eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Trening asertywności - siła skutecznej komunikacji

Podczas warsztatów m.in. przećwiczymy:

  • rozwijanie postaw asertywnych oraz umiejętności efektywnej komunikacji w relacjach i kontaktach z innymi ludźmi
  • sposoby wydawania poleceń oraz próśb, które nie tylko będą wykonywane, lecz również będą budziły nasz szacunek u odbiorców
  • techniki wyrażania pochwał oraz udzielania konstruktywnej krytyki, mającej na celu rozwój i wzmacnianie kompetencji zespołu
  • werbalne oraz niewerbalne metody komunikowania własnych opinii, przekonań i oczekiwań bez obawy przed brakiem ich akceptacji

Uczestnicy m.in. dowiedzą się jak:

  • tworzyć motywujące środowisko w pracy
  • budować w sobie oraz we współpracownikach poczucie własnej wartości
  • eliminować manipulację, niezdrową uległość oraz słowną agresję
  • podnieść kulturę komunikowania się w zespole
  • zoptymalizować osiągnięcia pracy zespołowej

Osoba prowadząca:

KRZYSZTOF NAJDOWSKI - od 15 lat trener w dziedzinie komunikacji, prezentacji, asertywności a także współpracy w zespole. Prowadzi szkolenia w 25 krajach, m.in. w Niemczech, USA, Anglii. Członek European Academy of Culture and Arts. Założyciel inicjatywy CreativCommunications, rozwijającej programy szkoleniowe i artystyczne.

Program:

1. CZYM JEST ASERTYWNOŚĆ? - dynamiczna prezentacja tematu zilustrowanego prawdziwymi historiami, przykładami, video-klipami oraz krótkimi scenkami

  • Obszary asertywności
  • Terytorium psychologiczne - pojęcie granic osobistych
  • Koniec „zabawy” w podchody, chowanego i wojnę - czyli obnażanie „sztuki” komunikacji nie-asertywnej opartej na manipulacji, unikach, uleganiu i agresji
  • „Walka o ogień”- czyli jak wykrzesać w sobie asertywność oraz odnaleźć własny styl komunikowania
  • „Zmagania wodza” - czyli jak kierownik/menedżer może posiąść sztukę bycia asertywnym liderem

2. ASERTYWNOŚĆ W KOMUNIKACJI MIĘDZYOSOBOWEJ -odgrywanie ról według podanego scenariusza, ćwiczenia sytuacji modelowych i dialogów oraz ich dokładna analiza i omówienie
TEST - mój poziom asertywności

  • Umiejętność rozpoznawania oraz właściwego reagowania na wypowiedzi i zachowania zabarwione manipulacją, uległością czy agresją
  • Asertywne formułowanie poleceń, próśb i oczekiwań – czyli jak skutecznie i z respektem komunikować to co inni mają wykonać
    • dlaczego nasze prośby bywają nieskuteczne?
    • jak formułować asertywną prośbę?
    • jak dyskutować, gdy inni mają odmienne poglądy?
    • typowe błędy w wyrażaniu opinii
    • jak asertywnie wyrażać własne opinie?
  • Asertywne zachęcanie oraz udzielanie pochwał - czyli jak sensownie motywować innych poprzez słowa zachęty oraz szczere pochwały
  • Odmowa - prawo do mówienia „nie” - ĆWICZENIE UMIEJĘTNOŚCI „PŁYWANIA POD PRĄD”
    • obszary trudności w odmawianiu
    • jak mówić „nie” by brzmiało przyjaźnie
  • Siła informacji zwrotnej - udzielanie konstruktywnej i wartościowej krytyki
    • kiedy warto wypowiadać krytykę
    • problemy z przyjmowaniem krytyki
    • oddzielenie opinii od faktów
    • wyrażanie i przyjmowanie pochwał

3. JĘZYK CIAŁA W WYRAŻANIU ASERTYWNOŚCI
ĆWICZENIE - stosowanie elementów języka ciała w międzyosobowej niewerbalnej komunikacji asertywnej

  • Odkrywanie oraz respektowanie przestrzeni osobistej, własnej oraz innych
  • Sposoby utrzymywania kontaktu wzrokowego
  • Gestykulacja
  • Właściwe postawy ciała

ĆWICZENIE - wykorzystanie technik operowania językiem ciała w rozmowie, w celu rozwijania w sobie umiejętności przekonywującego, pewnego siebie komunikowania przed większym audytorium


Koszt szkolenia dla jednej osoby: 780.00 zł brutto.

za zgłoszenie do dnia 2009-08-05 otrzymuje się 5.0% rabatu
za zgłoszenie więcej niż jednej osoby otrzymuje się 5.0% rabatu.

Szczegółowe informacje:

Global Business Center Sp. z o.o.
Tel.: (22) 830 05 91
Fax: (22) 830 05 04

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: