-
Tytuł:
Trade Marketing - czyli jak skutecznie budować pozycję firmy w kanałach sprzedaży i u partnerów handlowych
- Kategoria: Marketing i Sprzedaż
- Cena: 1 480 + VAT PLN Teraz: 1 480 + VAT PLN
- Termin: 2011-06-20 - 2011-06-21
- Miejsce: / małopolskie
- Organizator: AVENHANSEN Sp. z o.o.
Celem warsztatu jest wyposażenie uczestników w wiedzę i narzędzia niezbędne do stworzenia lub optymalizacji sposobu działania Trade Marketingu w firmie. Warsztat odnosi się do kontekstu zewnętrznego i wewnętrznego, w którym Trade Marketing funkcjonuje oraz do sposobów skutecznego wypełniania jego zadań tak, aby maksymalizować pozycję firmy w kanałach sprzedaży oraz u poszczególnych partnerów handlowych.
Ten interaktywny warsztat prowadzony jest z perspektywy konsumentów i nabywców, którzy na różne sposoby odbierają bodźce, mające wpływać na ich decyzje zakupowe i zachowania konsumpcyjne. Sposób działania firmy – a w szczególności Trade Marketingu – jest pokazany „oczami” odbiorcy i oceniany w sposób „zdroworozsądkowy” pod kątem skuteczności. Wnioski z analizy przypadków służą stworzeniu takiego Trade Marketingu w firmie, który w skuteczny sposób potrafi wpłynąć na rozwój sprzedaży i udziałów rynkowych poprzez przygotowanie i efektywne wdrożenie planów działania, odpowiadających na potrzeby nabywców i partnerów handlowych. Poruszane kwestie będą także uzupełniane prezentacją praktycznych narzędzi, usprawniających operacyjne funkcjonowanie Trade Marketingu.
Po warsztacie uczestnicy będą w stanie:
- Zrozumieć złożoność kontekstu zewnętrznego (nabywcy, kanały sprzedaży i partnerzy handlowi), w którym funkcjonuje Trade Marketing.
- Zrozumieć rolę i zależności, w których Trade Marketing funkcjonuje w samej firmie.
- Skutecznie zaprojektować najbardziej optymalny sposób pracy oraz strukturę Trade Marketingu w swojej firmie.
- Dostosować i wdrożyć praktyczne narzędzia, usprawniające pracę Trade Marketingu oraz jego współpracę z innymi działami firmy oraz partnerami handlowymi.
Szkolenia polecamy dla
Warsztat adresowany jest do pracowników działów marketingu, trade marketingu i sprzedaży, chcących poznać sposoby tworzenia i działania efektywnej funkcji Trade Marketingu w firmie.
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia
Miniwykłady wprowadzające temat danego modułu, które będą uzupełnione praktycznymi ćwiczeniami ukierunkowanymi na przyswojenie i utrwalenie wiedzy oraz narzędzia: dyskusje, studia przypadków, ćwiczenia indywidualne i grupowe.
Program szkolenia
1. Definicja nowoczesnego Trade Marketingu:
- Nabywca (shopper) – alter ego konsumenta?
- Badania zachowań nabywców.
- Typy nabywców i misje zakupowe.
- Wiedza kanałowa i kliencka.
- Jak zgrać interesy firmy, konsumenta i partnera handlowego?
- Budowanie wartości kategorii a budowanie udziałów rynkowych.
2. Kluczowe obszary działania i narzędzia Trade Marketingu:
- Trade Marketing jako ambasador działu Sprzedaży w Marketingu i odwrotnie.
- Trade Marketing jako aktywny partner strategicznego planowania firmy.
- Strategie produktowe, kanałowe i promocyjne.
- Plany trade marketingowe – planowanie i egzekucja aktywności kanałowych i klienckich.
- Komunikacja z działem Marketingu.
- Komunikacja z działem Sprzedaży.
- Wspieranie komunikacji w partnerami handlowymi.
- Zarządzanie kategorią (Catman).
3. Współpraca Trade Marketingu z innymi działami w firmie:
- Marketing i Sprzedaż jako klienci wewnętrzni Trade Marketingu.
- Aspekty finansowe działań Trade Marketingu.
- Aspekty logistyczne działań Trade Marketingu.
- Mapowanie i optymalizacja procesów międzydziałowych.
- Definiowanie ról i odpowiedzialności w ramach działań trade marketingowych.
4. Organizacja pracy Trade Marketingu:
- Czy potrzebny jest osobny dział Trade Marketingu?
- Kompetencje marketingowe i sprzedażowe pracowników Trade Marketingu.
- Które podejście jest bardziej strategiczne: z perspektywy kanałów i partnerów handlowych czy z perspektywy marek i kategorii produktów?
- Struktura organizacyjna Trade Marketingu.
- Cykl pracy Trade Marketingu.
- Zarządzanie złożonością matrycy wielu kanałów i klientów oraz wielu marek i kategorii produktów.
Koszt uczestnictwa: 1480 zł
Wszystkie ceny są podane w wartościach netto, do których należy doliczyć podatek VAT w wysokości 23%.
- Rabat za dwie osoby: 200 zł, za trzy: 400 zł (przy udziale w szkoleniu osób z jednej firmy).
- Rabat za wpłatę do 4 tygodni przed datą szkolenia: dodatkowe 100 zł od osoby.
- Uczestników naszych szkoleń otwartych zapraszamy gratis na wycieczki po Krakowie.
- Oferujemy również System bezstresowych rat.
Szczegółowe informacje:
Łukasz Michałek - Doradca Klienta ds. Organizacji Szkoleń i Konferencji
Tel: 515 212 452
Więcej na: