eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Sprzedawca Reklam Internetowych z egzaminem potwierdzającym posiadanie kwalifikacji zawodowych

Cel szkolenia

  • przygotowanie uczestnika do pracy na stanowisku sprzedawcy reklam internetowych
  • poszerzenie wiedzy nt. rynku reklamy internetowej, rodzajów reklam, budowaniu kampanii, modeli rozliczeń, aktualnych praktyk i trendów, potrzebnego słownictwa
  • nabycie umiejętności przygotowywania standardowych i niestandardowych ofert reklamowych, prowadzenia rozmów handlowych, podstaw negocjacji, współpracy na linii wydawca – reklamodawca
  • kształtowanie właściwych nawyków sprzedażowych będących podstawą sukcesów krótko- i długoterminowych

Korzyści dla uczestników

  • zdobycie wiedzy i umiejętności praktycznych związanych ze sprzedażą reklam internetowych
  • przygotowanie do wykonywania pracy w charakterze sprzedawcy reklam internetowych
  • profesjonalizacja sprzedaży reklam internetowych, pozyskiwania i utrzymywania klientów

Po ukończeniu kursu istnieje możliwość przystąpienia do egzaminu oceniającego poziom wiedzy zdobytej podczas zajęć. Po jego pozytywnym zaliczeniu uczestnik otrzymuje zaświadczenie potwierdzające posiadanie kwalifikacji zawodowych w obrębie zawodu Sprzedawca Reklam Internetowych – kod zawodu 333906 (podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI I NAUKI z dnia 3 lutego 2006r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych oraz ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ z dnia 27 kwietnia 2010 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania)

Profil uczestnika

  • osoby planujące podjęcie pracy związanej ze sprzedażą reklam internetowych
  • pracownicy zajmujący się sprzedażą reklam w Internecie lub nadzorujący taką sprzedaż
  • osoby pragnące zdobyć kompleksową wiedzę na temat funkcjonowania rynku i metod sprzedaży reklam internetowych

Metodologia
Warsztaty interaktywny, mini-wykłady, ćwiczenia praktyczne, dyskusje, case study, testy autodiagnostyczne, zajęcia komputerowe.

PROGRAM:

Sesja I – 11-12 czerwca 2011

I. SPRZEDAWCA REKLAM INTERNETOWYCH

  • rola, zakres obowiązków
  • wymagane kompetencje
  • perspektywy zatrudnienia i rozwoju

II. RYNEK REKLAMY INTERNETOWEJ W POLSCE

  • wprowadzenie
  • potencjał rynku
  • perspektywa rynku
  • trendy Światowe

III. GŁÓWNI GRACZE NA RYNKU REKLAMY

  • portale
  • sieci społecznościowe
  • wyszukiwarki
  • wydawcy (wortale, strony www, gazety, itd.)
  • inni

IV. PRZEGLĄD POLSKICH SIECI REKLAMOWYCH I WYDAWCÓW

  • pakiety zasięgowe
  • pakiety tematyczne

V. FORMY REKLAMY INTERNETOWEJ

  • billboard
  • sky
  • rectamgle
  • formy Layerowe
  • inne
  • perspektywy

VI. CENY REKLAM INTERNETOWYCH

  • tworzenie cennika
  • przykładowe cenniki
  • polityka cenowa
  • ewolucja cen na rynku

VII. WYDATKI NA REKLAMĘ W POLSCE

  • wydatki na reklamę - wprowadzenie
  • wydatki na reklamę internetową
  • struktura wydatków, trendy
  • typowe budżety reklamowe

VIII. MODELE ROZLICZEŃ REKLAMY INTERNETOWEJ

  • CPM
  • Efekt (CPC, CPL, CPA, CPS, inne)
  • Hybrydy
  • FlatFee

IX. PLANOWANIE KAMPANII DLA KLIENTA Z UŻYCIEM RÓŻNYCH MODELI ROZLICZEŃ

  • budżet 5.000 PLN
  • budżet 10.000 PLN
  • budżet 50.000 PLN

Sesja II – 25-26 czerwca 2011

X. MARKETING W WYSZUKIWARKACH

  • linki txtowe
  • reklamy graficzne
  • Google – produkty: AdSense, AdWords
  • inne:
  • Netsprint
  • Adkontekst
  • pozostałe

XI. REKLAMA W SERWISACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

  • Nk.pl
  • Facebook.com
  • Inne

XII. KLIENT REKLAMY INTERNETOWEJ

  • segmentacja rynku usług reklamowych
  • charakterystyka potrzeb różnych segmentów i typów klientów
  • domy medialne
  • kontakt z klientem ukierunkowany na diagnozę potrzeb
  • „wchodzenie w buty klienta”

XIII. PLANOWANIE KAMPANII REKLAMOWYCH I MEDIALNYCH W INTERNECIE

  • zasady planowanie kampanii
  • dobór najlepszych form reklamowych i medialnych na przykładzie:
  • banku (konto oszczędnościowe)
  • karmy dla psów
  • szkolenia z księgowościXIV. STATYSTYKI
  • MegaPanel – jak mierzony jest Internet – omówienie badań MegaPanel
  • systemy statystyczne – omówienie:
  • Gemius Traffic
  • Google Analitycs

XV. TERMINY I MIERNIKI ZWIĄZANE Z REKLAMĄ INTERNETOWĄ

  • przegląd najważniejszych terminów i pojęć związanych z Internetem i reklamą internetową
  • żargon branżowy
  • wskaźniki efektywności reklamy internetowej
  • obliczanie efektywności kampanii internetowych

XVI. SPRZEDAŻ PRODUKTÓW INTERNETOWYCH

  • przygotowywanie wycen:
  • praca z Excelem
  • rabaty w Internecie – 65% to nie za mało!
  • Power Point – jak przygotować prezentację oferty
  • wizualizacje produktów internetowych
  • kampanie niestandardowe

Sesja III - 9-10 lipca 2011

XVII. OFERTOWANIE

  • zasady, sposoby i narzędzia ofertowania – podsumowanie
  • zapytania ofertowe (min. 7 case’ów np. kampania nowego samochodu na portalu ogólnym wp.pl albo serwisie specjalistycznym)
  • przygotowywanie ofert: przedmiot, wycena, rabaty, wizualizacja

XVIII. PREZENTACJA OFERTY

  • przesyłanie oferty
  • prezentacja osobista
  • argumentowanie - cechy, zalety, korzyści, dowody
  • kontakt telefoniczny

XIX. NEGOCJACJE

  • pokonywanie obiekcji
  • negocjacje cenowe
  • cięcia i modyfikacje
  • kreatywność
  • zamykanie sprzedaży

XX. KONTRAKTACJA

  • przygotowywanie umów
  • wzory umów
  • kluczowe regulacje prawne dot. rynku reklamy internetowej
  • ograniczenia prawne i prawa autorskie dot. przekazywanych treści reklamowych

Sesja IV - 23-24 lipca 2011

XXI. DZIEŃ PRACY

  • cele sprzedażowe
  • plan dnia sprzedawcy reklam internetowych
  • raportowanie

XXII. SPRZEDAŻ PASYWNA

  • obsługa klienta
  • zasady kontaktu telefonicznego i mailowego
  • telefoniczna rozmowa przychodząca - krok po kroku
  • kontakt mailowy – krok po kroku
  • korespondencja pisemna
  • CRM

XXIII. SPRZEDAŻ AKTYWNA

  • Butem, Drutem, Siatą - sprzedaż bezpośrednia, telemarketing, mailing
  • jak zacząć
  • jak dotrzeć do właściwej osoby
  • jak rozmawiać, korespondować
  • jak sprzedać
  • skuteczność akcji telemarketingowej - teoria karabinu maszynowego ver. teoria karabinu snajperskiego
  • praca z CRM

XXIV. BUDOWANIE LOJALNOŚCI

  • sposoby budowania lojalności z klientami
  • tworzenie i pielęgnowanie relacji osobistych
  • równowaga korzyści krótko- i długoterminowych
  • „Hard Core” – trudne sytuacje szansą na świetlaną przyszłość

XXV. ZŁE I DOBRE PRAKTYKI

  • „Czarna Lista” - najczęściej popełniane błędy w sprzedaży reklam internetowej
  • „Biała Lista” – co robić, aby zarobić

XXVI. WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE ZATRUDNIENIA

  • jak i gdzie szukać pracy
  • jak się korzystnie zaprezentować (CV, rozmowa kwalifikacyjna)
  • profil doskonałego sprzedawcy reklam internetowych - autodiagnoza
  • jak się ekspresowo wdrożyć w obowiązki sprzedawcy reklam internetowych


Koszt uczestnictwa:
3500 zł + 23% VAT
3500 zł dla opłacających szkolenie w 70% lub całości ze środków publicznych

Terminy zajęć:
11-12 czerwca 2011
25-26 czerwca 2011
9-10 lipca 2011
23-24 lipca 2011

Szczegółowe informacje:
tel.: (22) 530 44 01
faks: (22) 530 43 09


Więcej informacji na stronie organizatora:

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: