eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Trening kompetencji menedżerskich
  • Tytuł:

    Trening kompetencji menedżerskich

  • Kategoria: Inne
  • Cena: 5 600 + VAT PLN Teraz: 5 600 + VAT PLN
  • Termin: 2012-02-06 - 2012-02-10
  • Miejsce: / mazowieckie
  • Organizator: AVENHANSEN Sp. z o.o.

Celem programu szkoleniowego jest budowanie kompetencji menedżerskich średniej i wyższej kadry zarządzającej w zakresie zarządzania firmą, obejmującego praktyczne aspekty analiz i planowania strategicznego, ustalania kluczowych mierników działalności operacyjnej i zarządzania przez cele, organizacji zarządzania i zarządzania procesowego, planowania i zarządzania projektami, organizacji systemów monitorowania strategii oraz planowania i zarządzania zmianą organizacyjną. Składający się z cyklu wykładów i sesji warsztatowych program dostarcza unikalną wiedzę oraz praktyczne umiejętności, niezbędne dla menedżera, który aspiruje do lepszego rozumienia otoczenia biznesowego, w którym funkcjonuje i rozwijania swoich zawodowych kompetencji.

Szkolenie prowadzi: Tomasz Domański - Doświadczony ekspert w dziedzinie zarządzania. Menedżer, konsultant, wykładowca, wieloletni doradca prezesa zarządu PTC (T-Mobile) i prezesa NBP. Ukończył studia MBA w dziedzinie marketingu oraz zarządzania systemami informacyjnymi w Nowym Yorku.

Celem szkolenia jest praca nad kompetencjami przywódcy w organizacji biznesowej, podniesienie kompetencji menedżerskich w najważniejszych obszarach, praca nad zmianą menedżera w lidera, nabycie umiejętności budowania zespołu umiejącego razem realizować wyznaczone przez organizację cele. W szkoleniu pojawiać się będą, zatem elementy budowania zespołu, pracy nad konfliktem, najważniejsze zagadnienia związane z coachingiem, elementy zarządzania jakością związane z metodologią Kaizen czy TQM oraz najnowsze trendy w zarządzaniu przedsiębiorstwem czy organizacją.

Korzyści dla uczestników

Wykład i zajęcia warsztatowe pozwalają zrozumieć powiązania pomiędzy licznymi funkcjami menedżerskimi, realizowanymi na poziomie strategicznym, taktycznym i operacyjnym. Po ukończeniu szkolenia uczestnicy uzyskają wiedzę oraz umiejętności, które pozwolą im na:

  • zrozumienie co to jest „strategiczna jednostka biznesowa” oraz innych podstawowych pojęć i terminów;
  • dokonanie rozróżnienia pomiędzy strategiami na poziomie korporacji, jednostek biznesowych i poziomie funkcjonalnym firmy;
  • poznanie metod i narzędzi skutecznego planowania i wdrażania strategii firmy;
  • identyfikację elementów procesu zarządzania strategicznego na poziomie strategicznym, taktycznym i operacyjnym;
  • identyfikację ról liderów i menedżerów w procesie planowania i wdrażania strategii;
  • identyfikację kluczowych grup interesariuszy firmy oraz zrozumienie ich wpływu na decyzje menedżerów;
  • identyfikację elementów modelu biznesowego firmy oraz podstawowej, procesowej struktury funkcjonowania firmy;
  • zrozumienie istoty i praktycznego znaczenia koncepcji łańcucha wartości (Value Chain);
  • nabycie umiejętności praktycznego wykorzystania modelu cyklu życia branży (Industry Life Cycle) oraz analizy portfelowej (BCG Matrix);
  • poznanie metod analitycznych służących do badania otoczenia firmy;
  • nabycie umiejętności mapowania strategii i konstruowania zrównoważonych kart wyników (KPIs, MBO, BSC);
  • nabycie umiejętności projektowania strategicznych planów działania i budżetowania strategii;
  • przyswojenie wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania projektami w oparciu o metodyki PM-BOK oraz PRINCE2;
  • przyswojenie podstawowych zasad projektowania i optymalizowania struktur organizacyjnych;
  • poznanie zasad planowania i zarządzania zmianą organizacyjną oraz kształtowania ładu korporacyjnego;
  • zrozumienie doniosłości strategicznego sposobu myślenia w obliczu nasilającej się konkurencyjnej walki na rynku.

Program szkolenia

1. Jaki jestem jako menedżer

  • Style zarządzania
  • Motywowanie pracowników
  • Nagradzanie pracowników
  • Moje expose szefa
  • Delegowanie zadań, zagrożenia i zalety
  • Umiejętności menedżerskie, nad którymi chce pracować

2. Planowanie i ustalanie celów

  • Ustalanie celów własnych i zespołu
  • Planowanie pracy własnej i zespołu w kontekście ustalonych celów
  • Organizacja pracy
  • Elementy zarządzania czasem

3. Budowanie zespołu - praca zespołowa

  • Organizacja pracy zespołu – ustalanie celów zespołowych
  • Analiza SWOT zespołu i kierownika
  • Indywidualne role członków zespołu – diagnoza i postępowanie, przydzielanie zadań
  • Praca zespołowa – siła zespołu, odpowiedzialność, motywacja, współpraca
  • Komunikacja w zespole
  • Zespół to emocje
  • Zarządzanie konfliktem
  • Uczestnictwo w pracy zespołowej, jako świadome działanie członków zespołu
  • Współczesne trendy w zarządzaniu zespołem wg prof. A. Blike

4. Kreatywne rozwiązywanie problemów

  • Metoda wymiany argumentów – mwa
  • Action learning
  • Burza mózgów
  • Metoda Walta Disneya
  • Strategia De Bono
  • Diagram „Rybia ość”

5. Elementy coachingu

  • Co to jest coaching?
  • Wykorzystanie coachingu w zarządzaniu
  • Jak wybrać dobrego coacha?
  • Podstawowe narzędzia coachingowe w praktyce menedżera
  • Idea zarządzania przez coaching

6. Zmiana jako trwały element pracy z zespołem

  • Istota zmiany
  • Zarządzanie zmiana
  • Myślenie pytaniami

7. Podsumowanie szkolenia


Koszt uczestnictwa: 5600 zł + VAT
Rabat za dwie osoby: 200 zł, za trzy: 400 zł (przy udziale w szkoleniu osób z jednej firmy).
Rabat za wpłatę do 4 tygodni przed datą szkolenia: dodatkowe 200 zł od osoby.

Szczegółowe informacje:
AVENHANSEN Sp. z o.o.
tel. 12 399 41 90
fax 12 383 23 45

Więcej na:

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: