-
Tytuł:
Sprzedawca Reklam Internetowych z egzaminem potwierdzającym posiadanie kwalifikacji zawodowych
- Kategoria: Marketing i Sprzedaż
- Cena: 3 500 + VAT PLN Teraz: 3 500 + VAT PLN
- Termin: 2011-06-11 - 2011-07-24
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: INFOR Training Sp. z o.o.
Cel szkolenia
- przygotowanie uczestnika do pracy na stanowisku sprzedawcy reklam internetowych
- poszerzenie wiedzy nt. rynku reklamy internetowej, rodzajów reklam, budowaniu kampanii, modeli rozliczeń, aktualnych praktyk i trendów, potrzebnego słownictwa
- nabycie umiejętności przygotowywania standardowych i niestandardowych ofert reklamowych, prowadzenia rozmów handlowych, podstaw negocjacji, współpracy na linii wydawca – reklamodawca
- kształtowanie właściwych nawyków sprzedażowych będących podstawą sukcesów krótko- i długoterminowych
Korzyści dla uczestników
- zdobycie wiedzy i umiejętności praktycznych związanych ze sprzedażą reklam internetowych
- przygotowanie do wykonywania pracy w charakterze sprzedawcy reklam internetowych
- profesjonalizacja sprzedaży reklam internetowych, pozyskiwania i utrzymywania klientów
Po ukończeniu kursu istnieje możliwość przystąpienia do egzaminu oceniającego poziom wiedzy zdobytej podczas zajęć. Po jego pozytywnym zaliczeniu uczestnik otrzymuje zaświadczenie potwierdzające posiadanie kwalifikacji zawodowych w obrębie zawodu Sprzedawca Reklam Internetowych – kod zawodu 333906 (podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI I NAUKI z dnia 3 lutego 2006r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych oraz ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ z dnia 27 kwietnia 2010 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania)
Profil uczestnika
- osoby planujące podjęcie pracy związanej ze sprzedażą reklam internetowych
- pracownicy zajmujący się sprzedażą reklam w Internecie lub nadzorujący taką sprzedaż
- osoby pragnące zdobyć kompleksową wiedzę na temat funkcjonowania rynku i metod sprzedaży reklam internetowych
Metodologia
Warsztaty interaktywny, mini-wykłady, ćwiczenia praktyczne, dyskusje, case study, testy autodiagnostyczne, zajęcia komputerowe.
PROGRAM:
Sesja I – 11-12 czerwca 2011
I. SPRZEDAWCA REKLAM INTERNETOWYCH
- rola, zakres obowiązków
- wymagane kompetencje
- perspektywy zatrudnienia i rozwoju
II. RYNEK REKLAMY INTERNETOWEJ W POLSCE
- wprowadzenie
- potencjał rynku
- perspektywa rynku
- trendy Światowe
III. GŁÓWNI GRACZE NA RYNKU REKLAMY
- portale
- sieci społecznościowe
- wyszukiwarki
- wydawcy (wortale, strony www, gazety, itd.)
- inni
IV. PRZEGLĄD POLSKICH SIECI REKLAMOWYCH I WYDAWCÓW
- pakiety zasięgowe
- pakiety tematyczne
V. FORMY REKLAMY INTERNETOWEJ
- billboard
- sky
- rectamgle
- formy Layerowe
- inne
- perspektywy
VI. CENY REKLAM INTERNETOWYCH
- tworzenie cennika
- przykładowe cenniki
- polityka cenowa
- ewolucja cen na rynku
VII. WYDATKI NA REKLAMĘ W POLSCE
- wydatki na reklamę - wprowadzenie
- wydatki na reklamę internetową
- struktura wydatków, trendy
- typowe budżety reklamowe
VIII. MODELE ROZLICZEŃ REKLAMY INTERNETOWEJ
- CPM
- Efekt (CPC, CPL, CPA, CPS, inne)
- Hybrydy
- FlatFee
IX. PLANOWANIE KAMPANII DLA KLIENTA Z UŻYCIEM RÓŻNYCH MODELI ROZLICZEŃ
- budżet 5.000 PLN
- budżet 10.000 PLN
- budżet 50.000 PLN
Sesja II – 25-26 czerwca 2011
X. MARKETING W WYSZUKIWARKACH
- linki txtowe
- reklamy graficzne
- Google – produkty: AdSense, AdWords
- inne:
- Netsprint
- Adkontekst
- pozostałe
XI. REKLAMA W SERWISACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
- Nk.pl
- Facebook.com
- Inne
XII. KLIENT REKLAMY INTERNETOWEJ
- segmentacja rynku usług reklamowych
- charakterystyka potrzeb różnych segmentów i typów klientów
- domy medialne
- kontakt z klientem ukierunkowany na diagnozę potrzeb
- „wchodzenie w buty klienta”
XIII. PLANOWANIE KAMPANII REKLAMOWYCH I MEDIALNYCH W INTERNECIE
- zasady planowanie kampanii
- dobór najlepszych form reklamowych i medialnych na przykładzie:
- banku (konto oszczędnościowe)
- karmy dla psów
- szkolenia z księgowościXIV. STATYSTYKI
- MegaPanel – jak mierzony jest Internet – omówienie badań MegaPanel
- systemy statystyczne – omówienie:
- Gemius Traffic
- Google Analitycs
XV. TERMINY I MIERNIKI ZWIĄZANE Z REKLAMĄ INTERNETOWĄ
- przegląd najważniejszych terminów i pojęć związanych z Internetem i reklamą internetową
- żargon branżowy
- wskaźniki efektywności reklamy internetowej
- obliczanie efektywności kampanii internetowych
XVI. SPRZEDAŻ PRODUKTÓW INTERNETOWYCH
- przygotowywanie wycen:
- praca z Excelem
- rabaty w Internecie – 65% to nie za mało!
- Power Point – jak przygotować prezentację oferty
- wizualizacje produktów internetowych
- kampanie niestandardowe
Sesja III - 9-10 lipca 2011
XVII. OFERTOWANIE
- zasady, sposoby i narzędzia ofertowania – podsumowanie
- zapytania ofertowe (min. 7 case’ów np. kampania nowego samochodu na portalu ogólnym wp.pl albo serwisie specjalistycznym)
- przygotowywanie ofert: przedmiot, wycena, rabaty, wizualizacja
XVIII. PREZENTACJA OFERTY
- przesyłanie oferty
- prezentacja osobista
- argumentowanie - cechy, zalety, korzyści, dowody
- kontakt telefoniczny
XIX. NEGOCJACJE
- pokonywanie obiekcji
- negocjacje cenowe
- cięcia i modyfikacje
- kreatywność
- zamykanie sprzedaży
XX. KONTRAKTACJA
- przygotowywanie umów
- wzory umów
- kluczowe regulacje prawne dot. rynku reklamy internetowej
- ograniczenia prawne i prawa autorskie dot. przekazywanych treści reklamowych
Sesja IV - 23-24 lipca 2011
XXI. DZIEŃ PRACY
- cele sprzedażowe
- plan dnia sprzedawcy reklam internetowych
- raportowanie
XXII. SPRZEDAŻ PASYWNA
- obsługa klienta
- zasady kontaktu telefonicznego i mailowego
- telefoniczna rozmowa przychodząca - krok po kroku
- kontakt mailowy – krok po kroku
- korespondencja pisemna
- CRM
XXIII. SPRZEDAŻ AKTYWNA
- Butem, Drutem, Siatą - sprzedaż bezpośrednia, telemarketing, mailing
- jak zacząć
- jak dotrzeć do właściwej osoby
- jak rozmawiać, korespondować
- jak sprzedać
- skuteczność akcji telemarketingowej - teoria karabinu maszynowego ver. teoria karabinu snajperskiego
- praca z CRM
XXIV. BUDOWANIE LOJALNOŚCI
- sposoby budowania lojalności z klientami
- tworzenie i pielęgnowanie relacji osobistych
- równowaga korzyści krótko- i długoterminowych
- „Hard Core” – trudne sytuacje szansą na świetlaną przyszłość
XXV. ZŁE I DOBRE PRAKTYKI
- „Czarna Lista” - najczęściej popełniane błędy w sprzedaży reklam internetowej
- „Biała Lista” – co robić, aby zarobić
XXVI. WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE ZATRUDNIENIA
- jak i gdzie szukać pracy
- jak się korzystnie zaprezentować (CV, rozmowa kwalifikacyjna)
- profil doskonałego sprzedawcy reklam internetowych - autodiagnoza
- jak się ekspresowo wdrożyć w obowiązki sprzedawcy reklam internetowych
Koszt uczestnictwa:
3500 zł + 23% VAT
3500 zł dla opłacających szkolenie w 70% lub całości ze środków publicznych
Terminy zajęć:
11-12 czerwca 2011
25-26 czerwca 2011
9-10 lipca 2011
23-24 lipca 2011
Szczegółowe informacje:
tel.: (22) 530 44 01
faks: (22) 530 43 09
Więcej informacji na stronie organizatora: