-
Tytuł:
Skuteczny prospecting - sztuka zdobywania nowych i odzyskiwania utraconych klientów
- Kategoria: Marketing i Sprzedaż
- Cena: 1 380 PLN Teraz: 1 380 PLN
- Termin: 2009-08-31 - 2009-09-01
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Global Business Center Sp. z o.o.
Podczas warsztatów odpowiemy m.in. na pytania:
- jak przekonać klienta do skorzystania z oferty naszej firmy oraz sprawić aby stał się jej lojalnym i długotrwałym odbiorcą?
- co tak naprawdę decyduje o sukcesie sprzedaży?
- jak zorganizować działania prospectingowe oraz jaki jest ich zakres?
- czy w firmie wykorzystywane są wszystkie możliwe źródła dotarcia do nowych klientów?
Dzięki udziałowi w zajęciach uczestnicy:
- nauczą się planować działania prospectingowe pozwalające na budowanie baz potencjalnych klientów
- poznają metody analizy oferty własnej w porównaniu z ofertą konkurencji
- dowiedzą się jak odpowiednio zmotywować klientów do podjęcia decyzji o zakupie oferowanego produktu lub usługi
Metodologia zajęć:
Zajęcia mają charakter interaktywnych mini-wykładów znajdujących odzwierciedlenie i rozwinięcie w wielu ćwiczeniach praktycznych, analizach przypadków oraz symulacjach wydarzeń handlowych. Dzięki warsztatowej formie zajęć uczestnicy nauczą się identyfikować oraz stosować w praktyce strategie pozyskania nowych oraz odzyskania utraconych Klientów.
Osoby prowadzące:
JANUSZ BUZEK - Specjalista w zakresie zarządzania zespołami pracowniczymi, metodologii zmian organizacyjnych, komunikacji, negocjacji handlowych oraz technik sprzedaży i pozyskiwania klientów. Kierownik licznych projektów doradczych z w/w zakresów, a także Członek Śląskiego Stowarzyszenia Firm Konsultingowych.
KAZIMIERZ F. NALEPA - Doradca, trener i coach z ponad 20-letnim stażem w pracach dla biznesu. Specjalista w zakresie konsultingu, szkoleń oraz treningów w obszarach zarządzania, sprzedaży, negocjacji oraz komunikacji w strukturach społecznych.
Każdy uczestnik szkolenia ma możliwość skorzystania z bezpłatnej 14-dniowej e-prenumeraty. Więcej informacji.
Program:
1. PROSPECTING W PROCESIE SPRZEDAŻY
- Charakterystyka procesu sprzedaży
- Rola prospectingu w procesie sprzedaży
- Kto nie lubi stosować działań prospectingowych i dlaczego?
- Nastawienia sprzedawców i umiejętności potrzebne do wdrożenia skutecznego prospectingu
- Techniki prospectingu - budowanie systemu potencjalnych klientów
- Kogo szukamy - portret klienta? - WARSZTATY
- gdzie szukać potencjalnych klientów? - określanie grupy odbiorców docelowych
- skuteczne metody dotarcia do potencjalnych klientów
- przygotowanie się do kontaktu z klientem
- diagnozowanie złożonych potrzeb klienta
- umiejętności potrzebne w różnych formach pierwszego kontaktu z klientem
- Prospecting i co dalej?
2. DLACZEGO LUDZIE KUPUJĄ? - PRAWDZIWE MOTYWY DOKONYWANIA ZAKUPÓW PRZEZ KLIENTÓW
- Typologia klientów
- charakterystyki klientów
- motywacja do zakupów
- istotne zachowania klienta w sytuacji wyboru i dokonania decyzji o zakupie - jak zrozumieć tok myślenia klienta?
- hierarchia potrzeb i sposoby ich zaspokojenia
- co może hamować klienta? - obawy i niepokoje klientów
- reakcje klienta na informacje i zachowania sprzedającego
3. POZYCJA FIRMY I JEJ PRODUKTÓW ORAZ USŁUG NA TLE KONKURENCJI
- Analiza oferty własnej w porównaniu do oferty konkurencji i innych firm
- Jak przekonać Klienta do naszej oferty?
- sprzedaż usług a sprzedaż produktu - jak dopasować strategie sprzedaży do naszej oferty?
- analiza korzyści - jakie korzyści odnoszą klienci korzystając z produktów naszej firmy?
- czy lepiej sprzedawać produkt czy „korzyści”? - język korzyści a język produktu
- spełnianie obietnic
- czy informacja dociera do klienta i czy jest dla niego czytelna?
- Pozycjonowanie produktu, czyli gdzie są nasze produkty?
4. WYBRANE MODELE SPRZEDAŻY - JAKI MODEL NAJLEPIEJ PASUJE DO TWOJEJ FIRMY? - WARSZTATY
- Model prospectingu
- Model sprzedaży
- Model obsługi klienta
5. KLIENT W STRATEGII MARKETINGOWEJ FIRMY - FILARY CRM
- Skuteczne działania marketingowe w warunkach nasilającej się rywalizacji
- zniechęcenie i przyzwyczajenie klienta oraz sposoby niwelacji tej bariery
- Strategia działania firmy na tle działań konkurentów
- firmowa strategia plasowania - czym mamy się wyróżniać wśród konkurentów
- unikalne przewagi konkurencyjne
- działania konkurentów i metody obrony
- Proces tworzenia wartości dla klienta
- Proces kształtowania i podtrzymywania lojalności klienta
- Współczesny klient a skuteczne działania marketingowe
- Cykl życia klienta - jak analizować wartość klientów
- Rodzaje i wybór strategii CRM
- Budowa zadowolenie klienta, analiza satysfakcji klientów oraz „troska o klienta” (Customer Care)
- metody badania satysfakcji klientów
- sposoby praktycznego wykorzystania pozyskanych informacji
- budowa lojalności klientów
- utrzymanie stałego kontaktu z klientem
- Strategia pojedynczego kontaktu
6. SEGMENTACJA RYNKU - GDZIE SZUKAĆ KLIENTÓW?
- Jakie informacje wykorzystać podczas procesu poszukiwania klientów?
- W jaki sposób wykorzystać posiadane rekomendacje w celu zdobycia nowych klientów?
- Jak nie sprawić aby klient czuł się osaczony?
- Co robić, aby nie stracić dotychczasowych klientów?
- Jak „obudzić uśpionych” klientów?
- Jak odzyskać utraconych klientów?
- Jak pozyskać klientów konkurencji?
- Co tak naprawdę decyduje o sukcesie w sprzedaży?
7. ANALIZA MOŻLIWYCH ŹRÓDEŁ DOTARCIA DO KLIENTA - WARSZTATY
- Czy wykorzystujemy wszystkie możliwości i siły sprzedażowe?
- Organizacja dodatkowych sił sprzedaży i outsourcing
- Jak docieramy do naszych klientów? - analiza korzyści z wykorzystania poszczególnych źródeł
- reklama w prasie i w telewizji
- sprzedaż przez Internet
- telemarketing
- faxvertising
- franchising
- export wyrobów własnych
- programy lojalnościowe
Koszt szkolenia dla jednej osoby: 1380.00 zł brutto.
za zgłoszenie do dnia 2009-08-10 otrzymuje się 10.0% rabatu
za zgłoszenie więcej niż jednej osoby otrzymuje się 5.0% rabatu.
Szczegółowe informacje:
Global Business Center Sp. z o.o.
Tel.: (22) 830 05 91
Fax: (22) 830 05 04