDIUM PRZYPADKU

  • prezentacja przykładów ofertowania z praktyki polskich firm

9.ROZWÓJ PRODUKTU EKSPORTOWEGO POPRZEZ INNOWACYJNOŚĆ

  • rola innowacji w rozwijaniu eksportu
  • studium przypadku


Cena:
Koszt udziału w szkoleniu wynosi 180 PLN i obejmuje:

  • udział w szkoleniu ( 17 godzin zajęć dydaktycznych )
  • komplet materiałów szkoleniowych w formie książkowej i elektronicznej,
  • certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • przerwy kawowe i posiłki obiadowe
  • konsultacje poszkoleniowe

Terminy realizacji: /do wyboru/
14 - 15 czerwca 2007 r. lub 30 czerwca - 1 lipca 2007 r

W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt.
tel.: + 48 22 83 01 317
tel. kom.: +48 607 797 168
fax: +48 22 83 00 039

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: