-
Tytuł:
Trening kompetencji menedżerskich
- Kategoria: Inne
- Cena: 5 600 + VAT PLN Teraz: 5 600 + VAT PLN
- Termin: 2012-02-06 - 2012-02-10
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: AVENHANSEN Sp. z o.o.
Celem programu szkoleniowego jest budowanie kompetencji menedżerskich średniej i wyższej kadry zarządzającej w zakresie zarządzania firmą, obejmującego praktyczne aspekty analiz i planowania strategicznego, ustalania kluczowych mierników działalności operacyjnej i zarządzania przez cele, organizacji zarządzania i zarządzania procesowego, planowania i zarządzania projektami, organizacji systemów monitorowania strategii oraz planowania i zarządzania zmianą organizacyjną. Składający się z cyklu wykładów i sesji warsztatowych program dostarcza unikalną wiedzę oraz praktyczne umiejętności, niezbędne dla menedżera, który aspiruje do lepszego rozumienia otoczenia biznesowego, w którym funkcjonuje i rozwijania swoich zawodowych kompetencji.
Szkolenie prowadzi: Tomasz Domański - Doświadczony ekspert w dziedzinie zarządzania. Menedżer, konsultant, wykładowca, wieloletni doradca prezesa zarządu PTC (T-Mobile) i prezesa NBP. Ukończył studia MBA w dziedzinie marketingu oraz zarządzania systemami informacyjnymi w Nowym Yorku.
Celem szkolenia jest praca nad kompetencjami przywódcy w organizacji biznesowej, podniesienie kompetencji menedżerskich w najważniejszych obszarach, praca nad zmianą menedżera w lidera, nabycie umiejętności budowania zespołu umiejącego razem realizować wyznaczone przez organizację cele. W szkoleniu pojawiać się będą, zatem elementy budowania zespołu, pracy nad konfliktem, najważniejsze zagadnienia związane z coachingiem, elementy zarządzania jakością związane z metodologią Kaizen czy TQM oraz najnowsze trendy w zarządzaniu przedsiębiorstwem czy organizacją.
Korzyści dla uczestników
Wykład i zajęcia warsztatowe pozwalają zrozumieć powiązania pomiędzy licznymi funkcjami menedżerskimi, realizowanymi na poziomie strategicznym, taktycznym i operacyjnym. Po ukończeniu szkolenia uczestnicy uzyskają wiedzę oraz umiejętności, które pozwolą im na:
- zrozumienie co to jest „strategiczna jednostka biznesowa” oraz innych podstawowych pojęć i terminów;
- dokonanie rozróżnienia pomiędzy strategiami na poziomie korporacji, jednostek biznesowych i poziomie funkcjonalnym firmy;
- poznanie metod i narzędzi skutecznego planowania i wdrażania strategii firmy;
- identyfikację elementów procesu zarządzania strategicznego na poziomie strategicznym, taktycznym i operacyjnym;
- identyfikację ról liderów i menedżerów w procesie planowania i wdrażania strategii;
- identyfikację kluczowych grup interesariuszy firmy oraz zrozumienie ich wpływu na decyzje menedżerów;
- identyfikację elementów modelu biznesowego firmy oraz podstawowej, procesowej struktury funkcjonowania firmy;
- zrozumienie istoty i praktycznego znaczenia koncepcji łańcucha wartości (Value Chain);
- nabycie umiejętności praktycznego wykorzystania modelu cyklu życia branży (Industry Life Cycle) oraz analizy portfelowej (BCG Matrix);
- poznanie metod analitycznych służących do badania otoczenia firmy;
- nabycie umiejętności mapowania strategii i konstruowania zrównoważonych kart wyników (KPIs, MBO, BSC);
- nabycie umiejętności projektowania strategicznych planów działania i budżetowania strategii;
- przyswojenie wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania projektami w oparciu o metodyki PM-BOK oraz PRINCE2;
- przyswojenie podstawowych zasad projektowania i optymalizowania struktur organizacyjnych;
- poznanie zasad planowania i zarządzania zmianą organizacyjną oraz kształtowania ładu korporacyjnego;
- zrozumienie doniosłości strategicznego sposobu myślenia w obliczu nasilającej się konkurencyjnej walki na rynku.
Program szkolenia
1. Jaki jestem jako menedżer
- Style zarządzania
- Motywowanie pracowników
- Nagradzanie pracowników
- Moje expose szefa
- Delegowanie zadań, zagrożenia i zalety
- Umiejętności menedżerskie, nad którymi chce pracować
2. Planowanie i ustalanie celów
- Ustalanie celów własnych i zespołu
- Planowanie pracy własnej i zespołu w kontekście ustalonych celów
- Organizacja pracy
- Elementy zarządzania czasem
3. Budowanie zespołu - praca zespołowa
- Organizacja pracy zespołu – ustalanie celów zespołowych
- Analiza SWOT zespołu i kierownika
- Indywidualne role członków zespołu – diagnoza i postępowanie, przydzielanie zadań
- Praca zespołowa – siła zespołu, odpowiedzialność, motywacja, współpraca
- Komunikacja w zespole
- Zespół to emocje
- Zarządzanie konfliktem
- Uczestnictwo w pracy zespołowej, jako świadome działanie członków zespołu
- Współczesne trendy w zarządzaniu zespołem wg prof. A. Blike
4. Kreatywne rozwiązywanie problemów
- Metoda wymiany argumentów – mwa
- Action learning
- Burza mózgów
- Metoda Walta Disneya
- Strategia De Bono
- Diagram „Rybia ość”
5. Elementy coachingu
- Co to jest coaching?
- Wykorzystanie coachingu w zarządzaniu
- Jak wybrać dobrego coacha?
- Podstawowe narzędzia coachingowe w praktyce menedżera
- Idea zarządzania przez coaching
6. Zmiana jako trwały element pracy z zespołem
- Istota zmiany
- Zarządzanie zmiana
- Myślenie pytaniami
7. Podsumowanie szkolenia
Koszt uczestnictwa: 5600 zł + VAT
Rabat za dwie osoby: 200 zł, za trzy: 400 zł (przy udziale w szkoleniu osób z jednej firmy).
Rabat za wpłatę do 4 tygodni przed datą szkolenia: dodatkowe 200 zł od osoby.
Szczegółowe informacje:
AVENHANSEN Sp. z o.o.
tel. 12 399 41 90
fax 12 383 23 45
Więcej na: