eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › System ocen pracowniczych

System ocen pracowniczych pozwala kadrze zarządzającej na regularne sprawdzanie kompetencji swoich pracowników, dopasowanie im odpowiednich stanowisk pracy, jak również efektywne wykorzystanie ich umiejętności oraz zwiększenie wydajności wykonywanych zadań.

Odpowiemy m.in. na pytania:

  • na czym polega system ocen pracowniczych i jakie korzyści wiążą się z jego wykorzystaniem?
  • jak projektować oraz tworzyć system ocen aby dopasować go do specyfiki firmy?
  • jak definiować kompetencje oraz opracowywać wskaźniki wykorzystywane w procesie oceny?
  • jak udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej oraz na czym polega "trująca krytyka"?
  • jak wykorzystać wyniki oceny okresowej do rozwoju firmy i kompetencji pracowników?
  • jakie pułapki i błędy występują najczęściej w procesie oceniania?

Metodologia szkoleń:

Zajęcia prowadzone będą w formie mini-wykładów wzbogaconych licznymi ćwiczeniami, warsztatami, a także dyskusjami w grupie, dzięki czemu uczestnicy będą mieli okazję poznać swoje mocne i słabe strony, a także rozwinąć własne umiejętności i strategie działania.

Szkolenia poprowadzą doświadczeni eksperci/praktycy:

dr ANNA BACZYŃSKA - Trener i konsultant z zakresu psychologii pracy i stresu z dwunastoletnim doświadczeniem pracy w biznesie. Wykładowca tematyki zarządzania zasobami ludzkimi w Akademii im. Leona Koźmińskiego oraz na Uniwersytecie Kardynała Wyszyńskiego w Warszawie. Pracowała jako menedżer ds. programów szkoleniowych w PTK Centertel oraz jako Kierownik Działu Treningu w TP S.A.
MACIEJ BOREJKO - Trener, psycholog. Specjalista z zakresu efektywnej komunikacji, zarządzania czasem, zespołem, asertywności oraz rozwiązywania konfliktów. Obecnie pełni obowiązki menedżera działu szkoleń i rozwoju pracowników w jednym z banków. Autor artykułów z zakresu asertywności oraz radzenie sobie ze stresem.
GRAŻYNA RAJCZYK - Wieloletni trener warsztatów poświęconych "kluczowym umiejętnościom" w zarządzaniu zespołem, socjologii pracy, doradztwa zawodowego i personalnego. Przez 12 lat była Kierownikiem Działu Pośrednictwa Pracy, Poradnictwa Zawodowego i Instrumentów Rynku Pracy w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zawierciu. Obecnie Kierownik Zespołu w firmie doradczej.

PROGRAM:


1. SYSTEM OCEN PRACOWNICZYCH W PROCESIE ZARZĄDZANIA ZESPOŁEM

  • Czym jest system ocen pracowniczych?
  • Cechy dobrego systemu ocen pracowniczych
  • Planowanie karier oraz podnoszenie kompetencji pracowników
  • Korzyści i zagrożenia związane ze stosowaniem systemu ocen pracowniczych
  • Ocena 180 i 360 stopni
  • Zarządzanie przez cele i systemy zadań premiowych w kontekście ocen pracowniczych

2. CELE I KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z SYSTEMU OCEN PRACOWNICZYCH - DYSKUSJA

3. METODY OCENY PRACOWNICZEJ

  • Ocena absolutna
  • Ocena relatywna Narzędzia oceny

4. MODELE KOMPETENCYJNE W SYSTEMACH OCEN

  • Kompetencje pracownicze - jak je oceniać?
  • Sposoby definiowania kompetencji
  • Wskaźniki behawioralne kompetencji - ĆWICZENIA
  • Ocena efektywności z zastosowaniem profili kompetencji

5. ROZMOWA OCENIAJĄCA Z PRACOWNIKIEM - WARSZTATY

  • Przygotowanie do rozmowy z pracownikiem
  • Cele i funkcje rozmowy oceniającej; funkcja informacyjna i rozwojowa rozmowy oceniającej
  • Przeprowadzanie rozmowy z pracownikiem
  • Po rozmowie - czyli powrót do pracy

6. ZASADY KONSTRUKTYWNEGO FEEDBACKU

  • Czym jest "trująca krytyka"?
  • Udzielanie nagany - ĆWICZENIA
  • Udzielanie pochwały - czyli jak skutecznie dowartościować pracownika
  • Asertywne udzielanie informacji zwrotnej
  • Analiza transakcyjna jako metoda wykorzystywana podczas udzielania informacji zwrotnej pracownikowi
  • Trudne sytuacje - trudne zachowania podwładnego i oceniającego

7. PUŁAPKI I BŁĘDY W PROCESIE OCENIANIA

  • Mechanizm powstawania błędów pojawiających się podczas oceny

8. ZASTOSOWANIE WYNIKÓW OKRESOWYCH OCEN PRACOWNIKÓW

  • Zakres wykorzystywania wyników ocen okresowych
  • Program zmian organizacyjnych, wdrażanie zmian w organizacji


Koszt szkolenia dla jednej osoby: 780.00 zł brutto.

za zgłoszenie do dnia 2009-06-08 otrzymuje się 5.0% rabatu
za zgłoszenie więcej niż jednej osoby otrzymuje się 5.0% rabatu.

Szczegółowe informacje:

Global Business Center Sp. z o.o.
Tel.: (22) 830 05 91
Fax: (22) 830 05 04

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: