eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Top Talents - Program Rozwoju Lidera

Zarządzanie Talentami to ostatnio bardzo istotna działalność zespołów HR. Coraz częściej można spotkać się z opinią, że firmy powinny rozwijać swoje strategie oraz programy zarządzania talentami. Należy jednak pamiętać o tym, że zarządzanie talentami w dzisiejszych czasach nie jest już tylko programem działań w ramach funkcji personalnej, ale składnikiem strategii przedsiębiorstwa działającego w gospodarce opartej przede wszystkim na wiedzy.

Mówi się, że „zarządzanie talentami to wyzwanie współczesnych organizacji” . Firmę tworzą ludzie. To właśnie ich wiedza i umiejętności umożliwiają korzystanie z innych zasobów firmy w sposób skuteczny i efektywny, a ich fachowość oraz zaangażowanie decydują o rozwoju każdego przedsiębiorstwa. Poza tym, że pracownik wykonuje powierzone mu zadania, może również użyć swojego intelektu do wprowadzania usprawnień, innowacji czy po prostu podejmowania decyzji. Aby było to możliwe, potrzebna jest odpowiednia polityka personalna ukierunkowana na rozwój, motywacje i zadowolenie pracowników .

Pojawienie się różnego rodzaju programów i przedsięwzięć, które mają na celu zatrzymanie i wyłowienie wśród swojej kadry najlepszych managerów, a także inwestycję w ich rozwój, to nie tylko doskonały employer branding, ale również wzmocniona organizacja, dobra komunikacja wewnętrzna oraz zmniejszenie kosztów fluktuacji pracowników.

Akademia Profesjonalnego Lidera – Top Talents dedykowana jest młodym managerom, którzy potrzebują wzmocnić swoje umiejętności w zakresie zarządzania sobą i zespołem. Proponujemy Państwu półroczny cykl zajęć składający się z sześciu zakresów tematycznych. Dzięki temu, że poszczególne moduły odbędą się raz w miesiącu i będą się składać z dwóch uzupełniających się bloków: warsztatu umiejętności managerskich oraz warsztatu z wiedzy i obycia managerskiego, będziecie Państwo mieli możliwość sukcesywnego i skutecznego tworzenia wizerunku managera godnego najlepszych polskich i międzynarodowych organizacji.


METODY SZKOLENIOWE
Bogate doświadczenie poparte pięcioletnią, intensywną obecnością w branży szkoleniowej, tysiące przeszkolonych klientów instytucjonalnych i prywatnych, bardzo dobre zaplecze organizacyjne oraz doświadczona kadra trenerska – to wszystko składa się na rozpoznawalną jakość oraz elastyczność naszych usług. Program Rozwoju Talentów, który Państwu oferujemy, cechuje przede wszystkim indywidualizm oraz podejście warsztatowe.

Na szkoleniach znajdziecie Państwo:

  • Ćwiczenia w grupach i podgrupach
  • Dyskusje moderowane
  • Techniki multimedialne ( prace z kamerą, filmy, reklamy)
  • Studium przypadku
  • Burzę mózgów
  • Mini wykłady
  • Dyskusje grupowe
  • Dramę( odgrywanie ról)
  • Kwestionariusze, testy

PROGRAM – Część I

obejmująca umiejętności managerskie, 6 modułów tematycznych, każdy trwa 2 dni

  1. LIDERSHIP – budowanie zespołu, zarządzanie zespołem, delegowanie uprawnień
  2. EFEKTYWNA KOMUNIKACJA I MOTYWOWANIE – trudne rozmowy, rozmowa oceniająca, konstruktywny feedback, motywowanie
  3. COACHING I PRACA WSPÓLNA – praca z zespołem, przekazywanie wiedzy, zarządzanie rozwojem swoich podwładnych, zarządzanie talentami
  4. AUTOPREZENTACJA – budowanie wizerunku, wystąpienia publiczne, radzenie sobie ze stresem
  5. ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
  6. ZARZĄDZANIE CZASEM I ZMIANĄ

PROGRAM – Część II

warsztatowa z wiedzy ogólnej i obycia managerskiego, 4-godzinna sesja realizowana wieczorem po zakończeniu części I, przy udziale specjalisty z wybranej dziedziny.

  1. ETYKIETA – savoir-vivre, spotkania biznesowe
  2. SZTUKA – warsztaty ze sztuki współczesnej, wycena i rozróżnianie dzieł, malarstwo
  3. STYL – ubiór, wygląd zewnętrzny, biznesowy dress-code
  4. WINO – podstawy z zakresu enologii
  5. NOWOCZESNE FORMY INWESTOWANIA – elementy wiedzy z zakresu inwestycji finansowych
  6. ZARZĄDZANIE MIĘDZYKULTUROWE – różnice w zarządzaniu i komunikowaniu w Azji, Europie i na Bliskim Wschodzie

HARMONOGRAM SZKOLEŃ

  • LIDERSHIP - budowanie zespołu, zarządzanie zespołem, delegowanie uprawnień
    06 – 07 kwiecień 2009
  • EFEKTYWNA KOMUNIKACJA I MOTYWOWANIE - trudne rozmowy, rozmowa oceniająca, konstruktywny feedback, motywowanie
    23 – 24 kwiecień 2009
  • COACHING I PRACA WSPÓLNA - praca z zespołem, przekazywanie wiedzy, zarządzanie rozwojem swoich podwładnych, zarządzanie talentami
    28 – 29 maj 2009
  • AUTOPREZENTACJA - budowanie wizerunku, wystąpienia publiczne, radzenie sobie ze stresem
    25 – 26 czerwiec 2009
  • ZARZADZANIE PROJEKTAMI
    29 – 30 październik 2009
  • ZARZADZANIE CZASEM I ZMIANA
    26 – 27 listopad 2009

LIDERSHIP – budowanie zespołu, zarządzanie zespołem, delegowanie uprawnień
termin: 06 – 07 kwiecień 2009


CEL SZKOLENIA
Poznanie kluczowych zagadnień związanych z zarządzaniem zespołem i poszczególnymi pracownikami. Ćwiczenia praktyczne; rozwój kompetencji w świetle przykładów wykorzystywanych przez najskuteczniejszych menedżerów – wyznaczanie kierunków własnego rozwoju. Poznanie i rozpoznawanie własnego typu zachowania i potrzeb podwładnych, wykorzystanie komunikacji w sytuacjach menedżerskich, wyszczególnienie i przećwiczenie kluczowych umiejętności menedżerskich, takich jak:

    • zarządzanie procesami i ludźmi
    • budowanie zespołu
    • delegowanie zadań i uprawnień
    • egzekwowanie norm i wartości
    • prowadzenie rozmowy korygującej
    • delegowanie zadań
    • udzielanie pochwały
  • Identyfikacja mocnych i słabych stron każdego z uczestników, służąca nakreśleniu kierunków indywidualnego rozwoju zawodowego. Możliwość autentycznej wymiany doświadczeń uczestników szkolenia
  • Doskonalenie umiejętności pracy z klientem stosownie do indywidualnych doświadczeń, możliwości i potrzeb
  • Idea nieustannego „stawania się kimś więcej niż się jest”, będąca podstawą autentycznego procesu rozwoju, stanowi motyw przewodni szkolenia

PROGRAM SZKOLENIA

1. Od czego zależy sukces w motywowaniu zespołu?

  • Jakość zarządzania zespołem
  • Zarządzanie czasem
  • Delegowanie uprawnień – Empowerment – uprawomocnienie
  • Kontrola
  • Ocena
  • Ludzie
  • Idee przewodnie

2. Znaczenie przywództwa
TEST: CZY JESTEŚ TRUDNYM SZEFEM – jak działasz na innych?

3. Zarządzanie zespołem – aktywne przywództwo - motywowanie

  • Egzekwowanie norm i wartości
  • Poznawanie potrzeb podwładnych
  • Autoanaliza i planowanie własnego rozwoju
  • Prowadzenie rozmowy korygującej
  • Delegowanie zadań
  • Udzielanie pochwały
  • Przekazywanie trudnej informacji
  • Poszukiwanie rozwiązań

TEST: JAK REAGUJESZ NA KRYTYKĘ?
Ćwiczenie: zasady pracy w zespole – „szklanka”
Określenie wspólnej wizji
Znamiona powodzenia
Misja
Określenie najważniejszych wartości
Kierunki rozwoju
Kto to jest lider?

4. Style kierowania
Ćwiczenie: wymień, który styl preferujesz, uważasz za najefektywniejszy, dlaczego?

TEST - W JAKIM STYLU ZARZĄDZASZ
Ćwiczenie scenki – odgrywanie ról, przykłady sytuacji rozmowy z pracownikiem / pracownikami. Ocena stylu zarządzania menedżera, metod motywowania, doboru argumentów, zrozumienia zasad komunikacji

5. Sześć funkcji menedżera
Ćwiczenie: ustal cel kolegom metodą SMART

Delegowanie uprawnień – Empowerment

Nie oddam władzy…

Okażę się niepotrzebny…

Sam zrobię lepiej…

…i inne pytania i dylematy menedżera

Ryzyko?

Gdy masz problem – przyjdź do mnie z rozwiązaniem! Dlaczego to nie działa?

Japońska i amerykańska metoda podejmowania decyzji

6. Asertywność

  • Problematyka emocji – komunikat „JA”
  • Problematyka granic
  • Techniki asertywne
  • Dziele się opiniami – informacja zwrotna
  • Postawa asertywna


Ćwiczenie: „głuchy telefon” – trudności w zarządzaniu i budowaniu zespołu
Ćwiczenie: rysowanie

7. Nagradzanie i chwalenie

  • Korzyści wynikające z chwalenia
  • Krytyka motywująca
  • Krytyka zniechęcająca

8. Kanapka krytyki

9. Czy wszyscy ludzie to kapitał?

  • -20/60/+20
  • Może tylko główna część załogi?
  • Gdy firma ma kłopoty, najpierw zwalnia ludzi…
  • Optimum zatrudnienia to pewna ilość potrzebna do wypracowania przychodu…?
  • Co jest kapitałem a co opakowaniem…?

Zależności

Idee przewodnie
Ćwiczenie scenki – odgrywanie ról, przykłady sytuacji rozmowy z pracownikiem / pracownikami (np. na temat szkoleń). Ocena stylu zarządzania menedżera, metod doboru argumentów, zrozumienia zasad zarządzania w kontekście zdobytej podczas szkolenia wiedzy.


EFEKTYWNA KOMUNIKACJA I MOTYWOWANIE - trudne rozmowy, rozmowa oceniająca, konstruktywny feedback, motywowanie
termin: 23 – 24 kwiecień 2009


CEL SZKOLENIA

Celem warsztatu jest wzmocnienie współpracy w zespole poprzez udrożnienie komunikacji i zastosowanie adekwatnych motywatorów. W trakcie dwudniowego szkolenia zostaną poruszone zagadnienia związane z trudnościami w pięciu kluczowych – z perspektywy efektywnej współpracy – obszarach:

  • możliwości i ograniczenia w codziennej komunikacji
  • komunikacja w trakcie roboczych spotkań zespołu
  • ocena efektywności pracy pracownika
  • rozmowa oceniająca, jako rzetelny konstruktywny feedback

Uczestnicy w wyniku warsztatów:

  • Poznają zasady komunikacji interpersonalnej w dwóch wymiarach
  • Poznają prawidła prowadzenia różnego rodzaju spotkań i zebrań z zespołem.
  • Poznają i przećwiczą praktyczny model informacji zwrotnej
  • Udoskonalą swój system motywowania pracowników do działania
  • Wzmocnią i rozwiną umiejętności współpracy z pracownikiem

PROGRAM SZKOLENIA

„Możliwości i ograniczenia w codziennej komunikacji i współpracy” – dzień I

1. Znaczenie i funkcja komunikacji interpersonalnej

  • Dwa światy - klasyczny model komunikacji a model NLP
  • Militarne techniki wspomagające dialog

2. Trudne rozmowy z pracownikiem

  • Bariery i zasieki
  • Jakie zachowania nazwiemy trudnymi?
  • Asertywność w komunikacji interpersonalnej

3. Organizacja roboczych spotkań

  • Umowa zespołowa
  • Przygotowanie do zebrania
  • Organizacja i ocena spotkania

„Rzetelny feedback jako jeden z motywatorów do efektywnej pracy” – dzień II

4. Ocena efektywności pracy pracownika

  • Mówienie językiem faktów
  • Komunikaty do przyjęcia
  • Informacje zwrotne – reguły, struktura

5. Motywowanie do pracy

  • Preferowane style myślenia
  • Motywacja i motywowanie
  • Motywowanie osoby dorosłej do nauki
  • Różne koncepcje motywacji
  • Automotywacja
  • Sposoby na automotywację

COACHING I PRACA WSPÓLNA – praca z zespołem, przekazywanie wiedzy, zarządzanie rozwojem swoich podwładnych, zarządzanie talentami
termin: 28 – 29 maj 2009


CEL SZKOLENIA
Celem warsztatu jest rozwój umiejętności planowania i prowadzenia procesu coachingu.
Moduł „Jak skutecznie prowadzić coaching?” przygotowuje do pełnienia roli coacha oraz motywuje do korzystania z coachingu jako narzędzia podnoszenia zaangażowania i umiejętności pracowników.

Moduł „Jak skutecznie wykorzystywać techniki pracy coacha?” bazuje na technikach działań warsztatowych, podczas których uczestnicy poznają oraz przećwiczą zastosowane techniki pracy coacha.

Uczestnicy w wyniku warsztatów będą:

  • Znali zasady prowadzenia coachingu
  • Poznają prosty i praktyczny model coachingu
  • Będą umieli nadać swoim działaniom odpowiednią strukturę
  • Zdobędą wiedzę jak analizować wskaźniki poziomu umiejętności
  • Rozwiną umiejętność rozpoznawania silnych stron pracownika i obszarów do rozwoju
  • Zdobędą wiedzę – kiedy i w jaki sposób doskonalić umiejętności pracownika
  • Będą potrafili określić kierunek pożądanej zmiany i zaangażować pracowników do rozwoju
  • Nabędą swobodę w dobieraniu narzędzi pracy
  • Wzmocnią i rozwiną umiejętności pracy z pracownikiem na stanowisku pracy
  • Zwiększą pewność siebie w prowadzeniu coachingu

PROGRAM SZKOLENIA

„Jak skutecznie prowadzić coaching?” – dzień I

1. Coach a mentor - role

  • Cechy coachingu
  • Coach a mentor
  • Założenia i aspekty coachingu
  • Typy coachingu
  • Style coachingu
  • Poziom gotowości pracownika

2. Proces coachingu

3. Analiza – I etap procesu

  • Opis kompetencji pracownika
  • Wskaźniki i mierniki poziomu kompetencji
  • Przygotowanie do rozmowy

4. Plan działania –II etap procesu

  • Informacja zwrotna
  • Teoria nauczania Kolba

„Jak skutecznie wykorzystywać techniki pracy coacha?” – dzień II

5. Wdrożenie - III etap procesu

  • Uczenie dorosłych a rola coacha
  • Poziomy kompetencji
  • Techniki pracy coacha

6. Ocena –IV etap procesu

7. Talent w cenie – czyli „rób to, do czego jesteś stworzony”

  • Sposoby określania preferencji zawodowych
  • Wybór modelu rozwoju

AUTOPREZENTACJA – budowanie wizerunku, wystąpienia publiczne, radzenie sobie ze stresem
termin: 25 – 26 czerwiec 2009


CEL SZKOLENIA
Uczestnicy poznają na szkoleniu min. tajniki korzystnej autoprezentacji, formy wystąpień publicznych, sztuki kontaktu z publicznością, techniki redukcji stresu i tremy. Nauczą się także asertywnych reakcji na inwazyjne zachowania słuchaczy oraz nauczą się poprawnych form zachowania przed kamerą

PROGRAM SZKOLENIA

I. Korzyści poprawnej autoprezentacji i budowania wizerunku w wystąpieniach publicznych

  • Uczestnicy szkolenia poznają korzyści dobrej autoprezentacji
  • Zapoznają się z cechami oraz efektami dobrej autoprezentacji
  • Zapoznają się z kulturowo warunkowanymi sposobami postrzegania innych ludzi

II. PREZENTER –czyli przełamujemy bariery komunikacyjne

  • Uczestnicy nauczą się budować stan pewności siebie w wystąpieniach publicznych
  • Nauczą się redukować niepożądany stres oraz tremę
  • Nauczą się zapobiegać podstawowym problemom związanym z budowaniem wiarygodnego wizerunku
  • Poznają wpływ wyglądu zewnętrznego oraz dowiedzą się jak się ubrać, co zaznaczyć

III. AUDYTORIUM czyli o etycznych sposobach wywierania wpływu

  • Uczestnicy szkolenia zapoznają się z procesem budowania wrażenia i wywierania wpływu na odbiorców wystąpienia publicznego
  • Uczestnicy nauczą się wpływać na stany emocjonalne audytorium (wzbudzanie zaufania, zainteresowania, gotowości do podjęcia decyzji (np. decyzji kupna) oraz na bieżący sposób postrzegania świata uczestników prezentacji
  • Uczestnicy nauczą się utrzymywać zainteresowanie audytorium
  • Poznają zasady utrzymywania kontaktu wzrokowego z uczestnikami prezentacji

IV. KOMUNIKACJA – warsztat mówcy publicznego

FORMA, czyli jak:

  • Uczestnicy szkolenia poznają wpływ komunikacji werbalnej i niewerbalnej podczas prezentacji oraz praktyczne metody jego wykorzystania
  • Zapoznają się ze znaczeniem kanałów percepcyjnych poszczególnych typów odbiorców i praktycznymi sposobami ich wykorzystania
  • Poznają wpływ poprawnej gestykulacji oraz sposoby kierowania uwagą odbiorców za pomocą gestykulacji oraz postawy ciała
  • Nauczą się poprawnie wyznaczać granice osobiste odbiorców

TREŚĆ, czyli co

  • Uczestnicy szkolenia nauczą się efektywnie określać cel wystąpienia i jego tematykę oraz poznają zależne od planowanych efektów style prezentacji
  • Poznają metody doboru słownictwa do prezentacji
  • Poznają zasady organizacji wystąpienia – tzn. układ treści, argumentacja, pointy, pytania, podsumowania, sposoby prezentowania korzyści

STRES I TREMA

  • Uczestnicy poznają sposoby radzenia sobie ze stresem i tremą podczas wystąpień publicznych
  • Poznają metody „ oszukiwania” audytorium- triki, które w sytuacjach kryzysowych ratują nas z opresji

ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
termin: 29 – 30 październik 2009


CEL SZKOLENIA

  • Zrozumienie zarządzania projektem
  • Udoskonalenie techniki zarządzania projektem oraz komunikacji
  • Zrozumienie czynników wpływających na sukces zarządzania projektem

PROGRAM SZKOLENIA

Moduł I Wprowadzenie
- Faza definiowania
- Faz a planowania
- Komunikacja w zarządzaniu projektem
- Faza wdrożenia

Moduł II Faza definiowania
- Przedmiot projektu
- Cele projektu
- Struktura Podziału Pracy (WBS)
- Wymagane zasoby

Moduł III Faza planowania
- RAM – macierz podziału odpowiedzialności
- Narzędzia planowania projektu (wykres Gantta i Diagram Sieciowy)
- Zestawienie Zasobów
- Analiza potencjalnych problemów
- Analiza potencjalnych możliwości

Moduł IV Faza wdrożenia
- Wdrożenie projektu
- Monitoring projektu
- Modyfikacja projektu
- Zakończenie i ewaluacja

Moduł V Umiejętności interpersonalne
- Komunikacja w zarządzaniu projektem
- System Efektywności
- Pytania w procesie zarządzania projektem


ZARZĄDZANIE CZASEM I ZMIANĄ
termin: 26 – 27 listopad 2009


CEL SZKOLENIA
Nabycie umiejętności wspomagających efektywne i bezbłędne realizowanie powierzonych zadań. Dzięki poznaniu zasad oraz ćwiczeniom w zarządzaniu czasem. Uczestnicy będą w stanie wyznaczać sobie cele, rozpisywać je na zadania i planować ich realizację w czasie. Nauczą się również reagować na zmieniającą się sytuację – zarówno w sytuacjach codziennych jak i awaryjnych. Ćwiczone będą zasady określania priorytetów, stosowania grafików działania czy też reagowania na trudne sytuacje.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Wprowadzenie i prezentacja celów szkolenia

  • Krótka prezentacja programu
  • Oczekiwania uczestników
  • Ćwiczenie integracyjne

2. Cykl zmiany w firmie i jej aspekty

  • Rodzaje zmian
  • Istota zmiany
  • Dwa modele zmian
  • Obszary zmian w firmie
  • Obszary zmian podczas łączenia firm
  • Reakcje na zmiany różnych grup pracowników
  • Inicjacja, Implementacja, Instytucjonalizacja

3. Główne bariery we wprowadzaniu zmian

  • Identyfikowanie źródeł oporu pracowników
  • Opór jako siła napędowa zmiany
  • Przełożenie negatywów na pozytywy
  • Techniki przezwyciężania oporu pracowników
  • Dopasowanie strategii wprowadzenia zmiany w oparciu o nastawienie do niej pracowników
  • Zasady skutecznego wprowadzania zmian
  • Rola i zadania menedżera podczas zmian

4. Czynniki ludzkie – reagowanie na zmianę

  • Rola komunikacji w skutecznym przeprowadzaniu ludzi przez okres zmiany
  • Typologia pracowników w kontekście zmiany
  • Rola poszczególnych pracowników w kontekście zmiany (oponenci, agenci itd.)
  • Wprzęgnięcie poszczególnych typów osób w proces zmiany
  • Emocje ludzi w procesie zmiany

5. Definiowanie celów

  • Planowanie, ustanawianie celów –metody MBO, SMART
  • Formułowanie celów na piśmie
  • „Jednominutowe cele”
  • Tworzenie harmonogramu i kalendarza działań
  • Sporządzanie harmonogramów, zadań
  • Wykorzystanie formularzy Gantt, outlook

6. Ustalanie priorytetów

  • Metody ustalania priorytetów
  • Określenie zadań pilnych, ważnych i mniej istotnych – zasada Eisenhowera
  • W jaki sposób dokonywać wyboru zadań priorytetowych
  • Dystrybucja nakładu czasu – analiza ABC i zasada Pareto
  • Pułapki przy ustalaniu priorytetów

7. Umiejętne delegowanie zadań, postępowanie w sytuacjach rutynowych

  • Ustalanie terminów i ram czasowych planowanych działań
  • Ograniczanie zakresu i kontrola swoich zadań
  • Podstawowe reguły zlecania zadań i obowiązków
  • Wyrażanie próśb i wydawanie poleceń
  • Korespondencja i materiały do czytania
  • Efektywny mailing
  • Telefony i zebrania
  • 10 reguł pozyskiwania czasu – podsumowanie sesji

8. Podsumowanie szkolenia

  • Syntetyczne podsumowanie treści szkolenia
  • Wskazówki dotyczące implementacji nabytych umiejętności w praktyce
  • Indywidualny plan działania

Koszt uczestnictwa:

Pakiet „Top Talents – Akademia Profesjonalnego Lidera”
W skład pakietu wchodzi 6 szkoleń oferowanych w Akademii Lidera.
Koszt pakietu – 10 000 PLN

W cenę szkolenia wliczone są: materiały szkoleniowe, certyfikat, trener, indywidualne konsultacje z trenerem poprzez e-mail lub telefonicznie pomiędzy zajęciami, całodzienne wyżywienie ( śniadania, obiady, kolacje w trakcie wykładu), zajęcia ze specjalistami.

Warsztat szkoleniowy
Każdy warsztat szkoleniowy jest dostępny jako oddzielne szkolenie.
Koszt pojedynczego szkolenia – 2 000 PLN

Wszystkie szkolenia
6 – 7 kwiecień 2009
LIDERSHIP – budowanie zespołu, zarządzanie zespołem, delegowanie uprawnień
23 – 24 kwiecień 2009
EFEKTYWNA KOMUNIKACJA I MOTYWOWANIE – trudne rozmowy, rozmowa oceniająca, konstruktywny feedback, motywowanie
28 – 29 maj 2009
COACHING I PRACA WSPÓLNA – praca z zespołem, przekazywanie wiedzy, zarządzanie rozwojem swoich podwładnych, zarządzanie talentami
25 – 26 czerwiec 2009
AUTOPREZENTACJA – budowanie wizerunku, wystąpienia publiczne, radzenie sobie ze stresem
29 – 30 październik 2009
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
26 – 27 listopad 2009
ZARZĄDZANIE CZASEM I ZMIANĄ

Szczegółowe informacje:
Paulina Paduch
Specjalista ds. Szkoleń
tel. 022 440 13 03

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: