-
Tytuł:
Sukces w funkcji lidera - 6 kluczowych umiejętności w zarządzaniu i kierowaniu
- Kategoria: Inne
- Cena: 1 580 PLN Teraz: 1 580 PLN
- Termin: 2009-10-15 - 2009-10-16
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Global Business Center Sp. z o.o.
Bycie liderem jest sztuką - wygrywa ten kto posiada umiejętności szybkiego dostosowania działania do zaistniałych okoliczności i potrafi skutecznie je modyfikować. Wszechstronność kompetencji, jakie posiada lider gwarantuje sukces oraz skuteczność w zarządzaniu.
W trakcie warsztatów odpowiemy m. in. na pytania:
- jakie cele i kompetencje są istotne dla kreowania lepszych wyników w zarządzaniu?
- jak znaleźć i wykorzystać mocne strony pracowników?
- jak być asertywnym oraz jak wyrażać swoje prośby i opinie?
- jak być odpornym na wpływ i manipulację innych, a także jak efektywnie zarządzać stresem?
- jak umiejętnie przedstawić członkom zespołu cele, angażować i odpowiednio ich motywować?
Uczestnicy poprzez udział w ćwiczeniach i grach symulacyjnych zdobędą umiejętności wspomagające rozwój jednostki i całego zespołu oraz poznają skuteczność metod motywowania, zarządzania i kierowania zespołem.
Warsztaty skierowane są do osób zajmujących kierownicze stanowiska w przedsiębiorstwach prywatnych, państwowych i administracji publicznej, które chciałyby wypracować i nabyć umiejętności przywódcze oraz skutecznie wykorzystać swój indywidualny potencjał zawodowy w zarządzaniu i kierowaniu zespołem.
Osoby prowadzące:
KAZIMIERZ F. NALEPA - Doradca, trener i coach z ponad 20 - letnim stażem w pracach dla biznesu i administracji państwowej. Zajmuje się strategicznym i operacyjnym zarządzaniem, problematyką efektywnego użycia władzy oraz efektywnością działań organizacji. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu projektów rozwoju kompetencji interpersonalnych, jak również indywidualnych treningów i coachingów.
JAN PRZEWOŹNIK - Doświadczony trener i szkoleniowiec, psycholog. Specjalizuje się m.in. w prowadzeniu warsztatów z komunikacji, motywacji, umiejętności radzenia sobie ze stresem, asertywności, konstruktywnego zarządzania konfliktami oraz efektywnej współpracy w zespołach.
Program
1. SUKCES W ZARZĄDZANIU I KIEROWANIU
- Czym się różni lider w firmie, instytucji i urzędzie?
- Trzy wymiary skuteczności lidera
- Za co nas cenią w firmie prywatnej, państwowej oraz administracji publicznej?
- Czy każdy ma być liderem? - najnowsze trendy w zarządzaniu dotyczące kierowania zespołem
- Jak znaleźć i wykorzystać mocne strony pracowników?
- O talentach słów kilka - w czym najlepsi są najlepsi w moim zespole?
2. SZEŚĆ KLUCZOWYCH UMIEJĘTNOŚCI LIDERA
- Zarządzanie czasem swoim i całego zespołu
- Delegowanie zadań i wyznaczanie celów
- Asertywność, czyli przyjazna stanowczość
- Motywowanie pracowników
- Umiejętne wywieranie wpływu
- Radzenie sobie ze stresem
3. PROFILE SKUTECZNOŚCI LIDERA
- Cechy wrodzone i trening
- Co wpływa na skuteczność zarządzania?
4. PLANOWANIE I ORGANIZACJA PRACY WŁASNEJ I CAŁEGO ZESPOŁU
- Efektywne planowanie i sztuka doboru priorytetów
- Zarządzaniem czasem pracy zespołu: efektywne zarządzanie czasem własnym i zespołu; problemy związane z podziałem czasu między grupy obowiązków
- Zasady organizacji pracy zespołu - integracja i funkcjonowanie zespołu zadaniowego
5. WYZNACZANIE CELÓW ORAZ DELEGOWANIE ZADAŃ JAKO NARZĘDZIE W KIEROWANIU ZESPOŁEM
- Metodologia stawiania celów
- Wykorzystanie zarządzania przez cele w kierowaniu zespołem
- Jak delegować zadania, aby stały się one czynnikiem motywującym a nie frustrującym?
- Delegowanie uprawnień
- istota delegowania - korzyści i straty; przeszkody efektywnego delegowania
- dynamika procesu delegowania - 4 cele delegowania
- delegowanie a styl kierowania
6. ROZWIJANIE PRACOWNIKÓW
- Rodzaje narzędzi służących rozwojowi pracowników
- Ocena umiejętności pracowników
- Planowanie rozwoju pracownika
7. ZASADY WYSOKIEJ SKUTECZNOŚCI
- Administracja i biznes - specyfika roli lidera
- Inteligencja i praktyka
- Siedem poziomów korzyści
- Polityczny wymiar działalności lidera
8. ASERTYWNOŚĆ I DYPLOMACJA W PRACY LIDERA
- Prawa asertywności w sytuacji zawodowej: obszary asertywności; jak bardzo jestem asertywny? sztuka bycia asertywnym
- Asertywne wyrażanie opinii, ocen i próśb
- Stanowcze wyrażanie odmowy bez wywoływania konfliktu
- Przyjmowanie krytyki i ocen
9. MOTYWOWANIE W PRACY LIDERA
- Motywowanie, jako narzędzie pracy lidera
- Styl zarządzania a motywacja pracowników - analiza własnego stylu zarządzania - Warsztaty
- konsekwencje nastawienia lidera - wzmacnianie zaangażowania i entuzjazmu
- Teorie motywacji jako narzędzia operacyjne
- Motywacja wewnętrzna i czynniki warunkujące skuteczne inspirowanie
- Problem demotywacji
- Umiejętności komunikacyjne - podstawy komunikacji a skuteczne motywowanie
10. WYWIERANIE WPŁYWU - SKUTECZNOŚĆ I STRATEGIE WPŁYWU NA INNYCH
- Komunikacja a wywieranie wpływu
- Sygnały dominacji i podporządkowania, pozytywnego i negatywnego nastawienia do nadawcy
- Podstawowe techniki manipulacji
- Rodzaje argumentów perswazyjnych - gesty wzmacniające i sugerujące
11. STRES - SKUTECZNA WALKA W WARUNKACH PRACY
- Zapobieganie wzrostowi stresu
- Efektywne zarządzanie stresem
- Kompetencje i strategie niezbędne dla zarządzania poziomem stresu
- Praktyki kierowania wpływające na minimalizację stresu
- Metody redukcji stresu lidera
12. MONITOROWANIE I OCENA PRACY
- Jak stosować narzędzia ułatwiające kontrolę działań zespołowych i indywidualnych?
- Ocena formalna i nieformalna - bieżąca ocena pracy
- Pochwały i uwagi
- Wyciąganie wniosków
Koszt szkolenia dla jednej osoby: 1580.00 zł brutto.
za zgłoszenie do dnia 2009-09-25 otrzymuje się 240.0zł rabatu
za zgłoszenie więcej niż jednej osoby otrzymuje się 5.0% rabatu.
Szczegółowe informacje:
Global Business Center Sp. z o.o.
Tel.: 022 830 05 91
Fax: (22) 830 05 04