eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Skuteczny prospecting - sztuka zdobywania nowych i odzyskiwania utraconych klientów

Podczas warsztatów odpowiemy m.in. na pytania:

  • jak przekonać klienta do skorzystania z oferty naszej firmy oraz sprawić aby stał się jej lojalnym i długotrwałym odbiorcą?
  • co tak naprawdę decyduje o sukcesie sprzedaży?
  • jak zorganizować działania prospectingowe oraz jaki jest ich zakres?
  • czy w firmie wykorzystywane są wszystkie możliwe źródła dotarcia do nowych klientów?

Dzięki udziałowi w zajęciach uczestnicy:

  • nauczą się planować działania prospectingowe pozwalające na budowanie baz potencjalnych klientów
  • poznają metody analizy oferty własnej w porównaniu z ofertą konkurencji
  • dowiedzą się jak odpowiednio zmotywować klientów do podjęcia decyzji o zakupie oferowanego produktu lub usługi

Metodologia zajęć:
Zajęcia mają charakter interaktywnych mini-wykładów znajdujących odzwierciedlenie i rozwinięcie w wielu ćwiczeniach praktycznych, analizach przypadków oraz symulacjach wydarzeń handlowych. Dzięki warsztatowej formie zajęć uczestnicy nauczą się identyfikować oraz stosować w praktyce strategie pozyskania nowych oraz odzyskania utraconych Klientów.

Osoby prowadzące:

JANUSZ BUZEK - Specjalista w zakresie zarządzania zespołami pracowniczymi, metodologii zmian organizacyjnych, komunikacji, negocjacji handlowych oraz technik sprzedaży i pozyskiwania klientów. Kierownik licznych projektów doradczych z w/w zakresów, a także Członek Śląskiego Stowarzyszenia Firm Konsultingowych.

KAZIMIERZ F. NALEPA - Doradca, trener i coach z ponad 20-letnim stażem w pracach dla biznesu. Specjalista w zakresie konsultingu, szkoleń oraz treningów w obszarach zarządzania, sprzedaży, negocjacji oraz komunikacji w strukturach społecznych.

Każdy uczestnik szkolenia ma możliwość skorzystania z bezpłatnej 14-dniowej e-prenumeraty. Więcej informacji.

Program:

1. PROSPECTING W PROCESIE SPRZEDAŻY

  • Charakterystyka procesu sprzedaży
  • Rola prospectingu w procesie sprzedaży
  • Kto nie lubi stosować działań prospectingowych i dlaczego?
  • Nastawienia sprzedawców i umiejętności potrzebne do wdrożenia skutecznego prospectingu
  • Techniki prospectingu - budowanie systemu potencjalnych klientów
  • Kogo szukamy - portret klienta? - WARSZTATY
    • gdzie szukać potencjalnych klientów? - określanie grupy odbiorców docelowych
    • skuteczne metody dotarcia do potencjalnych klientów
    • przygotowanie się do kontaktu z klientem
    • diagnozowanie złożonych potrzeb klienta
    • umiejętności potrzebne w różnych formach pierwszego kontaktu z klientem
  • Prospecting i co dalej?

2. DLACZEGO LUDZIE KUPUJĄ? - PRAWDZIWE MOTYWY DOKONYWANIA ZAKUPÓW PRZEZ KLIENTÓW

  • Typologia klientów
    • charakterystyki klientów
    • motywacja do zakupów
    • istotne zachowania klienta w sytuacji wyboru i dokonania decyzji o zakupie - jak zrozumieć tok myślenia klienta?
    • hierarchia potrzeb i sposoby ich zaspokojenia
    • co może hamować klienta? - obawy i niepokoje klientów
    • reakcje klienta na informacje i zachowania sprzedającego
ĆWICZENIA - Dotarcie do motywacji określonego klienta


3. POZYCJA FIRMY I JEJ PRODUKTÓW ORAZ USŁUG NA TLE KONKURENCJI

  • Analiza oferty własnej w porównaniu do oferty konkurencji i innych firm
  • Jak przekonać Klienta do naszej oferty?
    • sprzedaż usług a sprzedaż produktu - jak dopasować strategie sprzedaży do naszej oferty?
    • analiza korzyści - jakie korzyści odnoszą klienci korzystając z produktów naszej firmy?
    • czy lepiej sprzedawać produkt czy „korzyści”? - język korzyści a język produktu
    • spełnianie obietnic
    • czy informacja dociera do klienta i czy jest dla niego czytelna?
  • Pozycjonowanie produktu, czyli gdzie są nasze produkty?

4. WYBRANE MODELE SPRZEDAŻY - JAKI MODEL NAJLEPIEJ PASUJE DO TWOJEJ FIRMY? - WARSZTATY

  • Model prospectingu
  • Model sprzedaży
  • Model obsługi klienta

5. KLIENT W STRATEGII MARKETINGOWEJ FIRMY - FILARY CRM

  • Skuteczne działania marketingowe w warunkach nasilającej się rywalizacji
    • zniechęcenie i przyzwyczajenie klienta oraz sposoby niwelacji tej bariery
  • Strategia działania firmy na tle działań konkurentów
    • firmowa strategia plasowania - czym mamy się wyróżniać wśród konkurentów
    • unikalne przewagi konkurencyjne
    • działania konkurentów i metody obrony
  • Proces tworzenia wartości dla klienta
  • Proces kształtowania i podtrzymywania lojalności klienta
  • Współczesny klient a skuteczne działania marketingowe
  • Cykl życia klienta - jak analizować wartość klientów
  • Rodzaje i wybór strategii CRM
  • Budowa zadowolenie klienta, analiza satysfakcji klientów oraz „troska o klienta” (Customer Care)
    • metody badania satysfakcji klientów
    • sposoby praktycznego wykorzystania pozyskanych informacji
    • budowa lojalności klientów
    • utrzymanie stałego kontaktu z klientem
  • Strategia pojedynczego kontaktu

6. SEGMENTACJA RYNKU - GDZIE SZUKAĆ KLIENTÓW?

  • Jakie informacje wykorzystać podczas procesu poszukiwania klientów?
  • W jaki sposób wykorzystać posiadane rekomendacje w celu zdobycia nowych klientów?
  • Jak nie sprawić aby klient czuł się osaczony?
  • Co robić, aby nie stracić dotychczasowych klientów?
  • Jak „obudzić uśpionych” klientów?
  • Jak odzyskać utraconych klientów?
  • Jak pozyskać klientów konkurencji?
  • Co tak naprawdę decyduje o sukcesie w sprzedaży?
WARSZTATY - zdobywanie nowych oraz odzyskiwanie utraconych klientów


7. ANALIZA MOŻLIWYCH ŹRÓDEŁ DOTARCIA DO KLIENTA - WARSZTATY

  • Czy wykorzystujemy wszystkie możliwości i siły sprzedażowe?
  • Organizacja dodatkowych sił sprzedaży i outsourcing
  • Jak docieramy do naszych klientów? - analiza korzyści z wykorzystania poszczególnych źródeł
    • reklama w prasie i w telewizji
    • sprzedaż przez Internet
    • telemarketing
    • faxvertising
    • franchising
    • export wyrobów własnych
    • programy lojalnościowe


Koszt szkolenia dla jednej osoby: 1380.00 zł brutto.

za zgłoszenie do dnia 2009-08-10 otrzymuje się 10.0% rabatu
za zgłoszenie więcej niż jednej osoby otrzymuje się 5.0% rabatu.

Szczegółowe informacje:
Global Business Center Sp. z o.o.
Tel.: (22) 830 05 91
Fax: (22) 830 05 04


Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: