eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Tajemnice insightów. Czego szukamy, co znajdujemy?

Pięć najważniejszych rzeczy w poszukiwaniu insightów

  • Otwarta głowa – po to, by dostrzec to, co jest prawdziwe, a czego inni jeszcze nie zauważyli. Novita, czyli witaminy na noc dla kobiet, powstała po zaobserwowaniu, jak kobiety traktują kremy na noc i na dzień – że wiążą z nimi różne oczekiwania i chcą by spełniały inne wymagania.
  • Dystans do swojej pracy i kategorii – po to, żeby wyrwać się z banału
    i bezpieczeństwa mówienia tego, co inni już wiele razy powtórzyli.
  • Szerokie spektrum poszukiwań – ważne, aby nie ograniczać się tylko do swojej kategorii i szukać tam, gdzie być może inni nawet nie zajrzeli.
  • Świeże skojarzenie – w kraju o zupełnie innej kulturze niż nasza, wszystko wydaje się tak nowe, że zadziwiają nas nawet najprostsze rzeczy. W poszukiwaniu insightów ważna jest umiejętność patrzenia z takiej perspektywy. Nawet wtedy, gdy na pierwszy rzut oka nie widać nic nowego i zadziwiającego.
  • Zgoda na zmianę utartych poglądów i definicji – musimy być przygotowani na to, że definicje naszych konsumentów mogą różnić się od naszych. Dzięki obserwacji, że coraz więcej osób liczy kalorie, a męczy ich sprawdzanie, ile chipsów mogą zjeść, by nie przekroczyć swoich limitów, stworzono markę „100 kalorii” – i już nie trzeba liczyć.


Trzy rzeczy, które musimy odrzucić

  • Banały i naśladownictwo – jeżeli po przeczytaniu opisu insightu mamy poczucie, że już gdzieś to słyszeliśmy, to znaczy, że musimy szukać dalej.
  • Puste deklaracje naszych badanych – każdy ma jakieś alibi, dzięki któremu własne działania wydają mu się bardziej racjonalne i logiczne. Ludzie niezwykle rzadko postępują, tak jak czują. Dlatego szukajmy prawdziwej odpowiedzi pod fasadą.
  • Lęk – to, że nikt wcześniej tego nie zrobił, nie dowodzi, że insight jest nieprawdziwy. Jeżeli będziemy czekać na potwierdzenie, liczyć na to, że ktoś inny
    to wcześniej sprawdzi – będziemy musieli szukać nowego insightu.


Pobudź potencjał, wyszkol pracowników

Poszukując insightów na własnym podwórku, nie zawsze musimy robić badania rynkowe - możemy też pobudzić potencjał wewnątrz firmy i wyszkolić pracowników w codziennym odkrywaniu tego, co jeszcze nieodkryte. Sprawić, by potrafili patrzeć na świat w taki sposób, by wszystko było nowe i ciekawe. Wielkim zaletami takiego podejścia są: ekonomiczność, szybkość działania i wzrost poczucia przydatności pracowników.


Wykładowca: Julia Izmałkowa
Z wykształcenia psycholog, przez osiem lat pracowała jako strateg w czołowych agencjach reklamowych (DDB, EURO RSCG). Stworzyła własny model badań i założyła firmę Izmałkowa Consulting – pierwszą w Polsce, specjalizującą się w wykorzystywaniu badań etnograficznych dla celów marketingowych i biznesowych. Prowadzi wykłady na studiach magisterskich
i podyplomowych i jest częstą prelegentką na konferencjach naukowych i marketingowych. Jako ekspert bywa często zapraszana do programów telewizyjnych i radiowych. Wiele publikuje w magazynach branżowych, m.in. w Marketingu w Praktyce i często jest cytowana w opiniotwórczej prasie (Newsweek, Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Puls Biznesu). Realizuje badania, szukając odpowiedzi (insightów) na te pytania, na które inni nie byli
w stanie znaleźć. Współpracuje z takimi firmami, jak MTV, Agros Nova, Agora, Netia, Johnson&Johnson, Bacardi, Eurobank, ING, Raiffeisen, Vox, L’oreal, PanMedia Western, mBank, Nestle, Danone.



Koszt udziału: 150 zł + VAT

Szczegółowe informacje:
Agata Gołuchowska - Specjalista ds. sprzedaży i organizacji szkoleń
tel.: 22 353 25 11
kom.: 782 181 424
e-mail:


Więcej na stronie:

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: