eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Sukces w funkcji lidera - 6 kluczowych umiejętności w zarządzaniu i kierowaniu
  • Tytuł:

    Sukces w funkcji lidera - 6 kluczowych umiejętności w zarządzaniu i kierowaniu

  • Kategoria: Inne
  • Cena: 1 580 PLN Teraz: 1 580 PLN
  • Termin: 2009-10-15 - 2009-10-16
  • Miejsce: / mazowieckie
  • Organizator: Global Business Center Sp. z o.o.

Bycie liderem jest sztuką - wygrywa ten kto posiada umiejętności szybkiego dostosowania działania do zaistniałych okoliczności i potrafi skutecznie je modyfikować. Wszechstronność kompetencji, jakie posiada lider gwarantuje sukces oraz skuteczność w zarządzaniu.

W trakcie warsztatów odpowiemy m. in. na pytania:

  • jakie cele i kompetencje są istotne dla kreowania lepszych wyników w zarządzaniu?
  • jak znaleźć i wykorzystać mocne strony pracowników?
  • jak być asertywnym oraz jak wyrażać swoje prośby i opinie?
  • jak być odpornym na wpływ i manipulację innych, a także jak efektywnie zarządzać stresem?
  • jak umiejętnie przedstawić członkom zespołu cele, angażować i odpowiednio ich motywować?

Uczestnicy poprzez udział w ćwiczeniach i grach symulacyjnych zdobędą umiejętności wspomagające rozwój jednostki i całego zespołu oraz poznają skuteczność metod motywowania, zarządzania i kierowania zespołem.

Warsztaty skierowane są do osób zajmujących kierownicze stanowiska w przedsiębiorstwach prywatnych, państwowych i administracji publicznej, które chciałyby wypracować i nabyć umiejętności przywódcze oraz skutecznie wykorzystać swój indywidualny potencjał zawodowy w zarządzaniu i kierowaniu zespołem.

Osoby prowadzące:

KAZIMIERZ F. NALEPA - Doradca, trener i coach z ponad 20 - letnim stażem w pracach dla biznesu i administracji państwowej. Zajmuje się strategicznym i operacyjnym zarządzaniem, problematyką efektywnego użycia władzy oraz efektywnością działań organizacji. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu projektów rozwoju kompetencji interpersonalnych, jak również indywidualnych treningów i coachingów.

JAN PRZEWOŹNIK - Doświadczony trener i szkoleniowiec, psycholog. Specjalizuje się m.in. w prowadzeniu warsztatów z komunikacji, motywacji, umiejętności radzenia sobie ze stresem, asertywności, konstruktywnego zarządzania konfliktami oraz efektywnej współpracy w zespołach.

Program

1. SUKCES W ZARZĄDZANIU I KIEROWANIU

  • Czym się różni lider w firmie, instytucji i urzędzie?
  • Trzy wymiary skuteczności lidera
  • Za co nas cenią w firmie prywatnej, państwowej oraz administracji publicznej?
  • Czy każdy ma być liderem? - najnowsze trendy w zarządzaniu dotyczące kierowania zespołem
  • Jak znaleźć i wykorzystać mocne strony pracowników?
  • O talentach słów kilka - w czym najlepsi są najlepsi w moim zespole?

2. SZEŚĆ KLUCZOWYCH UMIEJĘTNOŚCI LIDERA

  • Zarządzanie czasem swoim i całego zespołu
  • Delegowanie zadań i wyznaczanie celów
  • Asertywność, czyli przyjazna stanowczość
  • Motywowanie pracowników
  • Umiejętne wywieranie wpływu
  • Radzenie sobie ze stresem

3. PROFILE SKUTECZNOŚCI LIDERA

  • Cechy wrodzone i trening
  • Co wpływa na skuteczność zarządzania?

4. PLANOWANIE I ORGANIZACJA PRACY WŁASNEJ I CAŁEGO ZESPOŁU

  • Efektywne planowanie i sztuka doboru priorytetów
  • Zarządzaniem czasem pracy zespołu: efektywne zarządzanie czasem własnym i zespołu; problemy związane z podziałem czasu między grupy obowiązków
  • Zasady organizacji pracy zespołu - integracja i funkcjonowanie zespołu zadaniowego
Ćwiczenie - „Efektywne zaplanowanie pracy zespołu”


5. WYZNACZANIE CELÓW ORAZ DELEGOWANIE ZADAŃ JAKO NARZĘDZIE W KIEROWANIU ZESPOŁEM

  • Metodologia stawiania celów
  • Wykorzystanie zarządzania przez cele w kierowaniu zespołem
  • Jak delegować zadania, aby stały się one czynnikiem motywującym a nie frustrującym?
  • Delegowanie uprawnień
    • istota delegowania - korzyści i straty; przeszkody efektywnego delegowania
    • dynamika procesu delegowania - 4 cele delegowania
    • delegowanie a styl kierowania
Ćwiczenie - „Efektywne dopasowanie zadań do dojrzałości pracownika”


6. ROZWIJANIE PRACOWNIKÓW

  • Rodzaje narzędzi służących rozwojowi pracowników
  • Ocena umiejętności pracowników
  • Planowanie rozwoju pracownika
Ćwiczenie - „Profesjonalna informacja zwrotna”


7. ZASADY WYSOKIEJ SKUTECZNOŚCI

  • Administracja i biznes - specyfika roli lidera
  • Inteligencja i praktyka
  • Siedem poziomów korzyści
  • Polityczny wymiar działalności lidera

8. ASERTYWNOŚĆ I DYPLOMACJA W PRACY LIDERA

  • Prawa asertywności w sytuacji zawodowej: obszary asertywności; jak bardzo jestem asertywny? sztuka bycia asertywnym
  • Asertywne wyrażanie opinii, ocen i próśb
  • Stanowcze wyrażanie odmowy bez wywoływania konfliktu
  • Przyjmowanie krytyki i ocen
Ćwiczenie - „Test - Mój profil asertywności”


9. MOTYWOWANIE W PRACY LIDERA

  • Motywowanie, jako narzędzie pracy lidera
  • Styl zarządzania a motywacja pracowników - analiza własnego stylu zarządzania - Warsztaty
    • konsekwencje nastawienia lidera - wzmacnianie zaangażowania i entuzjazmu
  • Teorie motywacji jako narzędzia operacyjne
  • Motywacja wewnętrzna i czynniki warunkujące skuteczne inspirowanie
  • Problem demotywacji
  • Umiejętności komunikacyjne - podstawy komunikacji a skuteczne motywowanie
Ćwiczenie - „Profile motywowania”


10. WYWIERANIE WPŁYWU - SKUTECZNOŚĆ I STRATEGIE WPŁYWU NA INNYCH

  • Komunikacja a wywieranie wpływu
  • Sygnały dominacji i podporządkowania, pozytywnego i negatywnego nastawienia do nadawcy
  • Podstawowe techniki manipulacji
  • Rodzaje argumentów perswazyjnych - gesty wzmacniające i sugerujące

11. STRES - SKUTECZNA WALKA W WARUNKACH PRACY

  • Zapobieganie wzrostowi stresu
  • Efektywne zarządzanie stresem
  • Kompetencje i strategie niezbędne dla zarządzania poziomem stresu
  • Praktyki kierowania wpływające na minimalizację stresu
  • Metody redukcji stresu lidera
Ćwiczenie - „Mapa stresu”


12. MONITOROWANIE I OCENA PRACY

  • Jak stosować narzędzia ułatwiające kontrolę działań zespołowych i indywidualnych?
  • Ocena formalna i nieformalna - bieżąca ocena pracy
  • Pochwały i uwagi
  • Wyciąganie wniosków
Ćwiczenie - „Opis sprawności działania organizacji”


Koszt szkolenia dla jednej osoby: 1580.00 zł brutto.
za zgłoszenie do dnia 2009-09-25 otrzymuje się 240.0zł rabatu
za zgłoszenie więcej niż jednej osoby otrzymuje się 5.0% rabatu.

Szczegółowe informacje:
Global Business Center Sp. z o.o.
Tel.: 022 830 05 91
Fax: (22) 830 05 04


Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: